Azt is érdemes figyelembe venni az év végén beérkező autóknál, amiről Loganos szaki is írt a Facebook csoportban, hogy a későbbi eladásnál is fiatalabb az autód egy évvel (mindenki az első forgalomba helyezés dátumát írja a gyártási év/hó rovatba a hirdetésben, max. a lelkiismeretesebbek kiírják azt is, hogy előző év végi gyártás), illetve év elején átvett autónál nyersz +1 év műszakit a 4 év letelte után...
Bemásolom ide is, ha esetleg valaki nem tudta:
"Az első forgalomba helyezéstől számított 4 naptári éven belül a következő műszaki vizsgát 3! évre adják meg. A naptári év számít! Én 2014 januárjában vettem át a Renault Fluence-ot, 2018 januárjában járt volna le az első 4 éves műszaki.' Tehát a négy naptári év a 2014-2015-2016-2017 volt.
"2017 december végén (de a műszaki lejárata előtti 30 napon belül) elvittem vizsgára, így az eredeti januári dátumhoz képest (hónap, nap) adták meg a 3 évet, tehát 2021 januárig volt érvényes. Ha egy autót decemberben adnak át és ugye a forgalomba helyezés és a vizsga is decemberi, az a naptári év már ki van maxolva, hiába csak pár nap telt el belőle..."
Segítséget szeretnék kérni. Dacia Duster 1,6 benzin gyári gázos 2017-es autóban az utastér ventillátort hogyan lehet kiszerelni?
Az eddigi autóimban mindegyiknél a kesztyűtartó kivétele után pár csavar meglazításával kiszedtem, de itt nem mertem nekiállni, mert mintha nem is lehetne a kesztyűtartót kiszedni. Van valami trükk, vagy valami tanács hogyan kezdjek hozzá?
Akkor még egyszer: A dusterekben nincs semmiféle jeladó a kerékben, vagy a szelepben. Az ABS jeladó küldi a kerék fordulatszámát mind a 4ről a kompinak. Ő meg kiszámolja, van-e köztük eltérés, azaz laposabb-e az egyik kerék (az ugyanis többet/gyorsabban forog, mert kisebb a kerülete)?
Ez nyilván kevésbé érzékeny mint egy kerékbe vagy szelepbe épített jeladó, de pont jó és olcsóbb, kevésbé romlik el.
Szóval sehova semmilyen szelep, sem jeladó. Resetelni a keréknyomás (TPM) ellenőrt mindentvezérlő bajuszkapcsolóval, vagy kormányról lehet. Le van írva amúgy a manualban.
Nekem sincs hely a garázsban, de mivel kell az autó úgyis az uccsó pillanatig használtam a régit, mostantól meg az újat. Így az eladás utána következik csak.
Hál'istennek semmilyen. Kerékfordulatból számol, nem kell se szenzor, se aksi/elem a jeladóba, se összetanítás felnire szerelt kerékcserénél. Átgumizás után egy reset azért nem árt.
A pénz megvan, viszont az eredeti határidő miatt vissza tettük a bankba, ahol még 3 hónapig pihennie kellene.
Téli gumim nincs., az előző kocsimat még nem adtam el, garázsban nincs hely. Szóval megkavarná a dolgokat. Azt nem tudom, hogy mondhatom - e azt, hogy még nem veszem át?
D2 <-> Új összevetése 28 km után. Mindkettő prestige. Ha valami nem úgy van, hanem az én tudáshiányom, akkor kérlek javítsatok ki!
+
A kormány végre világít.
A média gyors, sokkal-sokkal-sokkal szebb a képe és nagyobb is.
Az újba került még pár extra, ez nyilván komfort növelő.
Kivilágítja magát a kártya közeledtére.
Az elülső LED lámpák faszák!
A kártyát észlelő, eltávolodó dudálás diszkrét
15 kg-al nőtt a fékezetlen utánfutó tömege.
A vonóhorog kevésbé lóg lefele, nem rontja a terepszöget
Az ülések tömöttebbek, keményebbek, a fejtámla jobb.
4 db USB aljzat, nem kell szivargyújtótól adapterezni.
- ami a régiben nem így volt.
A műszerek közti kijelző mindig a km állással indul, korábban ahol hagytam, onnan folytatta.
Ha ECO-ban állítom le, akkor köv indításnál megint nélküle kezd
A tempomat nem marad bekapcsolva, minden alkalommal kormányról kell bekapcsolni, majd utána lehet a sebességet rögzíteni
A korább a használt 64GB usb-met nem akarja kezelni. 32GB-ost igen.
A középső kartámaszt ha előre húzom, akkor alig lehet becsatolni az övet.
Nincs burkolat a blokkon, állítólag ez régóta így van.
A vonóhorog ránézésre sokkal gagyibb, mint az előző.
Az utasoldalon nincs fiók az ülés alatt.
kártyát nem lehet felfűzni kulcstartóra. Gyerekem vette nekem a kabalafigurát, ezért fontos l... (be fogom tenni egy tasakba, amin van kulcstartó karika, hátha nem hagyom el...)
Október közepi gyártásra vették fel, majd szóltak, hogy előre hozta agyár szept29-i hétre, majd közölték, hogy legyártották, csak még nincs kész - chiphiány miatt vmi elektromos nem került még bele.
Múlt héten ért oda a kereskedésbe, vonóhorog, vizsga, ma hoztam el.
Valaki írta egy FB csoportban, hogy március végére ígért Dustere karácsony előtt meg fog érkezni. Azóta többen írtak hasonlót, kiváncsian várom, hogy mi lesz.
Hívd fel a Császárék Pápa-Kéttornyúlak telephelyét. Itt van a karosszériás műhelyük (a szalon benn Pápán). A Tatabányai telephelyükről is ide trélerezik le a sérült autókat jevítani. Azt ne mond, hogy már Veszprémben van, csak érdeklődj időpont felől. Aztán ha előbbit mondanak, akkor bemész Veszprémba, közlöd, hogy oldják meg cégen belül, és eg yköszönömmel kifordulsz az ajtón. Gyakorlatilag az ilyen biztosító által fizetett javításokkal ,,hülyére" keresik magukat a méárkaszervizek, mindent újra cserélnek, ha kell, ha nem. (az avultatást meg fizettetik a tulajjal, amit a biztosító nem fizet :( )