Tegnap IC874 6!!!! részes hernyó (BV002) volt, fénykép készült. Szerintem holnap is érdemes fényképezni...
Valamint a 853-as gyorsot Nagykanizsa-Balatonszentgyörgy között M62,180 vitte! Remélem a kép jó lett...
Tud valaki valamit arról, hogy múlt héten miért esett ki annyi Sziszi? Csomó vonaton 100-as Gigantot láttam.
Áhá, van egy olyan is, ami előjelzi ezeket, az a "két vízszintes, nem találkozó csík"-os tábla, ugye az a két csík nincs is egy magasságban?
Akkor az általad leírt: "Figyelem, elektromos tábla jön!", "Szakaszhatár!", "Főmegszakítót ki!". Akkor ott nem is kell lehúzni a szedőt (az lenne az egy vízszintes, végigmenő csík középen/átlóban).
nincs kizárva, mondom vagy 10 éve olvastam...
de ha jól láttam, akkor előbb volt a "szakadt csíkos" aztán "T betűs" aztán "szakadt U betű"...
gondol a főmegszakítót előbb kéne kikapcsolni mint a az áramszedőt levenni...
holnap amikor megyek Pécelre, meglesem pontosan a táblák sorrendjét...
"Az állomási tolató szolgálatot végző mozdonyokat miért nevezik tartaléknak?"
gondolom azért, mert ha ledöglik valahol a közelben a vonalon egy gép, akkor ez megy ki becibálni a vonatot :-)
"Van olyan ahol le kell engedni, (a kivétel erősíti a szabályt)"
hmmm, hát az én tapasztalataim alapján, úgy mondanám, hogy van olyan is ahol nem kell :-)
ma egy Szobról jövő Hernyó ablakán bámultam kifelé, Vác elött valamivel van egy fázishatár, és pont az alatt ment el a másik vágányon egy szembejövő dupla Hernyó, és szépen leengedte mindkét szedőjét...
aztán ott van Kőbánya felső-Rákos közötti, amit már vonatból is megfigyeltem: az első kocsi elején lehúzott ablak mellett gyönyőrüen lehet hallani a főmegszakító ki és bekapcsolását, ill az áramszedő le és föltételét kisérő kis sercegést. Ezen a helyen készült az a V43 1003 kép is, amint éppen leeresztett szedővel gurul...
Egyébként az ilyen helyeken "táblaerdő" van kitéve, ezeknek a jelentését vagy 10 éve olvastam, megpróbálom felidézni, akinek van F1,F2... utasítása az pontosítsa!!!
-keskeny magas kék tábla, benne "két szembefordított fehér T betű": fázishatár következik
-csúcsára állított kék négyzet, benne "két vizszintes nem találkozó fehér csík": főmegszakítót kikapcsolni,
-csúcsára állított kék négyzet,keresztben "vizszintes folyamatos csíkkal": főmegszakítót bekapcsolni
-csúcsára állított kék négyzet, benne egy kis vizszíntes fehér csík, aminek a két vége fölött kis kihagyással egy-egy függőleges csík (majdnem U...): áramszedőt le
- mint az elöbbi, de nincs kihagyás, szögletes U alak: áramszedőt fel
én így emlékszem ezeknek a tábláknak a jelentésére, várom a pontos infókat róluk...
Leó üzeni, hogy M62 057 vitte Csabáról Bp-re a 18.10-es sebest nyolc kocsival.
A Csörgők gyengélkednek, jelenleg három Szergej dolgozik Csabán gyorsteherrel, illetve állomási tartalékként.
érdekes, most leteszteltem: működik a division@freemail.hu...
viszont szerettem volna neked levélben egy másik email címet küldeni, de azt mondja az itt megadott címedre, hogy nem létezik...
Hogy mennibe kerül, arról talán a többiek -pl. Nohab- tud adatokkal szolgálni.
Annyi biztos, hogy vadúj TC horribilis összegbe kerül. Amikor TC-problémákról van szó, azokon a motorok újratekercselésével szoktak segíteni, de ez is iszonyú pénz lehet. Ennél alacsonyabb fokozat, ha csak a szigetelést újítják fel.
A vontatómotorok csak mozdonysorozaton belül kompatibilisek.
"A Leókkal nem lehetett azt eljátszani, hogy mivel delej nélkül is még úgyis pörög egy ideig a
főgépcsoport, azzal áthaladni a feszmentes szakasz alatt?"
Dehogynem. Csak egy kontaktort vagy relét kellett betámasztani. Megtörtént eset, hogy egy Leó begurult a mozdonyszínbe vizsgálatra saját lendületböl leeresztett áramszedövel, majd miután valaki szóvátette, hogy ez nem szabályos, a Leó kiment a mozdonyszínböl.
Volt elönye is a zajos fögépcsoportnak, nem csak hátránya. :-))
Most bent van a Ganz-ban a mozdony, hamarosan bemegyek megnézni, hogyan áll, szerintem még legalább három-négy hónap, amíg üzembe áll. Utána pedig jönnek a kísérletek, mérések.
A TC-s válaszokat köszönöm!
Mennyire drága dolog, mert nehezen érthető módon sok gép és sokáig "áll TC gondok miatt" ?
Gondolom egymással nem kompatibilisek!
Korábban a segédüzemi gépekkel volt sok gond. És a túlmelegedéssel nyáron. Most mi a baja, nem tudom. A számítógép állítólag kis lemaradással, de jól követi az eseményeket. (Amikor a 100-at eléri a szerelvény, a számítógép már 20-nál tart :-)))) )
Uj képek vannak a Gigant Klubnál: Gigantok, az M62 301 leendö MTU-motorja, Szilik, a kelenföldi fázishatár alulról és egyebek.
Bár most meg találtam egy - bár kissé gyenge minőségű képet a még csíkos 300x-ről (nem tudm leolvasni), azon pedig rajta van ez a rostély... (viszont a 3002-n és a 3015-ön (GH-könyvben lévő fotó) nincs. Nem értem...