Keresés

Részletes keresés

werner Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13979
"a 2917-es ma reggel MD3042 volt..."
Azzal jöttem. Tarthattunk volna egy kis topictalálkozót.

rm40: "És az áttérés a sötétszürkére, az a legtöbb sorozattal megint nem tett jót."
Nahát, ez hóttbiztos. Egyedül a Gigantoknál mutat valahogy, de akkor már inkább lenne fekete.

"Más vasúton is alkalmaznak egység színterveket, de a mienk kissé minimalista..."
Mindenesetre a nagy pályaszámok igen hasznosak a gépek azonosítása szempontjából. A legtöbb vasúton mütyürök a számok, csak a gép mellett állva olvashatók.
A minimalista színtervben az volt a jó, hogy a NOHAB kivétel lett, mert annak az eleje is piros. Ez gyerekkoromban egyfajta kiváltságot jelentett, hogy a NOHAB nem akármilyen mozdony.

Én egyébként ezt az "új" színezést szoktam meg, nekem a csíkosak a szokatlanok. Persze, sokkal szebbek így a mozdonyok, különösen a NOHAB, de a Szergej és a Púpos is. A Szergej legelső jelző vörös színe is szép, annak ellenére, hogy csaknem csíktalan. A Púpos kockáit én sima pirossal helyettesíteném.

Előzmény: division by zero (13964)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13978
Tamásiban még ma is lehet kéregjegyet kapni, Tiszaalpáron pedig olyan 75%-os (!) jegy van, melynek hátoldala kék-fehér (váltás átló mentén)!!!
Kiskundorozsmán és Fábiánsebestyénben ma is lehet piros csíkos gyorsvonati jegyet kapni.
Előzmény: illesf (13977)
illesf Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13977
1989-1990 körüli.
Előzmény: division by zero (13974)
illesf Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13976
Előzmény: FOMA (13972)
FOMA Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13975
Saccolok, mert nincs kéznél régi menetrend: 1988-90 körül?
Előzmény: division by zero (13974)
division by zero Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13974
és ez mennyire történelem? :-)
Előzmény: FOMA (13972)
nohab Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13973
Ez a csillag-nemcsillag dolog egy nevetséges hisztéria. Akkor tiltsák be a mocskos kommunista Heineken sört is, vagy mégse? Akiben egy nosztalgia-festésű mozdonyon lévő vörös csillag indulatokat kelt, az menjen pszichológushoz.

n&h

FOMA Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13972
A jegyed már történelem: hol van már a 75 %-os kedvezmény meg a 175 Ft-os 500 km...
Előzmény: illesf (13971)
illesf Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13971
Ez a "leszedhető vörös csillag" nagy találmány lenne... :)))

A V43 1145-ös Angyalföldön 1997-ben vörös csillaggal futott, majd utána leszedték. Egy matricával oldották meg. Ha érdekel, van róla képem.

Régi színezés: szerintem jó, ha minden típusból visszafestenek egyet-egyet régi színterv alapján, a legideálisabb az lenne, ha mondjuk a távoli jövőben legalább 1-1 példány megmaradna a régi és az új festésből (mondjuk a sziliknél az 5 fajta festéssel nem tudom, hogy hogyan fogják majd megcsinálni:-))

Előzmény: John Howard (13939)
DLala Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13970
mdbz,
a Füstiben azt mondta a szpíker, hogy a Bzmot 214 az max. 80 km/h. Szép, hogy a vezérlo 80 felett már turhetoen megy a pályán, de mehet egyáltalán ennyivel? És tud is? Hatkocsis vonatban is?
Előzmény: mdbz (13952)
FOMA Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13969
10 perce jártam arra, kb. egy tucat pályamunkás dolgozik a síneken, tehát valszeg egy picit azért megterhelte a pályát a művelet.
Előzmény: V42 515 (13967)
CSABI Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13968
Sziasztok!

Hosszu tavollet utan vegre tudok irni!

Ez valoszinuleg a IC870/875/874/871 valamelyike lehetett, bar az elobb irtak, hogy ujra teljes motorvonat jar ebben a fordaban.
Kivancsi vagyok, hogy a hetvegen bovitik-e hatreszesre a vonatot, elvileg anyyit meg elbir, es a sajat tapasztalatok azt mutatajak, hogy kene is. De ezt gfeca biztos meg tudja mondani.
A CAF kocsi a BV kozepen: Ha hulyen nez ki, ha nem, ha tud jarni, akkor rakjak bele! Szerintem fontosabb az, hogy az utasokat el tudja szallitani.

Csabi

Előzmény: pg54 (13962)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13967
A képek ma estére meglseznek, majd szkennelek egyet és elküldöm.

A töltés bírta, a daru súlyához képest a teher piskóta volt...

Előzmény: werner (13963)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13966
A daruzást már nem tudtam fotózni, mert nem volt elég fény és nincs vakum, de nagyon sokan fotóztak és videóztak )kb 30-an, köztük MTV, TV2, RTK-Klub)
Előzmény: division by zero (13965)
division by zero Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13965
asszem sok-sok képet fogok tőled rendelni :-)))

a töltéserősítés hogy bírta?

Előzmény: V42 515 (13961)
division by zero Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13964
a 2917-es ma reggel MD3042 volt...
werner Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13963
"A daruszerelvényt különben M62 001 hozta le, fél 7 körül állt ki a daruval, gyönyörű volt... (1 tekercs csak a mozdonyra)..."
Leó! Küldj belőle egyet, légyszi! Azt a gépet nem láthattam...
Előzmény: V42 515 (13961)
pg54 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13962
Néhány napja láttam az M0 alatt elszáguldani a következő vonatot: V43 + 4 db BV-középkocsi + BV-vezérlő. Sajnos semmi közelebbi információm nincs (én is 80-nal mentem keresztben...)
Előzmény: czzf50 (13951)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13961
Sziasztok!

Tegnap este/éjszaka megtörtént a kiemelés, az MD eléggé döbbenetes látványt nyújtott talpraállítva. Először a sérült felénél próbálták felemelni, alárakták a kötelet, elkezdték emelni: a roncsolódott rész nyekeregve elkezdett mozogni, de a mozdony többi része meg sem moccant... Ekkor valami herkenytyűvel lzukat furtak a homokba a mozdony alat, hogy a meg viszonylag epen maradt reszen probaljak felemelni.

Taplraállítás után látszott, hogy a mozdony vázában egy hosszirányú kiflik is keletkezett...

A daruszerelvényt különben M62 001 hozta le, fél 7 körül állt ki a daruval, gyönyörű volt... (1 tekercs csak a mozdonyra)...

czzf50 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13960
Azon megy. Kódolva minden jel egy (vagy biztonsági okokból két) vezetéken.
Előzmény: rm40 (13959)
rm40 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13959
Én a motorkocsi távvezérlésére gondoltam a vezérlőkocsiból (vonó- és fékerő). Az is azon menne?
Előzmény: czzf50 (13958)
czzf50 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13958
Ez inkább gfeca szakterülete, de a Z1/Z2-es kocsik szerintem most is beletehetök, az UIC-csatláson keresztül müködik minden, ajtóvezérlés, világítás, hangosítás. A motorkocsi diagnosztikus rendszere lehet, hogy nem tudja leolvasni egy DWA-kocsi hibáit, de ettöl még mehet a vonat. Ez állítólag a Bmxz/Amxz-kocsiknál sem mindig sikerül.

Azért hülyén nézne ki egy CAF-kocsi a BV közepén.

Előzmény: rm40 (13957)
rm40 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13957
Art az pozitív, hogy végre egy nagy(obb) befogadóképességű vonatot állítanak ki belőlük. Ha jól emlékszem, hatrészes szerelvény a maximum. Most nyilván vanfelesleges pótkocsi. Ha mindhárom járna... Kíváncsi lennék, mennyibe kerülne egy "sima" Z2 távvezérléssel való ellátása...
Előzmény: czzf50 (13955)
uhi Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13956
nohab, levelet írtam a nohab-gm-es címedre!
Előzmény: nohab (13916)
czzf50 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13955
Ezt így nem jelentem ki. Ami biztos, egyetlen BV-motorvonatnak kellene közlekednie a Balatonra (870/875/874/871) és a múlt héten V43 járt a BV mellékkocsikkal. Gondolom, ha lett volna üzemképes BVmot motorkocsi, akkor inkább egy komplett motorvonatot közlekedtettek volna. Tehát én arra gyanakszom, valami gond volt a BVmot 001-gyel és 003-mal is.

Ha jól emlékszem, ezt a BVmot 002-t láttam a GANZ-ban forgóváz(?)-felújításon, alighanem most készült el és így egyböl üzembe is állították.

Előzmény: rm40 (13954)
rm40 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 13954
BV001 és 003 ezek szerint dög?
Előzmény: czzf50 (13951)
czzf50 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 13953
Kié lesz? Nyíregyháza?
Előzmény: mdbz (13952)
mdbz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 13952
Ma mutatták be Szombathelyen a Btzx-803 IP vezérlőt. Elég jól sikerült. Az új kaszni nekem nagyon tetszik. A vezérlése úgy van kialakítva, hogy a rigi illetve új kasznis IP-k távvezérlésére egyaránt alkalmas. Elvileg 6 egységből álló vonat is összeállítható lenne. A tájékoztatóban elhangzott, hogy a MÁV saját erőből nem kiván több IP-t illetve IP vezérlőt (eddig elkészült 20+4 db) gyártatni, de ha valamelyik önkörmányzat igényli, és beszáll a finanszírozásba, akkor készülhet ezután is. A futópróbán azt tapasztaltam, hogy álló helyben a kocsi kicsit zajos, és ráz. (nem jó az agregát felfüggesztése. A megváltoztatott rugózás kedvezőbb futási tulajdonságokat hozott, kölönössen 80 km/h fölött fut szépen, ilyenkor a zaj és a rázkódás is megszűnik. Nagyon tetszett az új fűtő-hűtő rendszer működése. Pár apróság nem tetszett, illetve én másképpen oldanám meg, de most nem akarok túl hosszú lenni.

Hazafelé Balatonedericsen elkaptam a kiinduló nosztalgia vonatot 324-540 ha jól emlékszem. Fordított állásban, sűrű fekete füstel, és azzal az eszméletlen hanggal, amit gyermekkorom óta nem hallottam.

Pulettke én a Te helyedben nem hagynám békén ezt a Foma gyereket!

mdbz

czzf50 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 13951
Ma reggel láttam az ötrészesre bövített BV 002 motorvonatot:
BVmot 002 + 2 Bmxz + Amxz + Bmxtz 002

Tehát felépült egy motorkocsi és most így fog járni a Balatonra, amíg tud. Fotósok, örökítsük meg ezt a verziót is!

mdbz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 13950
"De sok esetben egyszeru a megoldas PL.csak egy mas tipusu regulator kell,"

Ettől a regulátortól azonban "csak" a motor alapvető tulajdonságai változnak meg így az a motor nem az a motor. Elfogadom hogy egy motorcsalád egy azonos gyártótól számos célra felhasználható, de egy adott motor csak arra amire tervezték. Ganz 12 VFE hajt fórótornyot, fűtőgenerátort, motorkocsit. Alapvetően ugyan az a motor mégsem cserélhető fel egyik a másikkal egy az egyben. Egyébként a tipus jel utáni betűjelzések is erre utalnak pl S=stabil K=közvetlen befecs. stb.

"sok motoron lehet talalni latszolag celtalan felonteseket"

Ezek a látszólag céltalan felöntések szerintem nem arra utal hogy a motor másra is jó, hanem ilyen a gyár öntési illetve megmunkálási technológiája.

Kérdezted, hogy én is műhelyben dolgozom? Nem, de "néha" oda is be kell mennem.

mdbz

Előzmény: tom sawyer (13936)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!