Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Egy Junkers ZSB-22-3 kondenzációs kombi kazán vásárlásán gondolkodom és HMV-hez vennék hozzá még egy ST 120-as vagy 160 indirekt tárolót.
A tárolóval kapcsolatban kérdeznék: igazából nem tudom, hogy működik, de egy időjáráskövető termosztát letöltött kezelési utasításában azt olvastam, hogy ugyanúgy be lehet programozni, a melegvizet is, mint a fűtést, pl.: ha nincs otthon senki, alacsonyabb hőfokra. Itt olvastam vmi olyasmit, hogy a menüben a tároló feltöltése és melegítése egy órát vesz igénybe. Akkor minden egyes töltésnél elfogyaszt 2,1 m3 gázt? Az sok lenne...
Ha mondjuk egy hétig nem használnám, akkor milyen időközönként kapcsolna be (mennyi idő múlva hűl ki a víz) és mennyi gázt fogyasztana?
Ha pedig pl. 130 liter lenne a napi melegvízfogyasztás, akkor melyik tároló az optimális (energiafogyasztás szempontjából)? A 120-as vagy 160-as? Gondolom, ha kezdene kifogyni, akkor töltődik vízzel és akár átfolyós vízmelegítőként működik, nem?
Megéri a 160-as? És mennyivel fogyasztana többet vele?
Amúgy 250 000 Ft-ért vettem, egy esztétikai hibás, de új Vaillant ecoTEC Plus VU 126-ost. Mondjátok, hogy megérte. Kezdek aggódni, hogy sokat költöttem kazánra. :)
Azt olvasom itt, hogy nincs kondenzációs üzemmód HMV készítésnél. Most meg ezt olvasom a kazánom leírásában (VU 126). Ez az egész hazugság? Létezik az, hogy büntetlenül lehet így hazudni? Vagy mégis van kondenzáció?
Csak akkor lenne meleg a víz a pufferben, amikor a kandalló be van gyújtva. Amúgy meg a visszatérő folyna bele a tartályba, ugyanaz a hőmérséklet mintha nem lenne tartály. Amúgy a hőcserélős padlófűtés leválasztás miért keveri vissza a meleg vizet? Természetesen termosztátos szeleppel lenne ellátva
nálam 55 fokra van az előremenő beállítva. a visszatérő, ha beáll az egyensúly, általában 6-8 fokkal alacsonyabb csak az előremenőnél. itt folyamatosan nagyobb eltérést látok a beírásotokban az előremenő és a visszatérő között. nyúljak bele a rendszerbe, vegyem lejjebb a keringetés sebességét?
Azt mondja hogy átmossa a rendszert, de nem lehet olyan tökéletesen átmosni, ráadásul később is kerül a vízbe a radiátorról leváló oxidált vas. Katonalajos: 120-200 liter pufferben gondolkodom, ráadásul lesz egy kandalló is bekötve hőcserélővel. Túl nagy puffert nem akarok, mert nem fér be, meg drága, meg szerintem fölösleges is, bár azért biztos jobb mint a kicsi. Mondjuk nekem már a kicsi is drága, úgyhogy lehet hogy az sem lesz... még nemtudom.
A radiátorokban lévő koszos víz valóban probléma lehet de a fűtésszerelőnek illik a rendszert átmosni mondjuk a kazán hőcserélője miatt is.(ráég az olajos szömötyi a hőcserélőre) A hőcserélő akkor ajánlatos a padlófűtéshez ha nem oxigén diffúziós mentes a padlófűtés csöved (ami elég ritka manapság) egyébként elegendő a keverőszelep.
Korábban szó volt róla, hogy hőcserélővel nem ajánlatos padlófűtést illeszteni kondenzációs kazánhoz, mert visszakeveri a meleget a kazán visszatérő ágba. A fűtésszerelő mégis hőcserélővel szeretné, szerinte nem keveri vissza, azt mondja, hogy megfelelően leadja a hőt a hőcserélő. Továbbá így így nem megy bele a radiátorok esetleg dzsuvás vize a padlócsőbe, ami tényleg igaz. Még van pár hét, de aztán el kell dönteni hogy milyen megoldás legyen. Esetleg még egy kisebb puffer is szóba jöhetne a visszatérőhöz, akkor nem lenne gond a hőcserélős padlófűtés leválasztás.
örültem, hogy segíthettem, nekem is ez a cirkóm van 3 éve hiba nélkül megy szobatermosztátról, pincében elhelyezve, a földszint kihagyásával az emeletet fűti, tiszta padlófűtéssel, radiátor nélkül..
Valaki leírhatná nekem, hogy milyen képlettel lehet kiszámolni egy radiátor hőleadását 50/40/20 hőlépcsőre, ha a táblázatban csak 75/65/20-ra méretezett Watt érték szerepel.
Úgy indult az egész, hogy egy kombi gázkazán + egy fatüzelésű kazán radiátoros rendszerrel. Mivel erdő közelében van a ház nekem logikusnak tűnt a fatüzelés kiépítése. Kijött egy ismerős fűtés-gázszerelő, elmondtam az elképzelésem. Ő nem ajánlotta a fatüzelés kiépítését, a következők miatt: A kémény nincs teljesen végig építve, a pince födémtől lefele nem készült el, csak a földszintől indul felfele. Tehát először hosszabítani kéne lefele (pár tízezer forint) , utána béleltetni kéne (kb. 10m, 150-200ezer forint)+kazán (kb. 150-200ezer forint)+ a két rendszer összehozása. Mondjuk a tetőre még senki nem ment fel megnézni milyen is a kémény igazából. Szerinte nem érné meg ennyi plusz pénzt költeni a rendszerre. Inkább egy jobb, gazdaságosabb gázkazán és egy külső szigetelés jobb eredményt hozhat. Szintén Ő mondta a fali kivezetést is. Talán annyi szerencsém lesz, hogy azzal terveztetem a gázt, aki majd kijön a kész munkát átvenni a gázszolgáltatótól :)). Ha meglesz az engedélyem majd visszanézek ide és akkor már konkrétan tudok írni, Ti meg segíteni. Köszönöm.
Kérdezem,hogy tudna valaki segíteni abban,hogy az INKA 24-Kond.kazán előremenő vízhőfokát miként tudom lecsökkenteni? Mert most -1Co van odakint,és 65Co-az előremenőm...42Co a visszatérőm..
Na már most,ha vissza tudom venni,hogy max. 55Co-legyen az előremenőm,akkor talán a kondenzációs üzem sokkal hatékonyabb lenne...
De nem nagyon szeretnék 25e.Ft-ot fizetni a szerelőnek ezért a 2p-es műveletért..
Valami jelszót olvastam,hogy azzal bele lehet menni a központi nemó-ba.
A szerviztől még nem kérdeztük, mert ha nincs baja, akkor a kiszállás is pénzbe kerül... A használati utasításban ilyen kód nincs (ahol csak ez az egy hőfok villog). Ha maximumra állítjuk, akkor is langyos. De ha egy óra múlva próbálkozol, akkor már meleg. Aztán hetekig semmi baja.
Egy Saunier Duval Ecosy F28as kazánunk van kulső érzékelővel. Kérdésem lenne, hogy a fűtésgörbe talponti eltolása pontosan mit is jelent? 25-15 közötti értékekeket lehet beállítani, gyári a 20-as. Ha a 20 helyett a 15-öt választom, akkor hidegebb v. melegebb lesz a házban ? köszönöm
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy használt házat, 130 m2 hasznos alapterülettel. Teljes felújításba kezdtünk. A tetőt már lecseréltük, az ajzat betont felvertük, vakolatokat levertük.... stb.
Nem szerettünk volna teljes padlófűtést, ezért abban egyeztünk meg a szerelővel, hogy a radiátoroktól a visszatérő ágat csővezi be a padlóba, ami nem melegít annyira, de kellemes hőérzetett ad. Igy is lett. Most kazánt kellene vásárolni de nem tudom milyet vegyek. A család 4 tagú, egy 10, és egy 2 éves gyermekünk van. a belmagasság a ház egyik felében 250, a másikban 230. Vegyestűzelésü kazán is lesz a pincében, és lesz két cserépkályha is.
De a kazánnal gondjaim vannak. Olvasgattam minden félét, cirkóról, kondenzációsról, víztárolósról, stb. Ha esetleg tudna valaki segíteni abban, hogy ekkora alapterületnél, és 4 tagú család vízfelhasználásánál milyen kazánra lenne szükségem, azt nagyon megköszönném!
Megpróbálom a ház alaprajzát beilleszteni ide, de nem biztos, hogy sikerül.