Ebben mi a meglepő? BDzx-et még nem csináltak csíkosban.(a 70km/h-n csodálkozom)Az utóbbi időben egyébként kapott néhány ilyet Zg és Sv is.(mármint 2000-es főműhellyel)
Most minden más személyt Sm-i Csörgők csinálnak.(pl:Szentgotthárd felé sem jár már celli gép)
Szerintem ha bejön a villany Sm-re akkor nagy szóródás lesz a gépeknél.Állítólag Csörgőkből csak az okoskákat tartják meg,Szergejből meg az Eurofimásokat.(Néhány vonatra viszont még mindenképpen szükség lesz dízelekre.pl:Nagykanizsa felé,Hegyeshalom felé,Szentgotthárd felé,Sopron és Kőszeg felé is)
LG: "Én kb. úgy saccoltam volna, hogy a 20-as forgalma tette ki a Szergejek használatának legalább 50%-át"
Az 1999/2000 mozdonyforduló szerint SZERGEJ: Szombathely GF.:
- 2 db M62 a 907/904/901/9061/másnap 9052/900/903/908 fordában
- Van egy 6 napos M62 forda, de ebből csak egy esti/hajnali tehervonatpár érinti a 20-ast: 93008/90810 (Vpalota-Sm)
Celldömölk GF.:
- Van egy 3 napos M62 forda, ebből egy esti/hajnali tehervonatpár érinti a 20-ast: 90019/90010 (Vpalota-Ce)
- 1 db 1 napos M62 forda, Ajka-Vpalota
CSÖRGŐ: - Az Sm 709.sz. 2 napos M41 forda csak a 14901/14900-at továbbította
- Az Sm 710.sz. 6 napos forda mindenhova megy, de kb. a fele időben a 20-as vonalon van.
- A Ce 11 napos M41 fordából max. 2 Csörgő eshet ki, ha a 20-as villany lesz.
Ez összesen kb. 4 db Szergej és 6-7 db Csörgő, talán ennyi kiesik, de ez is csak akkor, ha
1./ végig lesz villamosítva
2./ ha tényleg így működött a dolog a 99/2000 menetrendi évben
"A Szergejek azt fogják csinálni, amit eddig: teher a 15, 16, 17, 20, 21 sz. vonalakon meg jó pízért "
Én kb. úgy saccoltam volna, hogy a 20-as forgalma tette ki a Szergejek használatának legalább 50%-át, így ennek jelentősen csökennie kellene. De lehet, hogy rossz volt a feltételezésem.
takilaci: "Miért adjon az akit már n+1 -szer átvertünk."
Érdekes ez a hitelpolitika. Nem csak a vasútban, de máshol is azt látni, hogy nem nagyon kell nekik könyörögni, hogy tárgyaljanak a hitelekről, hiszen ha nagyon nem akarnának adni, akkor csak EGY alkalommal lehetett volna átvágni őket, azóta szóba sem állnának velünk. Nekem olybá tűnik, hogy a nyugatiak legszivesebben nagyon is adnának hitelt, emellett próbálják a feltételeiket ránk erőszakolni.
IGAZ, hogy ha ezeket nem hajtjuk végre, akkor nincs hitel, de a tisztelt Nyugat szerintem drukkol, hogy ne legyen pénzünk semmire, mert akkor kihelyezheti a hiteleit.
Miért adnak pl. annyi Phare pénzt, aminek egy része vissza nem térítendő (nem csak a vasútra)? Lehet, hogy minden vágyuk, hogy kihelyezhessenek ide pénzt, csak egy kicsit kéretik magukat :-)
Takilaci!
Az 1206 km vonalmegszüntetés/leválasztás/más csatornán dotálás, illetve a Pályavasúti Rt. megalakulása mennyiben javítja a hitelképességünket?
Ma az esztergomi személlyel érkezett egy NEM csíkos, 70 km/h-s BDzx kocsi, 83-28-089-4 számmal. És a java: REV Sm 28.04.00.! Ez valami septi munka lehet, mert a régi típusú ülések csak részben felújítva. Honosítás Északi, gyártási tábláján 1986-os év szerepel.
Tegnapelőtt és tegnap a 2917 szerelvénye: M41 + BDt + Bx + Bx + Bx + Bx. Gondolom MD-ék revízión voltak. Tegnap M41,2202, ma már MD3042 volt.
LG: "ha Cell-Szhely között főként celli Csörgők járnak, mire fogják használni a szombathelyi Csörgőket és Szergejeket?"
A Szergejek azt fogják csinálni, amit eddig: teher a 15, 16, 17, 20, 21 sz. vonalakon meg jó pízért Ausztriában [a sógicák nagyon bírják a Szerjót, mert erő is van benne :-) ], esetleg a GySEVnél is. Melójuk lesz tehát bőven. Mivel az utóbbi években a gyorsfordában mindössze két Szerjó nyomta, ezért a "felszabadulás" nem túl sokat változtat. Aztán ott lesz a szlovén vonal, amelyre a szlovén Kennedyk mellett magyar Szerjó is kívántatik majd.
Csörgő. A villanyítással számításaim szerint kettő, max. három szabadul fel. Ezek nagyrészt celliek, tehát viszik a gyorsokat és az ICket. Sm csörgők meg járnak amerre eddig - 16 (IC), bizonyos vonatokkal 15, 17, 21, 24-26-29 (pl. 19607/19606 sz. vonat) vonalakon is.
Vagy olyanok, hogy:
Pécs-Nagykanizsa-Sopron/Zeg,
Pécs-Székesfehérvár-Győr,
Győr-Pápa-Szombathely,
Eger-Debrecen,
Debrecen-Tiszalök-Nyíregyháza,
Szolnok-Makó,
Szeged-Szolnok a 145-ös vonalon át,
Újszeged-Békéscsaba,
Szolnok-Orosháza-Mezőhegyes
Salgótarján-Szeged
Vác-Salgótarján
> Az IP inkább az IR-programhoz hasonlít, az már egy másik dolog,
> hogy azt kint (nemcsak németeknél, hanem Belgiumban és Svájcban is)
> nem ilyen bűzmot-kompatibilis masinákkal csinálják...
Ne neeee. Az InterRégió keresztül-kasul szeli az országot, csak gyakrabban áll meg, mint az IC, és néha (de nem mindig) kisebb, párhuzamos vonalakat használ. Tehát egy önálló hálózat, amely több települést fűz fel, mint az IC hálózat, de csak nagyobb városokat.
Az IP itthon nem élne meg az IC nélkül - az IP az a szárnyvonali csatlakozása/helyettesítője az IC-nek. Ha olyan lenne, mint az IR, akkor nem Miskolc - Ózd IP lenne, hanem Budapest - Hatvan - Füzesabony - Kál-Kápolna - Miskolc - Ózd, vagy (most a pályaállapottól tekintsünk el) Budapest - Hatvan - Eger - Szilvásvárad - Ózd.
Neem, tudom nagyon jól, mi a kettő közt a különbség... és szerintem a germán dolgok magyar kompatibilitása:
IC, EC - mint nálunk
IR - IP
RE, SE - sebesvonat
D - gyorsvonat
Az IP inkább az IR-programhoz hasonlít, az már egy másik dolog, hogy azt kint (nemcsak németeknél, hanem Belgiumban és Svájcban is) nem ilyen bűzmot-kompatibilis masinákkal csinálják...
Ezeknél az osztrák emeletes kocsiknál külön tetszett az "alacsonypadlós" ajtómegoldás. Amíg az öreg NDK/cseh/román emeletes kocsiknál az "alagsorból" fel kell jönni lépcsőkön az előtérbe, hogy aztán ugyanolyan kapaszkodós módon szálljon le az ember, mint egy normális vasúti kocsiról, itt a kijárat közvetlenül az alagsorból van. Ennek megfelelően az emelet hosszabb is (hiszen az ajtók fölé is benyúlik), több rajta a férőhely.
Amit nem értek a németeknél: míg az NDK-s gyártmányú emeletes kocsik közös forgóvázzal készültek, négy kocsi alkotott egy összeépített szerelvényt, a mostani építésű német kocsik már mind önállóak - jó nagy helypocsékolással a két végén.
A sógorok egyébként gyártják folyamatosan ezeket az emeletes kocsikat. Ha valaki Wien Südbahnhofra megy be, a rendezőn is láthat néha félkész kocsikat, de egy kicsit beljebb, a járműjavító előtt mindig van néhány fura, félkész kocsi - messziről úgy néz ki, mintha csak egy lécváza lenne, és nylonfóliával van bevonva, hiszen még az ablakok sincsenek benne.
"Leho!
Ma az alábbi verziókat hallottam Székesfehérváron:
1. Bp.Déli pu-ról Szombathelyig közlekedö gyorsvonat érkezik
a 3.vágányra. "
Jól kezdődik a hétvége! :-)))
Más: ahogy elnézem, ma is lesznek extra dolgok a 135-ön. A 6.10 körül Orosházáról érkező személy MD szerelvény helyett a következő volt: M41 2127, Btx 038, Bx, Ax, Bx, By, By. Előtte, 5.55 körül M62 057 indult el gépmenetben Békéscsaba felé, nem elnnék meglepve, ha délután felé egy MD szerelvényel látnánk újra. Nem teherezni ment, mert arra M62 096 jött ki a fűtőházból. (Különben igen szép látvány volt a napfelkeltében a legszebb és a legöregbb-legkopottabb szegedi Szergej egymás mellett...)
Marslakó, lehet, hogy inkább a 135-re kellene ma lenézned...
Ez úgy lehet, hogy négyfeszültségüek a kocsik. Az 1014 is 1000 V/1500 V 50 Hz-zel füt Ebenfurth-Sopron között, a V43-ról a Sissy-n keresztül ment az 1500 V 50 Hz.
Egyébként az Eisenbahn Österreich című újságban volt néhány nem túl hízelgő cikk róluk. A rendkívül gyakori szolgálatképtelenséget említették meg, és hibaokok között a legnagyobb számban "Unbekannt" azaz "ismeretlen" szerepelt. Én is láttam párszor GySEV V43-mal előfogatolt Sissys ingát (amire nem tudtam rájönni: hogyan tudta a Szili árammal ellátni az osztrák szerelvényt (ui. rádugták a V43 lengőkábelét))
Egy '97-es kiadványban említették a 002-est:"Derzeit befinden sich die 1114.017 und 018 im Bestand der ÖBB, vorübergehend war auch die 1014.002 als 1114.002 ohne Ballast unterwegs." Egyébként valószínűleg nem olyan nehéz ki-berakni a ballasztot . A könnyű változat, ha minden igaz, egy el nem készült billenőszekrényes szerelvényhez készült.
Egyébként nekem is csak a 011-esről van RailCargoAustria-s képem
Szerintem a 002 mindig 1014 volt. A 017 és 018 volt 1114, de most felballasztozták ezeket is, egységes lett a sorozat. Az 1014 is pörög, mint a barom, milyen lehetett az 1114-gyel vontatni?
Tudtommal csak az 1014 011 a RailCargoAustria festésü.
>Ha mar Sziszi, a 1114-eseket mar egy jo ideje visszaszamoztak 1014-esekke. Ez a tema erdekel itt valakit?
Hát hogy a csudába ne érdekelne? :-)
Pedig mintha nemrég egyet láttam volna 1114-esként..., de lehet, hogy akkor tévedtem. A különbség, ha jól tudom, csak annyi, hogy a 1014-es ballasztos 72 tonnás, a 1114-es ballaszt nélküli 64 tonnás változat. Egy kiadványban a 017 és a 018 szerepel "könnyűként" és egy ideig a 002 is ilyen (volt?).
Azt tudod, hogy melyek a RailCargo Austria-festésűek?
Deutschkreutzba 1-jen mentem, akkor meg nem volt emeletes szerelveny. 4 sima kocsival ment a Sziszi. De utas se nagyon, a kb 10-12 utas kozul legalabb 8 Sopronban szallt fel. Ez politika, szerintem reggel lehet egy-ket vonat csak, ami rendesebben ki van hasznalva. Ha mar Sziszi, a 1114-eseket mar egy jo ideje visszaszamoztak 1014-esekke. Ez a tema erdekel itt valakit?
Szombathely: allitolag penteken IC913 (miert nem IC 911???) es hetfon IC 917 (meg ezek parjai ) tovabbra is Szergejekkel mennek. Meg sejtesem szerint a sebesek is, amik 980/981-bel lettek. Ellenben sajna a 259-bol lett sebes mar nem HZ gep. Viszont a reggeli Somogy HZ, es ma a 006-os jott vele. Orran olyan kromacelbol keszult szarnyaskerek minta, amilyet horvat gepen meg nem lattam, 006-oson sem. Biztos valami unnepely volt a horvatoknal nemreg...?
Na, akkor el is megyek ma (penteken) egy kicsit a horvatokhoz, de inkabb a Kennedyk miatt, aztan meg a 23-a utan megszuno ujabb kb. 750 km-nyi lengyel mellekvonal egy reszet bejarni. Sziasztok, kellemes jelvenyezest, stb!
"Interregio (IR) - Expresszvonat(Helyjegy nem kötelező, fülkénként 5 ülés van 2. osztályon is!
A termes részen 3 ill. 2! + lehajtható pótülések.
Van hely a babakocsinak, a csomagnak és van gyerekülés is!)
Egységes arculata országos szinten azt hiszem, hogy csak az IR-nak és az ICE-nek van.
Családi utazásokhoz legjobb az IR! "
Ne intézd el az IR-t ilyen egyszerüen. A termes részen - a kocsi közepén - van három Grossraum, vagyis 'nagytér', amiben 10 ülés van, csoportoknak ideális, a 10 ülésböl 6 egy asztal körül, vagyis 3-3 ember ül egymással szemben egy asztal két oldalán, mögöttük pedig még négyen ülhetnek. A három Grossraum üvegajtóval elválasztva. A fülkés részen pedig rendes fülkék vannak 5 illetve 6 ülöhellyel. Elsö osztály hasonlóan, csak nagyobb távolságokkal. Szerintem szenzációs kocsik. Tárcsafékes forgóváz, 200 km/h, baromi jó fütés, egyelöre légkondi nincs, de tervezik a beszerelését.
Egységes arculata van minden vonatnemnek, csak ugye az újabb festések belekavarnak...
Eredetileg mintzöld/fehér lett volna a Nahverkehr, sárga/fehér az S-Bahn, kék/fehér az IR és vörös/fehér az IC/EC/ICE.
Most éppen úgy lenne, hogy vörös/fehér minden, de most találnak ki egy mégújabb festést.
Egy sima 5 kocsis RB-ben láttam, hogy mind az 5 kocsi különbözö festésü (zöld/bézs ex-DR, mintzöld/fehér, vörös/fehér, kék/bézs ex-DB, eredeti Silberling). Egységes arculat a DB-nél....
SÜNÖCSKe: "Értesítelek, hogy a Bhv program már elkezdődött..."
Köszönöm az értesítést, ezt azt hiszem, már észrevettem. Csakhogy az eredeti tervek szerint idén májusig NEM CSAK a Budapest-Hatvan vonalon kellene 3x5 db kocsinak meg 3 db vezérlőnek lenni, hanem az ÖSSZES vonalon (1, 30a, 40a, 100a, 120a, 70, 150a) ilyennek kellene(ett volna) járnia.
Ha jól tudom, ezt a pár "prototípust" a MÁV a DVJ-ben meg a Szolnoki JJ-ban saját erőből újította fel (javítsatok ki, ha nem), ezt követte volna a 240 db-os széria, hitelből, 2000-re. A kérdés arra vonatkozott, hogy ez mikor kezdődik, vagy egyáltalán elkezdődik-e.
A hatvani első pár szerelvény is emlékeim szerint fél évet késeett a beígérthez képest.
Leho!
Ma az alábbi verziókat hallottam Székesfehérváron:
1. Bp.Déli pu-ról Szombathelyig közlekedö gyorsvonat érkezik
a 3.vágányra.
2. Gyorsvonat indul Veszprém-Boba-Celldömölk-Sárváron át
Szombathelyig a 3.vágányról.
Marslakó: Az nem Lamilátka, hanem Laminát(ka), ZSR 240 sorozat. Egyébiránt sokszor jött EC-vel is, mert minden magyar mv-nek, akinek van vizsgája Gorillára, van erre is. Ha a ZSR-nél vagy feljebb fekve maradt a Gorilla, és Laminátkát tettek a vonatra, akkor az végighozta a vonatot Budapestig. Volt, hogy CD (cseh) Laminátka jött be a Keletibe. A Polonia EC-vel pedig rendszeresen az járt, mert kevés a Gorilla és nem esik nekik igazán útba ez a vonat. A Gorillák fö útvonalai a Prága-Pozsony-Párkány-Bp és a Pozsony-Kassa vonalak.
Sünöcske:
"A kocsikban bársony ülések, sötétített ablakok, és légkondi van."
Légkondi nincs, csak légbefúvás (hidegben fütéssel)