"a 2917-es ma reggel MD3042 volt..."
Azzal jöttem. Tarthattunk volna egy kis topictalálkozót.
rm40: "És az áttérés a sötétszürkére, az a legtöbb sorozattal megint nem tett jót."
Nahát, ez hóttbiztos. Egyedül a Gigantoknál mutat valahogy, de akkor már inkább lenne fekete.
"Más vasúton is alkalmaznak egység színterveket, de a mienk kissé minimalista..."
Mindenesetre a nagy pályaszámok igen hasznosak a gépek azonosítása szempontjából. A legtöbb vasúton mütyürök a számok, csak a gép mellett állva olvashatók.
A minimalista színtervben az volt a jó, hogy a NOHAB kivétel lett, mert annak az eleje is piros. Ez gyerekkoromban egyfajta kiváltságot jelentett, hogy a NOHAB nem akármilyen mozdony.
Én egyébként ezt az "új" színezést szoktam meg, nekem a csíkosak a szokatlanok. Persze, sokkal szebbek így a mozdonyok, különösen a NOHAB, de a Szergej és a Púpos is. A Szergej legelső jelző vörös színe is szép, annak ellenére, hogy csaknem csíktalan. A Púpos kockáit én sima pirossal helyettesíteném.
Tamásiban még ma is lehet kéregjegyet kapni, Tiszaalpáron pedig olyan 75%-os (!) jegy van, melynek hátoldala kék-fehér (váltás átló mentén)!!!
Kiskundorozsmán és Fábiánsebestyénben ma is lehet piros csíkos gyorsvonati jegyet kapni.
Ez a csillag-nemcsillag dolog egy nevetséges hisztéria. Akkor tiltsák be a mocskos kommunista Heineken sört is, vagy mégse? Akiben egy nosztalgia-festésű mozdonyon lévő vörös csillag indulatokat kelt, az menjen pszichológushoz.
Ez a "leszedhető vörös csillag" nagy találmány lenne... :)))
A V43 1145-ös Angyalföldön 1997-ben vörös csillaggal futott, majd utána leszedték. Egy matricával oldották meg. Ha érdekel, van róla képem.
Régi színezés: szerintem jó, ha minden típusból visszafestenek egyet-egyet régi színterv alapján, a legideálisabb az lenne, ha mondjuk a távoli jövőben legalább 1-1 példány megmaradna a régi és az új festésből (mondjuk a sziliknél az 5 fajta festéssel nem tudom, hogy hogyan fogják majd megcsinálni:-))
mdbz,
a Füstiben azt mondta a szpíker, hogy a Bzmot 214 az max. 80 km/h. Szép, hogy a vezérlo 80 felett már turhetoen megy a pályán, de mehet egyáltalán ennyivel? És tud is? Hatkocsis vonatban is?
Ez valoszinuleg a IC870/875/874/871 valamelyike lehetett, bar az elobb irtak, hogy ujra teljes motorvonat jar ebben a fordaban.
Kivancsi vagyok, hogy a hetvegen bovitik-e hatreszesre a vonatot, elvileg anyyit meg elbir, es a sajat tapasztalatok azt mutatajak, hogy kene is. De ezt gfeca biztos meg tudja mondani.
A CAF kocsi a BV kozepen: Ha hulyen nez ki, ha nem, ha tud jarni, akkor rakjak bele! Szerintem fontosabb az, hogy az utasokat el tudja szallitani.
"A daruszerelvényt különben M62 001 hozta le, fél 7 körül állt ki a daruval, gyönyörű volt... (1 tekercs csak a mozdonyra)..."
Leó! Küldj belőle egyet, légyszi! Azt a gépet nem láthattam...
Néhány napja láttam az M0 alatt elszáguldani a következő vonatot: V43 + 4 db BV-középkocsi + BV-vezérlő. Sajnos semmi közelebbi információm nincs (én is 80-nal mentem keresztben...)
Tegnap este/éjszaka megtörtént a kiemelés, az MD eléggé döbbenetes látványt nyújtott talpraállítva. Először a sérült felénél próbálták felemelni, alárakták a kötelet, elkezdték emelni: a roncsolódott rész nyekeregve elkezdett mozogni, de a mozdony többi része meg sem moccant... Ekkor valami herkenytyűvel lzukat furtak a homokba a mozdony alat, hogy a meg viszonylag epen maradt reszen probaljak felemelni.
Taplraállítás után látszott, hogy a mozdony vázában egy hosszirányú kiflik is keletkezett...
A daruszerelvényt különben M62 001 hozta le, fél 7 körül állt ki a daruval, gyönyörű volt... (1 tekercs csak a mozdonyra)...
Ez inkább gfeca szakterülete, de a Z1/Z2-es kocsik szerintem most is beletehetök, az UIC-csatláson keresztül müködik minden, ajtóvezérlés, világítás, hangosítás. A motorkocsi diagnosztikus rendszere lehet, hogy nem tudja leolvasni egy DWA-kocsi hibáit, de ettöl még mehet a vonat. Ez állítólag a Bmxz/Amxz-kocsiknál sem mindig sikerül.
Art az pozitív, hogy végre egy nagy(obb) befogadóképességű vonatot állítanak ki belőlük. Ha jól emlékszem, hatrészes szerelvény a maximum. Most nyilván vanfelesleges pótkocsi. Ha mindhárom járna... Kíváncsi lennék, mennyibe kerülne egy "sima" Z2 távvezérléssel való ellátása...
Ezt így nem jelentem ki. Ami biztos, egyetlen BV-motorvonatnak kellene közlekednie a Balatonra (870/875/874/871) és a múlt héten V43 járt a BV mellékkocsikkal. Gondolom, ha lett volna üzemképes BVmot motorkocsi, akkor inkább egy komplett motorvonatot közlekedtettek volna. Tehát én arra gyanakszom, valami gond volt a BVmot 001-gyel és 003-mal is.
Ha jól emlékszem, ezt a BVmot 002-t láttam a GANZ-ban forgóváz(?)-felújításon, alighanem most készült el és így egyböl üzembe is állították.
Ma mutatták be Szombathelyen a Btzx-803 IP vezérlőt. Elég jól sikerült. Az új kaszni nekem nagyon tetszik. A vezérlése úgy van kialakítva, hogy a rigi illetve új kasznis IP-k távvezérlésére egyaránt alkalmas. Elvileg 6 egységből álló vonat is összeállítható lenne. A tájékoztatóban elhangzott, hogy a MÁV saját erőből nem kiván több IP-t illetve IP vezérlőt (eddig elkészült 20+4 db) gyártatni, de ha valamelyik önkörmányzat igényli, és beszáll a finanszírozásba, akkor készülhet ezután is. A futópróbán azt tapasztaltam, hogy álló helyben a kocsi kicsit zajos, és ráz. (nem jó az agregát felfüggesztése. A megváltoztatott rugózás kedvezőbb futási tulajdonságokat hozott, kölönössen 80 km/h fölött fut szépen, ilyenkor a zaj és a rázkódás is megszűnik. Nagyon tetszett az új fűtő-hűtő rendszer működése. Pár apróság nem tetszett, illetve én másképpen oldanám meg, de most nem akarok túl hosszú lenni.
Hazafelé Balatonedericsen elkaptam a kiinduló nosztalgia vonatot 324-540 ha jól emlékszem. Fordított állásban, sűrű fekete füstel, és azzal az eszméletlen hanggal, amit gyermekkorom óta nem hallottam.
Pulettke én a Te helyedben nem hagynám békén ezt a Foma gyereket!
"De sok esetben egyszeru a megoldas PL.csak egy mas tipusu regulator kell,"
Ettől a regulátortól azonban "csak" a motor alapvető tulajdonságai változnak meg így az a motor nem az a motor. Elfogadom hogy egy motorcsalád egy azonos gyártótól számos célra felhasználható, de egy adott motor csak arra amire tervezték. Ganz 12 VFE hajt fórótornyot, fűtőgenerátort, motorkocsit. Alapvetően ugyan az a motor mégsem cserélhető fel egyik a másikkal egy az egyben. Egyébként a tipus jel utáni betűjelzések is erre utalnak pl S=stabil K=közvetlen befecs. stb.
"sok motoron lehet talalni latszolag celtalan felonteseket"
Ezek a látszólag céltalan felöntések szerintem nem arra utal hogy a motor másra is jó, hanem ilyen a gyár öntési illetve megmunkálási technológiája.
Kérdezted, hogy én is műhelyben dolgozom? Nem, de "néha" oda is be kell mennem.