Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Tudnátok segíteni az alábbi két, kicsi részlet alapján a képen szereplő kocsi azonosításában vagy az alábbi leírás pontosításában?
A leírások alapján: III. osztályú, fülkés, nemzetközi forgalomban közlekedő kocsi. A képek a 1933-ban készültek róla, a 11. sz. Bécs - Budapest személyvonat részeként. A hiányzó, "C" kezdetű betűjelek utáni 554-et látni vélem, illetve egy nagyon távoli, életlen képen legalább 6 oldalablak látszik rajta. Előre is köszönöm. :)
Most viszont azon tűnődöm, milyen cudar világ lesz az, amelyben az üzemeltetők az átvételtől a lángvágóig minden egyes járművük minden apró változását lefotózzák - és a képeket egy nyilvános adatbázisba teszik. A vasútbarátok majd nem tudnak magukkal mit kezdeni!
Sima katonai GUB kocsikat hoztak Táborfalváról, a maguk mindenféle "kényelmi" berendezésével: fa priccsek, kályha szénkészlettel, lópokrócok is voltak, petróleum lámpa; Az őrök sem voltak hülyék, a török sofőrökkel együtt utaztak a fűtött hálókocsiban. beültek az étkezőrészbe és végig kártyázták az utat.
Ezek a vasútőrös Ggs-ek bármi módon fel voltak szerelve? Kívülről elég nomádnak tűnik még a '90-es évek viszonyai közepette is.
A maláj Ikarus-Ganz sínbuszok Hamburgból vagy Rotterdamból hajóztak ki. A kísérőknek először egy G fősorozatú kocsit rendeztek be WC-vel, kályhával és ágyakkal.
Eredetileg sem volt MÁV-os, a háború után rögtön a GySEV-hez került.
A selejtezés után sem került a MÁV-hoz, lásd előbbi hivatkozásomat a GySEV üzemtörténészére, Tóth Sándorra.
Amit fényképeztél, az valami másik kocsi volt; ha visszanézed a hozzászólásaimat, kettő MÁV-os Hechtwagen képét is betettem. Meg utána gumidani is egyet - csak nem ugyanazt a kocsit fényképezték le különböző időpontokban 3-szor...
Egyébként abban igazat adok, hogy kerülhetnek elő képek. Nem egyszer jártam úgy, hogy miután elkészítettem egy modellt, utána került elő egy olyan kép, ami igencsak jól jött volna előtte.
Köszönöm! Természetesen, a "majd" az irányadó! Addig, hátha előkerül, valamilyen adat, vagy fénykép, hogy , volt -e még a Máv-nál, német eredetű csuka, pláne olyan, aminek átalakították, a tetővégét, a magyar ízlés szerint, lásd Gysev kép-.
A roco modellje, 9 és feles, tehát a német jelleg, és azért tettem be a brawa lengyel tipusát, mert az 10 egész, emiatt, ez hosszabb is! Feltételezem, hogy tudják mit csináltak!
A kép a Bánhida- Pápa vonalon készült, talán Veszprémvarsányban, és én is úgy gondolom, György Barátnak van igaza, és ez is 9 és feles, amiből jön a kérdés, - hogy vissszavette, cserélte a Máv a Gysevtől
- vagy volt még ilyen kocsi, csak még nem láttuk a fényképét?
Ugyanaznap fényképeztünk egy másikat is, de az egy egyszerű 9 ablakos magyar, este túrom!
Tóth Sanyi visszaírt, hogy sem a kocsi kartonján, sem máshol semmi nem utal arra, hogy a MÁV-hoz került volna. Tehát feltételezhetően a MÁV-os valami más eredetű kocsi.
Ugyanez itt is, a vasútőrök kocsija volt, később kapták meg azokat a ronda kék színre lekent postakocsikat, amiket szintén lehet ismerni a RoLa-k végéről.
Nem tudom, hogy ilyen Polnische Hecht volt-e Magyarországon. Egyáltalán: a Károly Imre bácsi-féle kocsi Polnische Hecht? Mintha a tető a jobb oldalon emelkedő tendenciát mutatna... Nem tudnál jobb képet csinálni róla?
Egyébként a matricázáshoz két dolog szükségeltetne:
fényes legyen az alapréteg (itt mintha matt lenne)
a matricázás után le is kell fújni még egy réteg selyemfényű lakkal
Ahhoz, hogy ezek teljesüljenek, szét kell szedni. Azt meg nem vállalom, mert ha valami rögzítőfül letörne róla (volt már ilyenre példa saját modellnél), akkor tökön szúrnám magam.
(Meg egyébként most úgy 18-20 projektem van előkészítésben - részben folyamatban, részben csak az alap van meg hozzá - így nem akarnálak hitegetni sem. Lehet, hogy nyugdíjas leszek, mire ezek elkészülnek.
Más fényképezőgépéből, kicsit más szögből, kicsit jobb felbontásban (a hülye faszbuksi nagyon lerontja a minőséget). A kép valahol a Flikcr-en található.