Kérdezem, hogy a JDM-re (Lombardini motoros) tud-e valaki méretet, vehetek-e rá olcsóbb ipari szíjat, vagy marad a drága eredeti szíj vásárlása és a méretezéshez a szabócentizés. köszi előre is.
Április elején írtam bővebben a zajokról , keresd vissza . Szerintem az a leghelyesebb , ha vásárlás előtt felhajtasz néhány üzemelő gépet a környéken , és belefülelsz , mert ezt elmondani lehetetlen . Ezek zajosabbak , mint az ugyanolyan korú gépkocsik , de mérték nem leírható . Tekintve a többszázezer forintos árat célszerű tájékozódni .
Az Aixamnak kicsit hangosabb a motorja mint a többi bruminak, de azért beszélgetni éppen lehet a járgányban. Ha jó a motor, az egyenletesen jár, nem rángatózik, és nem rázza szét a kocsit.
Menet közben viszont az Aixam az egyik legcsendesebb karosszériájú mopedautó, semmilyen zörgésnek, rázkódásnak nem lenne szabad hallatszani.
A 2 hengeres Lombardini motoroknak kicsit "kellemesebb" a hangjuk, de pl. az Ambra kasznija elég zajos, engem jobban zavar a műanyag elemek zörgése, mint a kellemes ős diesel hang:)
Elég zajos minden motor, ha a kipufogórendszer valahol lyukas, a flexicső pl. elég gyenge pontja ezeknek a járgányoknak.
lehet, hogy szolgálhatok vele, ha Tata is megfelel. Most lett kész a betontépőm, ez most a régi fórumosok felé a hírem. Tegnap előtt megkötöttem a biztit, s a tegnapi napom az első bejáratással telt. Ma voltam egy beszélgetésen a megyei kapitányság közl.o.v. helyettesénél - a vez. betegáll.-ban van - s kb 1ó 20p-es eszmecserét folytattunk. Természetesen paksamétával felvértezve - 5-6/1990, 1/1975, 1988. évi I.törv. függelékek, bírósábi végzések, típ.biz. NKH áll.fogl. a GRECAV-tól kapott EU egys. megf.-i igazolás...... - és tul.képpen neki nem volt ellenvetése, h. ez smkp. Ismerte részben az NKH "vélemény"-t, s az álláspontja lényege: az intézkedő rendőr, ha nem tud helyben dönteni, v. úgy ítéli meg, h. ez nem OK, akkor szuverén joga a feljelentés, ill. az általa jónak tartott intézkedés. A szab.s.-i előadó vagy eldönti saját ismerete szerint, mit tesz vele, v. kikéri az NKH véleményét. NA!, - mondtam - itt kerül a palacsintába a kakaónak látszó kence, - s mivel arra hasonlít, így az NKH szerint a sz.r nekik kakaó is lehet - mert e miatt beindul a jogi gépezet. Arra kértem, h. az átadott anyagból az idevonatkozó lényeget másolja ki, s info jelleggel továbbítsa az ig.rendészeti o.-ra, hogy a szab.-sértési előadó felkészültebb lehessen. Ezzel egyet értett, s meg is ígérte, bár ráhatásuk sem másik o.-ra, sem egy előadóra nem lehet - szuverén joga az ügy elbírálása. Ezzel együtt hasznosnak ítélte, s ezek tükrében nem érti az NKH-t. A rendőröknek ezzel kapcsolatban nem adhatnak iránymutatást, de reméli, h. az igazoltatók felkészültsége megfelelő, s ha megnézik a dokumentokat, s rendben vannak, nem lesz gond. Javasolta, h. a Typenschein-emet fordíttassam le, mert neki pl. már úgy teljes a doksi.
Ezzel együtt az utcán derül ki, mi is lesz. Ő személy szerin rendben lévőnek találta a témát az érvényes rendeletek szerint.
Majd a brumiról is írok, ha lesz rá cérnám. Most ennyi.....
Üdv mindenkinek!
Kipróbáltam egy - két Aixam 400 -ast . . .Hát sajnos nem jártam sikerrel, mert a mellettem ülőt sem hallottam, kifejezetten traktorhangjuk volt! Az "autó" menet közben rendkívül zajos volt! ! ! Azt szeretném megkérdezni tapasztalt Aixam tulajdonosoktól, hogy minden Aixam motorja ennyire zajos és rángatoós ? Az autó alapállásban rezgett is ! (beleértve a kormányt, műszerfalat és a kalaptartót !!!! Ötlet ?
Előre is köszönöm a választ!
Valakinek van brumija Esztergom, vagy Tatabánya közelében?
Szeretnék egyet kipróbálni, mielőtt még elmegyek megnézni párat, amiket a hasznaltauto.hu-n hirdetnek, mert ezek elég messze vannak tőlem, és ne kelljen ahhoz Ajkáig mennem, hogy kiderüljön, hogy nem jók. Meg így nem teljesen tapasztalatok nélkül mennék vásárolni.
Köszönöm!
2674-re…Rendőre válogatja , a „jajdearanyoshadpróbáljamki” hozzáállástól a jármű lefoglalásáig (elkobzásáig) mindenre volt példa . Annyi biztos , hogy a személyszállítás súlyosbítja a dolgot , de azok után , hogy rendszámos gépbe is belekötöttek már nem tudok mit mondani . A környék egyetlen Microcarját kizárólag utassal használják az öregek . … A Ligier tankja gyári adatok szerint 17 liter….Elektromos járgányt vezetni tényleg élmény , bátyám több mint két évig járt ilyen Pulival , most hírdetjük a gépet a vaterán . Mint minden elektromos masinának ( kivéve a trolibuszt és efféléket) az akksi a gyenge pontja , de amikor jó volt a gép , akkor 700 kg-os 7 kW-os masina majdnem megkapart induláskor , az egyenáramú villanymotornak tényleg jó nyomatéka van , Ha érdekel a kérdés , küld egy levelet nekem ( gemenc.tsekukacmail.datanet.hu )megadom a bátyám elérhetőségét és mesél neked az élményeiről ….
Virgora még nem kerestem ipari szíjat, de ha bemégy egy csapágyboltba, le tudják mérni egy szabványos készülékkel. A tapasztalataim szerint az alacsonyabb profilú (10 mm) ipari szíjakból egy kicsit hosszabbat kell venni, mint amit a gyári magasabb profilú (15 mm) szíj esetében mérnek.
Pl. az Ambra gyári szíj Li=850 mm, de az ipariból a 875-ös kellett rá.
Ha nem akarod levenni a szíjat, egy szabócentivel meg lehet mérni a helyén is, és abból már ki lehet kalkulálni a belső méretet. Az ipari szíjakból nincs túl nagy méretválaszték, ha esetleg valamelyik éppen jó, akkor örülhetünk, ha meg nem, akkor sajnos meg kell venni a drága eredetit.
Volt módom kipróbálni 500 wattos és 750 wattos villanyrobogókat. Az emelkedőket nem szereti, a vége kb 40 km/h. Hatótávolság kb 40 km. Élvezetes vele sík úton suhanni, hangja a szél "süvítésen" kívül szinte semmi. Az ember hajlamos spórolni a világítással menet közben, ne legyen több fogyasztása. Érdekes dolog, de a gázolajat ott tankolom, ahol akarom.
Nem kell túl nagy önuralom a száguldozás elkerüléséhez, mert a gyári elektronika csak 40 km/h végsebességet enged 10"-os felni, és 3.00-10 gumi esetén. A terhelés különösebben nem számít, több személlyel is annyit megy, csak több az áramfelvétele. Mentem már tuningolt elektromos robogóval, ami kb. 80-at megy, de 1600 euroért alakították át a motort és az elektronikát, és 15 perc alatt lemerül az aksija.
Gondolkoztam a mopedautón, és arra jutottam, hogy egy villanymotorost szívesen kipróbálnék.
Az Smkp. max teljesítménye 4KW lehet a törvény szerint, ha a hátsó kerekekbe beépítünk egy-egy 2000Wattos dobmotort, akkor megvan a 4KW, de elképesztő forgatónyomatékot kapunk!
Néztem egy 1500W-os elektrorobogó nyomatéka 70Nm, 2db 2KW-os motor már 170-180Nm nyomatékot adna, ami egy 1,8-as autó adatának felel meg!
Van a családban egy elektromos bringa 260W-os motorral, ezzel én a 100kilómmal 25-30 körüli tempóra tudok fölgyorsulni.
Egy ilyen gép szerintem veszettül száguldana, és nagy önuralom kéne, hogy csak 50-el menjen vele az ember!
A hasznaltauto.hu-n hirdetnek egy elektromost, de az hibás, valakinek van ilyen járgánya?
Újra megy 70-et a Ligier Ambránk, úgylátszik a végsebesség is nagyobb, ha a variátor tárcsa nem szorul:)))
Tehát a 30x10x875-ös Optibelt szíjjal is ugyanúgy megy a járgány, mint a gyári szíjjal, az élettartam meg kiderül néhány hónap alatt, bár a nyáron nincs iskola, ezért lassabban fog gyűlni a km a brumiba.
Lehet, hogy volt már róla szó, de még mindig nem olvastam végig a topikot:
Volt olyan eset, hogy a rendőr úgy állított meg valakit, hogy utast is szállított a brumival? Mi történt, feljelentés volt? Ebből a helyzetből is sikerült jól kijönni?
2665-re …..Gratulálok a villamos-fagylaltos-járgányhoz ( a jogi balhékhoz kevésbé) . A 6 km/órára redukált sebesség jó poén , nem tudom mit fognak kezdeni vele . Magam még régebben azon tűnődtem , hogy a kerékpár-utánfutóra szerelek egy kis robbanómotort , úgy , hogy lehessen két pozícióba beállítani : egyrész le lehet rögzíteni , és akkor tudja hajtani a kereket , és akkor tolja az egész szerelvényt ( a kerékpárról vezérelhető módon) , pár csavart kioldva pedig kiemelem a helyéről és az utánfutón mint rakományt szállítom . Ha pl. kiérek vele terepre , akkor üzemel , ha pedig „rendőrszag van a közelben” akkor csak kerékpározok . Ez minek minősülne ? A múltkor emlegetett 45 éves KRESz külön írja , hogyha a segédmotorkerékpárral motor nélkül (pedálozva) vesznek részt a forgalomban , akkor a kerékpáros szabályok vonatkoznak rá . Most ez így nincs rendezve . Megjegyzem az az ásatag jogszabály nagyon érthetően és egyértelműen fogalmazott , jobban mint a mai … Érdekes dolog például az alábbi is : a KRESz most megköveteli , hogy éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a kerékpárt a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal ki kell világítani . A külön jogszabály ( 6/1990 KÖHÉM 116.§) kimondja , hogy a kerékpárt fel kell szerelni ….és felsorolja . Nos engem az zavar , hogy a KRESz nem mondja ki kerek-perec , hogy a forgalomban részvétel feltétele a felszerelés . A köhém sem mondja ki szerintem , hogy olyan jármű , amelyik nincs így felszerelve , az nem vehetne részt a forgalomban . Az elején csak annyi van , hogy a rendelet hatálya kiterjed a közúton közlekedő kerékpárokra is . Szóval mi van akkor , ha valaki felcsatolható lámpákat használ , de fényes nappal nincs nála ?
2664-re…Ez esetleg érdekel . Egy garnítúra ( 4 db) fékbetétet valószínűleg vásárolok , azzal az optimizmussal , hogy fogom tudni annyit használni a kocsit , hogy elkopjon…Ami a javítást illeti , egy szakszerű adagolóbeállításra vevő lennék , a motor egy napos állás után is jól indul most (nappal izzítás nélkül !) , nem füstöl és nem eszi az olajat , de a városi 5 literes fogyasztást nem tudom megszokni . Jelentkezem majd telefonon . … Mellesleg gondolkodtam még mikor lehet nagy szüksége egy magáninportőr használtjármű tulajdonosnak a hivatalos márkakereskedőre : ha összetörik a gépét , és huzakodni kell a károkozó biztosítójával a javítási költségekről . Akkor nagyon jól jön egy korrekt javítási költségvetés , sokan szerintem nem is sejtik milyen riasztó alkatrészárai vannak a kicsiknek .
Valaki mondja meg, hogy a microcar.hu-t minek foglalják le, ha nem tesznek fel rá semmit. A nagyobb márkákat már képviselik (Aixam, Ligier) kis hazánkban is - hol maradt a Microcar?????????????? (Remélem, a leendő képviselő foglalta le, és azon dolgozik, hogy kijárja a hivatalos dolgokat)
Lassan 1 hónapja teszteljük az olcsó ipari szíjakat, a két járgánnyal összesen kb. 2e km-t mentünk a szíjcsere óta. A tapasztalatok nagyon jók, a szíj nem kopik jobban mint az eredeti.
Az Aixam még mindig gyorsabban megy mint a gyári szíjjal, az Ambra talán egy kicsit lassabb lett, de amúgy sem ment mindig 70-et, most meg 1/2 gáznál tud 60-at.
Az Ambra gyorsulására panaszkodott a gyerek, de most kiderült, nem a szíjjal volt a gond. Amikor a szíjat cseréltük kicseréltem a primer variátor perselyeit is, és a külső egy kicsit szorosra lett illesztve. Tegnap vettem észre hogy szorul, kicsit csiszoltam rajta, most már jól gyorsul a járgány. A belső perselyt textilbakelitből csináltattam, azzal nincs gond, de a külső polioximetilénből készült, lehet ez a meleg miatt szorult meg.
Szóval ha valaki nem akar 18-24e Ft-ot kiadni az eredeti szíjért, nyugodtan megveheti az Optibelt Szuper VX szíját 7600 Ft-ért. Az Aixam 400-ra a 30x10x850 kell, a Ligier Ambrára meg a 30x10x875-ös.
4000 Ft nagyon jó ár az új fékbetétekért, kb. ennyiért szokták felújítani a kopottakat fékcentrumban.
Sajnos a fékdob és a féktárcsa szokott sokba kerülni, az meg biztosan nem akciós nálad sem:)
Az új mopedautók üzembehelyezéséről nem nagyon akarsz nyilatkozni, pedig nagyon érdekelne bennünket, hogy azokkal is ugyanúgy szivatnak a rendőrök, mint a külföldről behozott használtakkal, vagy adsz valami pecsétes papírt amiben az NKH áldását adta a járgány forgalmazására?
A 3 kerekű Piaggióhoz pl. adnak egy ilyen igazolást, és a CM jelzést is beleütik, de a 4 kerekű Piaggiot azért nem forgalmazzák itthon, mert az NKH-tól nem bírták kicsikarni az engedélyt.
Mért nem elég a szakértőnek írásban benyújtania valamilyen anyagot? Mért fontos, hogy személyesen jelen legyen? Ilyen alapon évekig húzhatják a dolgot, mert úgy tűnik, sosem ér rá...
Ma kaptam egy értesítést, hogy elmarad a junius 6-ra kitűzött tárgyalás, mert a szakértő nem ér rá. Folytatás majd valamikor ősszel az itékezési szünet után.
Vasárnap a fiamat megint feljelentették, a rendőr az állította, hogy "felsőbb utasítás szerint" minden mopedautóst fel kell jelentenie, és majd a szabálysértési előadó eldönti hogy indít-e eljárást. A bírósági végzésekre érdemben nem tudott válaszolni, de mivel a gyereknél nem volt nála a jogsija, így végül is volt ok a feljelentésre. A fiam csak egy próbakört ment a ház körül, mert éppen a variátort szereltük, és ezért nem volt nála jogsi. Kb. a házunktól 100 m-re állították le:) Természetesen ezek is idegenek voltak, a helyi zsarukkal semmi gond nincs.
Tegnap elkészült az első saját gyártású elektromos fagyis autóm! Jellemzők: 4 kerék, áttételes kormánymű, gáz és fékpedál, nyitott karosszéria. Motor: 2 db 500W-os kefe nélküli 3 fázisú agymotor, végsebesség 40 km/h. Üres tömeg kb. 250 kg. Fogyasztás 5 kWh/100 km (200 Ft) !!!
Az engedélyezésével még gondban vagyok, mert egy egyszerű kapcsoló átkapcsolásával a teljesítmény lecsökken 300W-ra, és a végsebesség is lekorlátozódik 6 km/h-ra, így az 5/1990-es KÖHÉM "B" függeléke nem vonatkozik rá. Hogy ilyenkor minek számít, azt még nem tudom, de bemegyek az NKH-hoz (természetesen mopedautóval), és kifaggatom Őket.