Keresés

Részletes keresés

plebejus Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12400
Kedves GEORGIE,
kosz:-))

a,)
A helyzet az, hogy en csak a tervezo[k egyike] vagyok, bar mint tudjuk az ido penz, de en ezt tarsadalmi munkaban szerkeszgettem.
A kivitelezo Gödény es ismerose lesznek, kiviteli kts-et o tud mondani. Bar szvsz csak a nyomtatas, ami elter, meg kicsit tobb odafigyeles kell mibol mennyi legyen, a tokozasnak mindegy mi kerul bele.
b,)
Vagy a felirat, vagy a kep, vagy mindketto azert nem art, ha egyforma....

En a kevesebb szoveg hive lennek, 55mm atmeroben a tul sok=apro betu csak egesz kozelrol olvashato. Az osszhatas, az ami nem art, ha jellegzetesen egyforma/hasonlo.

Előzmény: GEORGIE (12398)
szega Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12399
Rákosrendezőről:
Egyik reggel kint voltam fotózni (gyönyörűek voltak a fények), és poénból elkezdtem mérni az időt. Félóra alatt összesen 7 percig volt nyitva a sorompó. Ezalatt kb. hatszor mozgott valami a síneken. A sor a Szőnyi útig állt. Amikor egy-egy percre felnyitották, az autósok úgy indultak, mint az őrült. És amikor látták a sorompót újra lefelé mozogni, gázt adtak(!), besoroltak az út közepére, és megpróbáltak éppen hogy átférni. Hát, elég durva volt. Nem minősítem egyik felet sem, de mindkét részről át kéne gondolni ezt a viselkedést...

A Vasúttörténeti Emlékparkról:
Tudtommal egyes környező országokban előfordul olyan lehetőség, hogy az állampolgároknak a belépő (egyes helíyekre) lényegesen olcsóbb, mint a külföldieknek. Idehaza ezt miért nem ismerik? Itthon van két véglet: egyik az 50 Ft-os belépő, ami ugye semmire sem elég, a másik ez, ami a keresetekhez képest magas. Én ezt nem értem.

GEORGIE Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12398
Kedves Plebejus!

A szinvonalas jelvenyterveid kozul nem tudok valasztani!
A valtozatossag gyonyorkodtet, de ennyire???

Kerdeseim:
a, Mibe kerulne, ha tobb jelvenytipus keszulne?
b, A feliratot mennyire kellene egysegesiteni, ha tobb valtozat is keszulne?

A feliratok kozul szerintem a vasutmaniasok-torzsasztal-index a legteljesebb.
Ezt maximum egy .hu-val es/vagy egy nemzetiszinu kis trikolorral egeszitenem ki.

GEORGIE

Előzmény: plebejus (12389)
M.T. Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12397
Szóljatok hozzá!

Az egyik:

Zuglóban lakom, és a XIII. kerületben dolgozom, ha jó az idő, kismotorral járok be. A XIV. kerületnek (vidékieknek: ez Zugló) az az egyik rákfenéje, hogy gyakorlatilag minden oldalról vasút fogja körbe és az ezeken való átkelés elég szűk keresztmetszetét jelentik az úthálózatnak. Mint ismert, a napi forgalomingadozások között a legnagyobb csúcs időszaka kb 7 órától 8.30-ig tart. Ekkor a legnehezebb "elhagyni" a kerületet. A legtöbben az M3-on próbálnak bejutni. 7.30 és 8.30 között a sor, valahol a körvasútig áll. Akik nem törődnek bele az araszolgatásba, Ho Shi Minh ösvényeket keresnek. Az egyik ilyen ösvény a Rákosrendező, amely (ha jól tudom) már át lett minősítve tároló pályaudvarrá. Teherforgalmi mozgás csak annyi van rajta, amennyi szükséges az innen kiszolgált iparvágányokhoz. Kb. napi 1-2 óra. Na mikor csinálják ezt a mozgást? Hát persze, hogy a fent említett inkriminált időszakban. Ma kínomban megkérdeztem az egyik baktert (történetesen a sorompóőrt), hogy csak én hergelem magamat, vagy valóban így van-e? Pontosan így van, felelte, és az állomásfőnökre hárította a felelősséget. Fél nyolcig-kilencig elvégzik a dolgukat a reggeli váltás után és nappal gyakorlatilag semmit sem csinálnak (az egyébként széphangú 400-as Bobókkal). Természetesen nem várhatom el a teljeskörű körültekintést az utolsó magyar szocialista, vagy legalább is szocialista módon működő nagyvállalat egyik dolgozójától, de azért valami empátiája lehetne. Vagy talán a Fővárosi Önk. illetékes osztálya megkereshetné a vasutat, és megkérhetné, hogy ezt az időszakot valahogy tegye jobban szebaddá.

A másik:

Tegnap (csüt) a 3SAT Eisenbahnromantik-jában a német-keleti oldali mellékvonali vasutak gondjairól volt szó 4-5 vonal bemutatásával. Szó esett arról, hogy a 70-es években mennyi vonalat számoltak fel, de még a 90-es években is volt leállítás. A különböző vonalakon az ismert (forgóvázas!) motorkocsik járnak szólóban, vagy ikerben, de az egyik vonalon a RegioShuttle, a másikon pedig a kéttengelyes változatban már Mo.-on is bemutatott motorkocsi volt látható. Itt egyébként 1B1változatban futott, gyakorlatilag csuklós motorkocsi volt. Zwickauban ez a motorkocsi bemegy a város szívébe, ahol a helyi villamos 1000 mm-es vágányával fonódva egy szakaszon közös pályán halad! Egy másik mellékvonalon egy olyan háromrészes motorkocsi közlekedett (M+P+M), amely inkább valamiféle TGV-hez volt hasonló, én még nem láttam ilyet. A szerelvény nem volt túl hosszú és egy oldalon csak három, de óriás ajtaja volt. A riportok közben bevágott képeken látható volt az élénk kerékpáros forgalom (mindegyik újfajta motorkocsin volt bőségesen helyük), a kalauzoknál elektronikus jegykiadó gép volt, valamint magán a kocsin is volt a jegykiadó automata. A vonalakat vagy a régiók üzemeltették, vagy magánkézben voltak. A végén bemutatott vonalat Mo.-on is felvehették volna, egy korábban már megcsonkított vonalszakaszon a régi kéttengelyes (Bz-szerű) motorkocsik járnak, a 98-99-es menetrend szerint is átlagsebességük 30 km/h (15 km, fél óra). A pályán dülöngél a kocsi, a sínt nem látni a fűtől, stb. Ez, meg a régebbi négytengelyes kocsis vonal volt DB-s. Látható volt, hogy a cseh határon egy híd újjáépítésével összekapcsolnak egy régen szétszakított mellékvonalat.

A harmadik:

A tegnapi 18.10-es körzeti hiradóban beszámoltak a mozdonyskanzen munkálatairól. A női narrátor lelkesen ujságolta, hogy be fogják mutatni a híres Kandó-kocsit.

Ennyi

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12396
Még mindig készül...

Amúgy cirkusz lesz az egész!

Előzmény: Szucs Lajos (12394)
division by zero Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12395
" a felnőtt látogatók pedig 800 forintért térhetnek be. "
asszem nem leszek napi vendég, pedig az utca túloldalán lakok...
Előzmény: Szucs Lajos (12394)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12394
Magyar Nemzet
2000. június 15. ( 21. oldal)
A magyar vasút 150 évét bemutató Magyar Vasúttörténeti Emlékpark egy hónap múlva, jú-lius 14-én nyitja meg kapuit a látogatók előtt a fővárosban. A MÁV egykori Északi Vontatási Főnökségén, a Tatai úton az épületek nagy részét eredeti formájukban újították fel. Elkészült a 34 mozdony fogadására alkalmas „körcikkfűtőház” is. Pál József, a MÁV Rt. pálya-vasúti vezérigazgató-helyettese tegnap elmondta: az utóbbi hét hónapban mintegy 470 millió forintot használtak fel – a közlekedési minisztérium által felajánlott összegből és PHARE-támogatásból – a terület átalakítására és mintegy 100 milliót a kiállítandó vasúti járművek felújítására.

A parkban 70 vasúti járművet helyeznek el. A mozdonyok és a kocsik mellett az érdeklődők működő állapotukban ismerkedhetnek meg a vasúti infrastruktúrával – jelzőberendezésekkel, váltókkal –, és ugyanitt kap helyet a még üzemképes gőzmozdonyok javítóbázisa is.

Néhány gőzmozdonyt ki is lehet majd próbálni, a sikeres „vizsgázó” díszoklevelet kap. Július 14-én délután ingyen tekinthető meg a park, a MÁV és a Nosztalgia Kft. a gyerekek és a felnőttek számára is változatos programot állít össze.

A vasúttörténeti parkba jú-lius 15-től a családoknak 1600 forint lesz a belépő, a kedvezményezett nyugdíjasok és vasúti dolgozók 300, a diákok 200, a felnőtt látogatók pedig 800 forintért térhetnek be.

M.T. Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12393
Reklám ismét:

KIRÁNDULÁS AZ ÉPÜLŐ SZLOVÉN-MAGYAR VASÚTVONALRA:

Indulás június 22-én a Déliből a 12.oo-kor induló 904 sz. vonattal.

Útvonal: Bp. Déli pu.-Zeg-Zalacséb-Salomvár.

Szállás: Salomvár iskola.

Program: 23-án Zalalövő vasútállomáson rövid ismertető, 10.00-kor különbusszal indulás az építkezés helyszíneire (szakszerű vezetéssel). 24-én részvétel a csömödéri kisvasút napján.

Részvételi díj: 2200 Ft (ami a vasúti közlekedés díjait nem tartalmazza) TLVK tagoknak 1500 Ft.

Jelentkezni és érdeklődni Sipos Tamásnál lehet 418-5603 telefonszámon este 20.30 után.

FONTOS: Útlevél, vagy új típusú személyi igazolvány szükséges.

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12392
Kit hívtál te föl kokrétan? Mert az se mindegy...
Előzmény: Albertus (12391)
Albertus Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12391
Május 6. előtt többen írtak nekem, hogy a MÁV Nosztalgia Kft. weblapja szerint aznap Esztergomba megy a gőzös, és hogy ne vezessem félre a népet, hogy a Dunakanyarba megy. (Azaz hogy azzel lehet jönni Kismarosra a kisasúti napra.)

Felhívom a főnosztalgiást, hogy mondja már meg, hogyan is van ez. Azt felelte, hogy aznap a nosztalgia a Dunakanyarba megy, és csak júniustól fog a hónap első szombatjain Esztergom felé közlekedni. A weblapot viszont nem írják át, mert (1.) úgyse nézi meg senki, (2.) csak nem képzelem, hogy fizetnek majd azért, hogy helyes infó legyen rajta.

Lehet, ha nem csak itt hőzöngenétek ti is, nem így állnának hozzá.

Előzmény: plebejus (12388)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12390
Nem tudok én se túl sokat... de lehet, hogy a rakparton se, mert az nem az ő reszortjuk! A legfairebb dolog megkérdezni az ügyeletes tisztet a Nyugatiban, vagy mondjuk Kisteleket felhívni, mert az ilyen helyekre kiküldik táviratban, hogy mi megy, és mikor!
Előzmény: Lehoczki Gabor (12387)
plebejus Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12389
JELVENYTERV

Tessek csak, tessek, tessenek valasztani!
Eddig meg csak 9 topiclako nyilatkozott... [ha jol szamoltam]

plebejus Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12388
Talan hivd oket telefonon....
Nagy nehezen ratalaltam a lapjukra, hat mit mondjak...????
Frissithetnenek!!!! M61,004 !!!! szerepel, mint nosztalgia diesel!!
Kis szerenytelenseg reszemrol: a honlapjuk szamlaloja 615 latogatot mutat, az en jelvenyes oldalame 827 -et:)
Előzmény: Lehoczki Gabor (12387)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12387
Már korábban is írtam, hogy - a Nosztalgia honlapján lévő infó szerint - vaásrnap, azaz június 18-án különvonat megy Bp-ről Ópusztaszerre (gondolom Kistelekre vagy Szegedre). Kérdésem: menni fog-e a vonat, mi fogja vontatni, mi a menetrendje? Ha valakinek van infója vagy infó forrása (MÁV, Nosztalgia Kft), segítsen!

Köszi!

BahnScorper Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12386
Jelvények:

Részemről gőzös kategóriában a 3.1 vagy az 5.1, de a motorkocsisokat is szivesen látnám...

Carpy Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12385
Takilaci!

Az extra.hu es a tar.hu kulfoldi savszelessege kritikan aluli, en altalaban nyitok neki egy kulon ablakot, es ott negyed-fel ora alatt jon le egy oldal. Otthonrol joval gyorsabb, allitolag.

Kkalmi!

"Ha megszüntetik, a probléma nem oldódik meg, csak átkerül a veszteség a VOLÁN-hoz."

Ezt nem ertem. En ugy tapasztaltam, hogy a Volanok nem ugy tekintenek az utasokra, mint a veszteseg okozoira...
Ahol nem el meg a vasut, ott az autobuszkozlekedes meg nagyon gazdasagos lehet.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12384
Gyurmosz! Köszi a képeket, megjöttek!

Ifjuindy! Szerintem tömegnyomor lesz a skanzen megnyitóján, meg eléggé drága is a beugró. Még gondolkodom, de azt valószínűsítem, hogy nem leszek ott.

gfeca Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12383
üdv mindenkinek!

mdbz!

mail ment

gfeca

kkalmi Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12382
A kevés szabadidőm miatt (vizsgaidőszak) néhány régebbi hozzászólásra csak most tudok válaszolni...

takilaci ! (11513)

"Van benne válámi amit mondasz. Több előnye is van.
Például :
1./
Reggel 4,44 -től este 22.44 ig induló Bz-k Barcsról Villány felé nagyon szépen mutatnának. Üde zöld mezőben szép piros kisvonat. "

Sajnos nem jártam még az említett vonalon. Azt tudom, hogy elég rossz a pálya állapota, ami miatt a vonatok 20-40 km/ó sebességgel közlekednek. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy kevesen utaznak vonattal. A vonalon 2 hosszabb szakasz nincs átépítve, aminek a felújítása jelentős beruházás lenne. Ha a vonalon 60 km/ó lenne a sebessége a vonatoknak, akkor lehet, hogy többen utaznának rajta, és kisebb lenne a veszteség.
Ha megszüntetik, a probléma nem oldódik meg, csak átkerül a veszteség a VOLÁN-hoz .

"Alig lenne késés. Utas ugye alig van így aztán legtöbbször se fel se leszálló nem lesz, megállni se kell olyan sűrűn, kevesebb fékbetét kevesebb üzemanyag fogy. "

Ha tényleg ennyire kicsi a kereslet a vonatokra, akkor járhat pl. minden második órában.

"Lenne óraszám doszt a vezéreknek, kalleroknak. "

Sokkal több nem. Ha a Bz reggel, délben és este fordul egyet a vonalon, akkor arra ugyanannyi embert kell vezényelni, mintha egész nap közlekedett volna megállás nélkül. Igaz, akkor a mozdonyvezető nem 300 km.-t hanem 600-at ment volna, az elszállított utasszám nem x lett volna, hanem 2,5x.

"Mielőtt megsértődnél:
Írj egyet Te is, rólam.
Oké ?? "

Nem sértődök meg, mert ez a beszélgetés -szerintem- nem arról szól, hogy ki sértődik meg előbb. Itt megvitatjuk, hogy látjuk a vasutat, alakítjuk egymás véleményét. Te ott azt látod, én itt ezt. Belülről, és alulról nézve. Én kb. 8 éve utazok rendszeresen vonattal, és az elmúlt 3 évben a munkám is ez. Ezalatt a 3 év alatt kb. 60 ezer km.-t utaztam utasként. Ezalatt az idő alatt folyamatosan tapasztaltam, hogy egyre rosszabb a szolgáltatás színvonala, a menetrend, stb, minden ami ezzel kapcsolatos. És a legtöbb dolog nem pénz kérdése. Sokszor csak presztizskérdés miatt csinálnak olyan dolgokat, ami hülyeség.
Aki pedig komolyabban átgondolja a MÁV vagy bármely állami pénzből működő vállalat helyzetét, annak a következtetést le kell vonni (ehhez hasonló itt is elhangzott):
Azoknak az embereknek, akik a pénzt biztosítják a vállalat működéséhez (az adófizetők), akiknek az adóikból a veszteségeket fizeti az állam, nem szabad olyan szolgáltatást nyújtani, amivel általában a többségük nem elégedet, mert azzal kárt okozunk ! (Ez a mai gazdasági helyzetben inkább azt kell, hogy jelentse, hogy ami komoly pénzösszegekbe nem kerül, pl.: normális csatlakozások biztosítása, stb. azt kellene jól csinálni.)

takilaci ! (11570)

"Így van ! Itt Belgiumban 2000 első két hónapjában az állami büdzsé 101 milliárd BEF= 650 milliárd Ft.- TÖBBLETTEL zárt, Járai úr kb. 600 millió dollár HIÁNNYAL zárta az első két hónapot, ami kb.180 milliárd Ft.- hiány. Az egyik állam két hónap alatt 650 milliárd Ft.- többletből oszthat, A másik állam két hónap alatt - 180 milliárd Ft.- hiányból oszthat ? Itt mivel (tényleg) jó a vasúti szolgáltatás színvonala, ezért az emberek az utazásaik 3,8%-ban választják a vasutat közlekedési eszközül. Otthon a helyváltoztatások 9,8%-át még vasúttal teszik meg."

Ezek a százalékos dolgok nagyon érdekesek. Az a 3,8% és az a 9,8% mennyi utaskm. A "helyváltoztatások aránya " ugyanis egy gazdagabb országban feltételezhetően egy nagyobb mennyiség 3,8 %-át takarja, tehát akár az is lehetséges, hogy a 3,8% több, mint a mi 9,8%-unk...
A MÁV 9,8%-a egyébként : 9206,7 millió km.

Nem tudom olvastad-e a 11769.sz hozzászólást, benne van egy pár adat. Ami legjobban érdekelne, hogy az a bizonyos utasok által fizetett 30%-os részt hogyan számították ki?

Kozma Kálmán

gyurmosz Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12381
Ha minden OK, akkor elmentek a képek.
Előzmény: gyurmosz (12380)
gyurmosz Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12380
Igen, valami gond van az Extrával, de az is lehet, hogy én vagyok béna. Elküldöm a képeket mailben.
Előzmény: Lehoczki Gabor (12363)
pg54 Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12378
MD!
Előzmény: plebejus (12349)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12377
Tudod, nemcsak a nők, a férfiak is összetartanak ... Bevallhatom, hogy én is nyitott szemmel járok az utcán - aztán este csodálkozom, ha nem kapok vacsorát ;-)

Remélem, július 1-jén lesz alkalmunk személyesen folytatni a gondolatcserét és akkor nem ezt a topicot terheljük :-)

Macibb

Előzmény: pulett (12375)
rm40 Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12376
Ismét egy MD-s kérdés, hogy tisztábban láthassak:
A jelenlegi változatában (100-as áttétel+H82) négykocsis szerelvénnyel hány ezrelékes emelkedőig vontathat 100, 90, 80, illetve 70 km/ó sebességgel?

(Egyébként ha jól néztem a vonóerőgörbéket, a Dacia durván 60-ig erősebb a 100-as MD-nél, de ha tévedek, javítsatok!)

pulett Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12375
csakazértisgőzős!!!
TE MOST VÉDED?!
Előzmény: Törölt nick (12373)
Bz forever Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12374
026-os akkor is mint mostanában mindíg hűtési gondokkal hasalt el.

M63-at elvileg sárga elejűre akarták megcsinálni,de mégsem olyan lesz,és sajnos a zománctáblákat is elfelejthetjük.

Fábián mondta hogy a két Szergej:159+188.
A 166-os és a 195-ös szerintem már akkor sem fog talpraállni,ha lenne is cucc hozzájuk.

Előzmény: rm40 (12319)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12373
Még mindig a 4.1 jelvényre szavazok, amely a B típust képviseli.

pulett:

Belenéztem a tiszaparti estékbe, ahol hálót fon az est, a nagy barna pók. Felháborodásodat tapasztalva már kezdem azt hinni, hogy férjurad azon az ominózus napon nemcsak hűséget, de vakságot is fogadott. ;-)

Macibb

Gödény Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12372
amíg viszont nem, addig a (12338) van érvényben :-)
Előzmény: pulett (12370)
pulett Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12371
Majd még azér' is fog kapni, amit a Tiszaparti esték Szegeden topicban merészelt írni a hétvégi szegedi víkendről, csak érjen haza.
Előzmény: Lehoczki Gabor (12367)
pulett Creative Commons License 2000.06.15 0 0 12370
Szavazok: 1.1, 1.2, 3.1, 6 így, ebben a sorrendben. Ha FOMA hazatalál, ő is erre fog szavazni.
Előzmény: plebejus (12349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!