Elmegy annyit, többet is - ha nem kened az erdélyi tengely fölé érő pocsolyákban :-) :-)
--
Mondjuk ez RK volt, és nem tudom, hogy X-gyűrűs-e, ilyesmik. A rozsda is furi - ha belül jobban aláment a törött részen az elkönnyíthette. Most már tökmind1, kuka és kész.
--
ManóÚrnak egy VX2 520-as két hónapos korában szakadt el a Bélesi tarolónál - senki nem látott még olyat :-( :-( Joci megpróbálta gariban - de nem tudom mi lett a vége. (vmi olyasmi volt, hogy régen lett vásárolva, csak most lett kibontva-feltéve, és nem nagyon tetszett a gyárnak :-( Kolozsvárra be kellett gyalogolni másnap új láncért.
a láncon/képen az van, hogy "JT520 X1R".... szóval az.
A pesti rokonnyak anno - ha jól emlékszem - mikor bacott feszegetni a láncot az XT660X-en és túl laza volt már, akkor nem elszakadt neki, hanem csak "ledobta" a láncot ...
-A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ? Nem tartom valószínűnek - de más tipus miatt ebben nem tudok segíteni sajnos, majd a tulajok súgnak.
-Szerintetek a fogaskerekek cserések ? Indulj tiszta lappal, nem egy atomerőmű ára egy lánc-szet (még...) - cserélj mindent. Az első mondjuk elmehet még - így látványra.
-Ha csak elég a láncot cserélni, akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ? A nittelős elvileg jobb - de nekem 10 év alatt egyetlen problémám volt csak patentossal, én nem nittelek. A teljesítményszint is pont a határon van - az egyhenger' miatt meg egyébként sem sokat számít egy sornégyre definiált LE-kW :-(
Amúgy DID :-) A kerekekre jó a JT.
-jaa . az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ? Nem, nagyon nem valószínű. Ellenben ha letekeredik az anya és leugrik az első fogaskereked - abból drága mulatság egy lehetséges blokk-törés :-( SZóval, ezt komolyan venni!! Anyát oldható menetragasztóval feltenni és rendesen meghúzni, majd PROFIN biztosítani a lemezzel!! (én megjártam: nem tudott lecsavarodni, ellenebem a rázkódástól lekopott a menet és egyszerűen leesett a tengelyről :-( Eltörte a blokkot ...)
-Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen. -Az úgy jó, úgy kell lennie? Igen.
Ugyan nem tenere, hanem XT600... de már volt, hogy segítettetek.
Lánc probléma.. a hétvégén elszakadt, a képen látható módon/helyen.
A lánc JT... volt.
Jól be is szorult a hátsó fogaskerék és a lengőkar közé. Szerencsére nem voltunk messze az "otthontól" (kb 40 km) , lassan mentünk, egy elindulás után történt egyesből-kettesbe kapcsolás közben... és ami még nagyobb szerencse, hogy 2 percen belül megállt egy motoros kollega, aki arra járt kocsival, ( látván a probléma mértékét....) felajánlotta, hogy hazaugrik, kipakol a dobozos kocsiból ( tele volt hőszigeteléssel..) ....és fél óra múlva visszajött szerszámokkal.... Hozott pallót is, és hazafuvarozott minket.
És nem fogadott el semmit cserébe...pedig tukmáltam "tankolást", pénzt, süteményt, ajándék spanifert... így egybe az összeset is..
Na a lényeg.. és a kérdések.
A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ?
Az orvoslásához ki kell szedni a hátsó kereket ?
A motort használtan vettem pár éve, szóval fogalmam sincs mikor lett cserélve a lánc....de szemre anno nem láttam kopottnak a fogaskerekeket.
A LÁNC beállítva 2 éve volt, amikor gumit cseréltek.... azóta nem mentem vele sokat ( kb 1500 km ) , közúton, nem kínozva.. csak lazán Nézegettem, de szerintem nem volt nagyon megnyúlva... illetve kis fordulaton nem "csapkodta" nagyon a láncot...
Szerintetek a fogaskerekek cserések ?
Ha csak elég a láncot cserélni, akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ?
Előre is köszi a választ.
A fogaskerekek...
jaa . az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ?
Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen. Az úgy jó(l volt), úgy kell lennie ?
Majd, ha megöregszel - megtudod :-) Sokat átéltek az öregek - és mindennek az ellenkezőjét is. Látták a világ és a percek mulandóságát - és sok esetben (de nem mindenben persze) érdemes figyelni rájuk. Pontosan a hosszabb távra gondolkodást lehet tőlük elsajátítani -
írom ezt most úgy, hogy egyet sem néztem meg, ez csak általános véleményem.
Mint ígértem Nektek tájékoztatni foglak benneteket a Szörny jelenlegi állásáról.
Jelenleg még mindig a szervízben vendégeskedik, de bízok benne, hogy nem sokáig.
Megtaláltuk a hibás alkatrészt és szerencsére sikerült is megrendelnem egy kisebb összegért, de míg arra rájöttünk volt egy két buksi vakargatás.
Szóval a CDI panel tökéletes (mármint a régi) szóval ha valakinek kell az "új" amit most vettem azt szívesen eladom mert az enyémmel egyáltalán nem akar kommunikálni. Az oldal sztender kapcsoló ki lett cserélve na de még mindig nem akarta az igazságot. Ezek után tovább lett szétszedve és végülis a sok sok elektromos mérés és mifaxom meghozta az eredményt. A főtengely felső holtpont jeladó ment tönkre ami mint tudjuk a koros motoroknál igencsak nehézkes a beszerzése. Most várom a postát mert hétfőn fogja csak meghozni. Utána nagyon bízok benne, hogy megoldódik.
A szerelőm nem is értette, hogy miként tudta ezt a távolságot megtenni a motor egy ilyen hibával, de az a lényeg, hogy hazahozott.
Ezekután már csak egy műszerfalat kell cserélni, olajat, szűrőt komplett karburátor tisztítás, szinkron, szelephézag stb stb... és elméletileg idénre ennyi. A következő évben meg rádobok valami újabb gumit, mert ez a túra ennyi cuccal kicsit elnyalta a K60 gummát.
Remélem a következő beírásomnál már a motor a garázsban lesz :)
belegondolsz egy cdi, egy feszszab meg a dekliben lévő villanyos cuccok elférnek akkora helyen mint két nagyobb hamburger mellé egy fbs aztán bárhol bármikor bármit lehet cserélni
nem is egy ökör ára ez a szett......
az összes többi "idiótaságot" meg ki kell kötni ami miatt lehet elektromos téren üzemzavar jöhet létre
pont ezek miatt mennék inkább a keleti oldalra túrázni egy 20 éves lommal mint egy új hipiszupi ezernyi vezetés segítő elektronikával telipakolt motorral
Na igen, én eddig pont a fele időt töltöttem a nyergében, mint te, meg tudja szeretni az ember na!...B terv az, hogy repcsire ülünk és bérelünk a helyszínen valami szöcskéket.
Dehát minek van az embernek Szuper tehene, ha nem azért, hogy keresztül hajtson vele egy fél kontinensen, nem igaz? :) Meg aztán az út a lényeg, nem a megérkezés...
Gratulálok egyébként, szép teljesítmény és bátorság ez.
Az a helyzet az, hogy én 12 éve használom a motoromat. Tudom, hogy majdnem minden olyan kopó "hardver" dolgot kicseréltem már rajta ami problémát okozhatott volna. Az elektronikával nem tudsz mit csinálni. Azt átnézed bezsírozod, bekened sárral aztán lesz ami lesz.
Nem mondom, hogy "B" tervnek nem kell valamit megtervezni, de bízni kell Allahba és az Ő prófétájában és meg fog oldódni hidd el.
Ha tehetném bármikor visszamennék, de előtte azért az olajat meg egy gumicserét azért bejátszanék :D
pár hete elkezdett a tanksapkám benzinszagot eregetni a kulcslyukon, szétszedtem, de semmi rendelleneset nem láttam, a golyók(?) mozognak, a tömítés ugyan szétmállott, de azt csináltam másikat, létezik valami javító szett?