Tudod divi, az a baj, hogy a 2000május35-i icére ma már nincs helyjegy (főleg ha péntekre esik ez a nap, ezért kellett neki sorbaállni, és imádja a MÁV-ot, hogy 214 nappal indulás előtt még kimegy a pályaudvarra és félórát ácsorog, hogy kényelmesen utazhasson.
Na ezért nem kaptál jegyet.
Most nagyon pipa vagyok a füzetjegy miatt, és örülök minden MÁV-os bevételkiesésnek. És milyen jól tetted, hogy BKV-val mentél. Ugye volt jegyed vagy bérleted?
Egyébként másnap éjfélig érvényes a retúr, úgy tudom.
Mellesleg Kellavasúteurópában bizony még papírpénzt is elfogadnak és rendesen kiadják a visszajárót azok a fránya automaták. De mi még csak Ittavasútbalkánmellett vagyunk.
10 perce jöttem a Bajai úton, szegény Piroska körül nagy a nyüzsgés: MÁV és sajtó, ha jól láttam, legalább 20 ember. Feltehetően hamarosan nekilátnak az érdemi munkának.
Mit lehet visszaélni vele?
1. Megveszem, előre kifizetek 8-szoros pénzt, mielőtt utaztam volna - pénzügyileg egy gyönyörűség a MÁV-nak. Ha pedig pl. öten utaznak egyszerre, hadd kapjon már az ötödik egy ingyenjegyet!
2. Minden utazás előtt pecsételtetek. Ez legfeljebb nekem kellemetlen, mivel még egyszer sorbaállok.
3. Egy év alatt le kell utaznom. Ha nem teszem, bukom az árat.
4. Ezért cserébe kapok 10 utat.
Wasteels az egy nemzetkozi utazasi iroda, a Keletiben a 9. vagany vegenel vannak.
Bicskenel csak egy rovid vkihuzovagany van valami uzemanyag tarolohoz vagy ilysemihez, de a bauxitos kocsik epp a tuloldalon vannak, ott a palank mogott van a banya/atrako, pontosan nem tudom, mert nem latni :)
kod!
Koszi az idoadatot. Tehervonatok:
Nem pontosan igy gondoltam, hanem ugy, hogy Europaban is eloterbe fog kerulni az az iranyzat, hogy a menetrend szerint kozlekedo tehervonatokat nem fogjak visszatartani 5-10 percet keso szemelyvonatok miatt. Az utasnak 5-10 perc meg nem feltetlenul a vilag vege, bar csatlakozast azzal is le lehet kesni, de szemelyvonatok altalaban orankent kozlekednek. Egy nagy tavolsagokra kozlekedo tehervonat, amit esetleg egy magan vasuttarsasag fizet, es magas palyahasznalati dijat fizet erte, ha lekesi a trasszat valahol, a sorozatos lekesesek es varakoztatasok miatt akar egy nappal kesobb is erkezhet uticeljahoz, ami meg annyira nem koser. A BeNeLux allamok vasutjai meg az osztrakok mar nagyon pampognak a magas nemet palyahasznalati dijak miatt (meg azert, hogy a DB Cargo kevesebbet fizet). Szerintem hamarosan megismerkedhetunk (persze nem feltetlenul a MAV halozaton) a szemelyszallito vonatot elozo tehervonat jelensegevel.
Mas: ha valakinek kellenek a dunantuli M41 fordak, "ku=ggyo:n me'lt". 1 o'dal.
Hát divi én pedig épp a hétvégén mennék Miskolcra, és épp vettem is volna egy ilyen füzetjegyet. Kinek szidjam a prosti édesanyját egész pontosan? Árvíz miatt a Pepó Pali bácsi végkielégítését kellett volna megszüntetni, nem egy üzletpolitikai kedvezményt (bocs, de ez politika!).
Az a baj, hogy ilyenkor bepipulok, és inkább autóval megyek. De üzenem Viktornak, hogy ne örüljön, mert nem veszek matricát! És nem fogom túllépni a sebességet se a 3-ason, úgyhogy nem gyarapítom majd így se az államkasszát. A MOL-t meg úgyis utálja, úgyhogy ott fogok tankolni.
M41,2104-et ma láttam (messziről) friss főjavítással. Csak azt nem tudom, okoska-e. Valszeg az, mert úgy tudom, a 2141-es jön ki normál Csörgőként. Majd nyomozok, előbb utóbb úgyis rajta lesz a vonatomon.
Hogy szegény MD3029 pótolható-e, az attól függ, mikor jött ki az M41,2104. Mindenesetre szerintem van mivel pótolni, a 142-esen két MD is forgott, a 3042 és a 3035. Ezek helyett ismét Csörgők járnak, melyek csapatát a 2104 is erősíti már. Legfeljebb nem tehereznek, ez a feladat megmarad majd a Szerjoknak és az M40,113-nak.
Georgie: "a mikor? kerdesemre nem talaltam valaszt!!"
A mikorra a pontos választ nem tudom. Az 1994-es állomásítási listában a nevek már szerepelnek, a "Kossuth Lajos" kivételével. A nevet a 152-es 100-asítása (és fm) után kapta, (1996-ban). Ezek után jogosnak tűnik a következtetés, hogy a többi 100-as is. Természtetesen ennek a bizonyossága nem túl nagy.
A városokról elnevezett mozdonyok nem tudom, mikor kapták nevüket.
"Lovasbereny-Bicske kozott meg jarhatatlan"
Biztos, hogy Bicskéig?
Bicske állomáson gyakran látok teli és üres bauxitvonatokat, és a bicskei leágazás vágánya is fényes szokott lenni valamennyire, ezért gondolom, hetente úgy egyszer jár arra valami.
Divi: "kérekkétésféljegyet"
Ők is emberek, nekik is joguk van jegyet venni. A hiba a MÁVnál van, aki a két nyitott pénztárral (11 helyett) így szívatja utasait, jelezve, hogy nem belőlük él, csak púpot alkotnak a hátán.
Ezért légy okosabb, mint a sorban állók. A Wasteelsről már volt szó, őnáluk gyorsan jegyhez jutsz. Ha valamennyire útba esik, az Andrássy út is jó. Ha tudod, próbáld a Nyugatit is, mert egyszerűen kulturáltabban néz ki, nagyobb a belmagasság, nagyobb a nyugalom. Ha meg csak a Keletiben, pénteken kell jegyet venni, akkor őszinte részvétem vagy a Marslakó által is emlegetett 400 forint.
Mégvalami: ha jól emlékszem azt irták, hogy szemtanúk látták a sofört fejét fogva távozni.
Senki nem ment olna utána, hogy "Hé öreg gyere csak vissza!" Nem hinném, hogy futva távozott volna ráadásul nappal volt.
"a rendőrség országos körözést rendelt el, valamint értesítette a környező határátkelőhelyeket és rendőrkapitányságok ügyeleteit is. "
Azért kiváncsi vagyok megtalálják-e, valamelyik napilapban nyilatkozott egy kamionsoför, aki szerint már rég külföldön van a soför, sőt lehet, hogy egy honfitársa vette fel...
Mostanában én is erősen érintett vagyok a Bp-Kecskemét viszonylatú utazásban, és sajnos a buszt szoktam választani. Még ha drágább is, de gyakrabban és gyorsabban jár....Gyorsjárat óránként van, légkondis Scania buszokkal, hely is van rajta.
off: a "csillaggarázsban" tartott MiG29-esek jó része működésképtelen, szétszerelt. 27-ből jó, ha 10-et ki tudnak adni repülésre.(néhány hozzászólással lejjeb volt egy megjegyzés ezzel kapcsolatban)
on
A többire azért nem raktam ré a kopirájtot, mert abból rengeteg készült, sokan ott fotóztak, jobb gépekkel is (lehet, hogy képeslap-mafia is leszállt, most még a vonatot sem kell megállítani egy jó fotóhoz... na jó, ez csúnya volt tőlem...), szóval igaz értéke a felújítás utáni 3 képnek (főként az indulás előttinek, amin még az óra is látszik) van.
A daruzást éjszaka csinálták, nem voltam ott, de ha jól tudom, akkor csak az Ax kocsit vitték el, az Md és a Bx még mindig ott van.
Összeállítok egy táblát a Btx-ekről és MD-kről. Korábban említetted, hogy melyik kető motorhoz nem készült szerelvény. Jól emlékszem, hogy 3022 és 3023?
A fő illetékes a baleset helyszínén van terepszemlén? Ma mondják ki a végső döntést 3029-ről? Vagy eseleg azt méri fel ma fő illetékes, hogy honnan kaphatna Szentes valami segítséget? (Gondolom, Pista egy kicsit pesszimistán Pécsre gondolt...)
Ugy hosszú távú célként az fogalmazódott meg, hogy kb. 20 MD szerelvényt tartanak meg. Szerintem 20 szerelvényhez sok 3 fűtőház (nem gazdaságos), egy, max. kettő állomásítási hely a logikus. Hosszú távon mi fog kiesni? Debrecen, Szentes vagy Pécs?
Szfehervar-Lovasbereny kozott meg ugy-ahogy vonattal jarhato, Lovasbereny-Bicske kozott meg jarhatatlan, mert a helyiek onkentes palyabontasba kezdtek. Ot evvel ezelott voltam Lberenyben megnezni ezt a vonalat, a palyabol tobb embermagassagu dzsuva, fak es bokrok nottek ki!!!
Egyebkent ez a vonal izombol szerepel a MAV uzemeltetetesebol kivonando vonalak listajan is!
A szemelyforgalom meg valamikor a 70-es evek kozepen szunhetett meg, valoszinuleg a kozlekedespolitikai koncepcio hatasara.
OFF:Van valakinek pontos infoja arrol, Lovasberenyben milyen szovjet alakulat allomasozott? A helyiek egy kicsit szinesitik a sztorikat...katonai repuloter meg hasonlo...OFF
Klasszikus pelda a Kecskemet-Budapest. Ha nem olcsobb a vasut, akkor versenykeptelen. Buszok legritkabban is orankent mennek, legrovidebb menetido 1 ora 20 perc
"Mától nem lehet a 20%-os kedvezményt biztosító füzetjegyet megvásárolni,"
most hallottam én is a tévében, hogy ezzel akarják a sztraák és az árvíz okozta kiesést pótolni...
egy ismerősöm üzeni: "A jó büdös k...a anyját a MÁVnak!!!"
és kérdezi milyen buszjáratokat tudunk ajánlani Budapest-Kecskemét között...
"Idehaza is kellene nehany automata a pu-okra. "
igen!!!
múltkor is azé nem mentem vonattal Pécelre, mert a Keletiben szokás szerint csak 2 pénztár volt nyitva, tele kérekkétésféljegyet2018május35-énindulóicére,nemdohányzó,ablakmellémenetiránnyalszembennelegyenkerékfölött,jaésakocsiszámaprimszámlegyen emberrel, akik képtelenek engedni egy olyan kérésnek, hogy engedjék előre azt akinek 15,10,5,... perc múlva megy a vonata...
15 percet álltam sorba, amikor már 5 perc volt csak hátra, feladtam, és irány a metró+61E+69... 20 perccel a vonat után értem Pécelre, ha nem állok hiába sorba, még megis előzhettem volna...