A házunk eredetileg ez a "gépi"téglásnak nevezett,tehát sima felületű,amire nem kell vakolat.(szakszerű elnevezését ezen téglának nem tudom)Legalábbis az utcafronti része bizonyosan ilyenből rakott.
A ház az 1800-as évek végén vagy az 1900-as évek elején épült.
Sajnos valamelyik agyas előttünk lakó befröcskölte,bevakolta.Mi szeretnénk ismét mutatóssá tenni.
Mi az az eljárás amivel leszedik a rácsapkodott vakolatot,de nem sérül a tégla?
Elkészült a családi ház felújítás ár és megtérülés kalkulátorom a 2006/TNM, WinWatt és CASAnova szoftverek alapján, most ingyenesen kilehet próbálni a béta verziót:) www.olivenitenergy.hu Üdv: Olaszi Bálint Okl. villamosménrök, Energetikai mérnök
Elkészült a családi ház felújítás ár és megtérülés kalkulátorom a 2006/TNM, WinWatt és CASAnova szoftverek alapján, most ingyenesen kilehet próbálni a béta verziót:) www.olivenitnergy.hu Üdv: Olaszi Bálint Okl. villamosménrök, Energetikai mérnök
Kérlek véleményezzétek az TNM rendelet és winwatt program alapján készült ingatlan felújítási ár és megtérülés kalkulátoromat,ami fejlesztés alatt áll.
Elobb tudni kene, hogy milyen belso relativ paratartalomnal csapodott ki.
Az ablakcsere utan altalaban a szelloztetes hianyos (addig a nyilaszarok resein magatol volt, kulonoskeppen akkor, ha van nyilt kemeny), es az embernek egeszseges 40-60% relativ(!) paratartalomhoz kepest elmegy 70-80-ra. Ami meg (benti 21 fok, kint minuszok, ablak a hoszigetelesenek megfeleloen belso oldalan emlekeim szerint 17 korul) mar siman kicsapodik (mert az a mennyisegu para 17 fokon mar 100% relativ felett van).
Nagyjabol, de jobban porgos tarstopikokban korrektebb hozzaertoktol olvashatsz reszletesebb leirast. (Penesz a falon, (HO)Szigetelesek).
A lenyeg, hogy korantsem biztos, hogy az ablakkal van a baj, hanem a paratartalommal. Egy merot szerezz be mindenkepp.
Ja es ha nyilt kemenyes gazkeszuleked van, de az ablakcserevel egyutt legbeejtot nem epitettek be, akkor nagyon gyorsan egy CO-riasztot is!
Házfelújításra adtuk a fejünket. B30-as, lassan 40 éves családi házról van szó, a terv az összes ablak, ajtó cseréje és hőszigetelés.
Az első lépés tavaly nyáron a nyílászárók cseréje volt. Az Aranyablak kft től vett és általuk beépített fa nyílászárók, 1,0 ás üvegezéssel és borovi tokszerkezettel.
A "gond" télen mutatkozott meg: az új ablakok is párásodtak. Messze nem annyira mint régen, azokon keményebb fagyokkor az egész felületen jégvirág díszlett. Az újaknak az alsó felén, max 15-20 cm magasságban ült ki reggelente a pára. S jól megfigyelhetőenn -15ben 20 cm -5ben meg csak 8-10 cm magasan.
A család egyes tagjai szerint az ablakkal van baj -mert hogy ezt mesélte nekik egy kórházi szobatárs... Gondolom ezt szereti indoknak egy szaki legjobban :)
Amivel pedig magyarázza (művezető volt), hogy nem is az aranyablakkal van baj, hanem az üveget nem ők gyártják, s ahhona veszik, azok csalnak a dologgal. Nem töltik bele a ráírt gázt.
Szerintetek:
- hogyan lehet egyáltalán kimutani, hogy nem levegő van benne, hanem gáz?
- mi lene a biztosíték rá, hogy ha kicseréltetem velük az összes üveget (....nem az én ötletem) akkor nem ugyanilyet, vagy rosszabat kapok?
- egyáltalán ez okazza a gondot? Mert sztem nem. Ha majd idén nyáron beszigetelünk, és a téli fagyokban már nem hűlik le a fal s ezáltal a belső levegő éjszaka, akkor nem tud kicsapodni a pára. + meg kellene tanulni használni is az új ablakot (gyakrabb szellőztetés)
- ha most kicseréltetném az üveget, s a hőszigetelés után is ennyire párás lesz télen az üveg, akkor másodjára is kicserélnék nekem? Én nem hiszem...
Előre is köszönöm a válaszokat. "Véres" családi vitáknak vetne véget ... :)
37,5-es Ytongból épült családi házunk külső vakolása előtt állunk. A falazat egyenes, függőben, síkban van.
Idén szeretném még vakoltatni, jövőre pedig majd nemesvakolatot kap a falazat.
A kőművesem érdekes ötlettel állt elő:
vékonyvakolatként húzzuk be hőszigetelő ragasztóval (Sakret KSD), behálózva, 3-5 mm vastagságban. jövőre meg majd erre jöhet a nemesvakolat.
Ha a sima felület el is érhető ilyen módon, hiszen a falazat egyenletes, de lezárja-e ez a falazatot a külső hatásoktól annyira (hideg, csapóeső), mint egy kültéri vakolat?
A legfőbb félelmem a víz, mert van a házban síkterasz, amely alatt fűtött tér van és az esővíz rendesen veri a sarkokat, éleket, a teraszról pedig a falon folyik le a víz (igaz, azóta már fel van szerelve a vizet megdobó lemezelés a terasz élein).
Hallott már valaki ilyen megoldásról, van ilyen tapasztalat?
Bontott cserépre lenne szükségem karate bemutatóhoz. Mivel nonprofit egyesület vagyunk, ezért fizetni nem tudok érte. Ha csak foglalja a helyet, kérlek írj!
Egy vályogházat újjít fel testvérem és belül a plafonon látszanak a geerendák és deszkák, ezeket szeretnénk valyahogy felújítani, kérnék segítséget ? Vagy szeretnénk úgy megoldani hogy a deszkákat valami könnyű anyaggal borítjuk be, pl hungarocell lappal úgy hogy a gerendákat lecsiszoljuk és lefestjük..
Nekem a következő két kérdésem lenne: 1.Sajnos a kerítésépítés után derült ki, hogy a zsaluelemből épített és már bevakolt kerítés jelenleg kb a földdel egy szintben lévő szigetélése (kátránypapír) fölé még kell töltenünk földet kb 10-15 cm magasságban. Erre azt mondta a kerítésépítő, hogy a vakolat le fog peregni, viszont ha terraplasttal vagy valamilyen fóliával takarjuk a kerítést úgy ez elkerülhető nem? A földet így úgy töltenénk hogy a kerítés oldaláról lenne még egy műanyag réteg vagy fólia a vakolt résznél a vízfelszívódás megakadályozásra. 2. A házunk lábazata mellett mi nem akartunk vendégjárdát készítetni, kaviccsal szeretnénk feltölteni a lábazattól oldalról kb 30 cm szélesen, és kb 10-15 cm magasságban mivel ez jobban tetszik nekünk. Az alap kb 20 cm-re túllépi a ház függőleges vonalát így a járdaszegély betonozása miatt föld szinte abszolút nem lenne a 30 cm-es ház melletti sávban, vagy nagyon-nagyon kicsiny sávon. Ide is kell a kavics (folyami) alá valamilyen fólia, vagy úgyszintén terraplast, hogy az alap semmilyen úton módon ne ázzon? Mi arra gondoltunk, hogy U alakban teszünk valami fóliát a kavics alá, amennyit erről ázik majd, annyira a térkő alatt is ázna szerintem... A lábazat olyan 50-60 cm magasan van. Valami megoldás kell, hogy legyen mindkét kérdésemre, én a tetőteraszoknál keresgéltem, ahol ugye a betonra terítik a földet, a növényeket és a kavicsokat, de nem találtam semmit, hogy milyen fóliát vagy szigetelőanyagot használnak... Köszi előre is a válaszokat.
Sziasztok!
Az alábbi anyagok bontásból megmaradtak:
Öt ponton záródó, hőszigetelt bejárati ajtó felülvilágítóval (cilinderzár nélkül)100x240-100 eFtAblakok műa. redőnnyel, szúnyoghálóval: 150x150-3 db-30 eFt/db 90x60 -1 db-5 eFt
60x60 -1 db- 5 eFt 90x150 ablak+ 90x240 teraszajtó-90 eFt
SOFA belső ajtó 75x 210- 3 db, 90x210- 4 db - 20 eFt/db
Azonnal elvihető Budaörsről egyben vagy egyenként is.
Elérhetőségek: csuli7 kukac t-online pont hu t.: 06-30-589-7889
Üdv mindenkinek. Ha valkit érdekelne van nekem 1000 méter 2,5mm2-es(40 ft/m) és 1200 méter 1,5mm2-es(25 ft/m) mcu rézvezetékem.Eladnám,de csak egybe.Ár:70.000 ft.Tel:06703893926 .
A betontuskók, melyeken az "I" sinek állnak erősítésre szorúlnak, azzal egyetértek és értem is.
Ha leveszen a tartójukról a lépcsőfokokat, akkor meg fog maradni az "I" sinre heggesztett lépcsőfok tartó vas. Ezek jó szolgálnak majd a zsaluzásnál. Nem értem, hogy a vas hálót hogy javasoltad felrakni. Ezek a lépcsőfok tartók nem lesznek útban a vas hálónak? A vasalásról és a zsaluzásról írjál mék légyszives. köszi
A lépcsőt se befúrni nem kell (statikailag nincs értelme, mert úgy sem tud lebegő lépcsőként működni) se bevésni nem kellene a falba, sőt inkább egy 2 cm-es alacsony vízfelvételű hőszigetelést kellene oda betenni, hogy el legyen választva a két szerkezet. Megáll a lépcső úgy is, hogy ha a felső konzolos betonon és alul az alapnál van megtámasztva. A meglévő I acélok fölé kellene egy 15/15-ös 6-os betonacél hálót feltenni és úgy bebetonozni, hogy alulról is 2 cm takarás legyen az I acélon, meg fölülről is 2 cm takarás legyen a betonacél hálón. Kérdés, hogy az I acélok alatt milyen alapozás van (lehet, hogy nem elég mély, illetve nem elég nagy a mérete és meg kell majd erősítani) Illő lenne legalább minden I acél alatt egy minimum 80 cm, inkább 90 cm mély, 40cmx40cm-es alaptestnek lennie. Ha nincs ekkora, akkor erősíteni kellene.
Ugyan ezt a két lépcsőszárnyat szeretném betonból. A felső kiállót egy síkban tartani ( a felső lépcsőfokok és a kiálló egy síkban lenne ) és lebúrkolni az egészet, a kiállót a lépcsőket és a lépcsőszárnyak oldalát is. Majd a búrkolás után visszatenni a fehér léceket. A kiálló felett lévő féltetőt támasztó gerendákat, a kiállóra támasztanám és nem a föld szintjén éllna. A lécsők teljesen a falhoz lennének rögzítve, a lépcső vasalása a falba lenne fúrva. A kérdés továbbra is az, hogy a betonozással a két lépcsőszárny kap egy nagy súlyt. Ez a nagy súly egymásra fog támaszkodni a kiállón keresztűl. A kálló alá még további 10 cm betonrész kerűl. Megáll-e a szerkezet vagy tegyek a lépcső alá támaszokat. Véssem. e falba a lécsősor helyét, hogy oda is follyon beton vagy elég, ha a vasak benne vannak a falban,