>M47-2023 jelenleg áll, folyik a H122 hajtómű beépítése
Akkor jól emlékeztem, hogy ebben a gépben csak motort cserélték ki anno? A Vasútgépészetben írták, hogy a M47 1206-osba akarnak H122-t beépíteni. Ez atípus akkor egy másik gépbe is belekerül? Egyébként nem értem, miért a H122-t választották. A GDB cégismertetője szerint ez a hajtómű 600...900 kW bemenő teljesítményre alkalmas. A Voithot 495 kW-ra állították be...
"tegnaptól az IC motorvonat-Selyemhernyó- "likvidálásra" került a nyíregyházi térségből,
helyette a moskolci IC kocsik 20-67, 10-67 mentek át nyíregyre. A miskolci IC-ket pedig teljes
egészében nemzetközi kocsikból - EC 78/79 fordul be-( a kocsma kivételével) állítják ki. "
Congratulation! Éppen 21 napos az új menetrend. És akkor most hová fognak járni?
Az MD szerelvényekből kiszedett 100-as Bx-ek Nagykanizsára kerülnek tartós kisegítésre. Az így felszabadult B kocsik felhasználásáról bővebbet nem tudok, de valószínüleg a balatoni erősítésekhez használják őket.
A mai naptól a pécsi MD-k a következő összeállításban közlekednek: MD+Bx+Ax+Btx a személyszállítás kérésére.
A mozdonyvezető tanfolyamon megismerkedtem egy újabb "fotóháborodott vasútmániással" aki ráadásul még vasutas is. Elárasztott a képeivel ( több mint 1200 db) ahogy időm engedi párat (200 db) felteszek a tárra. Izelítőül megpróbálok linkelni egyet ide. Néhány száz hozzászólással ezelőtt szó volt a délre küldendő mozdonyokról. Ebből látható 3 angol példány a Fradiban, utban Koszovóba.
Először egy két válasz:
GEORGIE: 12381 : MÁV Z1, Z2-ről lehet szó.
Plebejus 12368: csatlakozom mdbz-hez, én is a 4.2-re szavazok, de ha olyan is lesz amelyiken az 1065 szili van akkor az mindenekelőtt!!!
Más: nem akar sikerülni képet, illetve hivatkozást betenni ide (mdbz adós vagy!!!!!!!),
ezért szíves információnak közlöm, hogy a kép.tár.hu -ban gfeca alatt két albumot tettem fel:
1. a pannongsm-es reklámmal ellátott 20-57 100
2. A 2000-ben sérült nemzetközi kocsik fényképei
Másabb:
tegnaptól az IC motorvonat-Selyemhernyó- "likvidálásra" került a nyíregyházi térségből, helyette a moskolci IC kocsik 20-67, 10-67 mentek át nyíregyre. A miskolci IC-ket pedig teljes egészében nemzetközi kocsikból - EC 78/79 fordul be-( a kocsma kivételével) állítják ki.
"Angol megbízásra gyártanak a Ganz-ban vagy az éppen aktuális jogutódjában elővárosi vasúti
szerelvényeket, melyeknek csak a kasztnijait gyártják itt, nyersen kiviszik traileren
(természetesen közúton, mert olcsóbb) Angliába, a többi szerelése (belső kialakítás, forgóváz, ajtó) ott kerül végszerelésre. "
Egy kis pontosítás:
Nem angol, hanem skót megrendelésre.(Glasgow környéki vasút részére)
Nem Ganz, hanem Ganz Vagon Kft-ben készülnek.
A vasutak nem tudtak olyan biztonsági, biztosítási, eljutási pontossági feltételeket kínálni, mint a közúti fuvarozó, leginkább ezért mennek közúton. Nem az ár miatt.
"A fő probléma, hogy kik és hogyan rakták össze."
egy erdélyi ismerősöm mesélte, hogy az okosabb autóvásárlók eleve trélerrel mentek a telepre átvenni a vadonatúj Dáciájukat, és egyből vitték szerelőhöz :-)))
"Az eredeti Daciáknál (beleértve M43 és M47) mely elemek a legkritikusabbak? És mennyivel rosszabb meghibásodási szempontból, mint egy átlag magyar dízel-hidraulikus hasonló eleme?
(ha már szidják a típust sokan, szeretném tudni, hogy pontosan miért)"
A fő problémák: motor, irányváltó, hajtómű. A motornál kezdetben rengeteg főtengelycsapágy probléma, majd állandosult vízkör gázosodás ( hengerpersely kavitáció), irányváltónál csapágy és fogaskerék problémák, hajtómű menet közben "elejti" az olajat ( lecsökken az olajnyomás).
A fő probléma, hogy kik és hogyan rakták össze. Az egész mozdony AS szabvány (ahogy sikerült) szerint készült, jellemző hogy a mozdonyokon nincs két egyforma hosszóságú cső.
> én a Pielstick motoros, Voith hajtóműves változatra gondoltam
Ja, az más..., én az eredetire.
Pielstickesre közvetlenül nem láttam adatot, de talán megegyezik az új 12xx-esekkel (a hajtómű szintén Voith L3r4 U2, a bemenő teljesítmény ezeknél 495 kW) Hát az indító vonóerő az a duplája a 100-as MD-nek, 20-nál még mindig min. egyharmadával nagyobb. Itt a görbék 75-80 km/ó-nál találkozhatnak. (Ez az egész persze csak durva közelítés, könnyen lehet hogy pontatlan is. A Daciához a Vasútgépészet 2000.1-ben lévő vonóerőgörbéjét, az MD-hez a 1993.3-ban közölt fajlagos vonóerőgörbéket néztem (azért ezt, mert itt egymásra volt téve a HM612-esé és a H82-esé és így lehetett az MD konkrét számait felhasználva figyelni - saccnak talán jó :-)).
Az eredeti Daciáknál (beleértve M43 és M47) mely elemek a legkritikusabbak? És mennyivel rosszabb meghibásodási szempontból, mint egy átlag magyar dízel-hidraulikus hasonló eleme?
(ha már szidják a típust sokan, szeretném tudni, hogy pontosan miért)
Több mint valószínű, bár amikor én láttam, csak egy vajszínű alapozófestékkel lefestett ablak, ajtó, forgóváz nélküli kaszztnit láttam, ehhez hasonlót. Most néztem a mercurio-t, az a baj, hogy minden angol szerelvény körvonala ugyanolyan egyformán ronda. Pl. EZ.
Tegnapi "élményeim":
Több mint egy órát késett a Munténia (Hajmáskértől Szombathelyig áramszünet miatt.)
A segélygépek. (Nem volt nálam fényképező. :( )
A segélygépek:
Hajmáskér-Veszprém: M47+M43
Veszprém-Ajka: M40
Ajka-Boba-Celldömölk: M41 (Ez vitte volna Bobától Szombathelyig.)
A múltkori "bizber" hibát, (júl 7./Celldömölk-Sárvár) állítólag, az okozta, hogy az egyik kapcsolószekrénybe -a nyílt pályán- bemászott egy sikló, és rövidzárlatot csinált.
Angol megbízásra gyártanak a Ganz-ban vagy az éppen aktuális jogutódjában elővárosi vasúti szerelvényeket, melyeknek csak a kasztnijait gyártják itt, nyersen kiviszik traileren (természetesen közúton, mert olcsóbb) Angiába, a többi szerelése (belső kialakítás, forgóváz, ajtó) ott kerül végszerelésre.
Tavaly tavasszal voltam a Ganz-ban gyárlátogatni, akkor is állt bent ilyen a gyárban krémszínű színezéssel, ezeket az infokat akkor mondták. Valószínű, hogy ezt láttad.
tegnap a Népligetnél láttam, hogy tréleren visznek 2 db vadonatúj vasútikocsit, forgovázak nélkül, sötétbordó-krémszínű fényezés, a végüket ponyva takarta, de az egyiknek a vége nagyon úgy tünt mintha egy motor vagy vezérlő kocsi lenne...
tudtok valamit? elvileg lesz fotó róluk...
>A Vasúttörténeti Emlékparkról:
Te hol elsz!!!! Ez itt M.o.
A szabadrablogazdakodas kokemeny mezeje.
A Nosztalgia Kft. pedig, jeles monopolhelyzetet maximalisan kihasznalo kepviseloje.
Lasd MOL.Rt.
Persze amikor kismotorral megyek, akkor a zárt sorompón is átmegyek, néhány autós láthatóan pipa, de sokszor megyek kocsival. Ilyenkor, ha már perceket várok, az a kényszerképzetem, hogy a szolgálattevő (aki nem az állomásépületben, hanem a Nyugati felé, mintegy 100 m-re lévő épületben található) elfelejtette, hogy a sorompót is kezelnie kell. Előfordul, hogy dudálok, de attól tartok, hogy megsértődik, és csak azért se engedi fel. Volt azonban olyan is, hogy a dudálás után azonnal felemelte. Egyszer veszem a fáradságot, és meglátogatom őket, megnézem legalább egy óra forgalmát. A zuglói rendőrök egyébként oda szoktak állni a BVSC pálya oldalbejáratához kaszálni, mert a sorompó leengedése előtt kb. egy perccel korábban villog már a lámpa. Egyszer engem is levettek 2000 Ft-ra, persze elimervény nélkül.