Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12473
"új kardántengely kell a motor és a hajtómű"
lehet, hogy pont az Apám esztergálta ezeket a tengelyeket???
CNC esztergályos és pár hónapja mesélte hogy a román mozdonyokhoz esztergálnak ilyesmi alkatrészeket a MÁV-nak...
Előzmény: mdbz (12471)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12472
Miért akarod Zeg-re küldeni? Akkor nem fogja érinteni Cellt....
Előzmény: Szütyi (12469)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12471
"És ezt is Sm végzi?"

Nem a "komoly" fejlesztések mint mindig most is Pécsett történednek! A két vízkör kialakítása tul macerás, így marad egykörös, így tudja a 600 kW-ot. A tengelyhajtás rendesen túl van méretezve, ez miatt nem aggódunk, viszon új kardántengely kell a motor és a hajtómű, valamint a hajtómű és a fűtőgenerátor közé, a motort lejebb kell engedni, és új tengelykapcsoló kell a kihajtáshoz. Az új tengelykapcsoló beépítését az teszi lehetővé, hogy a H122-n van külön kihajtás a hidrosztatika szivattyúhoz.

mdbz

Előzmény: rm40 (12456)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12470
>Nézzük, hová nem járt még: Györ-Sopron (nem lenne hülyeség, legalább kihasználná a pályasebességet = 160 km/h),

Szerintem a GySEV szereti saját kocsijaival lebonyolítani a forgalmat. Bár a pályasebességen kívül a könnyű és gyors össze-és szétcsatolás is előny lehetne. De az előbbi probléma miatt egyáltalán nem valószínű...

Előzmény: czzf50 (12465)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12469
Szerintem mehetnének egerszegre is... majd előfogatolják őket:-)))
Manapság minden elképzelhető!
Előzmény: czzf50 (12465)
Fecóka Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12468
mdbz:
"Én sem jártam a Mechwart-ba. Viszont sokszor és sok helyen hallottam, hogy először hol arra már nem emlékszem."
1. Én jártam a mechwartba, de ezt ott nem hallottam.
2. Mi a következő összeállításban használjuk:
"FST probléma, AS beállításoknál előfordul." Ilyenkor a kedves kuncsaft általában bólogat, és magában arra gondol, hogy "Ez aztán szakember a javából! Egyből tudta mi a baj!" Pedig az egész csak annyi, hogy Faszom Se Tudja! probléma, Ahogy Sikerül beállításoknál előfordul.
Fecó
Előzmény: mdbz (12455)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12467
Ezek teljesen hagyományos SW-motoros forgóvázak lennének, a D jelü többszörösen megmunkált forgóvázak selejtezése esetén azokat pótlandó. Persze most már gumirugós bekötéssel. De pont a gumirugó, mint "megoldás" miatt lehet, hogy nem lesznek legyártva.

Arról is volt szó, amire Te gondolsz, teljesen új TC-motoros forgóvázat kifejleszteni, de már nem érdemes, 40 éves konstrukciójú mozdony alatt forgóvázat + bekötést + villamos föáramkört átalakítani felesleges. El kell kezdeni felváltani egy új sorozattal.

Előzmény: DJ. Bakter (12466)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12466
czzf50: "elvileg V43-forgóvázakat a MAV-nak"

Tényleg? Tudsz erről bővebbet? Ha jól sejtem, ennek semmi köze a gumirugós V43.2 forgóvázakhoz.
Kíváncsi vagyok, milyen lesz, ha lesz.
Sok mozdonyvezető szerint a Szili nagyon hálás, megbízható gép, csak egy baja van, a forgóváz, ez a PFT-nek is nehézséget okoz, mert szétveri a pályát. Ha sikerülne kifejleszteni egy új forgóvázat, akkor a Szilik mág sokáig mehetnének (kell is, mert úgysem lesz 250-300 db új gép egyhamar...)

Peter

Előzmény: czzf50 (12462)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12465
Ezek szerint oda sem alkalmas.....Hétközben sok, hétvégén kevés.

Nézzük, hová nem járt még: Györ-Sopron (nem lenne hülyeség, legalább kihasználná a pályasebességet = 160 km/h), Kaposvár, Pécs, Miskolc, Zalaegerszegre meg nem tud elmenni. Ezekböl választanak majd?

Előzmény: gfeca (12464)
gfeca Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12464
Egyenlőre igen, de elkészült ennek a kiváltása is, mégpedig 1 Arp és 2 Bp kocsival történik meg Kanizsa által.

A végleges helyzet 2 héten belül tisztázódik, ez most egy "operativ" döntés volt.

gfeca

Előzmény: czzf50 (12463)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12463
"Az IC motorvonat bizik abban, hogy a 3 -ból a mostani rend szerint aszt az 1 -et ki tudja
állítani ami kell. Vagyis tartalék állomány. "

Tehát a balatoni (870/875/874/871) fordulók maradtak, hétvégén esetleg duplával?

Előzmény: gfeca (12461)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12462
Gyártanak még: 6 tengelyes (3x2) konténerszállító kocsit külföldre, 4 tengelyes eltolható oldalfalú kocsit (prototípust) a MAV-nak, modernizált forgóvázat a Bhv kocsik alá, elvileg V43-forgóvázakat a MAV-nak (csak nem halad), ÖBB emeletes kocsikhoz szekrényt és tetöt, továbbá apróságokat (Mecseki villanymozdony felújítás, V40 016 felújítás, Samu javítás).
Előzmény: DJ. Bakter (12457)
gfeca Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12461
Helló Zoli!

Az IC motorvonat bizik abban, hogy a 3 -ból a mostani rend szerint aszt az 1 -et ki tudja állítani ami kell.

Vagyis tartalék állomány.

mdbz:
mail megjöve!

gfeca

Előzmény: czzf50 (12443)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12460
>Akkor a Ganz-Hunslet ... jogutódja ezekszerint ganz Vagon Kft?

Én úgy tudom, hogy nem a jogutódja, csak átkerült ebbe a cégbe az eszköz-, munkaerő- és rendelésállomány.

Előzmény: DJ. Bakter (12457)
gfeca Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12459
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET DIVI!

A képek feliratán látom még csiszolnom kell.
A cseh háló kocsit és +1 fekvőhelyest +3 egyéb kocsit + 1 mozdonyt + 1 tehervagont Lököshösházán sikerül összehozni, a Pannónia vonatnál.

A kocsma és a Bvmz kocsit a sztrájk alatt Hamburgban törték össze a német kollégák.

OFF:
mdbz:
ennyire azért nem kell megsértődni, úgy tudtam birod a "fúrót".

ON.

gfeca

Előzmény: czzf50 (12452)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12458
>Hat forduló Villány-Magyarbóly között egy Bzx-el

És itt milyen a fajlagos fogyasztás? (Viszont jó fotótéma...)

Előzmény: mdbz (12454)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12457
czzf50!

Köszönöm a pontosítást. Akkor a Ganz-Hunslet (akkor mikor én gyárlátogatáson voltam, még az volt a cégnév) jogutódja ezekszerint ganz Vagon Kft? Kinek és mint gyártanak ezen kívűl?

mdbz!

"M47-2032 Villány inga";"Hat forduló Villány-Magyarbóly között egy Bzx-el"

Ennek van valami értelme? Nem lenne elég egy Bzmot és akkor nem kellene körbejárni az 1 db Bzz-et?

Peter

Előzmény: czzf50 (12439)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12456
> M47-12xx-ba nem építenek H122-t, mert szombathely leutálta a feladatot.

Ez most hogyan is van? Nem a MÁV volt a T. Megrendelő??

A 8PA4-ből a jelenlegi vízkörrel kiszedhető a 600 kW vagy azt is cserélni kell? Így egy bivaly kis mozdony lehetne, már csak azt szeretném tudni, hogy a jelenlegi tengelyhajtás hogyan tolerálja ezt a teljesítményt... És ezt is Sm végzi?

Előzmény: mdbz (12454)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12455
Én sem jártam a Mechwart-ba. Viszont sokszor és sok helyen hallottam, hogy először hol arra már nem emlékszem.

Divi!

Még hagyhattad volna kicsit gfeca-t kinlódni, nem jó ha az Andrássy úton megszokják hogy mindent megoldanak helyettük!

mdbz

Előzmény: division by zero (12453)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12454
"M47-2032 Villány inga"

Hat forduló Villány-Magyarbóly között egy Bzx-el

"Akkor jól emlékeztem, hogy ebben a gépben csak motort cserélték ki anno? A Vasútgépészetben írták, hogy a M47 1206-osba akarnak H122-t beépíteni. Ez atípus akkor egy másik gépbe is belekerül? Egyébként nem értem, miért a H122-t választották. A GDB cégismertetője szerint ez a hajtómű 600...900 kW bemenő teljesítményre alkalmas. A Voithot 495 kW-ra állították be..."

Jól emlékeztél! M47-12xx-ba nem építenek H122-t, mert szombathely leutálta a feladatot. Az oda szánt hajtómű kerül a 2023-ba. A 8Pa4 motorból kiszedhető a szükséges teljesítmény (600 kW), sőt két vízkörrel jóval több is.

mdbz

Előzmény: rm40 (12444)
division by zero Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12453
OFF
"Az AS szabványt hol hallottad?(én eddig csak a Mechwart-ban hallottam Vajnai Sándortól) "
szerintem ez közismert, én is ismerem, pedig soha nem jártam a Mechwart-ba.
amperszag, mérőfüst,stb?
ON
Előzmény: 1014 (12451)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12452
division by zero, Köszi!

gfeca, esetleg meg lehet tudni, hogy volt ez a két baleset?

Előzmény: division by zero (12449)
1014 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12451
OFF / 2:

DBZ 12417:

Én ezt a mondást olyan változatban hallottam, hogy Daciát csak használtan érdemes venni - amikor az első tulaj már befejezte a gyártást.

mdbz 12415:

Az AS szabványt hol hallottad? (én eddig csak a Mechwart-ban hallottam Vajnai Sándortól)

ON

mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12450
"Az összes??? Sopronba is. Nem mondom, biztos jobban gyorsul... Elég lesz ez a 2.o. férőhelykínálat?... (Lenne egy tippem)"

136 2.o. 60 1.o. szerintem is kevés a 2.o. A sopronit egyenlőre elszabotáltuk, keddig tehát biztos 4 kocsis, hátha nem tűnik fel senkinek.

A gyorsulás annyival nem jobb amennyivel rosszabb a fajlagos fogyasztás.

mdbz

Előzmény: rm40 (12446)
division by zero Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12449
Előzmény: czzf50 (12445)
division by zero Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12448
ha már így szóba került:
Kosovo, Train for life
Előzmény: mdbz (12441)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12447
egy kérdőjel lemaradt; helyesen: "Sopronba is?"
Előzmény: rm40 (12446)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12446
>A mai naptól a pécsi MD-k a következő összeállításban közlekednek: MD+Bx+Ax+Btx a személyszállítás kérésére.

Az összes??? Sopronba is. Nem mondom, biztos jobban gyorsul... Elég lesz ez a 2.o. férőhelykínálat?... (Lenne egy tippem)

Előzmény: mdbz (12441)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12445
gfeca, add meg a pontos utat, mert nem találom a fotóidat, pedig felettébb érdekel!
Előzmény: gfeca (12440)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12444
>M47-2032 Villány inga

Ezt kifejtenéd bővebben (az ingát nem értem)

>M47-2023 jelenleg áll, folyik a H122 hajtómű beépítése

Akkor jól emlékeztem, hogy ebben a gépben csak motort cserélték ki anno? A Vasútgépészetben írták, hogy a M47 1206-osba akarnak H122-t beépíteni. Ez atípus akkor egy másik gépbe is belekerül? Egyébként nem értem, miért a H122-t választották. A GDB cégismertetője szerint ez a hajtómű 600...900 kW bemenő teljesítményre alkalmas. A Voithot 495 kW-ra állították be...

Előzmény: mdbz (12435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!