Néhány hete láttam a német TV-ben egy riportot a Dortmund - Aachen közti vonalakról. Mintha a MÁV-ról beszéltek volna. Öreg, gyakran lerohadó mozdonyok (110-es és társai), kimaradó vonatok, zsúfolt, késő elővárosi vonatok.
"Mi lesz, ha a nemeteknel uzembe allnak az uj mozdonyok es
nekikezdenek eladni a regieket?"
Azért ne feleddjük, hogy a németeknél 16 egész 2/3 Hz-es feszültség van, szóval a német mozdonyokat még át kéne alakítani a hazai feszültségre, ami nem hiszem, ismerve a valószínűleg felszabaduló mozdonyok életkorát, hogy megérné. Szerintem várjuk meg, amíg információink lesznek a mozdonyok technikai paramétereiről és műszaki állapotáról, míg véleményt mondunk. Persze igazi véleményt valószínűleg csak az ár ismeretében lehet mondani.
Magát az öteletet, hogy az égető hazai mozdonyhiányt így pótoljuk, nem tartom rossznak. Mindenesetre most sokkal jobban jönnének, mint esetleg pár Taurus...
"Blue Tiger"
2430 kW, 22 m, 108 t
1999.04.01. óta a BASF-nél van, káli-vonatokat visz hetente 2-3-szor Ludwigshafen és Heimbolds között.
A névadásról részletes cikk van az Eisenbahn Magazin 1997/4. számában (Das Gesichte des Tigers)
Megjegyzeseim:
1. A fotot keszito olasz sracnak irtam, hogy jo lenne egy kis manna (teljesitmeny, jellegrajzok, citera).
2. Fobb elemeiben az E632-es csaladra hasonlit. Hangsulyozom: HASONLIT!!!
3. Ha a MAV megveszi, akkor ez lesz csak az igazi tuzoltas! Mert szerintem az nem a jovore tervezes, hogy ahol van kiarusitas, akkor oda megyunk gyorsan mozdonyt venni. Mi lesz, ha a nemeteknel uzembe allnak az uj mozdonyok es nekikezdenek eladni a regieket? Valoszinuleg Paraguay-jal meg a kicsi magantarsasgokkal fogunk versenyezni a koncert. A MAV-nak meg lesz kb. 40 fajta kis darabszamu mozdonya! Egysegesites...
Lehet, hogy a Barbie-reklamos Eurosprinterbol 100 db jobb lenne?
Ha mar nosztalgiazunk, jo buli volt a hajnali Tapolca-Bsztgyorgy-Bp expressz is, 3 db fulkes kocsibol allt a szerelveny es Szentgyorgyon volt a kapcsolgatas.
Hideg teli reggeleken Balatonszentgyorgyig gozossel...
De szerintem M40 113 az nem Szombathelyre kerül.
Ma egyébként M40 209 volt az állomási tartalék.(hátborzongatóan gyönyörű hangok és indulások)
M40 203 a parajosban,M62 215 már újra megy,M63 003 festés alatt áll,és egészen jó lesz ha elkészül.328-ast kihozták mert elkészült és már csak a táblák hiányoznak.
M41 2130 szerintem most Debreceni.
Szombathelyen már a teher rendezőben állítgatják az oszlopokat,szóval jön a villany.
Az egyik baratomat es persze engem nemkulonben nagyon erdekelne az M61-es es M62-es nyomatek es teljesitmenygorbeje. Ha van valakinek a birtokaban elektronikusan ilyen abra, nagyon szepen erem, hogy kuldje el nekem emilen?
Elore is koszonom
Lezoli
off
GEORGIE,
Szivesen, termeszetesen nem tartozol semmivel.
Majd segitol, ha te tudsz vmiben. Meg, ha talaxunk megiszunk egy sert, v. akarmit.
Ha jobban erdekel a linkeles, egyebek: HTML on
A szardíniai gépek becsületes neve E 491 és E 492. Mindkét gép BoBo tengelyelrendezésű és csak az áttételekben különböznek. Az első max. sebessége 140, a másodiké 160 km/h.
rm40, kösz az anyagokat! Nagyon hasznosak. Különösen örültem a rajzoknak meg a M44 gyártási ütemezésnek.
"Na, már hozzánk is"
Hozzátok az hol?
"Állítólag M40 907-ből lesz 901 és ez lesz a skanzengép.
Egy 900-as fogja az egész típust képviselni...?"
"készül két porcelán tábla, a felirata M40 113!"
Elképzelhető, hogy a záhonyiak beadják a skanzenbe. Van nekik egy csomó nem használt gépük. A 907-es egyébként nem sokkal a fűtőházi javítás után került a parajosba, és jó 8-10 éve ott áll. A 901-es viszont már két éve is le volt rongyolódva, lehet, hogy üzemképtelen is.
A 113 viszont használatban van, de ha jól tudom ő lesz visszafestve zöldre. Remélem mindkettő, megmarad üzemképesen.
Egyébként nem tudom, minek ez a számbűvészkedés, aki valóban követi a mozdonyokat, az úgyis tudja, hogy a 901 az nem is 901 aki meg nem, annak úgyis mindegy, mi van ráírva.
LG: "M41 2130 az állomásítási listák szerint Szentesé, de még soha nem láttam. Merre jár?"
Sokáig járt Lajosmizse-Bp. (+Veres, Esztergom), de aztán ha jól hallottam kölcsönadták Debrecennek.
Georgie: kösz a linkeket. Részemről maradjunk inkább a DB250 elnevezésnél. Az úgy jobban illik egy mozdonyhoz.
Hát, a külsővel itt is barátkozni kell (amint a mozdony oldalára pingált rajzok meg a név alapján nekem úgy tűnik, sajnos a PReket ismét túl közel engedték a géphez); de a lényeg: mit tud a ketyere? Valami technikai infó forog róla közkézen?
Ha valaki vasarolni akar, elobb-utobb ugyis kozolnie kell az eladoval a szandekat, kulonben ugy jar, mint a kormany a MOL gazuzletagaval. Titkolni azt kell szvsz, hogy hany es mely egyeb potencialis eladoknal akar vasarolni, nehogy osszebeszeljenek egymassal. De elado vasuti jarmu viszonylag keves helyen van, a szakma/piac relative szuk, ugyis mindeki tud mindenkirol. A nagy titkok hamar kicsikke valnak.
A titok nyilvan nem az, hogy ilyen gépek vannak, hanem esetleg az, hogy a MÁV érdeklődik irántuk, ne adj isten vásárolni akar belőlük. És az ilyen (és főleg ennél mélyebb) információk nyilvánosságra kerülése esetleg a gépek árát, a tárgyalópartner magatartását befolyásolja, tehát joggal lehet titok.
Bocs, de a BT uazon a neven megy, mint a fooldal.
Tahat az ADtranz bekoszono oldalan bal oldalon a Rolling Stockra kell klikkelni, majd megjelennek a jarmuvek, utana meg a Tigris kepere kell klikkelni.
Egyebkent search-ban lehetoseg van tobb info, A4-es meretu fotok stb. letoltesere is!
OFF: Ezen a nyaron egy nemet kereskedo keresere a MEHANO limltalt HO jarmukent kihozta, k.dragan. Valamelyik Modell Eisenbahn K.-ban van a hirdetese, aki megteheti megveheti!OFF
Macibb 12875: Vonyarc
1979-ig negyvaganyu volt az allomas, majd nyaron hozzakezdtek az allomas atepitesere 2 vaganyu, szigetperonosra.
A kobanyai csatlakozasokrol nem tudtam, lehet, hogy zsenge korom miatt tunt nagyon tavolinak a 2 kobanya es nem figyeltem fel az arra vezeto iparvaganyra. Arra viszont emlekszem, hogy ket nagy gozos (411 vagy 424) kozlekedett a palyaepitok vonataval, es Vonyarcon jatszottak meg, hogy az egyik gozos a szerelveny vegere jart es tolva segitett a vontatasban. Hogy mi volt az ertelme, azt nem tudom!
Ha mar nosztalgiazunk, jo buli volt a hajnali Tapolca-Bsztgyorgy-Bp expressz is, 3 db fulkes kocsibol allt a szerelveny es Szentgyorgyon volt a kapcsolgatas. A kocsiszamtablak igazan erdekesek voltak: haromszogben (!) 51, 52, 53, amikor negyzet alaku tablakon 1-gyel kezdodo szamozassal robogtak az expreszek...
Mas: A Deliben milyen Fad 600-as kettengelyes, zold szinu gyorspostakocsi all? Megmentik, vagy leselejtezik?
Egerszegen a futohazban meg egy 1882-3 koruli 369 v. 382 sor szertartalyos gozost reparalnak. Szep zold szine van, allitolag a Fustibe viszik...
1. M40 113 tábla miért Szombathelynek kell? Tudtommal a gép Csabán van.
2. M41 2130 az állomásítási listák szerint Szentesé, de még soha nem láttam. Merre jár?
Más: a hétvégén töbször előfordult, hogy a Békéscsaba-Szeged személy annyit késett, hogy a Bp. felé csatlakozó IC vagy gyors nem várta meg. Ha ez így megy tovább, a vásárhelyiek a vonat helyett a magáncég által üzemeltetett autóbusz gyorsjáratot fogják választani a vonat helyett Hmvhely-Szeged között, mert az pontosan érkezik, és mindig vonathoz Bp. felé közlekedő vonathoz csatlakozik. Szóval ha így megy tovább, csatlakozó utasait el fogja veszíteni a MÁV. Vagy lehet, hogy ez a cél?
Megint más: mégegyszer kérem, hogy az esetleges különvonattal kapcsolatos jelentkezést mindenki a különvonat topicban tegye meg. Délután elvégzem az összesítést a jelentkezőkről.
Megint más: az itt megszólaló MÁV-os kollégáktól is kapunk néha bennfentes infót. Tapasztalva a BKV hozzáállását (lásd városi közlekedés topic, Szferi esete), kezdem őket félteni. Remélem, alaptalanul.
A vonalátszámozások oka többnyire az, hogy gazdaságosabban megjeleníthetpek legyenek a menetrendben, illetve, hogy azonos számú vonalak közel legyenek egymáshoz. Egyébként van benne rendszer, csakúgy, mint a közutak számozásában. Budapestről akármelyik elsőrendű főúton indulsz is el, jobbra nyílnak a főút számával azonos számmal kezdődő kétszámjegyű főútvonalak, balra meg az eggyel az alattiak. Alig van néhány kivétel.
A vasúton is tapasztalható ehhez nagyon hasonló rendszer, ez indkolhatta a 31-es 29-re változtatását.
Mi alapján számozzák a vonalakat? Tegnap ráakdatam othon egy 1980-as vasúti térképre, és ott pl. a 29-es 31-esként szerepel. Miért számozták át (több másikkal együtt) hisz 31-es vonal nincs is -legalábbis a '94-es térképen.