mdbz,
a Füstiben azt mondta a szpíker, hogy a Bzmot 214 az max. 80 km/h. Szép, hogy a vezérlo 80 felett már turhetoen megy a pályán, de mehet egyáltalán ennyivel? És tud is? Hatkocsis vonatban is?
Ez valoszinuleg a IC870/875/874/871 valamelyike lehetett, bar az elobb irtak, hogy ujra teljes motorvonat jar ebben a fordaban.
Kivancsi vagyok, hogy a hetvegen bovitik-e hatreszesre a vonatot, elvileg anyyit meg elbir, es a sajat tapasztalatok azt mutatajak, hogy kene is. De ezt gfeca biztos meg tudja mondani.
A CAF kocsi a BV kozepen: Ha hulyen nez ki, ha nem, ha tud jarni, akkor rakjak bele! Szerintem fontosabb az, hogy az utasokat el tudja szallitani.
"A daruszerelvényt különben M62 001 hozta le, fél 7 körül állt ki a daruval, gyönyörű volt... (1 tekercs csak a mozdonyra)..."
Leó! Küldj belőle egyet, légyszi! Azt a gépet nem láthattam...
Néhány napja láttam az M0 alatt elszáguldani a következő vonatot: V43 + 4 db BV-középkocsi + BV-vezérlő. Sajnos semmi közelebbi információm nincs (én is 80-nal mentem keresztben...)
Tegnap este/éjszaka megtörtént a kiemelés, az MD eléggé döbbenetes látványt nyújtott talpraállítva. Először a sérült felénél próbálták felemelni, alárakták a kötelet, elkezdték emelni: a roncsolódott rész nyekeregve elkezdett mozogni, de a mozdony többi része meg sem moccant... Ekkor valami herkenytyűvel lzukat furtak a homokba a mozdony alat, hogy a meg viszonylag epen maradt reszen probaljak felemelni.
Taplraállítás után látszott, hogy a mozdony vázában egy hosszirányú kiflik is keletkezett...
A daruszerelvényt különben M62 001 hozta le, fél 7 körül állt ki a daruval, gyönyörű volt... (1 tekercs csak a mozdonyra)...
Ez inkább gfeca szakterülete, de a Z1/Z2-es kocsik szerintem most is beletehetök, az UIC-csatláson keresztül müködik minden, ajtóvezérlés, világítás, hangosítás. A motorkocsi diagnosztikus rendszere lehet, hogy nem tudja leolvasni egy DWA-kocsi hibáit, de ettöl még mehet a vonat. Ez állítólag a Bmxz/Amxz-kocsiknál sem mindig sikerül.
Art az pozitív, hogy végre egy nagy(obb) befogadóképességű vonatot állítanak ki belőlük. Ha jól emlékszem, hatrészes szerelvény a maximum. Most nyilván vanfelesleges pótkocsi. Ha mindhárom járna... Kíváncsi lennék, mennyibe kerülne egy "sima" Z2 távvezérléssel való ellátása...
Ezt így nem jelentem ki. Ami biztos, egyetlen BV-motorvonatnak kellene közlekednie a Balatonra (870/875/874/871) és a múlt héten V43 járt a BV mellékkocsikkal. Gondolom, ha lett volna üzemképes BVmot motorkocsi, akkor inkább egy komplett motorvonatot közlekedtettek volna. Tehát én arra gyanakszom, valami gond volt a BVmot 001-gyel és 003-mal is.
Ha jól emlékszem, ezt a BVmot 002-t láttam a GANZ-ban forgóváz(?)-felújításon, alighanem most készült el és így egyböl üzembe is állították.
Ma mutatták be Szombathelyen a Btzx-803 IP vezérlőt. Elég jól sikerült. Az új kaszni nekem nagyon tetszik. A vezérlése úgy van kialakítva, hogy a rigi illetve új kasznis IP-k távvezérlésére egyaránt alkalmas. Elvileg 6 egységből álló vonat is összeállítható lenne. A tájékoztatóban elhangzott, hogy a MÁV saját erőből nem kiván több IP-t illetve IP vezérlőt (eddig elkészült 20+4 db) gyártatni, de ha valamelyik önkörmányzat igényli, és beszáll a finanszírozásba, akkor készülhet ezután is. A futópróbán azt tapasztaltam, hogy álló helyben a kocsi kicsit zajos, és ráz. (nem jó az agregát felfüggesztése. A megváltoztatott rugózás kedvezőbb futási tulajdonságokat hozott, kölönössen 80 km/h fölött fut szépen, ilyenkor a zaj és a rázkódás is megszűnik. Nagyon tetszett az új fűtő-hűtő rendszer működése. Pár apróság nem tetszett, illetve én másképpen oldanám meg, de most nem akarok túl hosszú lenni.
Hazafelé Balatonedericsen elkaptam a kiinduló nosztalgia vonatot 324-540 ha jól emlékszem. Fordított állásban, sűrű fekete füstel, és azzal az eszméletlen hanggal, amit gyermekkorom óta nem hallottam.
Pulettke én a Te helyedben nem hagynám békén ezt a Foma gyereket!
"De sok esetben egyszeru a megoldas PL.csak egy mas tipusu regulator kell,"
Ettől a regulátortól azonban "csak" a motor alapvető tulajdonságai változnak meg így az a motor nem az a motor. Elfogadom hogy egy motorcsalád egy azonos gyártótól számos célra felhasználható, de egy adott motor csak arra amire tervezték. Ganz 12 VFE hajt fórótornyot, fűtőgenerátort, motorkocsit. Alapvetően ugyan az a motor mégsem cserélhető fel egyik a másikkal egy az egyben. Egyébként a tipus jel utáni betűjelzések is erre utalnak pl S=stabil K=közvetlen befecs. stb.
"sok motoron lehet talalni latszolag celtalan felonteseket"
Ezek a látszólag céltalan felöntések szerintem nem arra utal hogy a motor másra is jó, hanem ilyen a gyár öntési illetve megmunkálási technológiája.
Kérdezted, hogy én is műhelyben dolgozom? Nem, de "néha" oda is be kell mennem.
Az ÖBB már összesen 400 db Taurust rendelt meg, szállítás 2006-ig. Azt nem írják, hogy most mennyi ebböl az 1016 és mennyi az 1116. Miattuk el fog tünni az 1010, 1110, 1040, 1041, 1141 sorozat.
A DB-nek pedig 400 db 185-re (15 kV, 25 kV) van megrendelése 2008-ig, továbbá 100 db 189-re (4 áramnemü) is egy másik gyártól.
Már látom, mi fogja a MAV-nál húzni a vonatokat 10 év múlva....
Nem, ezt a típust már nem gyártják. Nézz körül a http://www.mtu-friedrichshafen.com.sg weboldalán, ott részletes lista és fénykép is van a most futó típusokról
Koszi az infot!
Ez nekem uj.(egyesites)
Ezek szerint meg mindig letezik ez a tipus?
Van keped rola?
Szubjektiv velemeny de akarmennyire is ROMAN de en mozdonyszamba veszem a daciat is.Arrol nem is beszelve hogy azon szeretek a legjobban dolgozni.(De nem a kedvenc sorrendben M31,M40,M61,M41,stb)
Így igaz, ha már egyszer "gyártáskori állapotra" felújításról van szó, ez is hozzátartozik a kinézethez! Ne szégyelljük a múltunkat, megtörtént, (talán) megbántuk, ez a mozdony orrán nem ideológia, hanem történelem!
Bocs, ez talán egy kicsit off volt, de ha olvasnak minket "ott" is, talán nem felesleges észrevétel...
Más: azt hiszem, megint ki kell mennem a Füstibe, ha most már "felkötött" szedőkkel láthatók a villanygépek. A V40 még mindig tabu, vagy már meg lehet csodálni belülről is?
Az első 3 v. 4 példányt egyszínű vörös festéssel, nagyon világosszürke vagy fehér tető, hűtőrács és alváz (az alváznak csak a része mint a mai festésnél); a vörös csillag ugyanott volt, mint a csíkos gépeken. A csíkos változat csak ez után jött létre, talán 2105-től (vagy 2104-től?)
Én speciel matricára gondoltam. De ha évente jönne a mozdony a skanzenbe parádéra, akkor valami komolyabb berendezés szükséges. FOK-GYEM vörös csillag ;-))))
Ezt a motortípust egyébként - akárcsak a többi Maybach és Mercedes-Benz típust - az egyesítés (MTU) után átnevezték és továbbfejlesztették;
típusjele: MTU MB 12V 493 AZ 10;
illetve: MTU MB 12V 493 TZ 10 lett. A 493 a hengerenkénti lökettérfogat 100-szorosát, az A jelentése itt természetes szívású, a T turbófeltöltős, a Z a levegővisszahűtés- és dugattyúhűtés nélküli kivitelet jelenti, az 1 a sínjármű-változatot, a 0 az évjáratra (konstrukciós fejlettségre) utal. Turbóval 1100 LE-ig fejlesztették.