Keresés

Részletes keresés

Albertus Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12249
A rugós és a rugalmas váltót ne keverd össze!
Mint ahogy a váltó és a kitérő sem ugyanaz.

Tudom, hogy a rugós váltó átszerelhető helyszíni állítású váltóvá. Tételezzük fel, hogy az egyvágányú pályán van öt állomás. Minden állomáson két vonatfogadó fővágány, amelyeket a rugós váltók alapállása jelöl ki (irányonként egy), valamint egy harmadik vágány (vonatfogadó vagy mellékvágány). Ehhez állomásonként kell két rugós váltó és két hagyományos, váltózárral felszerelt váltó. Előbbihez 1 db, utóbbihoz 2 db váltózárkulcs. Az állomásonként -- a matematika mai állása szerint -- hat darab váltózárkulcs. Öt állomást feltételezve ez 30 db váltózárkulcs. A vonatvezetők meg vegyenek egy jó erős bőröndöt, amiben viszik a kulcsokat.

Egyébként tudtommal a rugós váltók kulcsát és a többi báltó zárkulcsát az adott szolgálati helyen kell a biztosítóberendezésben vagy a kulcsszekrénybe zárva tartani.

És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy mi minden egyéb gond van azzal, ha nincsen állomási személyzet. Mondjuk siet a vonatvezető, és egy 60 perces úton 10 percet simán lehet sietni.

Előzmény: ifj. Kiss_László (12242)
division by zero Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12248
...még otthon az ágyban is...
Előzmény: BahnScorper (12247)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12247
De van úgy, hogy a vezér már álmában is nyomogatja az éberségitr rendesen...
Előzmény: ifj. Kiss_László (12246)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12246
A 11-esen tudtommal nincs jelfeladás.
Akkor itt a hibás lehetett:
1. Forgalmi szolgálattevő (szembemenesztés tipikus esete)
2. Mozdonyvezető (bejárati, illetve kijárati jelző figyelmen kívül hagyása.
elképzelhető az is, hohy elaludt az egyik vezér (ebben az esetben a 2. eset lehetséges), mivel már több vezér is mondta, hogy nem nagy szám elhallgattatni az éberségit a Szergejen.
Előzmény: second (12223)
1014 Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12245
plebejusnak ment....
Előzmény: plebejus (12244)
plebejus Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12244
Kerekszepen:)
Előzmény: 1014 (12234)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12243
bbela

A 140-esen éppen elég baj az, hogy a 11.20-as gyorsot lecserélték IC-re. Ha valaki el akart jutni a Dunántúlra, azzal tudott menni, mert Zuglóból piros hetessel kényelmesen elérte a Keletiben a Munténiát, vagy a győri IC-t. Most menjen be a Nyugatiig, szenvedjen a metron vagy a trolin. Másrészt a diákjegy Szegedről Pestre 452 Ft, az IC-vel majdnem duplája. És ugye mi van azokkal, akik Kistelekről, Nagykőrösről mentek volna Pestre. Meg mi van azokkal, akik Kkfházáról célozták meg Kecskemétet, Ceglédet... Mi van azokkal, akik szegedről mentek volna Debrecenbe, Ceglédi átszállással (vonatonként átlag 80-100 fő)
Ráadásul az IC-n kerékpárt sem lehet vinni.

Szeged szerepéről(off): bénázik a vársovezetés. Kecskemét meg jól lobbyzik. Hiába felsőoktatási központ, he még nyelvvizsga-akkreditációra is képtelen...

Előzmény: bbela (12204)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12242
Albertus

A rugós váltó nem akadályozza a teherforgalmat. Ugyanis át lehet állítani kézi állításra. Amennyiben tehervonat, rendkívüli vonat van a vonalon, akkor a személyzet viszi magával a szükséges kulcsokat. A menetrend szerinti személyforgalom mellett így lehetnek pluszvonatok. Ha vonatmegelőzsére kerül sor, akkor a vitt kulcsokkal tudnak váltót állítani, majd mellékvágányra állva várják a forgalomirányítás utasításait, hogy mikor, merre, meddig.

Amennyiben a MEFI vagy MERÁFI állomnáson van állomáskezelő, akkor neki kell a kitérőket tisztítani. Télen pedig ott a fűtés...

Rugalmassággal megoldható tehát a dolog.

Előzmény: Albertus (12148)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12241
kod

A 130-as hivatalosan nem mellékvonal, hanem B1 kategóriás országos fővonal. A vonatszámok is ezt mutatják. Más kérdés, hogy a forgalma (főleg Matrfű - Hódmezővh. - Makó között) gyenge.

MERÁFI és MEFI:
A 121-esen MEFI van. Ha jól tudom, 70 embert váltottak ki vele. Kiszomboron, Kiszombor megállón és Nagylaki Kendergyár mh-n megszűnt a szolgálat. Szőreg, Apátfalva, Magyarbánhegyes, Medgyesegyháza és Mezőkovácsháza rugós váltókkal felszerelt MEFI-állomás.
Nagylak, Csanádpalota és Kiszombor mrh.

Kérdés: 600 millióért ne-e inkább a pályát kellett volna helyrepofozni?
A 70 embert nem rúgták ki, kisebbik részük nyugdíja ment, a többi pedig máshol, más munkakörben dolgozik.

A villamos állítómű drága, azt egyelőre csak fővonalakra kellene rakni, de oda nagyon!!! Főleg az elágazó állomásokra! Orosháza állomás tragédia a helyszíni állítású váltóival.
Ott is lehetne embert spórolni.

Előzmény: kod (12147)
Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12240
1014:
köszi, megjött
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12239
mdbz

De legalább elmodhatja magáról az állam bácsi és a MÁV Vezérigazgatója, hogy milyen sok pénzért építettünk új vasutat!

Képeken láttam a völgyhidat. Borzalom, "nagyon illik" az őrségi tájba az a betonkolosszus.

Előzmény: mdbz (12142)
kod Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12238
Carpy! Első ránézésre tetszik, bár még mindíg nem nyugtattál meg a végrehajthatóságot illetően. Pl. vizsgáltad-e, hogy Szemeretelepnél jönnek-e szemben, mert, ugye keresztbe kell járni. Továbbá: a tavalyi menetrend ütemesség szempontjából lényegesen jobb volt, mint az idei. Attól tartok, az ideibe sokkal, de sokkal nehezebb beilleszteni, meghát ez még mindíg csak 30 és nem 20 perces gyakoriság. Ha a 20 percesre áttérnél, akkor viszont már nem élnél meg a mostani két vágányon, a Nyugatiban sem lenne elég az egy vágány (ez viszont ezredrangú kérdés). Mondom, amúgy tetszik, őszinte gratula!
Előzmény: Carpy (12226)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12237
Teljesen egyetertunk, egy nagy bordelyhaz a SZVOR. Elgondolkoztato, hogy itt, a topicban szinte mindenki egybol mondta a Samura, hogy okorseg Nyiregyre jaratni, idafent meg senki nem tett ellene semmit. A kocsihiany is olyan dolog, amit igazan lehetne tobb odafigyelessel enyhiteni, vasarnap kulonosen. (Hogy penteken balhe van, azt meg ugy ahogy el birom fogadni.)
Előzmény: BahnScorper (12233)
Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12236
Igen,igen,igen...:)))
Ide: dog1@freemail.hu
Előzmény: 1014 (12234)
GEORGIE Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12235
Kedves Gabi!

A punkosdi mozdonyszamaid tokeletesek. Valamilyen katonai "muhod"-rol szarmaznak a mozdonyszamaid?
En is meglepodtem, hogy Balastyan talalkoztunk a Papagaj-Szilivel, ami elmeletileg a Danko IC-t vitte volna.

Megjegyzem, nemcsak a 140-esen lehet furcsa dolgokat tapasztalni. A 20-son tobbnyire - ha jol tudom - miskolci Szilik dolgoznak (1016, 1017), Boban meg egy verbeli MAV-os "csinaljunk 4 vonatbol masik 4 vonatot" cimu szetkapcsolas-osszekapcsolas mozdonycserevel megspekelve lathato.
Pl. az Egerszegrol 13.45-kor startolo Bp-i kozvetlen kocsikkal kozlekedo szemely elso ket kocsija tovabbmegy Cellbe szemelykent, ugyanakkor Boban talalkozik a Bp-rol jovo es a Bp-re meno Szhelyi gyorsok is. Az egerszegi kocsikat rarakjak a bp-i gyorsra, a Bp-rol jovo gyors Egerszegi kocsijait meg az egy BHV+Csorgobol allo Cell-Egerszeg szemelyre rakjak ra.
Tehat, ha nem lenne vilagos, akkor a muvelet vegen elmegy 2 gyors (tobb-kevesebb kocsikkal) Szhely es Bp fele, valamint elmegy ket szemely is, Cellbe es Egerszegre.
Ami a legszebb az egeszben, az az, hogy a egerszegi kozvetlen kocsik valojaban mit takarnak: jo esetben egy 39-57,meg egy Bko, es nyaron van meg egy kerekparszallito kocsi. Rossz esetben a Bko kocsit egy 19-57-es kocsi kiseri.
Termeszetesen mar most is lehetett tapasztalni, hogyha csoport utazik (lefoglalt helyekkel), akkor k-ra nem lehet elferni.
Termeszetesen Egerszegen a szerelveny kb. 15 pecnyi tartozkodas utan fordul vissza, ugyhogy a vasutasoknak se idejuk, se kedvuk a vonatot megrohamozo utasok visszatartasa addig, amig Bp-rol jovok leszalnak. Multkor en is megtapasztaltam azt, hogy egy gyerekcsoport miatt a kaller a fel Bko kocsit kiuritette, nagy anyazasok kozepette.

Ezzel a mokaval kapcsolatban az a kerdesem, hogy minek kell Egerszegre szemelykent kozlekedtetni egy gyorsot? Minek kell ezt szetcsatolasos mokat eroltetni?Egyreszrol idoigenyes, masreszrol majd telen, ha lesz minusz egy fok, akkor majd ezert az erintett vonatok 40 percet fognak kesni.
Szerintem akkor az lenne a legegyszerubb, ha lenne egy sebes Egerszegbol-Cellbe (vagy szemely) es nem lenne semmilyen bohockodas a kozvetlen kocsikkal. Egyebkent is, Boban van szigetperon, tehat az utasokat is at lehetne pakolni a ket vonatbol...

Azert Egerszeg se kutya. Multkor egy 19 kocsis, negytengelyes, zuzottkoszallito szerelvenyt (nem a "csilleskocsikbol" allt!) ket Dacia tolt-huzott, az egyik a szerelveny elejen, a masik a szerelveny vegen volt. Tiszta Amerika...

Előzmény: Lehoczki Gabor (12184)
1014 Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12234
Sziasztok!

Kaptam egy gőzmozdony-kurzort. Kéri valaki?

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12233
Jó, majd máskor megpróbálom... de szerintem ettől a vagonfuttatási politikától tényleg csak sírni, vagy káromkodni lehet... ha a többi szar kocsinál nem törődnek, hogy mi merre jár, az még okés, az nem számít! De könyörgöm, a nagyértékű kocsikat ne rakják olyamn putris vonatba, mint a Partium! És csodálkoznak, hogy mocskolódik, eltűnnek a függönyök, szétberhelik az olvasólámpákat, lopják a fejtámpárnázásokat... Ja és csináljanak legalább ezeknek rendes SzVÖR-t... milyen baromság ez már, hogy kiNyíregyházára járatják a Samukat... nem oda való az... különben is, miért nem fárnakl azok télen a Balcsira? Oda perfekt lenne... ezzel szemben... hagyjuk, nemcsak a MÁV, hanem az utasok hibája is az ami van...
Előzmény: Carpy (12227)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12232
Köszi Gfeca! Ez milyen kocsi?

Melyik két Szergej ütközött?

Előzmény: gfeca (12231)
gfeca Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12231
Leho !

Vasárnap a 7712-ben a 20-80 025 psz. kocsit kellett látnod.

szia
gfeca

peterr Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12230
En is ezt tudtam azonositani.
A TV2 kinosan vigyazott ra, hogy a gepszam ne latssszon, az RTL mar kevesbe...
Előzmény: division by zero (12229)
division by zero Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12229
ha jól látom a felvételen akkor az egyik a 159-es
Előzmény: Grg (12225)
gfeca Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12228
Hi, mindenkinek!

Bocsánat, korrigálnom kell magam.

Természetesen nem a 814 hanem a 804 fog menetrend szerint szünetelni.

üdv
gfeca

Előzmény: gfeca (12202)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12227
1988 nyaran Gocsej IC: Zeg i.:5.45, Bp. Deli erk: 9.15, menetido 3 ora 30 perc. No comment.

BahnScorper! Ha lehet, kicsit finomabban fejezd ki magad…

Előzmény: BahnScorper (12183)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12226

Akkor itt lenne a regota igert ferihegyi repteri vasuti menetrendem. Nem hiszem, hogy sikerulne, ha tablazatot illesztenek be, igy inkabb magyarazom.

Ket fajta vonat kozlekedne, egy lassu es egy gyorsitott.

Menetidok:

Bp Nyugati 0
Bp Zuglo 6
Kobanya also 10
Kobanya Kispest 14
Pestimre 17 (-)
Szemeretelep 20 (19)
Ferihegy 24 (23)

A gyorsitott vonatok annyiban gyorsitottak, hogy nem allnak meg Pestimren :) Ennelfogva 1,5 perccel korabban ernek ki Ferihegyre

Indulasi idopontok Nyugati pu-rol:
4.50-22.50-ig 60 percenkent szemely
6.20-20.20-ig 60 percenkent gyorsitott szemely

Visszairanyban:

Ferihegy 0
Szemeretelep 4
Pestimre 7 (-)
Kobanya-Kispest 10
Kobanya also 15
Bp Zuglo 20
Bp Nyugati 25

Indulasi idopontok Ferihegyrol:

5.45-22.45-ig 60 percenkent szemely
7.15-21.15-ig 60 percenkent gyorsitott szemely

Mindezt a tavalyi menetrendi szerkezetbe illesztettem bele, azzal tessek osszevetni.
Kifele iranyban konnyeden belefert, mindossze a Szegedi IC-ket kellett hozza 5 perccel elorevenni, amit egy Kobanya-Kispesti megallassal lehet indokolni is.

Befele iranyban kisse problemasabb volt. Ugy illesztettem be a majdnem teljesen utemesen kozlekedo vonatokat, hogy nem mozditottam el jelenleg, (azazhogy tavaly) kozlekedo vonatokat. Ennek megfelelen modosulnak egyes repteri vonatok indulasi idopontjai a fentiekben foglalt utemesseghez kepest az alabbiaknak megfeleloen:
Gyorsitottak:
12.15 helyett 12.05
16.15 helyett 16.05
17.15 helyett 17.05
szemelyek:
6.45 helyett 6.28
8.45 helyett 8.35
valamint tovabbi vonat kozlekedik Ferihegyrol az alabbi menetrend alapjan:
F: 6.05, Sz: 6.12, Pi: 6.15, Koki:6.18, Ka:6.23, Z: 6.27, Nyugati erk: 6.33

A tervezet alapjan Szemeretelep-Ferihegy kozott egy vaganyon is lebonyolithato a forgalom, de azert nem artana 2-t epiteni.

Nyugati pu-on csak egyetlen vaganyt foglalnanak el a repteri vonatok.

A lebonyolitashoz 3 szerelveny szukseges+egy tartalek.

Sok eseteben a jelenlegi vonatokkal egyutt negyedoras kovetes valosul meg a Nyugati pu-Szemeretelep szakaszon, ami igen dicseretes.

Ha valakit erdekel a tablazatos forma, elkuldhetem mailben. Kritikat szeretettel varok, csak azt ne jelentse ki senki, hogy ezt nem lehet megcsinalni.

Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12225
Elég durva....
Lehet már tudni,hogy melyik 2 Szergej volt?
Előzmény: division by zero (12224)
division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12224
second Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12223
A Magyar 1 szerint a bauxitot szállító tehervonat mozdonyvezetője "figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést".
Elképzelhető ez?

Sec.

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12222
"

Összeütközött két tehervonat,meghalt a mozdonyvezető

Budapest, 2000. június 13. (MTI) - Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs
megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte az MTI-vel Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony,
illetve több kocsi kisiklott. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.
Halálos kimenetelű vasúti baleset történt a Győr-Veszprémvarsány közötti vasútvonalon Écsnél kedden este - tájékoztatta az MTI-t a
MÁV üzemirányítója.
Két tehervonat frontálisan ütközött. Mindkét mozdony és több kocsi kisiklott.
A mentőktől kapott információ szerint a baleset következtében az egyik szerelvény vezetője életét vesztette, bár a mentők másfél órán
át küzdöttek az életéért.
A másik mozdonyvezető súlyos, de nem életveszélyes sérüléseket szenvedett, agyrázkódással és zúzódásokkal szállították a győri
megyei kórházba.
A Veszprémvarsány felől közlekedő tehervonat bauxitot szállított, a Győr felől érkező üres volt.
A baleset okát a MÁV szakértői vizsgálják, a kár értéke még nem ismeretes. Előreláthatóan szerdán dél körül áll helyre a forgalom
Győrszabadhegy és Pannonhalma között.
A helyreállítás idején az utasokat vonatpótló autóbusszal szállítják. +++ "

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12221
Kukac2-n azt mondták, hogy a beszorult vezér meghalt mire kiszedték
Előzmény: Szütyi (12220)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12220
"Tehervonatok ütköztek Győr közelében ... Belpol
június 13. 21:40

[MTI] Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony, illetve több kocsi kisiklott. Az egyik szerelvény vezetője beszorult a mozdonyba, kiszabadításán jelenleg is dolgoznak. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat."

Tud valaki pontosabbat?!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!