Keresés

Részletes keresés

werner Creative Commons License 2000.06.29 0 0 13067
"Király fotótéma, aki tudja, kapja le!!!"
Íme:
Előzmény: Zsivany (13046)
Gödény Creative Commons License 2000.06.29 0 0 13066
A Keletiben nézegettem a síneket, amíg vártam a vonatra, és valamit nagyon nem értek. A 8., 9. váganyon hevederekkel van összefogva a sín (a 7. meg hegesztett). No, a heveder előtt-után luk, benne csavar, köztük kábel - ez idáig világos, nem árt megbízhatóan átvinni a delejt, elvégre az vezeti vissza a mozdony áramát is, meg a bizbernek is kell az áramkör. De. A sín fején is van egy alig néhány centis összekötő kábel, odahegesztve a két sínfejhez. Meg van egy harmadik is, az meg a sínek talpát köti ösze egymással. A néhány centis különségek csak MHz fölötti frekvenciákon számítanak - az meg a sínben tudtommal nincsen. Akkor meg mindek ez a háromszoros összekötés ?
Szütyi Creative Commons License 2000.06.29 0 0 13065
Eléggé sokat járok a 20-ason, így van némi információm arról, hogy mennyire telítettek a vonatok nem csak Szombathely Bp hanem Szombathely Veszprém viszonylatban is így szerintem megéri ezt a vonalvezetést is szemügyre venni.
A hétvégi csúcsforgalomban (péntek , szombat vasárnap) ismerőseimmel csak úgy szoktuk mondani, hogy ha nincs helyed Celleben akkor lesz majd Veszprémben de csak akkor ha gyors vagy.Ezzel arra akartam utalni, hogy Veszprémbe viszonylag sokan szállnak le és fel egyaránt, ezt tapasztaltam a Göcsej IC-n is igaz csak Budapestről lefelé menet volt szerencsém utazni vele.A hétköznapi forgalomban is elfogadható a kihasználtsága a gyorsoknak ezekben a viszonylatokban, erre szintén lehet alapozni.
Az utazó közönség jelentős része diák mivel Veszprém eléggé nagy egyetem város, azon kívül sok a sorkatona is akik szintén Veszprémben szállnak le ha Szentkirályra akarnak eljutni.
A menetrendi időtartalékra csak annyit szeretnék mondani, hogy menetrend szerint a Göcsej 18:35-kor van Fehérváron, 18:25-kor lennt voltunk...és Veszprémbe is minusz két perccel érkeztünk, úgy, hogy Pétfürdő előtt megfogtak bennünket.
Végezetül még csak annyit, hogy én nem is mondtam, hogy a huszason alá lehetne menni a jelenlegi menetidőnek. Szerintem a Szombathely veszprémi viszonylat miatt mindenféle képpen megfontolásra érdemes ez a dolog.
Mindezen dolgok megvalósításához már csak a kocsik hiányoznak:-))
Előzmény: rm40 (13064)
rm40 Creative Commons License 2000.06.29 0 0 13064
>Ehhez a 15 perc mínuszhoz hozzászámíthatjuk még a gyorsítási és lassítási időket ami szerintem megint csak legalább negyed óra. A menetrendben általam érzékelt plusz idők kivételével nyerhetünk még kb 10 percet.

Hááát, a gyorsítás-lassításra 15 perc? nem tudom... A plusz 10 perc pedig megint csak gyanús... Nem szabad elfelejteni, hogy a pótdíj miatt azért menetidőtartalékot is kell bennehagyni, tehát nem húzzák túl feszesre. Meg aztán nézegettem a menetrendet. Ha kiveszük a Bobai 10 percet, akkor is csak kb. 5 perccel lett rövidebb a gyorsvonatok menetideje a tavalyihoz képest.
Szóval szerintem maradni fog a Porpác-Csorna útirány mind a négy esetben. A Göcsej útvonalával pedig kiszolgálható a többi általad említett település, kivéve Celldömölköt.
Nem vagyok túl gyakran járatos azon a vonalon, úgyhogy nem tudom szükséges lenne-e Sm-ről Ce-re IC-t indítani. Szintén nem ismerem az Sv-Sm és Veszprém-Sm forgalom nagyságát. Bp felől pedig legfeljebb a Zeg-i IC-ről Bobáról egy kocsit Cellig továbbvinni (ha ez indokolható)...
Összefoglalva: a 20-ason szerintem nem lehetne a 2 h 58 perces menetidőt produkálni, ezenkívül a Sm-i IC-k jelenlegi útvonalukon is jól kihasználtak (csúcsidőszakról nem beszéve). Továbbá várható a 16-os villamosítása is, ami nem hosszabítani fogja menetidőt

De ezeket a vonalon otthonosabbak úgyis majd korrigálják...

Előzmény: Szütyi (13063)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13063
Ha a mostani menetrendet vesszük alapul akkor Szombathely Bp 3:40 gyorsvonattal.
Ebből lejön csak a kimaradó állásidők miatt 15 perc.
Ehhez a 15 perc mínuszhoz hozzászámíthatjuk még a gyorsítási és lassítási időket ami szerintem megint csak legalább negyed óra. A menetrendben általam érzékelt plusz idők kivételével nyerhetünk még kb 10 percet. Ha hülyeségeket számolok akkor szóljatok rám de ne kövezzetek meg:-)
A mostani szombathely- bp IC menetidő 2:53 és 2:58
Ha az általam számolt időkbe még bizonyos fajta hibaszázalékot terszünk akkor is max 10 percel lesz rosszabb a 20-ason az IC.
A számításom arra az esetre vonatkozik, ha nincs Bobán egerszegi rész, a megállók a következők lehetnének:
Cell
Ajka
Veszprém
Fehérvár
Bp. Déli

Esetleges menetidő csökkentésre szerintem ki lehetne iktatni a fehérvári megállást, de ez is csak az én agyszüleményem:-)

Előzmény: rm40 (13062)
rm40 Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13062
>két pár Szombathely Cell Veszprém Fehérvár útirányon át.

Így mennyivel hosszabbodna a menetidő?

Előzmény: Szütyi (13059)
rm40 Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13061
Köszi!!!

rm40

Előzmény: mdbz (13056)
Carpy Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13060
Én alapvetően jobbnak látnám a szombathelyi irányt, hiszen észak felé ez a rövidebb, Szombathely nagyobb város is. Egyértelműen Zalaegerszeg mellett szól viszont az, hogy most egy kalap alatt meg lehet valósítani egy olyan vasútfejlesztést, amit már igen rég óta - joggal - szorgalmaz Zalaegerszeg a fővárosi kapcsolata javításának érdekében.
Előzmény: Szütyi (13059)
Szütyi Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13059
Üdv minden Topiclakónak!

V63 004 már előfordult Cellben is.
A hétvégén szintén Cellben láttam V46 040-et.
Tud róla valaki valamit? Oda kerül hozzánk?

Az egerszegi IC témában annyit tudnék hozzászólni, hogy a menetrendben szerintem is leaglább 10-15 percv felesleges idő van.
Czzf50-el hosszasan beszélgettünk a témáról és arra a megállapításra jutottunk, hogy olyan megoldás a valószínű amelyben marad Csorna felé két pár IC a gyors Szombathely Bp kapcsolat végett valamint két pár Szombathely Cell Veszprém Fehérvár útirányon át.
Ezekhez valószínű az egerszegi rész csatlakoztatása, vagy, de ez már szerintem álom kategória, hogy maradnának külön az egerszegi Ic-k esetleg celli résszel és függetlenek lennének az egerszegiektől azok a szombathelyi Ic-k
amelyek a 20-ason mennének.
Más téma. Vissza térve arra a korábban felvetett kérdésre, hogy miért az Egerszeg Boba útirányt preferálják a szlovén vasútnál, van egy elképzelésem. Mivel a Sopron- Szombathely- Kanizsa vonal fejlesztése eléggé előtérbe került, nem hiszem, hogy a MÁv párhuzamos kapacitást akarna kiépíteni azzal, hogy a Zalalövő Körmend vonalat is feljavítsa.

division by zero Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13058
ma végre sikerült lekapnom a V63 004-t :-))) Közvágóhídnál a hídon robogott Fradi felé egy tehervonattal...
Carpy Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13057
13008

"A MÁV-nak nem konkurencia sem az egyéni közúti közlekedés, sem az űrhajózás. Ha van kocsid, akkor úgyis kocsival mész. Ha nincsen, akkor esetleg a Volán lehet alternatíva."

Erről a szemléletmódról már elégszer volt szó ebben a topicban, de sajnos a tévessége még mindig nem egyértelmű néhányak számára.

Szétszedés-összerakás Fehérváron

Jómagam általában nem vagyok híve az ilyen vonatoknak, de nem árt kiemelni, hogy péntek délutánról volt szó. Ilyenkor a gépek nagy része Budapesttől szerelvénnyel megy, és gépmenetben fordul vissza. Jogosnak tartom Zoltika javaslatát péntekekre, feltéve, ha az esetlegesen megerősített vonatok nem lesznek túl hosszúak.

Zeg-i IC fordulása Bobán

1988 nyarán, amikor egy időre visszatették a Göcsej expresszt a Bakonyba 5 perc volt rá adva menetrend szerint. Szergej le, Csöri rá a másik végére. Akkor a menetidő 3 óra 30 perc volt Budapest, és 3 óra 38 perc Zalaegerszeg felé.
A Zeg-Bp távolság nem 238 km?

Szili takarékosság

Valaki írta, hogy egy esetleg megspórolt Szili a fűtőházban ácsorogna. Ennyire sok van belőlük? Ahogy a villamosítás folyik, egyre több villamosmozdony kell. Örülünk, ha felszabadul egy-egy Csöri, vagy Szerjó, de kell helyébe Szili vagy Gigant.

mdbz Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13056
lazar;rm40;maczko!

leveletek van!

mdbz

rm40 Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13055
Valaki meg tudná adni a 29-esen alkalmazható legnagyobb sebességeket, illetve a személyvonatok alapsebességeit (esetleg szakaszonként)?
rm40 Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13054
Én a következő jellemzők szerint nézem. Az. alsó pályaszámúakra jellemző:
1. a homlokon a sárga mező alsó részén lévő két kivágás közötti lemezcsík vastagabb
2. középső távvez csatlásfej magsabban van és beleér a psz.mezőbe.

viszont a Gigant Club képei szerint:
szegény 2101-es rendben, viszont 2102...2104 a magaspsz jellemzőit mutatja (ez azért is feltűnő, mert a régi festésű 2103-as mg egészen másképp néz ki),a 2105 normál, a 2107, 2108-ra csak a 2. teljesül (de kevésbé "ér" bele), a 2109, 2110 megint rendben, 2111 megint csak a 2. de csak részben,, 2112-nél 2., 2113 2. de csak kicsit, 2114 magspsz ..... lehet folytatni.
A főjavításkor ilyen szelektíven módosítottak volna ?
2130 és 2136 is 1. Az ex szekunderrugós 2145-ös is "elkeskenyedett", 47, 48, 49, 50 megint széles

Előzmény: Bz forever (13047)
rm40 Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13052
>M63 003 jelenleg kapott egy világosszürke festést a főkeretre.A forgóvázak maradtak sötétszürkén,a tetőn a leemelhető elemeket lefestették szürkére

Akkor már csak a sárga homlok hiányzik.

Előzmény: Bz forever (13048)
István Gyuri Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13051
Kedves GEROGIE!

A zeg-i IC-cel kapcsolatban nem tudom konkrétan milyen javaslatot vársz tőlem.

Egy javaslatom viszont van arra: hogy honnan lehetne szerelvényt szerezni egy újabb zeg-i (vagy bármilyen más) IC-hez?

Hát, pl. meg kellene szüntetni a miskolci pazarlást! Nem kellene sem a Csárdás sem más keletis Z-s kocsikból összeállítani naponta IC-t (az erősítés az más kérdés). A Csárdás mehetne békéscsabára, iletve tovább Gyulára.

Na, itt az én hevenyészett IC-tervem Miskolc felé, szerintem az indulási időpontok is (talán) jobbak, mint a jelenlegi:

Su-Ms Ms-Su
IC 500 6:30 IC 509 6:00
EC41 9:30 IC 569 7:30
IC 504 12:00 EC 62 10:30
IC 564 14:30 IC 505 13:00
IC 506(556) 16:00 IC 503 15:00
EC 63 17:30 EC40 16:30
IC 508 19:00 IC 501 19:00

A fordák:
Keletis forda (mármint a büfések szempontjából):
500--Nt505--506(556)--501 Az 556 az 557 (egri IC) kocsijai, fabonyban akadnak.
Miskolci büfések fordája:
509--Nt504--503--508
A Lehár fordája "egyértelmű":
41--(1502--1503)--40
A Bartók--Tokaj háromnapos fordája:
a "keletis takarítás" után:
564--EC62--EC63--569

A kocsiigény a tavalyival megegyező, akkor is két IC-szerelvény volt a nemzetköziek mellett, tehát P és V kivételével:
IC- szerelvények 2*(A+WR+3B)
Lehár A+WR+4B (a B-k ÖBB-kocsik)
Bartók-Tokaj: 3*(2A+WR+7B)
Összesen MÁV-os kocsik: 9A+6WR+27B + az ÖBB-s 4 B

Pénteken, vasárnap erősítések:
IC 504--503--508-ra 3B Pénteken, ezek vasárnap IC 503--508-- hétfő reggel 509-cel vissza keletibe.

IC 506-ra (esetleg már az 500--503-ra is) pénteken 3B (+1B 556-ra, ami szombat reggel 557-tel visszajön, esetleg 2B és az vas. este jönne mentesítő IC-ként Egerből, 501-hez csatolva)

EC 63-ra pénteken 4B, vissza vas. du. EC40-nel Szerencstől.

IC 506-ra vasárnap 3B, vissza 501-gyel vas. este

Ezek nagyrésze ma is hasonlóképpen van, illetve volt. Ez összesen 12 vagy 13 B-s kocsi
(attól függ, hogy az egri kocsi visszajön-e szombaton, vagy csinálunk egy vas.esti egri diákIC-t.)

Tehát péntek du. miskolc felé a 14:30-tól kezdve 6-7 B-s kocsi lenne az IC-ken, vissza vas du. 14:30-tól kezdve úgyszintén, és a hétfő reggelin is 6 B-s lenne. Ami szerintem elegendő.

Plusz a Bp-Ms-Db kapcsolat is javulna szerintem,
hisz elkerülne "egymás mellől" az 566 és a 63-2, nem indulna a keletiből és a nyugatiból egyszerre Nyíregyháza felé 15:00-kor IC (hiszen a nyíregyieknek mindegy merre mennek, azonos km, azonos idő, tehát nekik ez egy alternatíva lehetne), valamint jelenleg az 569 borzasztóan hajnalban indul Db-ből, ezt megcserélve az 509-cel, már lehetne utasokat szerezni akik Debrecenből reggelre akarnak Miskolcra menni 8-ra egy tárgyalásra, vagy pl. az Egyetemre.

Bocsi, ha régi, lerágott csontot szedtem elő.

Előzmény: GEORGIE (13049)
GEORGIE Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13049
Kedves Gyuri!


Kivancsian varom a "halmozottan hatranyos helyzetu" zeg-i IC-re a javaslatodat! Azon tobbszor is meglepodtem, hogy mi tart 15 percig Boban egy olyan gepcsereben, amikor a szerelveny masik vegere jar ra az uj gep? Sokszor volt, hogy 5 perc alatt megcsinaltak aztan meg lehetett varni.
Masik az, hogy miert all 3 percet a menetrend szerint(de a valosagban kb. 5 percet, mert hamarabb megerkezik) Veszpremben, Ajkan?

Szerintem ami most a Zeg-Bp viszonylatban van egy nagyon nagy torkosborz-szindroma. Hogy lehet az, hogy 215 km-re IC-cel 3,5 ora, gyorssal meg 4,2-4,3 ora a menetido! Az egy dolog, hogy a 20-as meg a 25-os kanyargos, hegyvideki stb. de akkor eloszor talan ezen kellett volna segiteni es nem a hodosi csatlakozast megepiteni! A 25-on -keves kiveteltol eltekintve- a gyorsok szemelykent kozlekednek, ami a tovabbutazok szamara bosszanto a bokronkenti megallas! Mert ha a jovoben ez igy megmarad a gyorsoknal, akkor talan novelni kellene az IC-k szamat egy reggeli IC-cel Bp-rol Zeg-re, ami kora delutan fordulna vissza Zeg-rol Bp-re, min. penteken, a Bp-i csatlakozasok figyelembe vetelevel! Az is jo kerdes hogy ezt a plusz szerelvenyt honnet szednek ossze?

A 20-asnal maradva: mi lesz, ha vegig meg lesz a madzag? Lesz valami KOFE?(Varpalota-karos jelzo!!)
A szhely-i IC meg merre menne: visszaterne a regi rendszer, hogy a 20-ason menne es Boban meg rakapcsolnak az egerszegi reszt? A hegyeshalmi vonalat akkor meg hogy szolgaljak ki?

Előzmény: István Gyuri (13043)
Bz forever Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13048
M63 003 jelenleg kapott egy világosszürke festést a főkeretre.A forgóvázak maradtak sötétszürkén,a tetőn a leemelhető elemeket lefestették szürkére(ez már a harmadik árnyalat!!!).A gép pedig most valami élénkpiros festésben pompázik,bár szerintem még nem a végleges lehet,mert eléggé kezdetleges még.És ha minden igaz zománctáblás lesz.
Előzmény: werner (12997)
Bz forever Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13047
Ezeket a jeleket Nekem is csak úgí mondták,mert Én a Csörgőkhöz nem értek olyan sokat.
Ami a lényeg,hogy a féksúlytáblák nem középen voltak hanem kétoldalt a vezetőállások alatt,és a kéziféksúly hiányzott róluk,és az oldalán lent ahol a szoknyalemez csatlakozik az alvázhoz volt hézag ami állítólag csak 2125-ig volt így.

Majd még igyekszem kideríteni néhány dolgot.

Előzmény: gyurmosz (12996)
Zsivany Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13046
Csak beugrottam.

Ma és tegnap a Keszthelyről(10:23) Bp-re(13:08) tartó IC: V43+Selyemhernyó(Nemes Samu) mellékei (3 db 2.o+1db 1. o. + 1db vez. kocsi)
Király fotótéma, aki tudja, kapja le!!!

Mikó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13045
Régen 23, újabban 25 (Boba-Ukk-Zeg-Zalalövő-Hódos).
Előzmény: 1014 (13042)
Mikó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13044
"Egyébként ilyen vonatokra pont a nyári viszonylatban volna szükség, lehetne csinálni jó kis keletikerülő gyorsokat a Balaton (akár Sm, Zeg) és Szeged, Debrecen, Miskolc stb. között."

A nyári Balaton-Kelet-Magyaro. viszonylatokban jobb volt a Keleti-kerülés (pl. régi 1586/1587 a 80-as években), hisz az utasok többsége nem Pestre/ről utazott. Télen már más a helyzet, Sfv-Mis között soxor jártam Sirava-val és Avassal télen is, Keletiben 90% leszállt és helyére még több ember felszállt. Sm és Zeg felé is jobb a Keleti, mivel kényelmes, hogy nem kell átszállni, és a Pesten fel/leszállók max Kelenföldre mehetnének - ami ronda is és a tömegközlekedéssel távol is van a belvárostól.

Nyíregy-Mis-Keleti-Zagrab/Khely gyorsot téli menetrendben járatnám csak, nyáron Nyíregy-Mis-Kelenföld-Keszthely és Keleti-Zagreb/Keszthely vonatot külön közlekedtetnék, pénteken és vasárnap Keleti-Mis között, szombaton és hétfőn Mis-Keleti között egy mentesítővel.

A 100, 140 és Balaton kapcsolata egész jó, Szeged-30 között még kellene valamilyen megoldás.

Mikó

Előzmény: werner (13040)
István Gyuri Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13043
Mikó! Nekem azt mondta egy nyírségi (idáig szavahihető) vasutas, hogy azért megy kettő, mert a nagy igény miatt mindkettő sok (8-10?) kocsival közlekedik és együtt az már nem mehetne, mert nem férnének be az állomásokra.

De szerintem továbbra is megoldható lenne a dolog (nem mindenesetben), ha akarnák. A zeg-i IC-vel biztosan.

Persze ez a megoldás a kényelmesebb az íróasztal mellől, és ez döntő tényező lehet.

Előzmény: Mikó (13041)
1014 Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13042
Bocs, hogy nem méltó módon szólok hozzá, nem tudom a vonal számát: Zalaegerszeg - Zalalövő között 2 éve még volt távírópózna, valahol van róla fényképem is.

Előzmény: czzf50 (13011)
Mikó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13041
Gyuri!
Elméletileg szép az ötlet, nem vitatom. Csak egy példa ellene: a nyári nyíregy-balatoni vonatot tavaly szétvágták Sfv-n, idén már végig külön megy a tapolcai és a keszthelyi. Ezexerint ott sem vált be. Nyáron a 30 a rengeteg kereszttel és mentesítővel egyvágányon igen sok kisebb-nagyobb késést produkál, 29 pedig a gépelhalás miatt teszi ugyanezt. Ráadásul a MÁV nem elég rugalmas a témában (pl. Karpaty késése miatt késik a miskolc-szegedi gyors, emiatt a Bp-Cegléd-Szeged sebes is, és a miskolc-szegedit mondjuk 45 perc késés esetén nem indítják egyedül, sőt a Bp-Szegedet se biztos, hogy egymagában menesztenék Ceglédről), és az utasokat azért bosszantaná mondjuk egy 40 perces várakozás Sfv-n a kapcsolódó vonatrészre.

Mikó

Előzmény: István Gyuri (13038)
werner Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13040
"két érkező vonatot Sfv-n összekapcsolni ... jelentene még 5 perc pluszt a kibehúzogatás"
Optimista ember vagy, barátom.

Egyébként meg lehetne csinálni ezeket a villavonatokat, csak szükség lenne Svn egy-két mozdonytároló csonkavágányra, azonfelül teljes állomási rekonstrukcióra (mondjuk minimum 1 db 80 vagy 100 km/h átmenő vágány), legalább Siófokig egy 2. vágányra a 30-on, egy értelmes menetrendre, vagyis egy kis józan észen meg érdekek elsimításán kívül csak annyi kell hozzá, mint egy kis háborúhoz.
Szilit ugyan lehetne vele spórolni egy párat (attól függ hány vonat összevonása lehetséges), de azok valszeg ezután valamelyik vontatási telepen rozsdásodnának.
Egyébként ilyen vonatokra pont a nyári viszonylatban volna szükség, lehetne csinálni jó kis keletikerülő gyorsokat a Balaton (akár Sm, Zeg) és Szeged, Debrecen, Miskolc stb. között.

Előzmény: Mikó (13037)
István Gyuri Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13039
Ja, és nem muszáj Sfv-on ezt megtenni, lehetne ezt Szabadbattyán állomáson is, ha van rá elég vágány.
Majd egy szakember megmondja, hogy van-e erre ott szabad és megfelelő vágány.
Előzmény: István Gyuri (13038)
István Gyuri Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13038
Mikó!
Szerintem rossz oldalról közelíted meg a dolgot.
Tényként kezeled, hogy a 29-esen 30-ason rendszeresek a késések és EBBŐL következőleg nem kell összekapcsolni a vonatokat, hogy a kevesebbet késő ne késsen még többet.

Szerintem olyan menetrendet kell(ene) összeállítani, hogy azt maximum egy nk. vonat verhessen el. Ha egy belföldi IC, gyors bele tud rondítani egy fél napig az egész vonalba, ott a kiinduló menetrend a rossz és azon kell változtatni.

Egyébként egy tapolcai személy/sebes menetidejéhez az 5 perc ki-betologatás elenyéző többletidő.

Előzmény: Mikó (13037)
Mikó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13037
Visszafelé a 30-ról és 29-ről érkező vonatot Sfv-n összekapcsolni nem kellene. Káoszt okozna a javából! A 30-as sebesei és gyorsai már így is kapnak 5-10 perceket a keresztek meg a kismillió IC miatt, és a 29-nél is jelentene még 5 perc pluszt a kibehúzogatás. Ezenkívül mindkét vonal hirhedett a késéseiről, főleg nyáron.
Bp-ről egyébként lenne némi előnye, és a zsúfolt 30a és 40a egy kicsit lélegzethez is jutna. Igazából a téli menetrendben a rövidebb vonatoknál lehetne kihasználni az ötleted.

Mikó

Előzmény: Zoltika (13036)
Zoltika Creative Commons License 2000.06.28 0 0 13036
A dolgot természetesen úgy értettem, hogy annak a Szilinek már Fehérvárról felesleges felloholnia Budapestre, hiszen ezt a vonat-párosítást felfelé is meg lehet ejteni. Visszafelé nyilván ez kicsivel bonyolultabb, hiszen a két vonatfélnek kell időben egymáshoz közel Fehérvárra érkeznie. Ez csak akkor működhet jól, ha a saját menetrendet mindkét oldalon tartani tudják. Sok gyerekcsoport mozgása esetén ez esetleg tényleg problémát jelenthet, ilyenkor a vonat nyilván késik. Egyébként meg ne késsen!

Most pénteken csak egy gyerekcsoport szállt fel Füreden, ők Zánkáig utaztak. A 9714 menetrendjébe jó sok csoport belefért volna.

Az tényleg könnyen előfordulhat, hogy az utas a MÁV-ot szídja, mert rossz kocsiba szállt. Ehhez megfelelő tájékoztatás kell. A táblák kiakasztgatása nyilván pénzbe, cserélgetésük meg időbe kerülne, de némi figyelmességgel lehet segíteni. Amíg Kelenföldön a vonatra vártam, láttam, hogy a 8204 (Bp.-Dombóvár -> Gyékényes - Pécs) kalauzai hogyan terelgetik az utasokat a megfelelő kocsikba. A hangosbemondónak talán nem ártana az ilyesmikre felhívnia az utas figyelmét.

Én úgy gondolom, hogy a MÁV nincsen eleve vert helyzetben az autóval való versenyben. Egyedül, vagy haza a két gyerekkel eszembe se jutott autóval menni, és nem csak a vasútmánia miatt. (Más kérdés, hogy akkor én most hoztam pénzt a MÁV-nak a különféle kedvezményekkel, vagy inkább vittem belőle? A vonat nélkülünk is elment volna, tehát most hoztunk. Ha a személyszállítás veszteséget okoz, akarjon-e a MÁV az utasokért versenyezni? ) Rengeteg olyan helyzetet látok azonban, ahol a menetrend olyan, hogy az az utasokat egyenesen elriasztja. Pl.: ha Budapestre jövet az IC-k megállnak Kelenföldön vagy Kőbánya-Kispesten, miért nem teszik ezt meg Budapestről menet? Kelenföldön az állomás mellett van egy helyi buszpályaudvar. Egy érdi utas megérkezik Kelenföldre a helyi busszal, keresztülutazik a városon a Keletibe, aztán visszavonatozik, és a mozgó vonatból megszemléli a kelenföldi buszpályaudvart, ahol éppen egy órája járt. Ezek után az IC-vel gyenge (Kelenföldről számítva) 1 és 1/4 óra alatt megérkezne Győrbe. Vajon ezt az utat fogja választani?

(A budapesti elővárosi vasúttal kapcsolatos füstölgéseimet későbbre halasztom.)

Előzmény: second (13033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!