Hm, erről lehet bővebbet tudni. Harcos egy vonal, én nagyon élveztem rajta utazni, édesanyám meg klausztrofóbiás lett a sziklás szakasztól. Mennyire az alagútban történt a dolog, milyen mélyen? Nem lehets emmi ott menteni, akár humán, akár műszaki szempontból.
Valaki meg tudja mondani, hogy mikor megy nosztalgiavonat a 70-es vonalon (Bp-Nyugati-Szob-túrovo), és melyik mozdonnyal? Le szeretném fotózni Rákospalota-Újpesten, vagy a káposztásmegyeri útátjáróban.
Igazad van, én úgy értettem, hogy lecsapott tetejű, mint a lengyelek. A 80-asok fő jellemzője, hogy nem lekerekíkett, hanem sarkos a oldalfal-homlok talákozás. Ezek egyébként azonosak a szlovákok által itthon is közlekedtetett kocsikkal.
BCmot 476-477, később 430-431 psz. Kísérleti, már eredetileg dízelmotorral gyártott kéttengelyes kocsik, készültek 1929-ben. A motor típusa: Ganz VI Jk 150. (Ha jól tudom a "k" a Déli Vasút részére készül variánst jelentett, bár oda csak 130-as furatú motor ment.) Teljesítménye 108 LE (79 kW), 1000 1/min fordulatnál. Furat/löket 150-185, b eff= 272 g/kWh. Vmax=55 km/ó. Szolgálati tömeg 18,9 t, tengelyterhelés 11,3 t.
(Forrás: Nagyvasúti vontaójárművek Magyarországon; Vasúthistória évkönyv 1988.)
egy kis eszmecsere után most, azt mondom, hogy a 80-as kocsit láttad, amely az egykori NDK-ból érkezett hozzánk 1980-81-ben. Békéscsabára a 259/258 a majdan Sarajevoba közlekedő vonathoz a keletiből nagyobb db számú ilyen nemzetközi forgalmú kocsi került átállomásításra.( volt neki ilyenje már az ADy, BÉGA állt ezekből, meg a Munténia 1 AB kocsija Lökösh.-Zalaegerszeg között)Mivel ez a vonat nem lép még ki, így sok kocsi van, amit szerintem a csabai személyszállítási vezető elhasznál belföldi forgalomban.
István! Lenne egy kérdésem. Nézegettem az 50-es vonal menetrendjét. Bátaszék-Dombóvár irányban 3 vonat van (a sebest nem számítva), ahol van 1.o. kocsi (ez mind MD?), ellenirányban viszont csak 2 vonat.
Kérdésem:
Valamelyik elírás?
Vagy Csatolt (dupla) MD szerelvény közlekedik?
Vagy valamelyik szelevénynek "kör" fordája van (azaz Sárbogárd-Dombóvár)?
A KIskunfélegyháza-Kiskunmajsa vonalról szóló nosztalgia könyv hátsó borítóján van egy kép a Bc mot 476-ról. A kocsi tetején 3 hűtő látható, ez engem meglepett. Tud róla valaki valamit?
OFF
gfeca
Délelőtt a Hullámban voltam, ott nincs is olyan meleg!
És köralakú homlokátjáró-ablakai vannak?
Az első hazai Y-kocsik (tehát hosszuk 24500 mm) ilyenek, az ún. "nagy" győri kocsik első generációja. A szállítás 1964-ben kezdődött. Első pályaszámaik: Aa 1300-1350 és Ba 3300-3400, és Bmo 51 55 20-51 100 - 149-ig. Nemzetközi forgalomra lettek beszerezve. A mai psz.rendszerben középszámcsoportjuk 19-51 és 20-51 , sorozatjelük pedig az évek folyamán pedig előbb ABmo és Bmo, majd Ao és Bo lett. A 7db 1.o. kocsiból kialakítottak 1.-2.o., valamint 2.o-ból 1976-77-ben büfés változatokat. Az évek során a nemzetközi jellegüket megszüntették, a fűtési feszültség-átkapcsolót eltávolították belőlük, és ehhez kapcsolódóan a középszámcsoportjukat 19-57-re il.. 20-57-re módosították.. Általában "57-es"-kocsiknak hívják őket. Az 1.-2.o. változat középszámcsoportja 39-57 (korábban 39-51) ABo (ex ABmo), a büfékocsié 85-51 és 85-57 BRo (ex BRmo) sorozatjelzéssel. A kocsikat főképpen a dunántúli vonalakon üzemeltették (üzemeltetik)
Melyik B-nél alacsonyabb?
a 20-41-nél( 20-30), vagy a 20-80-nál?
Ha Békéscsabai kocsi akkor lehetett:
20-37-es kocsi
vagy 20-80 (39-80)-as.
más ilyen jellegű kocsija nincs B.csabának.
Én most 2 hétig szabincseppen voltam , így nem tudom történt-e esetleg újabb átállomásítás, de kedden utánanézek. ( Bármi lehet, hiszen csabai kocsik járnak pécsre, és a balaton mellé is, lehet hogy a nyári időszakra v.mi kanizsai Bo kevert le oda).
Egy kérdés! Mostanában (az új emenetrend óta) járkál Szeged és Békéscsaba között egy fülkés 2.o. kocsi, viszonylag friss fővizsgás, mert - ha az ablakból kukkerral jól láttam - kátszer egymása laá ki van írva a BÉKÉSCSABA. A kocsi olyan magas, mint a Bo-k, tehát a B-nél alacsonyabb, viszont nem szögletes, hanem lekerekített sarkú ablakai vannak. Milyen kocsi ez? Ma a 11.05-kor Békéscsabára induló személy (M41 2127 vitte) utolsó kocsija volt.
Még mindig igen "termékenyek" vagytok, de ez remek.
Átfutottam az elmúlt egy hetet, bocsi ha egy kissé régi hozzászólásokat veszek elő.
Gödény:11578: annak sincs akadálya, hiszen ott is dolgoznak "mániások" ,bár én személy szerint a szombatot és vasárnapot nem "szent" pihenés céljára kitalált napoknak tartom. Tehát ha össze tudunk verődni egy páran akkor kimehetünk a keletibe.(Műhelybe).
pulett11581: valójában csak a vonatszám változott meg és csak Pécs-Bp. között.
Bz forever11692: A Szombathelyi RIC-es ( 20-41, 19-41) kocsik nagy része a Nyugati pu-ra, az Északi GF-hez került. 3 db 20-41-es maradt Sm-en a nyári Graz-Sm vonathoz.
Viszont kérlek írj akár mailban is, az Ovidius mostani kocsijairól-köszike.
Lazar11696:
igen a DRAVA lesz a következő pár IC arra.
11748:
IC helyzet tökéletesen igazad van. A 2-évvel( 3 évvel) ezelőtti menetrend volt ebből a szempontból sokkal jobb, az IC között mindig ment egy gyors.
Csabi:11171: 06.10-én Ap volt benne, ha jól láttam a 008-as.8 ez nem biztos mert mozgásban voltam).
Takilaci11797: A CSD az ehemalige csehszlovák vasút. A cseh vasút jele CD.
más:
06.16-ig érdemes kipróbálni a 259-2 vonatot.Én tegnap jöttem vele haza, hát a metró ahhoz képest semmi. A vonat sárbogárdig csak 3 békéscsabai kocsi végre nem CFR!!! (1 db 20-17 By, 1 db 20-37 B, és 1 db 39-80 AB) volt, amelyhez a V63 016 társult. A Gigant csak 06.16-ig lesz ebben a fordában.
Na most egyenlőre ennyi, bocs , hogy túl hosszú voltam.
gfeca
Attól tartok, hogy a mellékvonalak fenntartásával -logikusan- megbízott régiók nem felkészültek erre a szerepkörre. SAJNOS!!!
Sajnos, mert az elmult tíz év történései ellenére a régiók továbbra is a szocialista időszak tervezési-statisztikai egységénél nem jelentenek többet.
Ha jól tudom az EU-ban a területfejlesztés kapcsán a régióknak óriási jelentőségük van a beruházások menedzselésében. Nálunk ez egy jelentős problémát jelent a mindenkori kormánypárti politikusok részéről, mert mi van, ha egy ellenzéki régió saját kapcsolatai révén az államtól függetlenül tud fejlesztéseket elkezdeni? Az állam központi szerepe háttérbe szorul, nem lehet "politikai blokádot" indítani egy régió ellen!
Ugyanakkor egy EU-szabvány szerinti régiók létrehozása során gyökeresen módosítani kell az adózási-, államigazgatási- és az ezekhez kapcsolódó jogrendszert is. Ez természetesen a jelenlegi struktúra haszonélvezőinek annyira hiányzik, mint Tóth Mihály üvegező kisparosnak a hanyatt esés egy nagy üvegtáblával....
Ezért egy kicsit pesszimista vagyok, hogy a régiók a közeljövőben a közlekedési infrastruktúra finanszírozásával, és fejlesztésének irányaival a jelenleginél komolyabban foglalkozzanak.
Ha véletlenül hazánkban megvalósulna az EU-s regionalizmus, akkor azt le merem fogadni, hogy a közlekedési fejlesztéseknél nem biztos, hogy kizárólag a vasutat finanszíroznák, hanem azt a közlekedési módot, amellyel egy régió közlekedési feszültségeit leghatékonyabban lehet kezelni (esetenként ez vasutat is jelenthetne).
Bocs, hogy egy kicsit offtopic vagyok, de hát akkor ne "tobaktiborosan" beszéljünk a vasútról!
Ugy látszik, hogy az újságírók egy kicsit áttértelmezik a Swissmetrót. Megeszem a sapkámat, ha a cikk melletti képen tündöklő motorvonat:
a, tud 500 km/h-val száguldani
b, tényleg a Swissmetro
Én inkább egy angol elővárosi motorvonatnak vélem...(Aki tudja, hogy valóban mit ábrázol az ominózus fénykép, az egy hideg korsó sörre a vendégem!)
Ja, a Blikk-ben 1998 nyarán tényleg volt a Swissmetroról kép, igaz az egy kicsit áramvonalasabb volt, sőt az akkori cikkíró szerint még a Swissair is beszált a projectbe.
Ha valaki tud egy képet, linket feltenni a valódi Swissmetroról, az tegye meg!
A nyugtatot azert gondoltam, mert elolvasva a swissmetro-s cikket meg nekem is megszaladt a vercukrom.....
Egyszoval indexes ujsagiro baratunk kiszamolta, hogy ha Genf-Lyon 150 km 15 perc, akkor a Miskolc-Bp 182 km az 18 perc, es ezt betette alcimbe, majd a szerkeszto ki az index cimoldalra. Egyszeruen nem ertem, hogy miert kell a Kacsa magazin szintjere sullyedni.
Ha valaki 500, de legyen csak 300 kilometer/h sebessegre kiepitett, kizarolag szemelyszallitasra hasznalt, Europat, igy kis hazankat is behalozo vasutvonalakrol hall, akkor kerem nagyon tegye oda a kerdojelet minden kijelento mondat vegere. Japanban az Oszaka-Tokio kozotti 550 kilometer hosszu Tokaido sinkanszen az egyetlen, amirol kijelentheto, hogy nyereseges, a tobbi a 0-szaldo korul tengeti eletet. A vonalon gyakorlatilag 7-8 percenkent kozlekednek a 16 kocsis, 1300 utast elszallitani kepes vonatok. Mutasson nekem valaki Europaban egy olyan hasonlo viszonylatot, ahol ez megvalosithato lenne.
kicsit lehígadva a csütörtöki mérgelődésemből, a tények: Kaposvár-Budapest, IC menetesen, a lehetséges időpontok:
4:55-8:13, 1 átszállás
6:47-10:13, 1 átszállás
13:55-17:13
17:15-20:38
azé durva egy kicsit az a 7 órás luk 6:47 és 13:55 között...
ja és a 6:47-es vonathoz elvileg csatlakozó busz az 6:42-re ér Kaposvárra, még ha nem is késik, akkor se lenne elég 5 perc az átszállásra, így vagy fél órával még korában kellett indulni :-(