hadd ismételjem meg egy nem sokkal ezelőtti kérdésemet:
elképzelhető-e, vagy álmodtam, hogy egy-két hónappal ezelőtt Püspökladányon eredeti, vagy ahhoz nagyon hasonló festéssel láttam Szergejt az áthaladó vonatból? (pályaszámot nem láttam sajnos)
Május 7-én a DB braunschweig-i 218 187 számú dízelmozdonya (vmax=140 km/h) az IR2084 vonatot továbbította. Bad Harzburg és Hildesheim között a mozdony szolgálatképtelenné vált. Jött egy segélygép. Elvitte a vonatot Hildesheim-ig. Itt nem tisztázott okok miatt a szolgálatképtelen dízelmozdonyt (218 187) nem akasztották le a vonatról, de az az irányváltás miatt a vonat vége lett. Jött egy villanygép, száma nem ismert, és a vonatot a végén levö dízelmozdonnyal együtt a menetrendszerü 200 km/h sebességgel Hamburgig továbbította! Hamburgban ocsúdtak a dolgozók, majd miután magukhoz tértek a döbbenetböl, a dízelmozdonyt megvizsgálták, és nem találtak sérülést rajta. 3 nappal késöbb a mozdony már újra dolgozott.
Kíváncsi lennék, mi maradna egy Szergejböl, ha mondjuk hasonló módon 160 km/h-val megrántanánk.....
"Az akkori igazgató azonban, azzal a hivatkozással, hogy a nevezetes
modellgyűjteményükben megvan a 301,001 kicsinyített mása -, nem tartott erre igényt. Így nem maradt meg az utókornak a leghíresebb magyar gőzmozdony..."
na ez valami agyrém!!!!
valami Közlekedési Múzeumról szóló régi könyvben is olastam erről, hogy minek az eredetit megörizni, mikor nagyon jó modelleket tudunk csinálni, már akkor is kiakadtam totálra...
Tévedtem!
Egyetlenegyszer mégiscsak előfordult a MÁV-nál!
1931. szeptember 13. Biatorbágy.
"A 301,001 pályaszámú mozdony a baleset során megsemmisült. Behorpadt pályaszámtábláját fatáblára erősítették, és a Közlekedési Múzeumban állították ki. (Ma nem látható.) Fialovits Béla, a legnagyobb magyar mozdonyász, akkor az Északi Fűtőház főnöke, nem tudott belenyugodni, hogy az egyébként is oly kisszámú, Európa-hírű sorozatból éppen a legelső példány elveszett. Az épen maradt és kijavítható alkatrészeket (nem sok ilyen volt...), magánakcióként elkezdte a mozdony újjáépítését. Rendelt a gépgyártól egy főkeretet, hengeröntvényt, kerékpárokat, stb, stb... Amikor utasították, hogy a mozdonyépítést lehetőleg bízza a Magyar Állami Vas-, Acél- és Gépgyárra, már elkésült az új 301,001. Ekkor ennek a védházára tették azt az emléktáblát (a színhely, az idő és a mozdonyszemélyzet neve szerepelt rajta), amit 1932. február 13-án helyeztek el a 424,004 pályaszámú gőzmozdonyon.
Az újjáépített mozdony, miskolci vonatokkal, még az 1960-as években is bejárt a Keleti pályaudvarra - a vasútbarátok nagy-nagy örömére. Selejtezésekor a miskolci igazgatóság ÜZEMKÉPES állapotban felajánlotta a Közlekedési Múzeum számára. Az akkori igazgató azonban, azzal a hivatkozással, hogy a nevezetes modellgyűjteményükben megvan a 301,001 kicsinyített mása -, nem tartott erre igényt. Így nem maradt meg az utókornak a leghíresebb magyar gőzmozdony..." (kiemelés tőlem)
Elöször a városcímerek kerültek fel 1987-88-ban, "vasutas települések" címerei:
013 Dombóvár
017 Celldömölk
023 Püspökladány
030 Szolnok (a balesete utáni felújításnál eltüntek a címerek róla)
034 Bp.Ferencváros
035 Cegléd
036 Hatvan
052 Kiskunhalas (szintén balesete után nem kapta vissza a címereket)
Másodszor a 100-as Gigantok lettek elnevezve, elöször négy egyszerre majd a V63 152, dátumokat majd megnézem, ha érdekel valakit, ez 1992-1994 körül volt.
< a href="http://www.tar.hu/frameset.phtml?path=/vasut/lg/MD3029/md3029.html" target="new">http://www.tar.hu/frameset.phtml?path=/vasut/lg/MD3029/md3029.html
Kiegészítésképpen még a 20-ashoz annyi, hogy Sárvárnál van a 84-esenk felüljárója, aztán a 88-as szintben keresztezi a város másik végén a 20-ast, aztán Szombathely előtt a bevezető résznél is van egy szintbeni keresztezés de épül a zanati elkerüólő folytatása amire felüljárót építenek majd úgy kapcsolódik a szombathelyi gyűrűre.
Ja és Cellben is van egy közúti aluljárónak csúfolt valami a nevenincs Sárvár Cell Pápa főútnak:-)
Valaki ide tudná írni a 3029-esről készült képek pontos címet? (nem szüks. link, elég csak a cím). Az IE-m még mindig hadilábon áll a TARral
előre is köszi!
Ma az S8906-os a Btx001+Ax001+Bx003+MDmot3002 volt. Gyönyörű hang, kicsit talán túl kövér füst gyorsításkor. Sm-en láttam a még mindig gyönyörű M41 2208-ast .
>Ugy hosszú távú célként az fogalmazódott meg, hogy kb. 20 MD szerelvényt tartanak meg. Szerintem 20 szerelvényhez sok 3 fűtőház (nem gazdaságos), egy, max. kettő állomásítási hely a logikus. Hosszú távon mi fog kiesni? Debrecen, Szentes vagy Pécs?
Jelenleg, ha jól tudom Pécsen 17, Debecenben 12, Szentesen 13 db van állomásítva. Szentesen a csúcs 17 db volt, innen csökkent a jelenlegire. kérdés lesz, hogy majd mivel akarják kiváltani, hogy az a típus megtalálható-e az adott GF-nél.
Még egy adat, amely nem tudom, hogy jelent-e valamit: a 18 db H82-essel felújított motorkocsiból 13 Pécsen található...
Tévedsz, a 4-es a laktanyánál keresztezi a 100a-t! Az az út, ami egyenesen megy tovább Pest felé, az a Ferihegyi Repülőtérre vezető út (ez a neve), míg a 4-es az Üllői útban folytatódik Bp. határán belül.
6-os úton felüljárók még, Bp felé menve:
Szentlőrinc (40), Pécsvárad (64-es nem használt szakasza), Tolna-Mözs (46), Dunaföldvár (42, út megy alul), Dunaújváros (42 kétszer, meg egy iparvágány, ezekből legalább egynél a sín van felül), Adonynál csak iparvágány van szintben, Ercsi (40), Százhalombatta (40)
Barcsnál nem tudom, hogy a 60-as két keresztezése szintben van-e, vagy felüljárón.
Ha jol emlekszem, a 4-es ebböl a szempontbol meg van csinalva vegig, sehol nem keresztez szintben (kiveve persze a repteri uton a ferihegyi iparvaganyt).
Feluljarok a 4-esen: Vecses-Ullö (100a), Monori erdö (100a), Szolnok (100a, majd a lakiteleki vonal amit nem tudok fejböl), Szajol (100), Kisujszallas (100), ?Puspökladany (100), ?Debrecen (108)?, Nyiregyhaza (100, plusz a nagykalloi es a vasarosnamenyi vonal), Kisvarda (inkabb Ajak, 100).
"Valaki Pécs környéki mondja már meg: csak vicc, hogy Villányból ezentúl 13.53-kor elmegy a személyvonat Harány-Sellye-Középrigóc felé, három perccel a pécsi vonat beérkezése előtt?
Viccnek kicsit erős. Na, ja, Pécsi Igazgatóság"
Nem igaz. A Pécsi Gépészeti Főnökség reklamálására a Pécsi Igazgatóság megváltoztatta a felülről kapott utasítást. A Bz továbbra is a 8114 végén érkezik Villányba, így semmiképpen nem indulhat el onnan előbb a 8114 érkezésénél.
Nem tudom miért de az az érzésem kicsit pikkelsz a pécsiekre!
az emberi hülyeségre ez a kedvenc példám, Bárdos Imre balesetes listájából:
"1997 őszén Nagymarosnál gázolt személyautót a Hernyó. Az autóban ülők keresztűlhajtottak az átjárón, majd észrevéve az átjáró után álló rendőrautót visszatolattak az átjáróba, ahol az érkező Hernyó telibe kapta őket."
Azt írjuk inkább össze, hogy ezek közül hány helyen helyettesítette a MÁV a "korszerűtlen" csapórudas sorompót "korszerű" fénysorompóval.
Majd ha valami kell az F2-essel kapcsolatban, akkor majd Téged kérdezünk.
Valahol az 1000. hozzászólás környékén már kidühöngtem magam azon, hogy olyan emberek, akik a fenti mondatot idézőjel nélkül és komolyan gondolják, még mindig vezető beosztásban dolgozhatnak a királyi vasútnál.
A 7-es utat például Balatonkeresztúron és Fonyódon is keresztezi vasút, félsorompó emlékeim szerint B.keresztúron nincs, Fonyódon mintha szereltek volna... (?)
A 3022-re jól emlékszel, a 3023-Btx021-gyel jött ki a gyárból. A 025-t a 3028 hozta, ebből én arra következtetek, hogy a 3027 volt a másik "tehervonatos" gép. Az irodalomban nem találtam nyomát, meg fogom kérdezni a téma szakértőjétől, Szécsey Istvántól.