Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12081
Hm, erről lehet bővebbet tudni. Harcos egy vonal, én nagyon élveztem rajta utazni, édesanyám meg klausztrofóbiás lett a sziklás szakasztól. Mennyire az alagútban történt a dolog, milyen mélyen? Nem lehets emmi ott menteni, akár humán, akár műszaki szempontból.

Hamster

Előzmény: czzf50 (12045)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12080
Az ABa mot 2 (Hűvösvölgy) is hasonló, de már csak két hűtőrácsa van.
Előzmény: rm40 (12079)
rm40 Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12079
A lillafüredi keskenynyomtávú motorkocsi még jobban meg volt "tűzdelve" anno, miután dízeémotort kapott...
Előzmény: mdbz (12077)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12078
Valaki meg tudja mondani, hogy mikor megy nosztalgiavonat a 70-es vonalon (Bp-Nyugati-Szob-Štúrovo), és melyik mozdonnyal? Le szeretném fotózni Rákospalota-Újpesten, vagy a káposztásmegyeri útátjáróban.
mdbz Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12077
Köszi az infót. Jó hogy csak kettő készült belőle, szerintem nagyon ronda volt.

mdbz

Előzmény: rm40 (12074)
mdbz Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12076
Az 50-es vonalon a következő vonatokat továbbítja MD: 7813; 38728; 38727; 38732;

M41: 7807; 7808

38721 Bz, a menetrendből hiányzik a 2.

mdbz

Előzmény: Lehoczki Gabor (12069)
rm40 Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12075
Igazad van, én úgy értettem, hogy lecsapott tetejű, mint a lengyelek. A 80-asok fő jellemzője, hogy nem lekerekíkett, hanem sarkos a oldalfal-homlok talákozás. Ezek egyébként azonosak a szlovákok által itthon is közlekedtetett kocsikkal.
Előzmény: gfeca (12073)
rm40 Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12074
BCmot 476-477, később 430-431 psz. Kísérleti, már eredetileg dízelmotorral gyártott kéttengelyes kocsik, készültek 1929-ben. A motor típusa: Ganz VI Jk 150. (Ha jól tudom a "k" a Déli Vasút részére készül variánst jelentett, bár oda csak 130-as furatú motor ment.) Teljesítménye 108 LE (79 kW), 1000 1/min fordulatnál. Furat/löket 150-185, b eff= 272 g/kWh. Vmax=55 km/ó. Szolgálati tömeg 18,9 t, tengelyterhelés 11,3 t.
(Forrás: Nagyvasúti vontaójárművek Magyarországon; Vasúthistória évkönyv 1988.)
Előzmény: mdbz (12068)
gfeca Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12073
Szia Gábor!

nem amatőr a kérdés,

egy kis eszmecsere után most, azt mondom, hogy a 80-as kocsit láttad, amely az egykori NDK-ból érkezett hozzánk 1980-81-ben. Békéscsabára a 259/258 a majdan Sarajevoba közlekedő vonathoz a keletiből nagyobb db számú ilyen nemzetközi forgalmú kocsi került átállomásításra.( volt neki ilyenje már az ADy, BÉGA állt ezekből, meg a Munténia 1 AB kocsija Lökösh.-Zalaegerszeg között)Mivel ez a vonat nem lép még ki, így sok kocsi van, amit szerintem a csabai személyszállítási vezető elhasznál belföldi forgalomban.

gfeca

Előzmény: Lehoczki Gabor (12066)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12072
De cseréről is lehet szó. :))

SÜNÖCSKe

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12071
FIGYELEM!!

Eladó:
-20-as és 21-es vonal Szolgálati menetrendkönyve, jó állapotban. A lapok nincsenek összekötve.

-30-as vonal Szolgálati menetrendkönyve, kielégítő állapotban, 6 lap hiánnyal. A lapok össze vannak kötve.

Ha valakit érdekel, dobjon egy emilt!

SÜNÖCSKe

gfeca Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12070
mdbz!

OFF:
ez már döfi!

ON:

levél ment a régi címedre

üdv
gfeca

Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12069
István! Lenne egy kérdésem. Nézegettem az 50-es vonal menetrendjét. Bátaszék-Dombóvár irányban 3 vonat van (a sebest nem számítva), ahol van 1.o. kocsi (ez mind MD?), ellenirányban viszont csak 2 vonat.

Kérdésem:
Valamelyik elírás?
Vagy Csatolt (dupla) MD szerelvény közlekedik?
Vagy valamelyik szelevénynek "kör" fordája van (azaz Sárbogárd-Dombóvár)?

Előzmény: mdbz (12068)
mdbz Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12068
A KIskunfélegyháza-Kiskunmajsa vonalról szóló nosztalgia könyv hátsó borítóján van egy kép a Bc mot 476-ról. A kocsi tetején 3 hűtő látható, ez engem meglepett. Tud róla valaki valamit?

OFF
gfeca
Délelőtt a Hullámban voltam, ott nincs is olyan meleg!

On
mdbz

rm40 Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12067
És köralakú homlokátjáró-ablakai vannak?
Az első hazai Y-kocsik (tehát hosszuk 24500 mm) ilyenek, az ún. "nagy" győri kocsik első generációja. A szállítás 1964-ben kezdődött. Első pályaszámaik: Aa 1300-1350 és Ba 3300-3400, és Bmo 51 55 20-51 100 - 149-ig. Nemzetközi forgalomra lettek beszerezve. A mai psz.rendszerben középszámcsoportjuk 19-51 és 20-51 , sorozatjelük pedig az évek folyamán pedig előbb ABmo és Bmo, majd Ao és Bo lett. A 7db 1.o. kocsiból kialakítottak 1.-2.o., valamint 2.o-ból 1976-77-ben büfés változatokat. Az évek során a nemzetközi jellegüket megszüntették, a fűtési feszültség-átkapcsolót eltávolították belőlük, és ehhez kapcsolódóan a középszámcsoportjukat 19-57-re il.. 20-57-re módosították.. Általában "57-es"-kocsiknak hívják őket. Az 1.-2.o. változat középszámcsoportja 39-57 (korábban 39-51) ABo (ex ABmo), a büfékocsié 85-51 és 85-57 BRo (ex BRmo) sorozatjelzéssel. A kocsikat főképpen a dunántúli vonalakon üzemeltették (üzemeltetik)
Előzmény: Lehoczki Gabor (12064)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12066
Eléggé amatőr kérdést tehettem fel... Bo-ként a legyel kocsira gondoltam.

Valszeg holnap reggel jön vissza, majd megpróbálom jobban megkukkerezni.

Itt is meleg van nagyon... Nem kellett még sebességkorlátozást bevezetni a meleg miatt?

Előzmény: gfeca (12065)
gfeca Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12065
Szia Gábor!

Melyik Bo-val egy magas?
a 20-57 vagy a 20-37-el?

Melyik B-nél alacsonyabb?
a 20-41-nél( 20-30), vagy a 20-80-nál?

Ha Békéscsabai kocsi akkor lehetett:
20-37-es kocsi
vagy 20-80 (39-80)-as.
más ilyen jellegű kocsija nincs B.csabának.

Én most 2 hétig szabincseppen voltam , így nem tudom történt-e esetleg újabb átállomásítás, de kedden utánanézek. ( Bármi lehet, hiszen csabai kocsik járnak pécsre, és a balaton mellé is, lehet hogy a nyári időszakra v.mi kanizsai Bo kevert le oda).

gfeca

Előzmény: Lehoczki Gabor (12064)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12064
Szia Gfeca!

Egy kérdés! Mostanában (az új emenetrend óta) járkál Szeged és Békéscsaba között egy fülkés 2.o. kocsi, viszonylag friss fővizsgás, mert - ha az ablakból kukkerral jól láttam - kátszer egymása laá ki van írva a BÉKÉSCSABA. A kocsi olyan magas, mint a Bo-k, tehát a B-nél alacsonyabb, viszont nem szögletes, hanem lekerekített sarkú ablakai vannak. Milyen kocsi ez? Ma a 11.05-kor Békéscsabára induló személy (M41 2127 vitte) utolsó kocsija volt.

Előzmény: gfeca (12062)
gfeca Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12063
Hű ez a meleg!

A Gödényhez szól válaszomban a szombat-vasárnapra vonatkozó rész helyesen:
én "szent" - a pihenés céljára kitalált napnak tartom.

Tehát ebből a mondatból a "nem" törlendő!

gfeca

Előzmény: gfeca (12062)
gfeca Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12062
Üdv mindenkinek!
Nálatok is ennyire meleg van??

Még mindig igen "termékenyek" vagytok, de ez remek.
Átfutottam az elmúlt egy hetet, bocsi ha egy kissé régi hozzászólásokat veszek elő.
Gödény:11578: annak sincs akadálya, hiszen ott is dolgoznak "mániások" ,bár én személy szerint a szombatot és vasárnapot nem "szent" pihenés céljára kitalált napoknak tartom. Tehát ha össze tudunk verődni egy páran akkor kimehetünk a keletibe.(Műhelybe).

pulett11581: valójában csak a vonatszám változott meg és csak Pécs-Bp. között.

Bz forever11692: A Szombathelyi RIC-es ( 20-41, 19-41) kocsik nagy része a Nyugati pu-ra, az Északi GF-hez került. 3 db 20-41-es maradt Sm-en a nyári Graz-Sm vonathoz.
Viszont kérlek írj akár mailban is, az Ovidius mostani kocsijairól-köszike.

Lazar11696:
igen a DRAVA lesz a következő pár IC arra.
11748:
IC helyzet tökéletesen igazad van. A 2-évvel( 3 évvel) ezelőtti menetrend volt ebből a szempontból sokkal jobb, az IC között mindig ment egy gyors.

Csabi:11171: 06.10-én Ap volt benne, ha jól láttam a 008-as.8 ez nem biztos mert mozgásban voltam).

Takilaci11797: A CSD az ehemalige csehszlovák vasút. A cseh vasút jele CD.

más:
06.16-ig érdemes kipróbálni a 259-2 vonatot.Én tegnap jöttem vele haza, hát a metró ahhoz képest semmi. A vonat sárbogárdig csak 3 békéscsabai kocsi végre nem CFR!!! (1 db 20-17 By, 1 db 20-37 B, és 1 db 39-80 AB) volt, amelyhez a V63 016 társult. A Gigant csak 06.16-ig lesz ebben a fordában.

Na most egyenlőre ennyi, bocs , hogy túl hosszú voltam.
gfeca

Utazó Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12061
Sőt: http://www.ntb.ch/Other/Fahzeug.html
Előzmény: Utazó (12060)
Utazó Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12060
A Swissmetro címe: http://www.swissmetro.com
Előzmény: GEORGIE (12057)
mdbz Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12059
"209-es Bz megy már? 070-es elment már műhelybe?"

A 070 vár az EUROFIMA-ra, a 209 pedig arra, hogy a 70-es bemenjen a JJÜ-be.

A képek várnak Sebire!

mdbz

Előzmény: Bz forever (12019)
GEORGIE Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12058
Kedves TakiLaci!

Attól tartok, hogy a mellékvonalak fenntartásával -logikusan- megbízott régiók nem felkészültek erre a szerepkörre. SAJNOS!!!

Sajnos, mert az elmult tíz év történései ellenére a régiók továbbra is a szocialista időszak tervezési-statisztikai egységénél nem jelentenek többet.
Ha jól tudom az EU-ban a területfejlesztés kapcsán a régióknak óriási jelentőségük van a beruházások menedzselésében. Nálunk ez egy jelentős problémát jelent a mindenkori kormánypárti politikusok részéről, mert mi van, ha egy ellenzéki régió saját kapcsolatai révén az államtól függetlenül tud fejlesztéseket elkezdeni? Az állam központi szerepe háttérbe szorul, nem lehet "politikai blokádot" indítani egy régió ellen!

Ugyanakkor egy EU-szabvány szerinti régiók létrehozása során gyökeresen módosítani kell az adózási-, államigazgatási- és az ezekhez kapcsolódó jogrendszert is. Ez természetesen a jelenlegi struktúra haszonélvezőinek annyira hiányzik, mint Tóth Mihály üvegező kisparosnak a hanyatt esés egy nagy üvegtáblával....

Ezért egy kicsit pesszimista vagyok, hogy a régiók a közeljövőben a közlekedési infrastruktúra finanszírozásával, és fejlesztésének irányaival a jelenleginél komolyabban foglalkozzanak.

Ha véletlenül hazánkban megvalósulna az EU-s regionalizmus, akkor azt le merem fogadni, hogy a közlekedési fejlesztéseknél nem biztos, hogy kizárólag a vasutat finanszíroznák, hanem azt a közlekedési módot, amellyel egy régió közlekedési feszültségeit leghatékonyabban lehet kezelni (esetenként ez vasutat is jelenthetne).

Bocs, hogy egy kicsit offtopic vagyok, de hát akkor ne "tobaktiborosan" beszéljünk a vasútról!

Előzmény: takilaci (12007)
GEORGIE Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12057
Kedves Carpy!

Ugy látszik, hogy az újságírók egy kicsit áttértelmezik a Swissmetrót. Megeszem a sapkámat, ha a cikk melletti képen tündöklő motorvonat:
a, tud 500 km/h-val száguldani
b, tényleg a Swissmetro

Én inkább egy angol elővárosi motorvonatnak vélem...(Aki tudja, hogy valóban mit ábrázol az ominózus fénykép, az egy hideg korsó sörre a vendégem!)
Ja, a Blikk-ben 1998 nyarán tényleg volt a Swissmetroról kép, igaz az egy kicsit áramvonalasabb volt, sőt az akkori cikkíró szerint még a Swissair is beszált a projectbe.

Ha valaki tud egy képet, linket feltenni a valódi Swissmetroról, az tegye meg!

Előzmény: Carpy (12053)
DLala Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12056
Takilaci!

Köszönöm! Erre gondoltam. Nagyjából ez az én véleményem is.

Bakter!
Ezek az idézetek nekem valahogy kimaradtak, de hát nagy a termés és nem mindig bírom pontosan végigolvasni...

Már csak egy kérdésem maradt:
KI FOGJA MINDEZT MEGCSINÁLNI?
(Na és egyébként kinek kellene megcsinálni?)

Előzmény: takilaci (12009)
division by zero Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12055
az se semmi...
5:00-8:13
13:30-17:13
17:00-20:38
19:07-22:58
(ha jól néztem...)
Előzmény: FOMA (12054)
FOMA Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12054
Majd nézd meg. hogy Pécsről hogyan lehet eljutni IC nélkül Bp-re.:(
Előzmény: division by zero (12052)
Carpy Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12053
Takilaci!

A nyugtatot azert gondoltam, mert elolvasva a swissmetro-s cikket meg nekem is megszaladt a vercukrom.....
Egyszoval indexes ujsagiro baratunk kiszamolta, hogy ha Genf-Lyon 150 km 15 perc, akkor a Miskolc-Bp 182 km az 18 perc, es ezt betette alcimbe, majd a szerkeszto ki az index cimoldalra. Egyszeruen nem ertem, hogy miert kell a Kacsa magazin szintjere sullyedni.
Ha valaki 500, de legyen csak 300 kilometer/h sebessegre kiepitett, kizarolag szemelyszallitasra hasznalt, Europat, igy kis hazankat is behalozo vasutvonalakrol hall, akkor kerem nagyon tegye oda a kerdojelet minden kijelento mondat vegere. Japanban az Oszaka-Tokio kozotti 550 kilometer hosszu Tokaido sinkanszen az egyetlen, amirol kijelentheto, hogy nyereseges, a tobbi a 0-szaldo korul tengeti eletet. A vonalon gyakorlatilag 7-8 percenkent kozlekednek a 16 kocsis, 1300 utast elszallitani kepes vonatok. Mutasson nekem valaki Europaban egy olyan hasonlo viszonylatot, ahol ez megvalosithato lenne.

Előzmény: takilaci (12010)
division by zero Creative Commons License 2000.06.11 0 0 12052
kicsit lehígadva a csütörtöki mérgelődésemből, a tények: Kaposvár-Budapest, IC menetesen, a lehetséges időpontok:
4:55-8:13, 1 átszállás
6:47-10:13, 1 átszállás
13:55-17:13
17:15-20:38
azé durva egy kicsit az a 7 órás luk 6:47 és 13:55 között...
ja és a 6:47-es vonathoz elvileg csatlakozó busz az 6:42-re ér Kaposvárra, még ha nem is késik, akkor se lenne elég 5 perc az átszállásra, így vagy fél órával még korában kellett indulni :-(

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!