Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Normogo Creative Commons License 2007.06.08 0 0 2694

Szia!

 

Írtam mailt, de csak a mailer démon válaszolt, az én címem norte@freemail.hu

Merre található a Puli? 

Előzmény: Bakancs4 (2685)
brumilány Creative Commons License 2007.06.08 0 0 2693

Hamarosan nálam is aktuális lesz a szíjcsere.

Kérdezem, hogy a JDM-re (Lombardini motoros) tud-e valaki méretet, vehetek-e rá olcsóbb ipari szíjat, vagy marad a drága eredeti szíj vásárlása és a méretezéshez a szabócentizés. köszi előre is.

Előzmény: WooDoo (2684)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 2692
Jó fél éve valaki kérdezte tőlem , hogy nem tudok-e eladó Piaggio ApeCar-t ? Nos , mintha lenne itt egy Szekszárdon .
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 2691
Köszönjük az átfogó tájékoztatást ...
Előzmény: beta9 (2688)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.08 0 0 2690
Április elején írtam bővebben a zajokról , keresd vissza . Szerintem az a leghelyesebb , ha vásárlás előtt felhajtasz néhány üzemelő gépet a környéken , és belefülelsz , mert ezt elmondani lehetetlen . Ezek zajosabbak , mint az ugyanolyan korú gépkocsik , de mérték nem leírható . Tekintve a többszázezer forintos árat célszerű tájékozódni .
Előzmény: Törölt nick (2687)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.07 0 0 2689

Az Aixamnak kicsit hangosabb a motorja mint a többi bruminak, de azért beszélgetni éppen lehet a járgányban. Ha jó a motor, az egyenletesen jár, nem rángatózik, és nem rázza szét a kocsit.

Menet közben viszont az Aixam az egyik legcsendesebb karosszériájú mopedautó, semmilyen zörgésnek, rázkódásnak nem lenne szabad hallatszani.

 

A 2 hengeres Lombardini motoroknak kicsit "kellemesebb" a hangjuk, de pl. az Ambra kasznija elég zajos, engem jobban zavar a műanyag elemek zörgése, mint a kellemes ős diesel hang:)

 

Elég zajos minden motor, ha a kipufogórendszer valahol lyukas, a flexicső pl. elég gyenge pontja ezeknek a járgányoknak.

Előzmény: Törölt nick (2687)
beta9 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 2688
Normogo,

lehet, hogy szolgálhatok vele, ha Tata is megfelel.
Most lett kész a betontépőm, ez most a régi fórumosok felé a hírem.
Tegnap előtt megkötöttem a biztit, s a tegnapi napom az első bejáratással telt.
Ma voltam egy beszélgetésen a megyei kapitányság közl.o.v. helyettesénél - a vez. betegáll.-ban van - s kb 1ó 20p-es eszmecserét folytattunk. Természetesen paksamétával felvértezve - 5-6/1990, 1/1975, 1988. évi I.törv. függelékek, bírósábi végzések, típ.biz. NKH áll.fogl. a GRECAV-tól kapott EU egys. megf.-i igazolás...... - és tul.képpen neki nem volt ellenvetése, h. ez smkp. Ismerte részben az NKH "vélemény"-t, s az álláspontja lényege: az intézkedő rendőr, ha nem tud helyben dönteni, v. úgy ítéli meg, h. ez nem OK, akkor szuverén joga a feljelentés, ill. az általa jónak tartott intézkedés. A szab.s.-i előadó vagy eldönti saját ismerete szerint, mit tesz vele, v. kikéri az NKH véleményét.
NA!, - mondtam - itt kerül a palacsintába a kakaónak látszó kence, - s mivel arra hasonlít, így az NKH szerint a sz.r nekik kakaó is lehet - mert e miatt beindul a jogi gépezet.
Arra kértem, h. az átadott anyagból az idevonatkozó lényeget másolja ki, s info jelleggel továbbítsa az ig.rendészeti o.-ra, hogy a szab.-sértési előadó felkészültebb lehessen. Ezzel egyet értett, s meg is ígérte, bár ráhatásuk sem másik o.-ra, sem egy előadóra nem lehet - szuverén joga az ügy elbírálása. Ezzel együtt hasznosnak ítélte, s ezek tükrében nem érti az NKH-t.
A rendőröknek ezzel kapcsolatban nem adhatnak iránymutatást, de reméli, h. az igazoltatók felkészültsége megfelelő, s ha megnézik a dokumentokat, s rendben vannak, nem lesz gond.
Javasolta, h. a Typenschein-emet fordíttassam le, mert neki pl. már úgy teljes a doksi.

Ezzel együtt az utcán derül ki, mi is lesz. Ő személy szerin rendben lévőnek találta a témát az érvényes rendeletek szerint.

Majd a brumiról is írok, ha lesz rá cérnám.
Most ennyi.....

üdv
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.07 0 0 2687
Üdv mindenkinek!

 

Kipróbáltam egy - két Aixam 400 -ast . . .Hát sajnos nem jártam sikerrel, mert a mellettem ülőt sem hallottam, kifejezetten traktorhangjuk volt! Az "autó" menet közben rendkívül zajos volt! ! !  Azt szeretném megkérdezni tapasztalt Aixam tulajdonosoktól, hogy minden Aixam motorja ennyire zajos és rángatoós ? Az autó alapállásban rezgett is ! (beleértve a kormányt, műszerfalat és a kalaptartót !!!! Ötlet ?

 

Előre is köszönöm a választ!

Normogo Creative Commons License 2007.06.07 0 0 2686
Valakinek van brumija Esztergom, vagy Tatabánya közelében?

Szeretnék egyet kipróbálni, mielőtt még elmegyek megnézni párat, amiket a hasznaltauto.hu-n hirdetnek, mert ezek elég messze vannak tőlem, és ne kelljen ahhoz Ajkáig mennem, hogy kiderüljön, hogy nem jók. Meg így nem teljesen tapasztalatok nélkül mennék vásárolni.

Köszönöm!

Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.07 0 0 2685
2674-re…Rendőre válogatja , a „jajdearanyoshadpróbáljamki” hozzáállástól a jármű lefoglalásáig (elkobzásáig) mindenre volt példa . Annyi biztos , hogy a személyszállítás súlyosbítja a dolgot , de azok után , hogy rendszámos gépbe is belekötöttek már nem tudok mit mondani . A környék egyetlen Microcarját kizárólag utassal használják az öregek . … A Ligier tankja gyári adatok szerint 17 liter….Elektromos járgányt vezetni tényleg élmény , bátyám több mint két évig járt ilyen Pulival , most hírdetjük a gépet a vaterán . Mint minden elektromos masinának ( kivéve a trolibuszt és efféléket) az akksi a gyenge pontja , de amikor jó volt a gép , akkor 700 kg-os 7 kW-os masina majdnem megkapart induláskor , az egyenáramú villanymotornak tényleg jó nyomatéka van , Ha érdekel a kérdés , küld egy levelet nekem ( gemenc.tsekukacmail.datanet.hu )megadom a bátyám elérhetőségét és mesél neked az élményeiről ….
Előzmény: Normogo (2680)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2684

Virgora még nem kerestem ipari szíjat, de ha bemégy egy csapágyboltba, le tudják mérni egy szabványos készülékkel. A tapasztalataim szerint az alacsonyabb profilú (10 mm) ipari szíjakból egy kicsit hosszabbat kell venni, mint amit a gyári magasabb profilú (15 mm) szíj esetében mérnek.

 

Pl. az Ambra gyári szíj Li=850 mm, de az ipariból a 875-ös kellett rá.

 

Ha nem akarod levenni a szíjat, egy szabócentivel meg lehet mérni a helyén is, és abból már ki lehet kalkulálni a belső méretet. Az ipari szíjakból nincs túl nagy méretválaszték, ha esetleg valamelyik éppen jó, akkor örülhetünk, ha meg nem, akkor sajnos meg kell venni a drága eredetit.

Előzmény: nagykinai (2683)
nagykinai Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2683

Azt szeretném kérdezni tőled , hogy a Microcar Virgo -ra milyen méretű szíj kell?

Az eredeti száma IBC B 3221 AA 1116 .

előre is köszi  

Előzmény: WooDoo (2679)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2682
Volt módom kipróbálni 500 wattos és 750 wattos villanyrobogókat. Az emelkedőket
nem szereti, a vége kb 40 km/h. Hatótávolság kb 40 km. Élvezetes vele sík úton suhanni, hangja a szél "süvítésen" kívül szinte semmi. Az ember hajlamos spórolni a világítással menet közben, ne legyen több fogyasztása.
Érdekes dolog, de a gázolajat ott tankolom, ahol akarom.
Előzmény: WooDoo (2681)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2681
Nem kell túl nagy önuralom a száguldozás elkerüléséhez, mert a gyári elektronika csak 40 km/h végsebességet enged 10"-os felni, és 3.00-10 gumi esetén.  A terhelés különösebben nem számít, több személlyel is annyit megy, csak több az áramfelvétele. Mentem már tuningolt elektromos robogóval, ami kb. 80-at megy, de 1600 euroért alakították át a motort és az elektronikát, és 15 perc alatt lemerül az aksija.
Előzmény: Normogo (2680)
Normogo Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2680
Gondolkoztam a mopedautón, és arra jutottam, hogy egy villanymotorost szívesen kipróbálnék.

Az Smkp. max teljesítménye 4KW lehet a törvény szerint, ha a hátsó kerekekbe beépítünk egy-egy 2000Wattos dobmotort, akkor megvan a 4KW, de elképesztő forgatónyomatékot kapunk!

Néztem egy 1500W-os elektrorobogó nyomatéka 70Nm, 2db 2KW-os motor már 170-180Nm nyomatékot adna, ami egy 1,8-as autó adatának felel meg!

Van a családban egy elektromos bringa 260W-os motorral, ezzel én a 100kilómmal 25-30 körüli tempóra tudok fölgyorsulni.

Egy ilyen gép szerintem veszettül száguldana, és nagy önuralom kéne, hogy csak 50-el menjen vele az ember!

A hasznaltauto.hu-n hirdetnek egy elektromost, de az hibás, valakinek van ilyen járgánya?

WooDoo Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2679

Újra megy 70-et a Ligier Ambránk, úgylátszik a végsebesség is nagyobb, ha a variátor tárcsa nem szorul:)))

Tehát a 30x10x875-ös Optibelt szíjjal is ugyanúgy megy a járgány, mint a gyári szíjjal, az élettartam meg kiderül néhány hónap alatt, bár a nyáron nincs iskola, ezért lassabban fog gyűlni a km a brumiba.

sandorgy Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2678
nem olvastam visszajelzést!! Szegeden mi van az üggyel? Vagy hogy volt a feljelentés?
sandorgy Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2677
A Microcar Virgo II gépkönyv szerint is 18l  én 300km megyek csak mert 4,5l a fogyasztása !
Előzmény: Normogo (2675)
vsz1960 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2676
Mormogónak...
Általában 17 l, Én ezzel gond nélkül megyek nyáron 500 km-et (télen 400 km-t) gázolajból ..
Normogo Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2675
Ja igen, még egy kérdés: hány literes a tankjuk ezeknek a kiskocsiknak?
Normogo Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2674

Sziasztok!

 

Lehet, hogy volt már róla szó, de még mindig nem olvastam végig a topikot:

Volt olyan eset, hogy a rendőr úgy állított meg valakit, hogy utast is szállított a brumival? Mi történt, feljelentés volt? Ebből a helyzetből is sikerült jól kijönni?

Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2673
2665-re …..Gratulálok a villamos-fagylaltos-járgányhoz ( a jogi balhékhoz kevésbé) . A 6 km/órára redukált sebesség jó poén , nem tudom mit fognak kezdeni vele . Magam még régebben azon tűnődtem , hogy a kerékpár-utánfutóra szerelek egy kis robbanómotort , úgy , hogy lehessen két pozícióba beállítani : egyrész le lehet rögzíteni , és akkor tudja hajtani a kereket , és akkor tolja az egész szerelvényt ( a kerékpárról vezérelhető módon) , pár csavart kioldva pedig kiemelem a helyéről és az utánfutón mint rakományt szállítom . Ha pl. kiérek vele terepre , akkor üzemel , ha pedig „rendőrszag van a közelben” akkor csak kerékpározok . Ez minek minősülne ? A múltkor emlegetett 45 éves KRESz külön írja , hogyha a segédmotorkerékpárral motor nélkül (pedálozva) vesznek részt a forgalomban , akkor a kerékpáros szabályok vonatkoznak rá . Most ez így nincs rendezve . Megjegyzem az az ásatag jogszabály nagyon érthetően és egyértelműen fogalmazott , jobban mint a mai … Érdekes dolog például az alábbi is : a KRESz most megköveteli , hogy éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a kerékpárt a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal ki kell világítani . A külön jogszabály ( 6/1990 KÖHÉM 116.§) kimondja , hogy a kerékpárt fel kell szerelni ….és felsorolja . Nos engem az zavar , hogy a KRESz nem mondja ki kerek-perec , hogy a forgalomban részvétel feltétele a felszerelés . A köhém sem mondja ki szerintem , hogy olyan jármű , amelyik nincs így felszerelve , az nem vehetne részt a forgalomban . Az elején csak annyi van , hogy a rendelet hatálya kiterjed a közúton közlekedő kerékpárokra is . Szóval mi van akkor , ha valaki felcsatolható lámpákat használ , de fényes nappal nincs nála ?
Előzmény: WooDoo (2665)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.06 0 0 2672
2664-re…Ez esetleg érdekel . Egy garnítúra ( 4 db) fékbetétet valószínűleg vásárolok , azzal az optimizmussal , hogy fogom tudni annyit használni a kocsit , hogy elkopjon…Ami a javítást illeti , egy szakszerű adagolóbeállításra vevő lennék , a motor egy napos állás után is jól indul most (nappal izzítás nélkül !) , nem füstöl és nem eszi az olajat , de a városi 5 literes fogyasztást nem tudom megszokni . Jelentkezem majd telefonon . … Mellesleg gondolkodtam még mikor lehet nagy szüksége egy magáninportőr használtjármű tulajdonosnak a hivatalos márkakereskedőre : ha összetörik a gépét , és huzakodni kell a károkozó biztosítójával a javítási költségekről . Akkor nagyon jól jön egy korrekt javítási költségvetés , sokan szerintem nem is sejtik milyen riasztó alkatrészárai vannak a kicsiknek .
Előzmény: Mr. Ligier (2664)
xeniah Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2671
Valaki mondja meg, hogy a microcar.hu-t minek foglalják le, ha nem tesznek fel rá semmit. A nagyobb márkákat már képviselik (Aixam, Ligier) kis hazánkban is - hol maradt a Microcar?????????????? (Remélem, a leendő képviselő foglalta le, és azon dolgozik, hogy kijárja a hivatalos dolgokat)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2670

Lassan 1 hónapja teszteljük az olcsó ipari szíjakat, a két járgánnyal összesen kb. 2e km-t mentünk a szíjcsere óta. A tapasztalatok nagyon jók, a szíj nem kopik jobban mint az eredeti.

Az Aixam még mindig gyorsabban megy mint a gyári szíjjal, az Ambra talán egy kicsit lassabb lett, de amúgy sem ment mindig 70-et, most meg 1/2 gáznál tud 60-at.

Az Ambra gyorsulására panaszkodott a gyerek, de most kiderült, nem a szíjjal volt a gond. Amikor a szíjat cseréltük kicseréltem a primer variátor perselyeit is, és a külső egy kicsit szorosra lett illesztve. Tegnap vettem észre hogy szorul, kicsit csiszoltam rajta, most már jól gyorsul a járgány. A belső perselyt textilbakelitből csináltattam, azzal nincs gond, de a külső polioximetilénből készült, lehet ez a meleg miatt szorult meg. 

 

Szóval ha valaki nem akar 18-24e Ft-ot kiadni az eredeti szíjért, nyugodtan megveheti az Optibelt Szuper VX szíját 7600 Ft-ért. Az Aixam 400-ra a 30x10x850 kell, a Ligier Ambrára meg a 30x10x875-ös.

BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2669
Mert a magyar jogrend egyik alappillére a bíróság előtt a szóbeliség elve.
Előzmény: xeniah (2666)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2668

Szerintem jegyzőkönyvezni kell a tanúvallomását!

Biztos meg kell előtte esküdnie, hogy csakis az igazat mondja:)

 

Előzmény: xeniah (2666)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2667

4000 Ft nagyon jó ár az új fékbetétekért, kb. ennyiért szokták felújítani a kopottakat fékcentrumban.

Sajnos a fékdob és a féktárcsa szokott sokba kerülni, az meg biztosan nem akciós nálad sem:)

 

Az új mopedautók üzembehelyezéséről nem nagyon akarsz nyilatkozni, pedig nagyon érdekelne bennünket, hogy azokkal is ugyanúgy szivatnak a rendőrök, mint a külföldről behozott használtakkal, vagy adsz valami pecsétes papírt amiben az NKH áldását adta a járgány forgalmazására?

 

A 3 kerekű Piaggióhoz pl. adnak egy ilyen igazolást, és a CM jelzést is beleütik, de a 4 kerekű Piaggiot azért nem forgalmazzák itthon, mert az NKH-tól nem bírták kicsikarni az engedélyt.

Előzmény: Mr. Ligier (2664)
xeniah Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2666
Mért nem elég a szakértőnek írásban benyújtania valamilyen anyagot? Mért fontos, hogy személyesen jelen legyen? Ilyen alapon évekig húzhatják a dolgot, mert úgy tűnik, sosem ér rá...
Előzmény: WooDoo (2665)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.05 0 0 2665

Ma kaptam egy értesítést, hogy elmarad a junius 6-ra kitűzött tárgyalás, mert a szakértő nem ér rá. Folytatás majd valamikor ősszel az itékezési szünet után.

 

Vasárnap a fiamat megint feljelentették, a rendőr az állította, hogy "felsőbb utasítás szerint" minden mopedautóst fel kell jelentenie, és majd a szabálysértési előadó eldönti hogy indít-e eljárást. A bírósági végzésekre érdemben nem tudott válaszolni, de mivel a gyereknél nem volt nála a jogsija, így végül is volt ok a feljelentésre. A fiam csak egy próbakört ment a ház körül, mert éppen a variátort szereltük, és ezért nem volt nála jogsi. Kb. a házunktól 100 m-re állították le:) Természetesen ezek is idegenek voltak, a helyi zsarukkal semmi gond nincs.

 

Tegnap elkészült az első saját gyártású elektromos fagyis autóm! Jellemzők: 4 kerék, áttételes kormánymű, gáz és fékpedál, nyitott karosszéria. Motor: 2 db 500W-os kefe nélküli 3 fázisú agymotor, végsebesség 40 km/h. Üres tömeg kb. 250 kg. Fogyasztás 5 kWh/100 km (200 Ft) !!!

 

Az engedélyezésével még gondban vagyok, mert egy egyszerű kapcsoló átkapcsolásával a teljesítmény lecsökken 300W-ra, és a végsebesség is lekorlátozódik 6 km/h-ra, így az 5/1990-es KÖHÉM "B" függeléke nem vonatkozik rá. Hogy ilyenkor minek számít, azt még nem tudom, de bemegyek az NKH-hoz (természetesen mopedautóval), és kifaggatom Őket.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!