Nincs mit, én még csak olvasgatni tudok ezzel a motorral kapcsolatban, sajnos szeptember előtt semmi esélyem a valóságban megtapasztalni bármit is, mert addigra van csak ígéretem autóra.
Azt gondolom, hogy a 20ezres csereperiódust azoknak ajánlják akik kb. 3 hónap alatt tesznek meg ennyit(de ők úgyis dízelt vesznek). A szervizciklust amúgy nem a felhasználás módja alapján jelzi a fedcomp? (hidegindítások, rövid városi ciklusok rövidítik, hosszú pályázások hosszabbítják)
A 10ezres olajcserét amúgy én is tartani fogom, ahogy eddig az összes autómnál. A családban van egy Transit, annál "akár 60000 km olajcsere intervallum" van írva a szervizfüzetben ami egy agyrém szerintem, de rugalmasan változik, eddig kb. 15ezrenként jelzett olajcsere miatt.
Köszi. Ezt már olvastam hogy gyakorlatilag nincs gyári ajánlás semmire sem. A korábbi 5008-as motorja is úgy megy tönkre, ha az előírások szerint szervizelik. Bár az valóban BMW motor volt. Ha jól tudom a Toyota legendásan szar dízelei is BMW-k voltak. A BMW-nek biztos ez volt a stratégiája a konkurensek lejáratására...
Visszatérve az eredeti kérdésre, ebben a cikkben is felmerült a 10 ezres olajcsere, erősen elgondolkodtató.
Úgy tudom teljesen új, saját fejlesztésű motor az 1.2-es. 2016 óta 4-szer kapta meg az év motorja díjat. Még most sem írnak külföldi fórumokon sem típushibákról, pedig azóta jónéhány megfutotta a 100000 pluszt. Az 1.6 thp a BMW-vel közös fejlesztés elég rossz hírű motor. Bár mostanáig elég sok hibáját javították (de benne van a 20 legrosszabb motor között)
Igen jó, felment. Érdekes, mert a hivatalos Peugeot oldal nem mondta alvázszámra, hogy van újabb térkép...! 16.000 volt fent, azt is én tettem már fel...
Nekem gyári visszahívás volt emiatt, akkor még olyan stádiumban volt, hogy mérések alapján döntöttek a motorcsere mellett (M5-ben). Csak a blokkot cserélték, a sallang rajta mind az eredeti maradt. Aztán volt némi kanosszajárás utána, mert hát összeszerelésnél nem minden lett tökéletes és kipufogógáz áramlott az utastérbe. Sajnos csak nem kevés utánajárásra és nyomásra tárták fel a hibát, hogy megroppant a katalizátor és nem tömített, de aztán nagy nehezen kicserélték. Előtte még a turbot is, mert arra is gyanakodtak. Nem volt egy profi hozzáállás, de most már jó minden.
Ma voltam a Peugeot M5 szervizben - 2018.03. 5008 1.6 Hdi automata, 2 garanciális szerviz ugyanitt - a hiba, hogy olajfolyást/szivárgást tapasztaltunk a turbó alatt (nem tudtuk pontosan, hogy honnan csak a jelenséget láttuk). 1 órát vizsgálták az autót, majd közölték, hogy motorcsere. A hiba, hogy a kartelgáz nyomás megnövekedett és ez tolja ki az olajat. Az ezért elég furcsa, hogy új, rendszeresen szakszervizben szervizelt, az ott betöltött olajjal használt autónál ez előfordulhat.
Egyébként a munkafelvevőt meg kellett győzni arról, hogy garanciális a kocsi, mivel amikor vettem 2018.03. 5 év garanciát adtak rá - mondta, hogy mutassam meg az adás-vételi szerződést, ez teljesen életszerű, hogy ezt mindenki magánál tartja -, de végül megnézte a rendszerükben és elismerte, hogy tényleg.!
A kérdésem, hogy valaki tudja, hogy milyen egyéb alkatrészeket cserélnek ki a motoron kívül? Mondták, hogy még a járulékos alkatrészek is cserélve lesznek. Szerintem turbót is kellene cserélni, mert az is okozhatta a bajt, már ha igaz az egész.
Na, felhívtam az egyiket, és a leányzó fekvése nagyon csúnya lett: a leírt árak CSAK olajcserére vonatkozik.
Ha kérek levegő- és pollenszűrő cserét is: 79066,-
Valamint 3 visszahívási kampány érvényes az autómra: a motorháztető, a lentebb említett vízcső, és még a pótkerék tartó csavarjai sincsenek gyárilag meghúzva eléggé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!