A történet lassan véget ér. Tehát: 14.25-kor egy boszniai szerb kamion a tilos jelzés ellenére kb. 65 km/h sebességgel át akart haladni a síneken és az éppen csukódó félsorompót elvitte. Kb. 30 mp mlva pedig az egyik papagáj átzúgott az átjárón. A sofőr kiszállt és megvárta a rendőri intézkedést. Gyorsított szabs. eljárás folymatban, úgyí néz ki, hogy egy szép summa lesz a számla végösszege.
Dehogyisnem, szerintem kiszámolták! Pontosan kiszámolták azt a rengeteg pénzt, amit a teljesárú kategóriába tartozó, és a menetrendkönyvet is tüzetesen tanulmányozó füzetjegyes utasok után vesztett a MÁV. Mi itt nem tudunk róla - nem is szabad - de kiszámolták.
Ez a füzetjegy sok-sok pénzbe került az adófizetőknek, az árbevételt rontotta!
Ezentúl nem fognak üzletpolitikai kedvezményekkel visszaélni (ezt még mindig nem értem, de okos emberek mondják, hogy aki hetente füzetjegyet vesz, az visszaél a jóhiszemű MÁV-val, én pedig csak egy napközis utas vagyok), és állítólag több lesz a bevétel.
És a többletbevétel is az adófizetőké lesz (ugye a MÁV nem profitorientált, a nagy kalap része). Lesz miből visszaállítani a 25 évvel ezelőtti pályasebességet a 30a, 150, 120a, 100a vonalakon, tiszta, gyors, igazi európai vasút lesz a miénk. Ehhez pedig szükség van ezekre az apró lépésekre. Persze nem biztos, hogy jól értem az összefüggést, az is lehet, hogy nem így lesz.
Aztán ma megtanultuk az összefüggést a sztrájk, az árvíz, a dolgozók és a füzetjegy között.
Szerintem ha egy ilyen viszonylag kis számú utast érintő kedvezmény esetében is közvéleménykutatást rendeznének, akkor már egész biztosan nem érné meg.
A legtöbb marketing-akciónak nem is az a lényege, hogy közvetlenül növelje a bevételt/nyereséget, hanem hogy hallassa magát a társaság. Ez szinte minden szektorban igaz. Erre biztosan jó az Alkalmi m. k., de hogy önmagában profitábilis-e, azt nem tudom. És szerintem senki sem tudja.
Azért a dolog nem ilyen egyszerű. O.K., vannak számaid. De egy ilyen kedvezmény hatása tört százalékokban mérhető. Honnan tudod, hogy azért volt kevesebb utas, mert megszűnt az a fajta kedvezmény, vagy azért, mert esett az eső a Balatonon, nem jutott tovább a Fradi a kupában, vagy megúnta az utasok egy része a koszos kocsikat ? Hogy választod el a hatást az egyéb körülmények hatásától ?
Az a baj, hogy a közlekekedési keresletet rengeteg olyan tényező befolyásolja, amiknek szezonális hatását egyszerűen képtelenség kiszűrni. Még nagyon-nagyon hosszú idősorban végzett elemzéssel sem kaphatóak megbízható adatok, akármilyen jól fejlett az informatikai rendszer. De sajnos a MÁV-nál még ezt sem lehet elmondani. Azt ki tudja mutatni a gép, hogy hány alkalmi menettérti kedvezményes jegyet adott el, de azt már nem, hogy hova. Egyszerre több ilyen kedvezmény is létezik, sőt nemegyszer ugyanabban a helységben is több helyen lehet "pecsételtetni". Magyarán ugyanúgy nem fejezhető ki a haszna, ahogy önmagában a szponzori tevékenységé sem. Az mindenképpen pozitív, ha az utas nap-mint-nap hallja, olvassa, hogy a MÁV kedvezményt biztosít ide meg oda. és ott van még a Leó által kiemelt mondatom is: nem lehet eldönteni, hogy a kedvezmény miatt utazott-e az illető utas, vagy amúgy is utazott volna, csak így olcsóbban tette. Az valószínűsíthető, hogy többen vannak az előbbiek, ami belekalkulálva a szponzori tevékenység poztív kicsengését is hasznos lehet a MÁV-nak.
Olyannyira, hogy hallottam úgy is reklámozni egy szórólapon az Alkalmi menettérti kedvezményt, hogy "Utazzon a MÁV-val rokonlátogatásra! Ha teheti, kapcsolja össze utazását valamilyen rendezvény meglátogatásával a célállomáson, és ekkor Alkalmi menettérti kedvezménnyel utazhat akár féláron!" (!)
Senki nem tudja kiszámolni, hogy egy bizonyos kedvezmény bevezetése/eltörlése által jelentkező utasszámváltozás hogyan hat ki a társaság eredményességére. Sem bevezetése előtt nem lehet jól megbecsülni, sem bevezetése/eltörlése után kimutatni
Na kerem itt van az eb elhantolva.
Bocs, de ez az "utana" igy nem lehet igaz. Senki "nem akarja", az eletszerubb.
A vasuti penztarban azert csak keszul valami osszesites muszakvaltasonkent? naponta? hetente? a jegyeladasokrol. Gondolom en. Majd kkalmi,vagy valaki megmondja.
Innentol matematika. 8 elemi eleg hozza.
Ha pedig egy penztar kulonbozo idopontbeli elszamolasa osszesitheto, tovabba ket penztar adata is osszesitheto, akkor csak igy kell tovabb folytatni.
Most mar csak meg kell nezni a valtozas elotti es utani osszesitesek kozott mi a kulonbseg.
Ehhez meg amitogep se kell. Persze azzal konyebb.
Csak akarat kerdese.
"aki csak azért ment el rokonlátogatás alatt egy bizonyos rendezvényre pecsételtetni, hogy arra a bizonyos utazására igénybevehesse a kedvezményt. "
Ez igaz. De ha én lennék a MÁV, a végleges döntés előtt végeztem volna egy közvéleménykutatást, hogy ez az intézkedés összességében bevétel növekedést vagy kiesést fog okozni.
Senki nem tudja kiszámolni, hogy egy bizonyos kedvezmény bevezetése/eltörlése által jelentkező utasszámváltozás hogyan hat ki a társaság eredményességére. Sem bevezetése előtt nem lehet jól megbecsülni, sem bevezetése/eltörlése után kimutatni.
Munkába járásra azért nem használható a Füzetjegy, mert arra a dolgozók havijegye való, aminek kb 5-ödét fizeti a munnnkavállaló, a többit a munkáltató. Elvileg. Ennek boncolásába most inkább ne menjünk bele, de egyértelműen jobban megérné a MÁV-nak, ha azt használnák.
Persze lehetett volna finomítani a dolgon, pl. azzal, hogy mondjuk 100 km-en felüli távolságra szóló Füzetjegyet lehessen csak ezekután váltani,
ilyen távolságról úgyse ingázik napnta szinte senki, meg ezzel a jól fizető hosszútávú utasokat nem hozták volna hátrányba. Az intézkedés tényleg kicsit kutyafuttában-szagú, de hát ezt megszoktuk. Ugyanez volt azzal a Nyiregyháza-Budapest közötti esettel.
Tudtommal az Alkalmi menettérti kedvezmények úgy működnek, hogy a MÁV ezzel szponzorálja a bizonyos rendezvényeket, ezáltal rajta lesz a plakátokon, mint szponzor (javítson ki valaki, ha tévedek.) Közben az 50%-ot fizető utas meg új utasként is megjelenik. Ez elég jó dolog, bár lehet bevételkiesés is az eredménye. Ismerek olyat, aki csak azért ment el rokonlátogatás alatt egy bizonyos rendezvényre pecsételtetni, hogy arra a bizonyos utazására igénybevehesse a kedvezményt.
De mint írtam, ezt soha, senki nem tudja kimutatni.
Csatlakozom.
Engem is altalanossagban erdekel. Azert is hasonlitottam hidelemgyartashoz. Tudja-e valaki, hogy nem penzben, hanem szazalekban mennyit kepvisel egy uj mozdony araban a fokeret?
5-10%-nal nem saccolom tobbre, lehet az is sok.
Kb így reagálnál Te is, ha 25% áremelést kapnál, gondolom.
A MÁV-nak köszönöm a jó hírt, Neked a sok jó infót. A vezetés pedig bizonyára bölcs döntést hozott, a mérgem elmúlt, beletörődtem.
Ha valaki netalán hasonló cipőben jár, és csatlakozna hozzám, szívesen látom. Miskolcra péntek este indulok, vasárnap este jövök vissza. Osztjuk a benzint, matricát, légkondi pedig pontosan akkora lesz, mint a gyorsvonaton. Menetidő 2.10 (autópálya) vagy 2.50 (3-as út). 6 litert eszik a paripa.
Füzetjegy: Bravo! "A vasút figyel önre!" Figyel arra, hogy minél jobban kiszúrhasson veled.
Havijegy: A legjobb üzlet a vasútnak. 2*22 utazás az ára. Akkor is ha csak 20 munkanap van dolgozol (Februárban) és akkor is, ha egy hetet szabadságon vagy. Ezért nem enged a füzetjeggyel munkába járni.
MD: A Sopron-Pécs is 3 kocsis.Most még hagyján, de mi lesz ősztől?
rm40,
őszintén szólva nem akartam feltétlenül megmenteni szegény MD-t, csak werner 75 óta nem használt technológiát emlegetett, én pedig kizárólag arra voltam kíváncsi, hogy milyen technológiára gondolt, mert vélem, hogy az alvázak idomacélból, zártszelvényből hegesztéssel készült keretszerkezetek, amihez különösebben bonyolult technológia nem szükséges. (kis túlzással a nyomorult török is összehegeszthetné a börtönben.) Gyártástechnológiailag (és anyagilag is) egészen más a helyzet, ha pl. kovácsolt elemeket kellene gyártani...
de ez tényleg csak kíváncsiskodás, a konkrét eset gazdasági vonatkozásaira tekintet nélkül.
Friss infó: a szombati baleset helyszínétől 500 méterre, a bajai út és a 140-es vonal kereszteződésében egy kamion becsúszott a tilosba, elvitte az éppen lezáródó sorompót... A kamionost feltartóztatták, most folyik a rendőri intézkedés. Az IC703 keresztülhaladása előtt történt, azaz kb. 9 perce.
ismerősöm üzeni: már ugyis tele volt a f... a zsúfolt, mocskos, pontatlan vonatokkal, de ez a füzetjegy dolog volt az utolsó csepp, ezután ha 5x annyiba fog kerülni, akkor is inkább busszal megy, és amint teheti, vesz magának egy autót...
felajánlja, hogy társadalmi munkában segít a síneket felszedni...
plebejus!
Kezdek rád féltékeny lenni!:))))
Egyébként szerintem is szuper a kitűző, jó lenne már dűlőre jutni a vasutassal is, ha már a VÉEV olyan jól sikerült.
Pedig ertheto. Mert itt Mo van.
Ittragadt a "pantlikas" penzek idejebol. Adnak is kedvezmenyt, meg nem is.
1-2 eve az SZJA mit mondott az etkezesi hozzajarulasrol?
Meleg kaja utalvany 2000 Ft/fo/ho -ig adomentes.
Hideg kaja utalvany 1600 Ft/fo/ho -ig adomentes.
Mit gondolsz hany APEH ellenor munkaidejet tette ki evente a hatalmas havi 400 forintok ellenorzese? Meg hogy ki mit eszik. Na ekozben szokult az olaj, olmosodott a paprika es, hogy vasuti is legyen egesz szerelveny tartalykocsi "tunt el".
Ebben ugyanaz a logika van, mint a fuzetjegyben.
CSAK NEHOGY A KISEMBER EGY KICSIT IS JOL JARJON.
Azert nem irtam off-nak, mert ugyanez van a vasutnal. Piti vacak tetelekkel lehet foglalkozni evekig, hiaba az nem visz elore semmit. Globalis valtozasokat meg ugye addig nem kell tenni, amig szamtalan ilyen megoldatlan problema van.
A MÁV honlapján még hirdeti a füzetjegyet... Nem nagyon működhet a cégen belüli kommunikáció... E-mail címektől viszont nem hemzseg a honlap (nehogy véletlenül valaki írni merjen nekik)...
Tudom, hogy ez a MÁV-ot nem érdekli, de én 25%-os árnövekedésnek fogom fel a dolgot (igazából ennél kevesebb, mert én hitelezek, de 20 biztos megvan), és ennyit már nem ér nekem a zsúfolt hétvégi vonat.
Itt írta valaki, hogy Bp-Nyíregy között(!) megszivatta a kalaj, utána rászokott a buszra, és jóideje tartja magát ehhez. Én meg most igérem, hogy Bp-Miskolc között sűrű köd és havas időszak kivételével mától csak autó! Nem fogok ráutaló magatartást tenni, nem kell velem szerződést kötni, azt csinál a MÁV, amit akar!
De ebben a MÁV nem áll egyedül. A kocsmáros sem mondhatja, hogy "nem tetszik a maga pofája, magának nem adok sört". Se a közértes, se a vendéglős, se a cipész, ... Hosszú a sor.
És elég rendes botrányt lehet kavarni állampolgári jogok biztosa meg megkülönböztetés címen. Az a nagy szabadság az üzleti tevékenységben nem is olyan nagy, ha jobban belegondol az ember. Egy asztalos mondhatja, hogy nem érek rá most olyan bútort gyártani, de nem mondhatja, hogy magának nem adom azt el.
"Az üzletpolitikai kedvezmény célja az üzlet eredményességének javítása."
Helyesen: A JÓ üzletpolitikai kedvezmény...
Ki mondta, hogy a MÁV igazi profitorientált cég? Közfeladatot lát el, amelynek egy része kötelező. Én mint magán cég azt az ügyfelet szolgálom ki, akit nekem tetszik. Neki el kell szállítani mindazokat, akik ráutaló magatartással szerződést kívánnak kötni (beállsz a pénztárba vagy a megállóhelyen a peronra) és az államilag előírt menetdíjat megfizetik.
Meg vagy sértve. "No és akkor mi van?" - mondja erre a MÁV - "Két hét múlva azért fogod szívni a fogad, hogy magasak a benzinárak, és inkább utazol vasúton."
Az üzletpolitikai kedvezmény célja az üzlet eredményességének javítása (profit növelés).
Ha a profitorientált cégtől (a MÁV-ról fel se tételezem ezektuán, hogy egy profitorientált cég!) valaki nagytételben vesz, hát jelentős engedményt kap. Minél nagyobb a tétel, annál nagyobb a kedvezmény.
Az nem valós érv, hogy ha én csak 1 l almalét veszek, miért adják olcsóbban annak, aki 10-et vesz. Azért, mert 10-et vesz, azonnal sok pénzt hoz, nem fogja a másik 9-et máshol megvenni (MÁV esetében Volán, MOL, stb). Ennyire egyszerű.
Még valami: korábbi engedményt visszavenni = kirúgom a jó ügyfelet.
Engem is kirúgtak, ezért választom az autót a hétvégén. Igenis sértve érzem magam, és elfordulok attól, aki megsért azzal, hogy rossz ügyfélnek tart. Ennyi.
Akinek megvan az új pótlék szkennelve (pl. Kiss Laci), küldje el emilben!
Füzetjegy: ezzel a MÁV-nak nem nőni, hanem csökkenni fog a bevétele... Öngól... Amikor a rövid távú érdekek (pl. a vezér prémiuma...) a hosszú távú racionalitással...
A MÁV úgy akarja megoldani, hogy a kedvezményeket nem engedi munkábajárásra használni, hogy csak névre szóló számlát ad ki. Korábban egyáltalán nem akartak számlát adni kedvezményes jegyhez, aztán az APEH rájuk koppintott, hogy talán mintha létezne egy ÁFA törvény, amely hatálya a MÁV-ra is kiterjed. Ezután úgy módosítottak, hogy cégnévre nem adnak számlát, csak pl. Kiss József, Koosuth u 51. névre-címre. Ez pedig diszkriminatív, mert sok egyéni vállalkozó van, akinek saját neve a cégneve, így boldogan elszámolhatja...
> miért én fizessek többet azért, hogy másnak kedvezményt adhasson.
Ha a kedvezmeny hatására több lesz az utas, az a nagy fix költséggel dolgozó vasútnál azt jelenti, hogy megéri - vagyis neked nem többet, hanem hosszú távon kevesebbet kell fizetned az utazásért.
Az, hogy a kedvezmény az összes bevételt növelte vagy csökkentette, egy nehezen megítélhető dolog, mert túlságosan kuszák a dolgok. Úgy látszik, szerintük a füzetjegy nem növelte az utazási kedvet, csak a már úgyis utazók jutottak olcsóbban jegyhez. Ha ez így igaz, akkor majd növekednie kell a bevételeknek. Ha nem igaz, akkor csökkenni fognak, mert többen egyáltalán nem fognak utazni (vasúton). De megintcsak neház lesz az általanos leépülési trendben kimutatni az emiatti változást (ha egyáltalán ki akarják mutatni).
Nekem ez magas, mint tyúknak a stelázsi. Mi köze ahhoz a MÁV-nak, hogy mit csinálok a pályaudvaron kívül ? Hogyha naponta felutazok Pestre dolgozni, vagy a fürdőbe, lábat áztatni, vagy a sógoromat meglátogatni ? Vagy csak úgy, mert jókedvem van ?
És mi az, hogy dolgozni ? Bérből vagy fizetésből élőnek kell ahhoz lenni, hogy kimerítsem a "dolgozni jár" kategóriát, vagy önalló vállalkozóként is megtehetem ?
Ahol érdekli a MÁV-ot, hogy mit csinálok a palyaudvaron kívül: vannak kedvezményes menettéri jegyek - BNV-re, Közlekedési Múzeumba, meg néha a legkülönösebb rendezvényekre. Ezeknél le kell bélyegeztetni a jegyet az esemény színhelyén, hogy visszaútra érvényes legyen. Vajon az ilyen kedvezményeknél kap valamit a MÁV a rendezőtől (most nyilvan nem a Közlekedési Múzeumra gondolok) ?