Az USA-ban a tehervonatok fontosabbak, lassacskan Europa is ebbe az iranyba fog elmozdulni. Nem tudom, hogy Uj-Zelandiaban mi a helyzet, de meg tudnam erteni, ha feleslegesen nem tartanak fel a tehervonatokat, amikor a szemelyvonat hamarabb is tovabb tudna menni. Ha valaki biztosan meg akarja varatni a vonatot, foglaltasson helyet, akkor megvarjak, szerintem ez igy teljesen jo rendszer. Persze ott a vonatozas mas, mint Nemetorszagban, ahol kimesz, az automatabol veszel indulas elott 2 perccel egy Schones Wochenende jegyet, es a kovetkezo vonatra is max 1 orat kell varni (altalaban). Tehat az emberek Uj-Zelandon valoszinuleg kevesebb ad-hoc dontes alapjan utaznak vonattal.
Nekem pl. idehaza is soxor nem felel meg a 2 havi eloveteli lehetoseg, amikor soxor utazas elott fel oraval derul ki, hogy mennem kell vagy menni akarok. Ilyenkor meg altalaban hosszu sorok vannak a penztarnal, ahova mar nem erek ra beallni, es peregnek a 400 Ft-ok, ami azert pl. egy Bp-Vac viszonylaton igen jelentos osszeg. Idehaza is kellene nehany automata a pu-okra. Van, amikor a Wasteelsben sokkal jobban jar az ember, ott is van belfoldi jegyeladas, de sor nincs akkora.
NEM KAPTAM VALASZT EGY szerintem EGYSZERU kerdesre (legalabb is nem lattam), ezert megismetlem: tudja-e valaki, mikortol uzemel a tatabanyai (felsogallai) atvagas? Koszi.
Körülbelül 20 éve nincs rajta személyforgalom. Tudtommal nem szedték fel, az egykori lovasberényi szovjet laktanyát szolgálta ki, ezért odáig van teherforgalom.
Pécsen vagyok 2 napja, a húgom ma érkezett a Sopron-Pécs sebesvonattal: Btx 011 + Ax + Bx + MD 3011. Furcsa látvány volt ilyen röviden. És nem merek arra gondolni, mi lesz ebből tanévben, pénteken és vasárnap 1000 egyetemistával. Fénykorában ez a vonat gyorsvonat volt (percekben mérve akkor se volt gyorsabb), Sopron-Szombathely között M40 + 3 db Bo + 1 db Ao, Szombathely-Pécs között M62 + 5 db Bo + 1 db Ao, nyáron Gyékényestől további két közvetlen kocsi Rijekából.
a 20 perc kérdéséhez:
én 20 perccel indulás előtt még jegy nélkül szoktam sétálni / utazni a pályaudvar felé. és elveszett időnek tartom az álló vonatban ülést.
A multkor megszemleztem ezeket a kocsikat. Koreaiak gyartjak oket, valahol Nemetorszagban (vagy legalabb is ott is csinalhatnak rajtuk valamit, mert nem kikotobol jottek a barca szerint), es Cellben a MAV ... Kft. vegszereli oket. A kocsik erdekessege, hogy bar Nemetorszagbol szallitjak ide oket, utana ott mar nem futhatnak, csak korbe, Ausztrian, Svajcon, Franciaorszagon es Luxembourgon keresztul juthatnak el Belgiumba (ha akarnak), vagy a szlovakokon/cseheken es lengyeleken keresztul Daniaba. Es valahol Csehorszagban van egy szakasz, ami kozott szinten nem kozlekedhetnek, itt vagy az urszelveny, vagy valami mas miatt nem mehetnek, tudja valaki? Valami Horna xxx es Horni zzz kozott :)))
Lehet, hogy igazad van, majd legközelebb jobban szemügyre veszem őket, most csak távolról vetettem rájuk egy két pillantást de legalább 100 db van belőle.
Mit kereshetnek nálunk?
>Még egy kérdés a végére, Cell rendezőben a Kocsijavító környéke, sőt néha az állomás is tele van Gysev-es tehervagonokkal, újnak néznek ki, úgy láttam, hogy mintha két darab lenne belőlük egy pár és sárga, zöld meg piros színű a tetejük.
Zöld és piros tető? Nem CRL és CarRail Logistics felirattal? Akkor 2x2 -tengelyes autószállító ikerteherkocsikról vanó szó, Hccrrss típusjelzéssel.
A hétvégén otthon jártam fatornyos falumban:-)
Hazafelé kocsival mentem, szégyeltem is magam, hogy nem a MÁVval utaztam:-))
Az út során láttam valamit amiben talán segíthettek.
Amikor az M7-esről letérsz az első fehérvári kijáratnál és ráérsz a 7-esre akkor elméssz egy sínpár felett. A kérdésem az lenne, hogy hova vezet ez a sínpár, láttam a távolban még alakjelző is van mellette.
A visszafelé utata már vonattal tettem meg.
903-assal indultam, pár percel előbb mentem ki az állomásra, gondoltam majd jól megnézem, hogy milyen villanygépek állnak a fűtőház mellett. Jól pofára ejtettem magam mert egy árva villanygépet nem láttam az egész állomáson.Épp csak a 2192-es Csörgő indult a 904-es Cell-egerszeg részével.
A vonat pontosan jött M41 2190 hozta, enyhén szólva is kopottas volt.
Cell rendezőben V63 036 érkezett teherrel, elég szépen keverednek már a gépek a 20-ason is.
Bobán kereszt a 904-essel, majd a szokásos tili toliga+gépcsere.
A gépünk V43 1234. A vonat egerszegi részét M62 113 hozta.
Ajkán hiányoltam a Púpos tartalékot de láttam V43
1009-et személlyel indulni.
Veszprémben V43 1181 és 1192 ácsorogtak indulásra készen.
Pétfürdőn kereszt a Munteniával V43 1015 hozta menetrend szerint. Az elsőn még ott ácsorgot az M47 2070 néhány tartálykocsival amik üresek voltak és komáromi bárcák voltak rajta.
Várpalotán V43 1231 indult Cell felé teherrel.
fehérváron semmi érdekes csak a szokásos témák, bz indult pusztaszabolcs fele stb.A vonatot viszont nyelvtanilag helyesen mondták be:-)
Kelenföldön 5 percel hamarabb értünk be és kettővel előbb menesztettek. A felüljárón szembe jött a Göcsej IC V43 1195-el, a múltkor ezen a vonaton sem ez a gép volt.
Még egy kérdés a végére, Cell rendezőben a Kocsijavító környéke, sőt néha az állomás is tele van Gysev-es tehervagonokkal, újnak néznek ki, úgy láttam, hogy mintha két darab lenne belőlük egy pár és sárga, zöld meg piros színű a tetejük.
Ha valaki tud róluk infót írja meg előre is köszi.
A levelet ma írtam, és csatoltam hozzá egy 15 másodperces "filmet" a "dülöngélő"-ről. Vissza nem jött, ezek szerint bolyong valahol. Meg fogom ismételni.
Az a legnagyobb probléma, hogy EGY darab árát terhelné az összes egyéb költség, amely sorozat esetén eloszlik az egyes példányokon. Kérdés, hogy megvan-e még a teljes dokumentáció a szerkezetről. Nem tudom, hogy igényelt-e speciális készülékeket a legyártás annak idején.
De ami a leginkább elleneszól az az, hogy ÉRDEMES-E? A 3029-es már 28 éves. A sorozat jövőjét úgy tervezik, hogy 2010-ig még biztosan szolgálatban lesz, de csak a sorozat mintegy fele, 20 db. Eddig, ha minden igaz, még mind a 42 db állagban volt. Tehát darabszám szempontjából nem kritikus, illetve napi szinten lehet, hogy az; de egy ilyen "újjáépítés" hosszú hónapokig tartana. Az szerencsétlen, hogy egy igen jó állapotú gépet veszítenek el, valószínűleg minden hasznos dolgot ki fognak nyerni belőle (ha van olyan, akkor esetleg egy döglött gépet támasztanak fel velük).
Kitekintve: én nem tudok róla, hogy egy ilyen balest után alvázcserét végezzenek. A MÁV anyagi helyzetét ismerve, itt még annyi valószínűsége sem lenne.
Nálunk a háború alatt és után végeztek személykocsikon alvázcserés személykocsijavítást. Az gyakorlatilag azt jelentette, hogy a kijött kocsinak csak papíron volt bármi köze a bevitt járműhöz (semmilyen adata nem egyezett).
Georgie:
"Neked van-e adat arrol, hogy mikor, melyik pszmu Gigant milyen cimert, nevet kapott es meddig viselte? "
Klikkelj a képre, aztán az állaglistában bent van.
Szerintem ennek a kitablazasnak elsosorban nem a vegallomasokon van nagy jelentosege, hanem az olyan KKfhaza, Kecske, Fehervar, Veszprem stb. allomasokon ahova a vonat erkezik es mondjuk ket perc (inkabb 1) tartozkodas utan elszelel!
"Olyan bonyolult szerkezet a fokeret? Hidelemekhez nem hasonlit? Vagy az anyagminoseg?"
Egyik sem. EGY db főkeret legyártásához elő kellene venni az egész technológiát, amit 1975 óta nem használtak. Piszkosul nem éri meg.
A személyszállításban további csökkenés várható, vonatszámban és kapacitásban egyaránt. Egyre több MDt váltanak ki Bzvel. Arról is lehet olvasni, hogy 2006-ra csupán 20 db MD marad meg.
A kihullott MD helyettesítésére az országból össze lehet kaparni egy vontatójárművet (pl. M41-est).
Ezek mellett én nem látom realitását a MD3029 újraépítésének. Sajnos. Béke poraira.
Nem vagyok gepesz, de a Nepszabiban lehet olvasni a GANZ hirdeteset, amelyben vallalkozokat keresnek teherkocsi fokeret gyartasara, a Ganz telephelyen.
Ebbol ket dolog kovetkezik:
1. Mi is tudunk otthon fokeretet gyartani??!
2. Mennyire komoly egy ilyen jarmugyarto, amely vallalkozonak outsourcing formajaban kiad egy ilyen fontos munkat???
Ha annyira egyszeru lenne ilyet gyartani, akkor az ADTranzon at a GM-ik mindenki lakatos kisvallalkozokkal gyartatna es sajat weboldalukon az e-commerce rovatban lehetne jelentkezni...
Hivatasos vasutgepeszek!
Ti is mondjatok mar valamit e fokeret-problemara!
"1. Nem értem, hogy miért használnák az idődet."
Azt, hogy mit csinálok a húsz percemmel azt ÉN határozom meg.
"A repülőhöz lehet futni a peron végétől?"
Amerikai filmekben gyakran szokás. Persze most ez teljesen mindegy, a vonathoz lehet.
"2. No interpretation of your phrase can be found."
?
"3. Nyilván, ha késik netán a vonat, akkor vársz rá."
Az ok, de ha nagy pofával kirángatnak az állomásra húsz perccel előbb, és úgy késik, akkor már pipás vagyok.
Legjobb ragaszkodni a menetrendhez. Az világos beszéd. És nem kell akkor korábban meneszteni sem. Az utas meg ráér akkor kimenni az állomásra, amikor annak ideje van. Ha netán mégis korábban végez a teendőivel és korábban odaér, nyugodtan megiszik mondjuk egy kávét.