Mopedautó vásárlásról ....Idekerült Szekszárdra a harmadik Ligier , 520 ezerért vették egy hónapja . Nagyon szépen néz ki a kocsi , talán 2000-es , huszonakárhányezer km-rel . Persze azért vannak vele gondok , a töltés pár hét után elment , de ezt még körüljárjuk , talán csak kontakthiba . Aggasztóbbnak tartom , hogy karambolos volt , amit elég műkedvelő módon javítottak : egy másik típusú vázkeretet BELEHEGESZTETTEK a vázba , értsd , ami eredetileg csavarral bontható volt , az most fix . Erős kétségeim vannak , kifér-e a motor a vázkeret szétflexelése nélkül . A rugók (elől) megereszkedtek , szerintem jobban , mint az enyém , amelyen 6 cm-t kellett emelni . Az összes féltengely gumiharang szakadt , nem nagy ügy , de az elgondolkodtató , hogy másfél órája beszélgettünk a nyitott motorháztető előtt , amikor az összehegesztést észrevettem . Ebből adódóan felhívom mindenki figyelmét : vásárlásra vigyen magával egy gyakorlot mopedautó tulajdonost . Ha valaki venni akar pl. egy Ford Escortot , az nagyjából tudja mire számíthat , mi az ami megjelenésben , zajban , indítási nehézségben , teljesítményben stb. elfogadható . Aki életében nem vezetett-látott-birtokolt ilyen gépet , azt eléggé meg lehet vezetni . Szóval mindenki igyekezzen felhajtani valami márka (sors ?) társat . Persze garancia akkor sincs , én se vagyok kezdő , de az üzemképtelenül vett Eradon csak a második-harmadik napon vettem észre , hogy kilopták a labancok az önindítót . Szóval nemcsak a bütykölés és a közlekedés kalandos , hanem a vásárlás is . .....Ami pedig a fórumot illeti becslésem szerint a visszaolvasás legalább 10 óra , de szerintem még akkor is megéri .
Nagy a szórás a gépek között: Van amelyik éppen csak az 50km/ó megüti én olyat kerestem ami legalább 60-nal megy. Sikerült az enyém jól gyorsul és 70km/ó a vége! Fogyaszt is 4,5l gázolajat 100-on! Ha vissza olvasol WooDoo leirja melyik tipusnak mi a gyenge pontja!
A hasznaltauto.hu oldalon ha megnézed több devecseri telefon van, a fél falu foglalkozik lomizással! Annak is nagyrésze hoz kis autókat! Sok hulladék járművet is! Sok a sérült, lehajtott járgány! Én Ajkán néztem ki egyet, de élőben más mint a képen! 6-8 kisautó kipróbálása után haza indultam Szegedre mikor megtaláltam a KIS ŐT!
Az unióban nagymotor vagy személygépkocsi jogosítvánnyal szállíthatsz utast ( a 3 és 4 kerekűn ha ki van alakítva az utas helye). Mi kicsit más unióban vagyunk itt nem illetve keresik a kiskaput a brumisok! A Lombardini motoros járgányoknál olaj csere 3-5000kmenként esedékes szűrő minden második alkalommal (1,55l olajról van szó!!) Vezérmű szíj 40000km csere! Hát tartósság? Átlagosan 60e km, utána gyűrűzés vagy izlés szerint! WooDoo ebben a mester!
Szia!
Kösz a választ!
Elolvastam a totalcar cikkét. Aztán kerestem a fórumot, amikor megláttam, hogy bőven van már hozzászólás, úgy gondoltam, jobb ha felteszem a kérdéseimet.
Persze, át fogom olvasni az egészet, ha több időm lesz.
Én is megtaláltam ezt a devecseri címet a hasznaltauto.hu-n, több szép állapotú (vagy annak tűnő)autójuk is van, innen vetted te is?
Még 2 kérdés, a személyszállító változatoknak kb. mennyi a teherbírásuk?
A másik, hogy nekem volt robogóm, de annál a 10-20ezer km már soknak számított, a mopedautók karbantartási ciklusa inkább az autókéhoz, vagy a robogókéhoz mérhető?
Na jó nem bunkózok, de előszőr olvasni kellet volna!
Lényegre: Több bírósági ügy záródott az utóbbi hónapokban (Tatabánya,Gyöngyös?,SZARVAS!!!!) ezek pozitív eredménnyel zárultak L2 azaz segédmotor. Télen is jó "motorozni" jó a fűtése és van rávaló téligumi is. Bár kicsi a tömege nagyobb hóban trükkös lehet! Alkarész új, bontott, más tipus beépítés minden megoldás volt már, mident megoldott a brumis közösség eddig!
Én a microcar-omat Devecserről hoztam megbízható forrásból, de Devecseren van nem megbízható forrás is! (nem volt sértő asszem!!) Talán beülés szempontjából a Ligier jó vagy ami nekem van Microcar Lyra Virgo II én 112kg vagyok 175cm tehát nem sportos alak (de sport a sakk is)
Sziasztok!
Érdekelne, hogy megoldódott –e már a mopedautók körüli jogi hercehurca, amit a Totalcar is taglalt télen. Tehát motoros és segédmotoros jogsi jó hozzá?
Nagyapámnak kellene valami hasonló megoldás a közlekedésre, és csak motor jogsija van. Eladná az oldalkocsis 350-es Jawáját, mert már nehézkesen tudja csak használni. Egy mikroautó ideális lenne neki, mert nem hagyja el a várost, csak bevásárolni járkálna vele, és esőben is véd, meg a 4 kerék is biztonságosabb.
Télen is lehet használni ezeket a gépeket? Van ilyen méretben téli gumi?
Alkatrészellátás megoldott? Valami nagyobb méretű gép kellene, amibe könnyen beszállhat, (180cm, 110kg). Hol érdemes nézelődni, ha mikroautót akarunk venni (lehetőleg nem túl messze Esztergomtól)?
Minden infót szívesen veszek!
Köszönöm!
Normogo
Nagyon rázós terület , lehetetlen távdiagnózist adni . Amikor a házilag esztergált variátortárcsát használtam ipari (vagyis alacsony , 8-10 mm-es) szíjjal , akkor esett meg párszor , hogy átfordult-megtekeredett a szíj . Mindenképp ellenőrizendő a szíjméret és az , hogy a variátorok (mind a primer , mind a szekunder) visszanyomórugói megfelelőek (elég erősek)-e . Ha ugyanis akad a tárcsa visszatéréskor , akkor a szíj gázelvételkor meglazul és csinál ilyen galibát . Ebben a témakörben találkoztam egy másik gonddal is : egyes botkezű szerelők a megfelelő lehúzó híján úgy próbálják levenni a primer variátor fix oldalát , hogy bedugnak valamit a lendkerék és a variátortárcsa közé és feszegetik , Hogy így lejön-e az kétlem , de hogy elgörbül az alumínium és ütni fog , az biztos . Az Ambrámon csak egy helyen nyomták meg a tahó paraszt labancok , de az Erad csúnyán néz ki . A Ligiert vissza tudtam valamennyire sajtolni , és utána felszabályoztattam esztergán , csendesebb is lett , de a másik keményebb diónak ígérkezik : ha csak felszabályoznám úgy , szerintem nem maradna falvastagság egyes helyeken . Hogy a kezük száradna le...Továbbá szíjvezetési problémákat okozhat , ha a két tengely valami okból nem párhuzamos , de ez csak akkor forduhat elő , ha átépítették a járgányt ( pl. irányváltót cseréltek) , illetve ha elgörbült valamelyik tengely , különösen a hosszan kinyúló szekunder tengely ütését ellenőrizzük : az én Ligierem is karambolos volt , totál széttörhetett a szekuder tárcsa . .....Szóvel ezek csak tippek , látnom kellene , de még az is kevés volna , mert amikor a saját gépemen voltak ilyen gondok , akkor én se tudtam vele igazán mit kezdeni , és pár alkatrész cseréjével megoldódott , és nem tudom igazán melyik hozta el a megoldást . Célszerű lenne megnézni egy jól működő rendszert , és utána vizsgálni , hogy a tiedben mi viselkedik másképp ( rugófeszítés , holtjátékok , szíjfeszesség , ütések )
Megítélésem szerint ennyire egyértelműen nem következik az ülések leírásából a személyszállítás lehetősége , ill. legális mivolta . Az idézett jogszabály a segédmotorkerékpárokra és motorkerékpárokra vonatkozik , de nem törvényszerű , hogy az összes törvényi lehetőséget ki is meríti valamennyi jármű . A felsorolásban szerepel utalás a második üléssorra , de ez a nagymotorok közül is csak néhányban (Aixam 500 , Berlier (?) egyes típusai) van négy ülőhely . A rendelet amblokk vonatkozik az "L"-es járműosztályra , de lehetőségként sorol fel plusz ülést vagy üléssort , illetve ha már van , akkor azt határozza meg , milyen rözítéssel és felszereléssel kell rendelkezzen ..... Életemben először ilyen járművet 1996-ban Olaszországban láttam annál a (motorkerékpár) kereskedőnél , akinél az egyik Piaggio Apacar-t vettem , az egyik reklámprospektust el is hoztam : ez azt írja , hogy négykerekéken jogosítvány nélkül , a jármű leírásában pedig két változat szerepel , az egyik segédmotor (quadrociclo leggero)4 kW-os egy személyes és 14 éves kortól vezethető , míg a másik 8,5 kW-os , nagymotor (quadrocilo) amely "A" vagy "B" jogsival megy és kétüléses . A reklámkiadványon semmi utalás nincs arra , hogy el kellene távolítani a járműből a második (utas) ülést , ezt nálunk sem követelik meg a jelenlegi jogszabályok . (Csak korábban volt a segédmotornál a fogalmi követelmény a plusz személyszállítási lehetőség hiánya ) .....Az azonban tény , hogy akinél az utasszállítást feszegetik , az tkp. jól jár , mert akkor már belement a hatóság abba , hogy a jármű smkp ; az pedig már a kisebbik balhé .
Lassan kezd kialakulni a háttéripar a mopedautókhoz!
2 évvel ezelőtt még elég macerás volt az Aixam első gólyalábait itthon legyártatni, most meg rendeltem 2 hátsó lengéscsillapítót Kárásziéktól, és már ismerték a tipust.
Xeniah:
Voltam ma Csabánál, szétszedte a kocsidat:) Szerintem meg kellene perselyezni mindkét variátor tárcsádat, mert rettenetesen lötyögnek:( Nemrég csináltattam én is a Ligierbe perselyeket, szerintem még emlékszik az esztergályos a méretekre.
gratulálok/lunk/ vsz1960-nak a sikerhez, fog ez menni!! szépen gyűlnek a poz. itéletek. mifelénk ,/ ugy hallottam a pk. igy szólt a beo.-hoz, " ha nem akarsz bajt magadnak, hagyd békén!!" napirenden volt az utas kérdés is? remélem olvashatjuk majd a szarvasi "anyagot" is!
SZIASZTOK A SGITSÉGETEKET SZERETNÉM KÉRNI NEKEM IS VAN EGY MICRO CAROM CHATANET MÉDIA .ÁLLANDOAN ELTÉPI A SZIJAT VAGY ÁT FORDÚL A SZIJ A MÁSIK OLDALÁRA ÉS NEM TUDOM HOGY MI LEHET AZ OKA HA VALAKI TUNDNA EBBEN SEGITENI NAGYON MEGKÖSZÖNÉM
vsz1960 is a határozottságáról és felkészültségéről tett lanubizonyságot mert a
Szarvas-i pert megnyerte Igaz három tárgyalásra is kellet mennie, és végülis a jelenleg hatályos jogszabályok szerint SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRral közlekedett.
Igen jelentősége volt a -ban -ben vagy a -ronnak is.
pénteken megyünk a gyerekkel a bíróságra, jó lenne ha bemutathatnám a végzést a tatabányai postás ügyéről, de az is elég lenne, ha tudnám az ügyszámot, a debreceni bíró az alapján biztos le tudja kérni a szakértői állásfoglalást.
Ha esetleg tudod az ügyszámot, légyszives küldd már el emailben. De lehet az is elég, ha megadod a postás nevét, mert az alapján is ki tudják keresni az iratokat. Elég furcsa, hogy ha megadsz egy nevet a bíróságon, telefonon gond nélkül tájékoztatnak az ügymenetről.
Ma este megnéztük a fesszabályzót. Le lehetett húzni a hátuljáról egy gumiharang által védett műanyag csatlakozót, mely csatlakozóba voltak a vezetékek gyorscsatlakozóval biggyesztve. Megpucolták a csatlakozókat, + kontakt soray-val befújták. Összerakás után a 17 helyett 14-14.5 V lett a töltés,tökéletes. Valószínű, hogy a fesszabályzó elhelyezésénél fogva vizet kap sűrűn, és el is okszidálódnak a kivezetései. Szerencsére nekem már nem kell fesszabályzó. Az utóbbi időben állandóan világító töltésvisszajelző is kialudt.....
Már nem divat a "radarpisztoly", hanem a hitelesített műszerek egy bizonyos értékhatár+X százalék vannak belőve. Nem hiszem, hogy pl 50 -nél, vagy 70-nél
a 45 feletti sebességgel foglalkozna valaki.
Feltehetően terjed a híre a bírói munkák eredményeinek, feleslegesen dolgozni meg minek?
Ma délelőtt valami nagyszabású rendőri akció volt nálunk, legalább 10 egyenruhás volt az úton. Sebességet is mértek, és természetesen engem is megállítottak. Nem mentem túl gyorsan, kb. 60-nal hasítottam, de ezt nem kifogásolták. Az igazoltatás is teljesen korrekt volt, csak a vezetői engedélyemet, az adásvételi szerződést, meg a biztosítási papírokat kérték. Fel voltam vértezve a ferdeszeműtől kapott végzéssel is, de a rendőrt nem érdekelte, azt mondta, tudja hogy a járgányom segédmotor, azért nem kért forgalmit. Gonosz módon azért megemlítettem, hogy a többi kollegája is lehetne ilyen tájékozott, de erre nem reagált, csak további jó utat kívánt.
Nemrég hívtak az okmányirodából, a rendőrségtől kaptak valmi utasítást, hogy küldjenek nekem egy tájékoztatót, a fiam "személygépkocsijának" a forgalomba helyezéséhez szükséges okmányokról, illetékekről, stb. Mondtam nekik, hogy a kérdéses jármű segédmotor, amit több bírósági végzéssel is tudok igazolni, erre kissé tanácstalanok lettek. Átküldtem nekik 2 végzést, most azt tanulmányozzák, kíváncsi vagyok mire jutnak.
korábban irtam, hogy a kollégám microcar-jába a fesszab elszált! Kész van! Lombardini Lajosmizse 25e pénz. Házi építésű vagy átalakított javítható gyári még érdekel minket! Azóta még menet közben is nézegetem a töltést a riasztóm távvezérlőjén!! Jó....még jó!!