Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12720
"Köbánya felsön, szerintem azért itt tárolják, mert jól ellenörizhetö az állomás területe. Kisebb
a vandalizmus veszélye. Lásd a Hargita-kocsit, mi történt vele Érden. "
lehet hogy félre értetted amit írtam? Érden csak egy kis grafitit kapott, ettől eltekintve ép volt amikor Kőfelsőre került (kb ekkor készült az a kép), azóta verték szét, úgy hogy a Kőfelső forgalmi iroda elött áll kb 20 méterre...
Előzmény: czzf50 (12719)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12719
A védett kocsik új pályaszámot kapnak, ez a 80 55 117 9xxx tartomány, azon belül a teherkocsik a 9500 felettiek, vagyis ha ilyen pályaszámot látsz ráfestve, általában jó nagy számokkal, az ilyen kocsi. Azt is mellé szokták írni, hogy Közl.Múz tulajdona, vagy Védett Müszaki Emlék, vagy valami ilyesmi. De azért már vágtak szét ilyet is.....

A Hargita mellékkocsija és a másik személykocsi is felújításra váró védett kocsi Köbánya felsön, szerintem azért itt tárolják, mert jól ellenörizhetö az állomás területe. Kisebb a vandalizmus veszélye. Lásd a Hargita-kocsit, mi történt vele Érden.

Előzmény: division by zero (12717)
rm40 Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12718
>Ezekre a kocsikra nek gondoltak a Skanzenesek?

Az 1992-es Vasúthistória Évkönyvben volt egy négyoldalas lista a védetté nyilvánított kocsikról. Tehát egy csomó le van védve, sőt az "átminősítve" felirat utáni pályaszám lhet, hogy védett kocsi minősítést takar (holnap otthon meg tudom nézni a könyvben, csak írjátok le a felfestett 12-jegyű pályaszámot). Igaz vioszont, hogy volt már olyan kocsi (az utolsó 2.o. győri ún. nehéz hegesztett acélvázas kocsi), melyet jegyzőkönyvi kijelölés ellenére szétvágtak. De a legnagyobb akadály a piszkos anyagiak (folyt. köv.)

Előzmény: Zolcsi67 (12715)
division by zero Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12717
a tegnap feltett két kép is onnan van...
van még több is csak szkennelni kéne...
szerintem onnan bőven lenne mit skanzenba vinni...
jó lenne már valami infó, hogy mi célból gyűjtögetik ott őket egy rakásra, mert aggasztóan közel van az ócskavastelep...
Előzmény: Zolcsi67 (12715)
czzf50 Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12716
"A szergej meg bírta, ha meggondoljuk, sik területen nem nehéz, főleg ha nem áll meg sehol. "

Azért tegyük hozzá: a pálya tele volt lassújelekkel, a vonatok pedig egymásba értek, úgyhogy lehetett így is fékezgetni-gyorsítgatni, bár a Szergejek még fiatalabbak voltak és jobban bírták a strapát.

Előzmény: DJ. Bakter (12713)
Zolcsi67 Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12715
Divi:
Keleti és Kőfelső között lehet csemegéket látni (itt régi személykocsikra gondolok), ott hevernek, nagy részük Pályafenntartás színűre mázolva, és többé-kevésbé szétverve :-(( Ezekre a kocsikra nek gondoltak a Skanzenesek? A Pft. szemmel láthatóan nem használja őket.
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12714
takilaci: "Megoldás az elektronikus jegyeladási, és vonaton végzett elektronikus jegyellenőrzési rendszer, helyi, régiós hatáskörben"

Hallani lehetett arrol, hogy ez meg is valosul, legalabbis valaha tervbe volt veve a jegykiadasi rendszer reformja, a cel eppen ey volt, hogy latsszon, ki hova utazik, ezzel egyreszt a kihasznalatlan vonatokat akartak megszuntetni, masreszt a tomeget mersekelni.
Arra nem emlexem, mennyibe kerult volna mindez? Gyanitom, hogy legalabb annyiba, mint a mellekvonalak vesztesege 15 evig. Ez olyan, mint amikor 10 eve kulonbozo bizottsagok vegeznek vizsgalatokat a mellekvonalakrol, es lehet, hogy tobbet fizetnek ki nekik, mint a veszteseg.
Szerintem meg igy is lehet latni az utazasi igenyeket, csak akarni kell.

Peter

Előzmény: takilaci (12712)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12713
takilaci: "A kocsikban símán megvolt a 80 ülő + 80 álló utas."
Akkor most még nem is panaszkodhatunk, hogy egy gyorsvonaton csak 80 ülő + 20-30 álló van kocsinként. :-) Ebben fejlődtünk.
A szergej meg bírta, ha meggondoljuk, sik területen nem nehéz, főleg ha nem áll meg sehol.

Peter

Előzmény: takilaci (12709)
v_peti Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12711
Előbbmenesztés:
Tudomásom szerint minden nagyobb állomáson van óra.(Az a nagyméretű, a peronon felfüggesztve, vagy az előcsarnokban, esetleg a váróteremben.) Ezek, azt hiszem, hogy központi vezérlésűek. Ezeket kell kellene mindenhol pontosan beállítani, és etalonnak tekinteni, a vonatok indításakor.
FOMA Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12710
Az alaprendelet valóban 68-as, de többször lett módosítva, legutóbb idén tavasszal, de engedelmetekkel most eltekintenék attól, hogy felsoroljam a módosításokat. Az ötezer ft egyébént tényleg elírás, most ha minden igaz éppen 30.000, de majd pulettkét megkérdezem ha végre hazajutok. Én csak az elméletet tanítom, az hogy mi mennyi az különösebben nem érdekel. (lásd Kelly hősei: "Én a tankot csak vezetem, de hogy mitől megy nem tudom.")
Előzmény: division by zero (12704)
mdbz Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12708
"Igazan nagyszeru, hogy itt a topicban tenyleg minden szakterulet kepviseltetve van. Talan a profi futballistakat kiveve..."

Valőszínüleg azért nem képviseltetik itt magugat mert nem tudnak magyarul!

A kedvezmény ügyet valószínüleg nem olvastam elég figyelmesen, innen a félreértés.

mdbz

Előzmény: Carpy (12682)
FOMA Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12707
Azt hiszem ez nem a jogi esetek c. topic, de azért kicsit pontosítani kell a dolgot. Szabálysértési eljárás akkor indítható, ha az elkövetési magatartás nem ütközik az 1978. évi IV. tv. (Btk.) valamely különös részi tv-i tényállásába. Tehát lehet, hogy a cselekmény közlekedés biztonsága elleni bcs. Ha nem valósul meg súlyosabb cselekmény akkor lehet szabálysértés. Akit részletesebben érdekel a téma, szívesen segítek mail-ben, de gyanítom Kofy asztaltárs is szívesen ad infot ezzel kapcsolatban.
Előzmény: werner (12703)
rm40 Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12706
>a GySEV kezelésében lévő Fertővidéki Helyiérdekű Vasút (azon a pici szakaszán) , tavaly, 20 millió ATS = 300 millió HUF veszteséget produkált.

A vonalon nincs számottevő teherforgalom, és nincs lefixálva a finanszirozás a tartományi részről.

>- a GySEV Mo.-i szakaszán a személyszállítás vesztesége kb. 300 millió HUF volt.

Az állam a GySEV-nek SEM fizeti ki a teljes személyszállitást. (Ez nem gagyi info!!!) (Neki miért nem?, a MÁV-nál még csak értem..)

Előzmény: takilaci (12663)
névtelen Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12705
állambácsi masinája pörög-pörög, lassan pörög, ha megállna vége vona, nem kőböl, fából papírból a törvény, hogy elaggjon...

ufffff megszállt az elvont ebben a melegben....

Előzmény: division by zero (12704)
division by zero Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12704
ha jól értettem, akkor ez egy 1968-as rendelet, akkor lehet, hogy többrt ért 5000 Ft...
egyébként ez ilyen büntetési tételeket miért nem valami infláció független módon adják meg?
Előzmény: werner (12703)
werner Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12703
" h) a pályatestre vagy a sínekre bármilyen tárgyat helyez,
ötezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható."
Ez egy kicsit túl laza. En mondjuk minimum félmillióra ill. 10 évig terjedő szabadságvesztésre javasolnám. A következmények között van veszélyeztetés, esetleg különösen nagy kárt okozó gondatlanság, legrosszabb esetben gondatlanságból elkövetett (tömeges) súlyos testi sértés és emberölés. Tehát ez a pont nem a szabálysértés, hanem a bűncselekmény kategóriába kell hogy essen szerintem.

"e) Igy hirtelen a WC, a kapcsolószekrény fülkéje (By) -bár ez elvileg zárva van, és a kocsik közti rész jut eszembe"
És a teteje! Gondolj csak Fantomasra!

"c) ablak? kocsi elején/végén levő ajtó?"
Most meg fogsz lepődni, de a nem peron felé eső ajtó is lehet akár!

Előzmény: FOMA (12684)
plebejus Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12702
nincs mit, szivesen:)
a karaktereket, jeleket, szuneteket pontosan alkalmazd, mert maskepp nem mux
gyakorolj HTML proba topicban
Előzmény: GEORGIE (12701)
GEORGIE Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12701
Kedves Plebejus!

KOSZONOM!

Georgie

Előzmény: plebejus (12700)
plebejus Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12700
ezt kell irni:
<A HREF="http://mercurio.iet.unipi.it/pix/picmonth/picmonth.html">a honap fotoja</A>
eredmenye:
a honap fotoja
Előzmény: GEORGIE (12696)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12699
Szia Kornél! Légy üdvözölve közöttünk!

Érdekelne a diplomamunkád, meg lehetne-e kapni?
Ha érdekel a különvonat, add meg valamilyen elérhetőséged!

Gábor

Előzmény: EKORNÉL (12694)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12698
Most nincs itt nálam, de az áprilisi Pályaőrben benne van.
G.
Előzmény: Törölt nick (12697)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12697
Hello!

A köbánya-kispesti állomáson lévő P+R őrzött, és csak 90Ft-ot kell fizetni érte. Szerintem mintapéldája lehetne az ilyen jellegű parkolóknak.
Beálláskor fénykép készül a kocsiról(rendszám) és a benne ülőkről, kilépéskor amint beteszik a mágneskártyát a monitoron megjelenik ez a kép.

A felújított Szilik pályaszámáról senki sem tud informálni? Egyéb anyagot a felújításról egyébként (lejjebb kérdezték) Kovács Sándor honlapján láttam.

üdv:cs/Matiz

GEORGIE Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12696
Kedves BahnScorper!

Igazad van, en csak a Fustinel azt nem ertem, hogy mitol virtualis?(Bocs, de a szorolapokon meg a menetrendben is igy reklamozzak!) Ha jol tudom, amit mi itt muvelunk, ez a virtualis. Lehet, hogy a nosztalicskasok ugy gondoltak, hogy majd a neten keresztul jo draga penzes password-del lehet bemenni es megnezett jarmuvekent szepen perkalni? Jut eszemben mult heten Raday musoraban volt nehany kep, de amit ott lattam, abbol kotve hiszem, hogy a vasutasnapra lesz is valami. Aki nem latta: az egesz futohaz ugy nezett ki, mint a Baross ter cca. a 2-es metro epitese idejen...Magyaran irto nagy kupi volt, nehol volt vagany lepakolva nehol nem, egy 424-es viszont mar a helyen volt. A pszamat sajna nem lattam, mert csak egy pillanatra kapcsoltam be a TV-t (OFF: EB-Hajra Balkaniak!)...

Mas. Mindenki figyelmebe ajanlom a Mercurio lengyel es cseh oldalait: a lengyelek megkaptak az elso "Brenner-lokot"
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/picmonth/picmonth.html (Sajnos meg nem tudom, hogyan kell egy ilyen linket elove tenni. Segitsetek!)
(junius honap fotoja), a csehek meg nagyon brutalis EC-kocsikat vettek!Naluk TENYLEG kell a vasut Europaba!

GEORGIE

Előzmény: BahnScorper (12689)
FOMA Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12695
A töltés oldala nem, bár ha jól tudom az minden esetben a vasút területe. A szabálysértést az valósítja meg ez esetben aki a töltés koronájára lép engedély nélkül. Még annyit, hogy a HÉV-re is kiterjed a tv-i tényállás hatálya.
Előzmény: Lehoczki Gabor (12693)
EKORNÉL Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12694
SZIASZTOK VASÚTMÁNIÁSOK

Régóta olvasgatom a topicot,de eddig még nem tudtam hozzászólni a dolgokhoz.Most viszont olvastam,hogy különvonatozást terveztek Dombóvár környékén, érintve esetleg a kaposvár-siófoki vasutat is.Engem is érdekelne ez a vonatozás,mert a kedvenc vasútvonalamról lenne szó,ebből írtam a diplomamunkámat is.
Lehoczki Gábor kérdésére:
Vonatkeresztre a kaposvár-siófokin a következő helyek lennének alkalmasak (szerintem): Mernye,Tab,Ádánd. Ezenkívűl szóba jöhet még Felsőmocsolád és Karád is. Ez előbbinél lehet, hogy már nincs szolgálat,nagyon bizonytalan. Karádban sem vagyok biztos,de ott nagyobb az esélye. A fent említett állomások mindegyike rendelkezik kitérővágánnyal.
Én még csütörtökön és pénteken olvasgatom majd a topicot, utánna viszont lehet, hogy hoszú időre távol kerülök az internettől, mert a diplomás munkanélküliek számát gyarapítom egy ideig.Ha bármi érdekel benneteket a kaposvár-siófoki vasútvonallal kapcsolatban,írjatok.

Előzmény: Lehoczki Gabor (12675)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12693
Köszi Laci! Mikor megy és merre?

FOMA: mi a pályatest definíciója? A töltés oldala már pályatest? Vagy csak ahol ágyazat van? Pl. Balatonalmádiban a strand előtti nagy kanyarban mi a helyzet?

Előzmény: ifj. Kiss_László (12692)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12692
Leó:

Szentesen van az oldtimer Bz-k közül a 196-os is.

Grg Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12691
Köszi.
Előzmény: FOMA (12690)
FOMA Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12690
Bocs, de én csak tanítok, nem értek hozzá!:))
A kérdésekre valszeg egy jegyvizsgáló vbagy egy vonatvezető tudna válaszolni. Ígérem, hogy utánanézek fővizsgálói vonalon, hogy milyen esetekben tesz feljelentést a vasút.

Előzmény: Grg (12687)
BahnScorper Creative Commons License 2000.06.21 0 0 12689
Igen, ez valószínűleg a Hargita 4. kocsija lesz... hacsak nem MÉG EGY megmaradt Hargita-kocsiról van szó, mert ugye a 3 kocsi (2M+P) állt az Északiban, a 4. meg előbb a Ketyóban, majd Istvántelken, csak az relative másképp nézett ki/volt fényezve!

Látjátok vasútbaráraim, ezért kéne inkább összefogni, nem a Nohabokért... mert ami a Füstiben lesz, arról inkább nem mondok semmit, mert nagyon bicsaknyitogató dolgok jönnek elő...

Előzmény: division by zero (12639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!