Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12446
>A mai naptól a pécsi MD-k a következő összeállításban közlekednek: MD+Bx+Ax+Btx a személyszállítás kérésére.

Az összes??? Sopronba is. Nem mondom, biztos jobban gyorsul... Elég lesz ez a 2.o. férőhelykínálat?... (Lenne egy tippem)

Előzmény: mdbz (12441)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12445
gfeca, add meg a pontos utat, mert nem találom a fotóidat, pedig felettébb érdekel!
Előzmény: gfeca (12440)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12444
>M47-2032 Villány inga

Ezt kifejtenéd bővebben (az ingát nem értem)

>M47-2023 jelenleg áll, folyik a H122 hajtómű beépítése

Akkor jól emlékeztem, hogy ebben a gépben csak motort cserélték ki anno? A Vasútgépészetben írták, hogy a M47 1206-osba akarnak H122-t beépíteni. Ez atípus akkor egy másik gépbe is belekerül? Egyébként nem értem, miért a H122-t választották. A GDB cégismertetője szerint ez a hajtómű 600...900 kW bemenő teljesítményre alkalmas. A Voithot 495 kW-ra állították be...

Előzmény: mdbz (12435)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12443
"tegnaptól az IC motorvonat-Selyemhernyó- "likvidálásra" került a nyíregyházi térségből,
helyette a moskolci IC kocsik 20-67, 10-67 mentek át nyíregyre. A miskolci IC-ket pedig teljes
egészében nemzetközi kocsikból - EC 78/79 fordul be-( a kocsma kivételével) állítják ki. "

Congratulation! Éppen 21 napos az új menetrend. És akkor most hová fognak járni?

mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12442
Mail elment, adósság storno!

Az MD szerelvényekből kiszedett 100-as Bx-ek Nagykanizsára kerülnek tartós kisegítésre. Az így felszabadult B kocsik felhasználásáról bővebbet nem tudok, de valószínüleg a balatoni erősítésekhez használják őket.

mdbz

Előzmény: gfeca (12440)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12441
A mai naptól a pécsi MD-k a következő összeállításban közlekednek: MD+Bx+Ax+Btx a személyszállítás kérésére.

A mozdonyvezető tanfolyamon megismerkedtem egy újabb "fotóháborodott vasútmániással" aki ráadásul még vasutas is. Elárasztott a képeivel ( több mint 1200 db) ahogy időm engedi párat (200 db) felteszek a tárra. Izelítőül megpróbálok linkelni egyet ide. Néhány száz hozzászólással ezelőtt szó volt a délre küldendő mozdonyokról. Ebből látható 3 angol példány a Fradiban, utban Koszovóba.

Kattints ide

mdbz

gfeca Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12440
Helló mindenkinek!

Először egy két válasz:
GEORGIE: 12381 : MÁV Z1, Z2-ről lehet szó.

Plebejus 12368: csatlakozom mdbz-hez, én is a 4.2-re szavazok, de ha olyan is lesz amelyiken az 1065 szili van akkor az mindenekelőtt!!!

Más: nem akar sikerülni képet, illetve hivatkozást betenni ide (mdbz adós vagy!!!!!!!),
ezért szíves információnak közlöm, hogy a kép.tár.hu -ban gfeca alatt két albumot tettem fel:
1. a pannongsm-es reklámmal ellátott 20-57 100
2. A 2000-ben sérült nemzetközi kocsik fényképei

Másabb:
tegnaptól az IC motorvonat-Selyemhernyó- "likvidálásra" került a nyíregyházi térségből, helyette a moskolci IC kocsik 20-67, 10-67 mentek át nyíregyre. A miskolci IC-ket pedig teljes egészében nemzetközi kocsikból - EC 78/79 fordul be-( a kocsma kivételével) állítják ki.

üdv
gfeca

czzf50 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12439
"Angol megbízásra gyártanak a Ganz-ban vagy az éppen aktuális jogutódjában elővárosi vasúti
szerelvényeket, melyeknek csak a kasztnijait gyártják itt, nyersen kiviszik traileren
(természetesen közúton, mert olcsóbb) Angliába, a többi szerelése (belső kialakítás, forgóváz, ajtó) ott kerül végszerelésre. "

Egy kis pontosítás:

Nem angol, hanem skót megrendelésre.(Glasgow környéki vasút részére)
Nem Ganz, hanem Ganz Vagon Kft-ben készülnek.
A vasutak nem tudtak olyan biztonsági, biztosítási, eljutási pontossági feltételeket kínálni, mint a közúti fuvarozó, leginkább ezért mennek közúton. Nem az ár miatt.

Előzmény: DJ. Bakter (12421)
division by zero Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12438
"A fő probléma, hogy kik és hogyan rakták össze."
egy erdélyi ismerősöm mesélte, hogy az okosabb autóvásárlók eleve trélerrel mentek a telepre átvenni a vadonatúj Dáciájukat, és egyből vitték szerelőhöz :-)))
Előzmény: mdbz (12436)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12437
"melyik Bb motorkocsit (ill. hol és mikor) ábrázolja?"

1995 szeptember Pécs, B csonka. A motorkocsi száma sajnos nem látszik, így azt meg kell kérdeznem Tibor barátomtól.

mdbz

Előzmény: rm40 (12434)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12436
"Az eredeti Daciáknál (beleértve M43 és M47) mely elemek a legkritikusabbak? És mennyivel rosszabb meghibásodási szempontból, mint egy átlag magyar dízel-hidraulikus hasonló eleme?
(ha már szidják a típust sokan, szeretném tudni, hogy pontosan miért)"

A fő problémák: motor, irányváltó, hajtómű. A motornál kezdetben rengeteg főtengelycsapágy probléma, majd állandosult vízkör gázosodás ( hengerpersely kavitáció), irányváltónál csapágy és fogaskerék problémák, hajtómű menet közben "elejti" az olajat ( lecsökken az olajnyomás).

A fő probléma, hogy kik és hogyan rakták össze. Az egész mozdony AS szabvány (ahogy sikerült) szerint készült, jellemző hogy a mozdonyokon nincs két egyforma hosszóságú cső.

mdbz

Előzmény: rm40 (12431)
mdbz Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12435
"Ezek a gépek milyen vonatokat visznek jelenleg?"

M47-2032 Villány inga, + kilépő (Pélmonostor)teher + 80124; 80121 + MD potlék

M47-2033 MD; M41 potlék Bátaszéken

M47-2023 jelenleg áll, folyik a H122 hajtómű beépítése

mdbz

Előzmény: rm40 (12432)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12434
mdbz!

Az "mdbz és gt képei" 6. oldal 48265 sz. képe melyik Bb motorkocsit (ill. hol és mikor) ábrázolja?

rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12433
A "címerállat" miatt a 4.2, de művészi kivitelezés szempontjából nagyon szép az 1.1, 1.2, 2.1, 2.2 is.
Előzmény: plebejus (12349)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12432
>A pécsi gépek (2023, 2032, 2033) két turbóhibát leszámítva, gond nélkül üzemelnek.

Ezek a gépek milyen vonatokat visznek jelenleg?

Előzmény: mdbz (12429)
rm40 Creative Commons License 2000.06.17 0 0 12431
> én a Pielstick motoros, Voith hajtóműves változatra gondoltam

Ja, az más..., én az eredetire.
Pielstickesre közvetlenül nem láttam adatot, de talán megegyezik az új 12xx-esekkel (a hajtómű szintén Voith L3r4 U2, a bemenő teljesítmény ezeknél 495 kW) Hát az indító vonóerő az a duplája a 100-as MD-nek, 20-nál még mindig min. egyharmadával nagyobb. Itt a görbék 75-80 km/ó-nál találkozhatnak. (Ez az egész persze csak durva közelítés, könnyen lehet hogy pontatlan is. A Daciához a Vasútgépészet 2000.1-ben lévő vonóerőgörbéjét, az MD-hez a 1993.3-ban közölt fajlagos vonóerőgörbéket néztem (azért ezt, mert itt egymásra volt téve a HM612-esé és a H82-esé és így lehetett az MD konkrét számait felhasználva figyelni - saccnak talán jó :-)).

Az eredeti Daciáknál (beleértve M43 és M47) mely elemek a legkritikusabbak? És mennyivel rosszabb meghibásodási szempontból, mint egy átlag magyar dízel-hidraulikus hasonló eleme?
(ha már szidják a típust sokan, szeretném tudni, hogy pontosan miért)

Előzmény: mdbz (12429)
division by zero Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12430
tényleg most, hogy MD-k járnak Lajosmizse felé, van olyan ami a Nyugatiba bemegy?
mdbz Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12429
"(Egyébként ha jól néztem a vonóerőgörbéket, a Dacia durván 60-ig erősebb a 100-as MD-nél, de ha tévedek, javítsatok!)"

Melyik Dacia, mert én a Pielstick motoros, Voith hajtóműves változatra gondoltam

"A jelenlegi változatában (100-as áttétel+H82) négykocsis szerelvénnyel hány ezrelékes emelkedőig vontathat 100, 90, 80, illetve 70 km/ó sebességgel?"

Ezt én is szeretném tudni, de nem találok ilyen adatot!

werner!

A pécsi gépek (2023, 2032, 2033) két turbóhibát leszámítva, gond nélkül üzemelnek. Az első kettő 1986 óta.

mdbz

Előzmény: rm40 (12376)
mdbz Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12428
Az én szavazatom természetesen nem lehet más csak a 4.2, de a többi is nagyon jó!

mdbz

Előzmény: plebejus (12389)
division by zero Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12427
a tegnapiban már volt ablak, ajtó, de nem volt forgóváz, meg egyéb padló alatti "dobozok"...
Előzmény: DJ. Bakter (12426)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12426
Több mint valószínű, bár amikor én láttam, csak egy vajszínű alapozófestékkel lefestett ablak, ajtó, forgóváz nélküli kaszztnit láttam, ehhez hasonlót. Most néztem a mercurio-t, az a baj, hogy minden angol szerelvény körvonala ugyanolyan egyformán ronda. Pl. EZ.

Peter

Előzmény: division by zero (12425)
division by zero Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12425
Előzmény: DJ. Bakter (12421)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12424
v_peti: "Veszprém-Ajka: M40"
Irigyellek!

Peter

Előzmény: v_peti (12423)
v_peti Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12423
Tegnapi "élményeim":
Több mint egy órát késett a Munténia (Hajmáskértől Szombathelyig áramszünet miatt.)
A segélygépek. (Nem volt nálam fényképező. :( )
A segélygépek:
Hajmáskér-Veszprém: M47+M43
Veszprém-Ajka: M40
Ajka-Boba-Celldömölk: M41 (Ez vitte volna Bobától Szombathelyig.)
A múltkori "bizber" hibát, (júl 7./Celldömölk-Sárvár) állítólag, az okozta, hogy az egyik kapcsolószekrénybe -a nyílt pályán- bemászott egy sikló, és rövidzárlatot csinált.
Bz forever Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12422
M62 215 tegnap Sopronban kiggyulladt,de állítólag nem olyan vészes,"csak" kábelek égtek benne.

DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12421
Angol megbízásra gyártanak a Ganz-ban vagy az éppen aktuális jogutódjában elővárosi vasúti szerelvényeket, melyeknek csak a kasztnijait gyártják itt, nyersen kiviszik traileren (természetesen közúton, mert olcsóbb) Angiába, a többi szerelése (belső kialakítás, forgóváz, ajtó) ott kerül végszerelésre.
Tavaly tavasszal voltam a Ganz-ban gyárlátogatni, akkor is állt bent ilyen a gyárban krémszínű színezéssel, ezeket az infokat akkor mondták. Valószínű, hogy ezt láttad.

Peter

Előzmény: division by zero (12419)
1014 Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12420
Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy a mai Népszabadságban van egy cikk a budapesti fogaskerekű történetéről.
division by zero Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12419
tegnap a Népligetnél láttam, hogy tréleren visznek 2 db vadonatúj vasútikocsit, forgovázak nélkül, sötétbordó-krémszínű fényezés, a végüket ponyva takarta, de az egyiknek a vége nagyon úgy tünt mintha egy motor vagy vezérlő kocsi lenne...
tudtok valamit? elvileg lesz fotó róluk...
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12418
>A Vasúttörténeti Emlékparkról:
Te hol elsz!!!! Ez itt M.o.
A szabadrablogazdakodas kokemeny mezeje.
A Nosztalgia Kft. pedig, jeles monopolhelyzetet maximalisan kihasznalo kepviseloje.
Lasd MOL.Rt.
Előzmény: szega (12399)
M.T. Creative Commons License 2000.06.16 0 0 12417
Persze amikor kismotorral megyek, akkor a zárt sorompón is átmegyek, néhány autós láthatóan pipa, de sokszor megyek kocsival. Ilyenkor, ha már perceket várok, az a kényszerképzetem, hogy a szolgálattevő (aki nem az állomásépületben, hanem a Nyugati felé, mintegy 100 m-re lévő épületben található) elfelejtette, hogy a sorompót is kezelnie kell. Előfordul, hogy dudálok, de attól tartok, hogy megsértődik, és csak azért se engedi fel. Volt azonban olyan is, hogy a dudálás után azonnal felemelte. Egyszer veszem a fáradságot, és meglátogatom őket, megnézem legalább egy óra forgalmát. A zuglói rendőrök egyébként oda szoktak állni a BVSC pálya oldalbejáratához kaszálni, mert a sorompó leengedése előtt kb. egy perccel korábban villog már a lámpa. Egyszer engem is levettek 2000 Ft-ra, persze elimervény nélkül.
Előzmény: John Howard (12413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!