Keresés

Részletes keresés

czzf50 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14077
Most kaptam: még csütörtökön a délelötti kanyarban szolgálatképtelen lett az ötrészes BV 002 motorvonat. Jó sokáig bírta....
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14076
Bár most meg találtam egy - bár kissé gyenge minőségű képet a még csíkos 300x-ről (nem tudm leolvasni), azon pedig rajta van ez a rostély... (viszont a 3002-n és a 3015-ön (GH-könyvben lévő fotó) nincs. Nem értem...
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14075
kihagytam: ...mármint a tető oldalsó részén...
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14074
Azért érdekelt, mert néztem pl. a gári kivitelű 3015-öst és a jelenlegi képeimet és a szellőző mellett a jelenlegi képeken látok egy plusz rostélyt. Vagy az nem ehhez tartozik?
Előzmény: mdbz (14073)
mdbz Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14073
Az első MD amivel találkoztam (1971) a 3006 volt, már külső szívással érkezett a gyárból. Ha fontos utánna nézek.

mdbz

Előzmény: rm40 (14052)
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14072
Nekünk új ;-))
Lehet, hogy komolyabban kellene "ismerkednünk" velük? :-)
Előzmény: czzf50 (14071)
czzf50 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14071
"új olasz gyártmányú villamos mozdonyokat"

Hány éve rohadnak a jó kis párás klímában?

Előzmény: rm40 (14070)
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14070
A mai Magyar Nemzetben megjelent cikk egy részlete:
"A tervezettnél hatmilliárd forinttal kevesebb veszteséget produkált a MÁV Rt. az idei első fél évben. Az üzleti tervben az első hat hónapra meghatározott veszteség 10,5 milliárd forint volt, a vártnál kedvezőbb eredményt az áru- és személyfuvarok, illetve a vagyonhasznosítás 4,7 milliárdos többletbevételéből, valamint az 1,3 milliárdos költségmegtakarításból érte el a vasúttársaság. A terven felüli pénzeket a személyszállítási és árufuvarozási szolgáltatások fejlesztésére fordítja a MÁV, többek között ebből a forrásból készülnek beszerezni új olasz gyártmányú villamos mozdonyokat, amelyek 160 kilométeres óránkénti sebességgel képesek vontatni a szerelvényeket "

A teljes cikk itt található.

czzf50 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14069
Köszi, mdbz!

Rég jártam arra! Ezek szerint végre megoldották ezt a problémát is.

Egyébként nem lenne baj, ha megszünnének a leeresztett áramszedös kiszigetelt szakaszok, nekem furcsa, hogy a székesfehérvári 20-as vonali közúti felüljáró alatt átfér a villanymozdony felengedett áramszedövel, ugyanakkor a 150-es vonali három leeresztett szakasz (Pesterzsébet környékén) nem akar megváltozni.

Előzmény: mdbz (14064)
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14068
Az viszont érdekes, hogy egy vonatban több villamosmozdony esetén az elsőnek az áramszedőjét is le kell vennie.
Maz Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14067
Szia tom sawyer!

Hát te se mentél le pécsre?

Előzmény: tom sawyer (14066)
tom sawyer Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14066
Hali!

Nyékládháza.

Előzmény: V42 515 (14018)
totyus Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14065
A Jászberényi úti felüljáró alatt is lehúzott szedővel megy át a mozdony, vagy az más miatt van?
Én először azt hittem, hogy valamiért a felújítás miatt kell ezt csinálnia.
mdbz Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14064
"Van olyan is, ahol le kell engedni az áramszedöt (Kaposmérö), de hogy miért, az nem világos."

Van olyan ahol le kell engedni, (a kivétel erősíti a szabályt) de Kaposmérő nem tartozik ide.
Kaposvár-Kaposujlak között lévő fázishatárnál másfél évvel ezelőttig, egy "kemény pont" miatt le kellett venni az áramszedőt, de átépítették és azóta ott sem kell.

mdbz

Előzmény: czzf50 (14063)
czzf50 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14063
Én úgy tudom, szakaszhatárnak csak az egyenáramú elválasztást hívják (villamos, troli, fogas, metró, stb).

Ahol különbözö fázisú váltakozóáramú szakaszokat kell elkülöníteni, azt fázishatárnak kell hívni. Ahol ehhez még feszültségkülönbség is járul, azt rendszerhatárnak kell hívni (pl: Hegyeshalom, 25 kV 50 Hz és 15 kV 16.7 Hz, vagy Decin, 3 kV egyen és 15 kV 16.7 Hz)

A magyar fázishatárok sokfélék: van légszigeteléses (leggyakoribb), egy szigetelös, négy szigetelös és különleges kialakítású.
Van olyan is, ahol le kell engedni az áramszedöt (Kaposmérö), de hogy miért, az nem világos.

Előzmény: plebejus (14023)
gfeca Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14062
Üdv Mindenkinek!

mdbz: KÖSZI!

Ha már TE is ezt mondod akkor biztos elhiszik...

Más:
Prága++:
Marslakó:

Egyenlőre 140-el mennek mert,a biztosítóberendezés mozdony oldali részének átalakítása folyik még.
OFF
Eléggé siettél, így nem biztos hogy láttad amint az érkező Csárdást a kocsivizsgáló felkészülten, 4 db "vörös" bárcával várta.(bunkofon 1 előnye a sok hátránya mellett)A Te kocsidat is kisoroztattuk....Így utólag is sorry a problémáért....
ON

gfeca

Előzmény: mdbz (14045)
Bárdos Imre Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14061
Mindenkihez!

Valaki fel tudja tenni a tarra a képeket, mert Divi címéről visszajött az egész mondván, hogy ismeretlen cím.

Bárdos Imre Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14060
Mindenkihez!

Bárdos Imre Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14059
Divi, mail ment régi Gigant képekkel.
Maz Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14058
Azt hiszem igazad van, közlektan 2-ben mintha fel-le és jobbra-balra is mozgott volna a jelleggörbe, de ezzel valószínüleg kis mértékben lehet változtatni.
Előzmény: John Howard (14056)
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14057
Nem egy egyszerű dolog ez a Kandó-rendszer :-) Azt hiszem beleásom magamat a Kandó-könyvbe és elmélyedek a részletekben...

Az utolsó V55-ösöknél egyébként hiányzott az ötödik fokozat, így "csak" 100 km/h volt a legnagyobb sebességük.

Előzmény: John Howard (14056)
John Howard Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14056
Is. Meg a forgórész rövidrezárásának szabályozásával, a vízellenállással. Tehát gyakorlatilag fokozatmentes szabályozást tett lehetővé.

A V40-V60-nak valóban 4 fix fokozata volt (pólusszám-átkapcsolással), a segességértékek rendre 25-50-75-100 (V40), illetve 17-34-51-68 (V60) km/h volt. A V55-nél hasonló volt a szabályozás (bár az már nem egymotoros volt), ott 5 fix sebességfokozat volt, 25-50-75-100-125 km/h sebességre. De a vízellenállások vesztesége csak szinte mérhetetlenül kicsi volt, annak ellenére, hogy jól látható gőzfejlődés volt a mozdonyok fölött...

Előzmény: rm40 (14055)
rm40 Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14055
Valóban. a Kandóknál pedig, ha minden igaz, a motor pólusszámának a változtatásával dolgztak.
Előzmény: Maz (14054)
Maz Creative Commons License 2000.07.22 0 0 14054
Hali!

TC: Soros gerjesztésű, egyenáramú motor.
Karakterisztikája nagyon alkalmassá teszi vontatásra. Az asszinkron motorok kivételével az egyetlen típus, amelynek fordulatszámát nagy mértékben változtatni lehet.
A TC-k fordulatszámszabályzása a gerjesztő árammal(Kapocsfeszültséggel) lehetséges. Az asszinkron motornál ez a frekvencia változtatásával lehetséges csak, és karakterisztikája is rosszabb. A frekvenciaváltás lehetséges pólusszámváltoztatással(2-3 fokozat lehet esetleg és nehézkes.), és frekvenciaváltókkal. Ez utóbbit manapság elektronikus úton oldják meg(1 fázist egyenirányítják, majd ebből csinálnak 3 fázisú változtatható frekvenciájú áramot.), a kandó mozdonyoknál frekvenciaátalakító trafók voltak, ha jól tudom 4 sebességfokozattal(azért elég jól átfogta a sebességtartományt).Ennek ellenére az asszinkron motor kezd teret nyerni a TC-vel szemben, mert maga a motor egyszerűbb, olcsóbb, üzembiztosabb(nincsenek szénkefék, csak a csapágyazás).

marslakó Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14053
Hali,

Julius 14-erol meg egy-ket dolog:

Tobben megerositettek, hogy V63001-nek ez volt az eredeti szine. V63002 feherebb volt, nemsokara Bardos Imre jovoltabol a tar-on is lehet majd latni olyan kepet, ahol a ketto egymas mellet all, es a kulonbseg jol latszik.

En sajnos lemaradtam, de este 8 korul erkezett a skanzen bejaratahoz a Pft-s vasutasnapi rendezveny szinhelyerol, Angyalfoldrol a jatszoteres kocsival A61 017, aztan gyorsan el is ment. Pedig milyen kiralysag lett volna a futohaz korul 3 NOHAB!!! Mi Juditkaekkal a forditokorong mellett ultunk, es nem is tudtunk az egeszrol!

HOLNAP (szombat) M40 113 megy Bekescsabarol Gyulara a reggeli sebessel, ha addig a helyzet meg nem valtozik, aztan gm vissza. Leo, hallod? Aki tudja az otthoni telefonjat, az hivja fel, a 06.45-os szemellyel meg odaer!!!

OFF
Juditka:
Kerestem a Deli pu-on Deli csokit, de nem talaltam. Azt tudom, hogy a Fradi palyanal Fradi csokit arulnak :)) Egyebkent van termeszetesen, de mar Suchards, egy picit mas az ize, es van nagyobb meretu Deli szuper is, meg a regi iz variaciok is. De foleg Szlovakiaban, a cseheknel kevesbe, ezen az uton egyaltalan nem is lattam, igaz, nem olyan helyeken jartam. Tenyleg, csokis topic van valahol :))
ON

rm40 Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14052
Mdbz!

Lenne egy MD-s kérdésem (Hányadik is? :-))

Mely pályaszámtól érkeztek a motorkocsik gyárilag külső levegőszívással? (Ugye az a plusz rostély tartozik hozzá?)

rm40 Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14051
TC=vontatómotor. Jó rövidítése a "TrakCiós" szónak is, azonban szvsz a Ganz VM által az M44, V41, V42 sorozatokhoz szállított vontaómotorok típusjeléből származik (az M44-ben: TC 32.44a/14 K)
Előzmény: écsapa (14050)
écsapa Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14050
Elnézést ha nagyon "mélyről" kérdezek (ebben azért benne van a fejlődés igérete!), de mi az a "TC"? Ahogy a NoHAB-oknál is olvasom, ez valami mindig visszatérő mumus.
mdbz Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14049
Bz-218 sérülés nélkül megúszta, a melléknek sérült az ajtaja, a távvezérlési csatlás, a lépcső, javítható.

Off

A negatív Uhi-nál van!

on

mdbz

Előzmény: FOMA (14046)
rm40 Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14048
Az IP-k egyébként a soproni regionális híradóban benne voltak.
Előzmény: mdbz (14042)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!