Keresés

Részletes keresés

Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12240
1014:
köszi, megjött
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12239
mdbz

De legalább elmodhatja magáról az állam bácsi és a MÁV Vezérigazgatója, hogy milyen sok pénzért építettünk új vasutat!

Képeken láttam a völgyhidat. Borzalom, "nagyon illik" az őrségi tájba az a betonkolosszus.

Előzmény: mdbz (12142)
kod Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12238
Carpy! Első ránézésre tetszik, bár még mindíg nem nyugtattál meg a végrehajthatóságot illetően. Pl. vizsgáltad-e, hogy Szemeretelepnél jönnek-e szemben, mert, ugye keresztbe kell járni. Továbbá: a tavalyi menetrend ütemesség szempontjából lényegesen jobb volt, mint az idei. Attól tartok, az ideibe sokkal, de sokkal nehezebb beilleszteni, meghát ez még mindíg csak 30 és nem 20 perces gyakoriság. Ha a 20 percesre áttérnél, akkor viszont már nem élnél meg a mostani két vágányon, a Nyugatiban sem lenne elég az egy vágány (ez viszont ezredrangú kérdés). Mondom, amúgy tetszik, őszinte gratula!
Előzmény: Carpy (12226)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12237
Teljesen egyetertunk, egy nagy bordelyhaz a SZVOR. Elgondolkoztato, hogy itt, a topicban szinte mindenki egybol mondta a Samura, hogy okorseg Nyiregyre jaratni, idafent meg senki nem tett ellene semmit. A kocsihiany is olyan dolog, amit igazan lehetne tobb odafigyelessel enyhiteni, vasarnap kulonosen. (Hogy penteken balhe van, azt meg ugy ahogy el birom fogadni.)
Előzmény: BahnScorper (12233)
Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12236
Igen,igen,igen...:)))
Ide: dog1@freemail.hu
Előzmény: 1014 (12234)
GEORGIE Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12235
Kedves Gabi!

A punkosdi mozdonyszamaid tokeletesek. Valamilyen katonai "muhod"-rol szarmaznak a mozdonyszamaid?
En is meglepodtem, hogy Balastyan talalkoztunk a Papagaj-Szilivel, ami elmeletileg a Danko IC-t vitte volna.

Megjegyzem, nemcsak a 140-esen lehet furcsa dolgokat tapasztalni. A 20-son tobbnyire - ha jol tudom - miskolci Szilik dolgoznak (1016, 1017), Boban meg egy verbeli MAV-os "csinaljunk 4 vonatbol masik 4 vonatot" cimu szetkapcsolas-osszekapcsolas mozdonycserevel megspekelve lathato.
Pl. az Egerszegrol 13.45-kor startolo Bp-i kozvetlen kocsikkal kozlekedo szemely elso ket kocsija tovabbmegy Cellbe szemelykent, ugyanakkor Boban talalkozik a Bp-rol jovo es a Bp-re meno Szhelyi gyorsok is. Az egerszegi kocsikat rarakjak a bp-i gyorsra, a Bp-rol jovo gyors Egerszegi kocsijait meg az egy BHV+Csorgobol allo Cell-Egerszeg szemelyre rakjak ra.
Tehat, ha nem lenne vilagos, akkor a muvelet vegen elmegy 2 gyors (tobb-kevesebb kocsikkal) Szhely es Bp fele, valamint elmegy ket szemely is, Cellbe es Egerszegre.
Ami a legszebb az egeszben, az az, hogy a egerszegi kozvetlen kocsik valojaban mit takarnak: jo esetben egy 39-57,meg egy Bko, es nyaron van meg egy kerekparszallito kocsi. Rossz esetben a Bko kocsit egy 19-57-es kocsi kiseri.
Termeszetesen mar most is lehetett tapasztalni, hogyha csoport utazik (lefoglalt helyekkel), akkor k-ra nem lehet elferni.
Termeszetesen Egerszegen a szerelveny kb. 15 pecnyi tartozkodas utan fordul vissza, ugyhogy a vasutasoknak se idejuk, se kedvuk a vonatot megrohamozo utasok visszatartasa addig, amig Bp-rol jovok leszalnak. Multkor en is megtapasztaltam azt, hogy egy gyerekcsoport miatt a kaller a fel Bko kocsit kiuritette, nagy anyazasok kozepette.

Ezzel a mokaval kapcsolatban az a kerdesem, hogy minek kell Egerszegre szemelykent kozlekedtetni egy gyorsot? Minek kell ezt szetcsatolasos mokat eroltetni?Egyreszrol idoigenyes, masreszrol majd telen, ha lesz minusz egy fok, akkor majd ezert az erintett vonatok 40 percet fognak kesni.
Szerintem akkor az lenne a legegyszerubb, ha lenne egy sebes Egerszegbol-Cellbe (vagy szemely) es nem lenne semmilyen bohockodas a kozvetlen kocsikkal. Egyebkent is, Boban van szigetperon, tehat az utasokat is at lehetne pakolni a ket vonatbol...

Azert Egerszeg se kutya. Multkor egy 19 kocsis, negytengelyes, zuzottkoszallito szerelvenyt (nem a "csilleskocsikbol" allt!) ket Dacia tolt-huzott, az egyik a szerelveny elejen, a masik a szerelveny vegen volt. Tiszta Amerika...

Előzmény: Lehoczki Gabor (12184)
1014 Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12234
Sziasztok!

Kaptam egy gőzmozdony-kurzort. Kéri valaki?

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12233
Jó, majd máskor megpróbálom... de szerintem ettől a vagonfuttatási politikától tényleg csak sírni, vagy káromkodni lehet... ha a többi szar kocsinál nem törődnek, hogy mi merre jár, az még okés, az nem számít! De könyörgöm, a nagyértékű kocsikat ne rakják olyamn putris vonatba, mint a Partium! És csodálkoznak, hogy mocskolódik, eltűnnek a függönyök, szétberhelik az olvasólámpákat, lopják a fejtámpárnázásokat... Ja és csináljanak legalább ezeknek rendes SzVÖR-t... milyen baromság ez már, hogy kiNyíregyházára járatják a Samukat... nem oda való az... különben is, miért nem fárnakl azok télen a Balcsira? Oda perfekt lenne... ezzel szemben... hagyjuk, nemcsak a MÁV, hanem az utasok hibája is az ami van...
Előzmény: Carpy (12227)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12232
Köszi Gfeca! Ez milyen kocsi?

Melyik két Szergej ütközött?

Előzmény: gfeca (12231)
gfeca Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12231
Leho !

Vasárnap a 7712-ben a 20-80 025 psz. kocsit kellett látnod.

szia
gfeca

peterr Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12230
En is ezt tudtam azonositani.
A TV2 kinosan vigyazott ra, hogy a gepszam ne latssszon, az RTL mar kevesbe...
Előzmény: division by zero (12229)
division by zero Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12229
ha jól látom a felvételen akkor az egyik a 159-es
Előzmény: Grg (12225)
gfeca Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12228
Hi, mindenkinek!

Bocsánat, korrigálnom kell magam.

Természetesen nem a 814 hanem a 804 fog menetrend szerint szünetelni.

üdv
gfeca

Előzmény: gfeca (12202)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12227
1988 nyaran Gocsej IC: Zeg i.:5.45, Bp. Deli erk: 9.15, menetido 3 ora 30 perc. No comment.

BahnScorper! Ha lehet, kicsit finomabban fejezd ki magad…

Előzmény: BahnScorper (12183)
Carpy Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12226

Akkor itt lenne a regota igert ferihegyi repteri vasuti menetrendem. Nem hiszem, hogy sikerulne, ha tablazatot illesztenek be, igy inkabb magyarazom.

Ket fajta vonat kozlekedne, egy lassu es egy gyorsitott.

Menetidok:

Bp Nyugati 0
Bp Zuglo 6
Kobanya also 10
Kobanya Kispest 14
Pestimre 17 (-)
Szemeretelep 20 (19)
Ferihegy 24 (23)

A gyorsitott vonatok annyiban gyorsitottak, hogy nem allnak meg Pestimren :) Ennelfogva 1,5 perccel korabban ernek ki Ferihegyre

Indulasi idopontok Nyugati pu-rol:
4.50-22.50-ig 60 percenkent szemely
6.20-20.20-ig 60 percenkent gyorsitott szemely

Visszairanyban:

Ferihegy 0
Szemeretelep 4
Pestimre 7 (-)
Kobanya-Kispest 10
Kobanya also 15
Bp Zuglo 20
Bp Nyugati 25

Indulasi idopontok Ferihegyrol:

5.45-22.45-ig 60 percenkent szemely
7.15-21.15-ig 60 percenkent gyorsitott szemely

Mindezt a tavalyi menetrendi szerkezetbe illesztettem bele, azzal tessek osszevetni.
Kifele iranyban konnyeden belefert, mindossze a Szegedi IC-ket kellett hozza 5 perccel elorevenni, amit egy Kobanya-Kispesti megallassal lehet indokolni is.

Befele iranyban kisse problemasabb volt. Ugy illesztettem be a majdnem teljesen utemesen kozlekedo vonatokat, hogy nem mozditottam el jelenleg, (azazhogy tavaly) kozlekedo vonatokat. Ennek megfelelen modosulnak egyes repteri vonatok indulasi idopontjai a fentiekben foglalt utemesseghez kepest az alabbiaknak megfeleloen:
Gyorsitottak:
12.15 helyett 12.05
16.15 helyett 16.05
17.15 helyett 17.05
szemelyek:
6.45 helyett 6.28
8.45 helyett 8.35
valamint tovabbi vonat kozlekedik Ferihegyrol az alabbi menetrend alapjan:
F: 6.05, Sz: 6.12, Pi: 6.15, Koki:6.18, Ka:6.23, Z: 6.27, Nyugati erk: 6.33

A tervezet alapjan Szemeretelep-Ferihegy kozott egy vaganyon is lebonyolithato a forgalom, de azert nem artana 2-t epiteni.

Nyugati pu-on csak egyetlen vaganyt foglalnanak el a repteri vonatok.

A lebonyolitashoz 3 szerelveny szukseges+egy tartalek.

Sok eseteben a jelenlegi vonatokkal egyutt negyedoras kovetes valosul meg a Nyugati pu-Szemeretelep szakaszon, ami igen dicseretes.

Ha valakit erdekel a tablazatos forma, elkuldhetem mailben. Kritikat szeretettel varok, csak azt ne jelentse ki senki, hogy ezt nem lehet megcsinalni.

Grg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 12225
Elég durva....
Lehet már tudni,hogy melyik 2 Szergej volt?
Előzmény: division by zero (12224)
division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12224
second Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12223
A Magyar 1 szerint a bauxitot szállító tehervonat mozdonyvezetője "figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést".
Elképzelhető ez?

Sec.

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12222
"

Összeütközött két tehervonat,meghalt a mozdonyvezető

Budapest, 2000. június 13. (MTI) - Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs
megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte az MTI-vel Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony,
illetve több kocsi kisiklott. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.
Halálos kimenetelű vasúti baleset történt a Győr-Veszprémvarsány közötti vasútvonalon Écsnél kedden este - tájékoztatta az MTI-t a
MÁV üzemirányítója.
Két tehervonat frontálisan ütközött. Mindkét mozdony és több kocsi kisiklott.
A mentőktől kapott információ szerint a baleset következtében az egyik szerelvény vezetője életét vesztette, bár a mentők másfél órán
át küzdöttek az életéért.
A másik mozdonyvezető súlyos, de nem életveszélyes sérüléseket szenvedett, agyrázkódással és zúzódásokkal szállították a győri
megyei kórházba.
A Veszprémvarsány felől közlekedő tehervonat bauxitot szállított, a Győr felől érkező üres volt.
A baleset okát a MÁV szakértői vizsgálják, a kár értéke még nem ismeretes. Előreláthatóan szerdán dél körül áll helyre a forgalom
Győrszabadhegy és Pannonhalma között.
A helyreállítás idején az utasokat vonatpótló autóbusszal szállítják. +++ "

division by zero Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12221
Kukac2-n azt mondták, hogy a beszorult vezér meghalt mire kiszedték
Előzmény: Szütyi (12220)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12220
"Tehervonatok ütköztek Győr közelében ... Belpol
június 13. 21:40

[MTI] Összeütközött két tehervonat a Győr-Veszprémvarsány-Veszprém vasútvonalon, Écs megállóhelynél, kedden 19 óra 47 perckor - közölte Varsányi Antal, a Mávinform ügyeletese. Mindkét mozdony, illetve több kocsi kisiklott. Az egyik szerelvény vezetője beszorult a mozdonyba, kiszabadításán jelenleg is dolgoznak. Győrszabadhely és Pannonhalma között reggelig vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat."

Tud valaki pontosabbat?!

pg54 Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12219
Újra meg újra felbukkan a V200 kérdése. Most egy évre visszamenően kigyűjtöttem az Eisenbahn Magazin összes olyan információit, melyek németországi Szergejekről szólnak, és színes képpel vannak illusztrálva. Íme:
"KIS" SZERGEJ (M62):
OHE - 200.1 (piros, keskeny kék csíkkal)
EBG - V200.05 ... 09 (ex CD 781) sötétvörös
PEG - V200.05 (ex PKP ST44) kék
ITL - 120.002 (ex PKP ST44) zöld, keskeny fehér csíkkal)
RSE - xxx (ex PKP ST44) eleje-vége bordó, középen szürke
"NAGY" SZERGEJ:
TLG - 230.077; TLG - 232.446 sárga, két kék csíkkal
DB-CARGO - 241.338, 353, 449, 697 (ex 232) vörös
BGW - DE-300.01 (ex DB 232) zöld, széles fehér csíkkal
DB 231.004 (felújítás alatt) sötétvörös, fehér csíkkal
DB 231.004, 011, 015, 018, 040, 050, 070; 232.446 (felújítás előtt) vörös, bordó, lila, okker és több kopottvörös árnyalatban
DB - 142.001 (muzeális) (ex UZ - TE-129 - ex DR - 142.001) vörös
Wismut V - 300.003 (ex DB 232) zöld, keskeny fehér csíkkal
Vagyis van kétféle V200-as Szergej is, de egyik sem DB-cégjelzés alatt...
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12218
Akkor cirka 30 év alatt nyertünk 2 azaz KETTŐ egész percet. Ez már döfi.:-))
A hétvégén a kezembe akadt a 85-86-os Nyugat dunántúli területi menetrend.
Bp. Déli-Celldömölk, Savaria Expressz vonat kb 2 óra 30 egy-két perc:-)
1985-86...
Előzmény: takilaci (12216)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12217
"Mi van még felétek mostanában?Nálunk a 0-ás Bz-k sorra hullnak el a melegben."

Felén is meleg van. A Bz melegedése nem pályaszám függő, alapvetően konstrukciós probléma: a hűtő rossz helyen van, a hidrosztatika pedig pont akkor nem dolgozik (mert motorfordulat függő) amikor a legjobban kellene (tartós terhelés után visszazáráskor). Meggyőződésem hogy helyes utazási stílussal a probléma nagyrészt orvosolható, csak ehhez hozzáértő és a motorkocsival törődő vezérekre volna szükség (bocs a kivételektől).

mdbz

Előzmény: Bz forever (12206)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12213
"Helyesebben a vasuton utazasrol, nem ?"

Persze, én is így gondoltam. ( bár az autót még jó sokáig jó sokan nem engedhetik meg maguknak)

mdbz

Előzmény: lazar (12210)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12212
"Az igazi baj azonban a befogadóképesség, a rákényszerítés (mellyel eleve nem válik szimpatikussá az új ketyere), a tumultusok"

Ebben egyetértek Veled, a MÁV ezt a járművet sem ott használja ahol kellene. Az eredeti elgondolás, ráhordás az IC-re szerintem helyes, és erre megfelelő a szerkezet. Pl. Szigetvár-Pécs; Villány-Pécs viszonylat helyett, Baja-Sárbogárd. Ez az igazi baj!

"A lajosmizsei MDket szerintem sürgősen át kellene állítani 70-es áttételre, mert akkor a vonatokra engedélyezett 60 km/h-ra legalább felgyorsul"

Ez is igaz, csak tartok tőle a 70-es áttétel fogaskerekeit már rég kidobták, újragyártásuk meg elég drága (bár valószínüleg megérné)

Az általad említett vonatokon én megpróbálkoznék a Pielstick motoros M47-tel, 5 kocsival szerintem megélne, és a fogyasztása lényegesen alacsonyabb a Csörgőénél. (bár magasabb mint az MD-é)

mdbz

Előzmény: werner (12167)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12211
Én úgy tudom, hogy októberre készen lesz a Cell és Szombathely közötti rész.

"Na akkor legyunk kukacosak: eloszor is 53 perc, aztan hallottam itt a Tasztalon olyat, hogy a Gocsej IC leert 43 perc alatt is. "
Ez így van, tapasztaltam.

Előzmény: DJ. Bakter (12193)
lazar Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12210
Helyesebben a vasuton utazasrol, nem ?
Utazni mindig fognak, csak autoval legfeljebb
Előzmény: mdbz (12209)
mdbz Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12209
"Talán azért, mert nincsen kocsijuk, gépük vagy mindkettő."

Vagy olyan ember aki meri vállani a felelősséget a tíznapos előrevezénylésben, egy meg nem rendelt vonathoz mozdonyvezetőt vezényelni. És ki meri tíz nappal előbb megrendelni a vonatot? És ha esik az eső, ha az embereknek nincs kedvük utazni?
Azt hiszem az intézetet meglepte, hogy bár mindent megtesz azért hogy leszoktassa az embereket az utazásról, az a néhány ezer elvetemült, vasuthoz ragaszkodó (vagy nincs más lehetősége) ember közel azonos időben akar a Balatonhoz, vagy onnan haza utazni.

mdbz

Előzmény: Albertus (12152)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.13 0 0 12208
Az igazán jó hír az lenne, ha nem csak festésre lenne pénz...

Szombathelyen mi újdonság van? Most olvastam a Vasutas Hírlapban, hogy Szergejeket selejteznek, továbbá 4-4 Szergej és Csörgő máshová kerül Szombathelyről. Lehet ezekről részleteket tudni?

A Púposokkal mi lesz?

Előzmény: Bz forever (12207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!