Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.09 0 0 169
Nem vagyok mv., csak régen sokat jártam errefelé, és ez a vonal mindig nosztalgiát ébreszt bennem. :-)
Előzmény: KrB91 (168)
KrB91 Creative Commons License 2007.06.09 0 0 168

OFF

 

Szia! Mv. vagy és erre szoktál járni?

Előzmény: Törölt nick (141)
Tamasch Creative Commons License 2007.06.09 0 0 167

Miért nincs értelme nem térközi közlekedésre berendezett pályán a hívásfelodónak?

 

Előzmény: Zsivany (160)
Tamasch Creative Commons License 2007.06.09 0 0 166

 

Egy nem biztosított törpe.... :)

 

http://img1.tar.hu/engerth/img/30524119.jpg#3

ROCOman Creative Commons License 2007.06.09 0 0 165
Üdv Mindenkinek!
Ha jól láttam ilyen jelzőlappal "felszerelt" fényjelző még nem volt.
Pusztamonostor kezdő-, illetve végponti jelzői.

bodecsabi Creative Commons License 2007.06.08 0 0 164
Lásd 147.
Előzmény: Törölt nick (163)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.08 0 0 163
Az pontosan mit is ellenőriz?
Előzmény: bodecsabi (162)
bodecsabi Creative Commons License 2007.06.08 0 0 162
Exmv egy ellenőrző jelző képét tette be, ami csak MERÁFI vonalon van. Az előjelzés megléte és a MERÁFI hiánya között természetesen nincs összefüggés.

Csabi
Előzmény: Törölt nick (159)
czzf50 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 161
Te írtál egy új F.2-est és abból idézel?
Előzmény: Zsivany (160)
Zsivany Creative Commons License 2007.06.08 0 0 160
Előzményként hozzátenném, hogy a hívójelzés a következő főjelzőig van érvényben - akkor is, ha a mozdonyvezetők nem e szerint a szabály szerint közlekednek.
Egy kijárati jelzőn adott hívójelzés ez alapján térközös pálya esetén a következő térközjelzőig van érvényben.

Viszont a hiba, ami miatt a hívót ki kell adni kétféle lehet:
- állomási hiba
- térköz hibája

Na mármost ha az állomáson van hiba, akkor minek kelljen a vonatnak 15-tel mennie egy térközön át? Nem kell. Ekkor lehet kivezérelni a hívásfeloldót, mely azt hivatott jelezni, hogy a térközberendezés működik, a térköz szabad, a mozdonyvezető gyorsíthat.

Ha viszont nincs hívásfeloldó jelzés, akkor feltételezhető, hogy a térközben van a hiba, akár foglalt is lehet a térköz, így jogos a sebességcsökkentés.

Fentiekből következik, hogy nem térözös vonal esetén nincs értelme a hívásfeloldónak.
Előzmény: Törölt nick (155)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.08 0 0 159
Balatonkeresztúron nincs MERÁFI, az a jelző tényleg előjelzést ad az elágazás fedező jelzőjéhez.

Ez a két dolog összefügg? Ha igen, mi lenne akkor, ha lenne MERÁFI?
Előzmény: bodecsabi (139)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.08 0 0 158
Nem, mert pont annak a kiküszöbölésére van a lámpák felett az az árnyékolólemez. :-))
Előzmény: 1047 504-4 (157)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 157
"viszont sokkal jobban látható lesz a fénye"

Rákenhetem a balhét a napsütésre? :-)
Előzmény: Törölt nick (152)
Jacquemin Creative Commons License 2007.06.07 0 0 156
Egy kicsit pontosítok: A hívójelzés Egy vörös fény a főlapon, a különlapon villogó fehér fény.
Előzmény: Törölt nick (155)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.07 0 0 155
Így van, jogos, bocsánat. Ez csak a hívójelzés feloldása, hiszen a hívójelzés egy villogó fehér fény, de nem a hátoldalon.

Ezzel kapcsolatban, mert ezt sehol nem találtam meg: a hívójelzés feloldása azt jelenti, lehet menni a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel? Csak mert én erre tippelnék. Ugyanakkor szó szerinti értelmezésben azt is jelenthetné, hogy feloldja a hívót, tehát az többé nem érvényes, úgyhogy stop. :-P
Előzmény: Jacquemin (153)
Jacquemin Creative Commons License 2007.06.07 0 0 154

Az 1. kép Cegléden, a 2. Békéscsabán készült.

 

 

Jacquemin Creative Commons License 2007.06.07 0 0 153
A perjel kivételével jó.
Előzmény: Törölt nick (151)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.07 0 0 152
Amúgy tök jók a képeid. :-) Egy jó tanács/kérés: ha legközelebb fotózol, menj távolabb a jelzőtől és zoomolj rá. Így kb. ugyanakkorának fog látszani a képen, viszont sokkal jobban látható lesz a fénye, mert úgy vannak kitalálva az optikák, hogy egy viszonylag szűk sávban hagyja el a lencsét a sugárnyaláb. Ez magyarázza, hogy ha alulról fotózol, ebből alig látszik valami. Az ideális pozíció a vezetőállás lenne, csak ugye... :-)

Hétvégén igyekszem én is alkotni majd valamit.
Előzmény: 1047 504-4 (148)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.07 0 0 151
Azért a többiektől megkérdezem, hogy ugye jól írtam. :-)
Előzmény: 1047 504-4 (150)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 150
Köszönöm!
Előzmény: Törölt nick (149)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.07 0 0 149
mire való az állomás fele néző rész?

Hívójelzés/feloldása.
Előzmény: 1047 504-4 (148)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 148
Néhány fotó Bük állomás Sm felőli bejárati jelzőjéről:
1. Sárga jelzés van a jelzőn
2. Zöldre váltott.
3. mire való az állomás fele néző rész?
4. Bük Sp felőli vége, még a fényjelzők beüzemelése előtti időkben.
5. És végül egy kép a Kőszegen levő bejárati jelzőről.
bodecsabi Creative Commons License 2007.06.05 0 0 147
Egyik sem. exmv által betett rajzon ugyanis egy un. ellenőrző jelző van, amit a MERÁFI-s vonalakon használnak.

Bővebb infó itt:

http://www.zolikom.hu/rendelet/f1/index.html

Csabi
Előzmény: Törölt nick (144)
csubar86 Creative Commons License 2007.06.05 0 0 146
Szerintem egy vezér, akit éjszakaira vezényelnek adott vonalra, rendelkezik akkora vonalismerettel, hogy ismeri a speciális jelzőket. Úgy tudom, hogy vonalismeret feltétel is. Adott szín mindig ugyanazt jelenti, nem? Legalábbis, ahogy most fejben végigpörgetem az F.1-et, nem találok olyat, hol egy szín két jelentéssel társul.
Előzmény: Törölt nick (143)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.05 0 0 145
Mellékvonali rádiós forgalomirányítás.
Előzmény: Törölt nick (142)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.04 0 0 144
Bocs, nem tolatás-, hanem hívójelző. :-)
Előzmény: Törölt nick (141)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.04 0 0 143
Világos, köszi. Erre már gondoltam én is, hiszen sötétben a mv sokkal inkább a jelző színét látja, semmit az optikák számát, így elvárható a jelzési rendszertől, hogy egy adott szín ugyanazt mindig jelentse, függetlenül attól, hány sötét optika van mellette.
Előzmény: benbe.extra.hu (140)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.04 0 0 142
Mi az a MERÁFI?

Igen, valóban felesleges a zöld fény.
Előzmény: bodecsabi (139)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.04 0 0 141
Nem volt rajta tolatásjelző és az árbócán is összefüggőbbek voltak a piros csíkok - de egyébként igen. Tudok mutatni egy képet, csak elég rossz minőségű:

Előzmény: exmv (138)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2007.06.04 0 0 140
Az F1-ben képpel, szöveges leírással összegyűjtött jelzési képek tájékoztató jellegűek. A fény elő- és főjelzők (függetlenül szerepüktől) ugyanazokat a sebességjelzéseket adhatják, ezek egy fél oldalt kitöltő pontban szerepelnek.
Ráadásul az F1-ben a külön előjelzők vannak csak különszedve a főjelzőktől, olyan pont, hogy "Kijárat jelzők jelzései", vagy épp "Bejárati jelzők jelzései", nincs is. A régi F1-ben minden ilyen jelzés négyoptikás jelzőn volt bemutatva, de az igényeknek megfelelően bármennyi optika lehet a jelzőn, az optikák száma a jelző jelzéseit vagy szerepét nem befolyásolja, egyszerűe csak azért nem négyfényű, három külön jelzőlapos minden jelző, mert felesleges.
Előzmény: Törölt nick (137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!