Keresés

Részletes keresés

bustiboy Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1336
Ha ilyen házhoz kondenzációs kazánt, és kéményt akarsz, készülj fel egy jelentősebb kiadásra. Egyrészt a "kéményészeti" előírások is szigorodtak, másrészt elég komoly kémény kell a kondishoz (nagy nyomást ki kell bírnia).
A képen látható radiátorokhoz meg használhatatlan a kondis kazán, azok 50 fokos előremenőn semmit sem adnak le. Legalább 2 (inkább 3) soros Dunaferr lenne az alap ilyen méretben, hogy kifűtse 50 fokos előremenő vízzel a szigeteletlen házadat.

De az se biztos, hogy B29-nél elég lenne, sajna...
Előzmény: Hory74 (1335)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1335

 

Képek meg lemaradtak:-)

Hory74 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 1334
Feltöltök pár képet, hogy lásd a radiátorokat, kazánt és a kéményünket. Szerintem a szomszédot nem zavarná, ha csak a falon kilógó oldalsó kéményünk lenne. Így a meglévő kéményt le lehetne bontani. Az ablakokat cseréltük, de láthatod a a fa tokok maradtak és a régi redőnyök, így nem lett rombólás. Ekkora házat körbeszigetelni nem kevés anyagi áldozat. A külső falak egyébként B29-es és 16-os tégla kötésben, így 45cm-es a fal + vakolat. Tudom ez nem szigetelés. Ja és ami nem látszik a gáz kazán alatt van egy fél pince ahol van a vegyes kazán, amit szintén cserélni akarunk, mert ez 30éves a gázkazán 20éves. Most kiváncsi vagyok, hogy a kondenzációs kazán jó lenne ide?
monyesz Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1333

Ezt olvasd el először, utána haladjunk tovább a kérdéseiddel.

http://statisztikus.hu/kondis/

 

 

Ne vágj bele ismeretek nélkül. Minden esetre én azt mondom, hogy a legjobb spórolás a hőszigetelés, nyílászáró cserék.
A jelenlegi fűtési rendszeredhez hozzányúlás biztos nem áll meg egy kazáncseréből, ez költségben, munkában is sokkal többet jelenthet.

Enginer topictárs egy C18-as kazánnal nagyon jól elvan egyébként, lehet hogy neked is olcsóbb lenne azt magtartani, zárttá tenni a rendszert, berakni egy nagy puffert...

Előzmény: Hory74 (1332)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1332
Nem tudom:-(  Remélem kifejted! Hagyományos központifütésünk van nyitott a rendszer a padláson tágulási és rendes jó nagy sárga v alakú alu radiátoraink vannak. Nyilván a rendszert zártá kell tenni. A háznak van külőn ugynevezett kazánház része, ahol megtalálható a vegyes és fali gáz kazán.
Előzmény: monyesz (1331)
monyesz Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1331
Ha kondenzációs kazánban gondolkozol, akkor ugye tudod hogy hova ajánlatos ilyet szerelni ?
Előzmény: Hory74 (1330)
Hory74 Creative Commons License 2009.02.10 0 0 1330

Sziasztok!

 

Érdeklődnék kinek van tapasztalata Termomax inka 35 kazánról? Egy nagy családi házban lakom és egy 20éves Fég C-30 üzemel nálunk, de nagyon gazdaságtalan. Igazából van vegyes kazánunk és azt is szeretnénk kidobni és helyette szeretnénk valami modern kazánt. Ez a termomax inka egész jó áron van a többihez képest és fontos az ár értékarány, mert lehet a 2-3száz ezerrel drágábbsem jobb?

portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1329
Hát akkor lehet, hogy mélyen a zsebbe kell nyúlni egy Exacontrol E7-ért. Kösz a gyorstalpalót
Előzmény: monyesz (1327)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1328
Szobatermosztát nélküli jól működő rendszere Enginernek van, egy C18-as Fég kazánnal, lehet neked is az kellett volna.
Előzmény: portugálfan (1326)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1327
De mit vársz a külső jeladótól ? Az arra való, hogy a kazán előremenőt szabályozza a külső hőfok függvényében.
Namármost ahogy az előremenő eléri az 50 fokot, lekapcsol a kazán, aztán azonnal vissza is kapcsol.
A szobatermosztátot megfelelően kell elhelyezni, a leggyorsabban lehülő és leglassabban melegedő helységbe. Oda nem szabad termoszelepes radiátort rakni.
A többi helységbe lehet és kell is, azok lezárnak, ha megvan a beállított hőfok.

Aztán meg a 20kw-ra visszaszabályozás nem sokat ér, hiszen a minimálist kellene lejjebbvinni, hogy kis hőigény esetén (amikor kisebb a hőveszteség a kazán minimális teljesítményénél) ne kapcsolgasson.
Előzmény: portugálfan (1326)
portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1326
Semmi, mivel az nincs. Csak az lenne a megoldás? Egyébként az összes radiátort termoszelepekkel kaptam, ha beraknék egy helyiségtermosztátot, akkor használhatnám őket dísznek, mondjuk most is ...
A szobatermóval az a gondom, hogy csak egy helyiség hőmérsékletét figyeli, ha lesz egy hűvösebb helyiség annál akkor ott vakarózhatok. Vagy nem jól gondolom?
Előzmény: monyesz (1325)
monyesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1325
Szobatermosztáttal mi a helyzet ?
Előzmény: portugálfan (1324)
portugálfan Creative Commons License 2009.02.07 0 0 1324
Sziasztok! Kis segítség kellene: Egy SaunierD Ecosy F28 EAS tip. kazánunk van külső hőm. érzékelővel. A legkissebb (029) fűtőgörbével megy, talppont 15-re tolva, 20kW-ra maximálva a teljesítmény, max 50 fokos fűtővíz. Ha kint melegszik az idő, úgy tűnik, nem foglalkozik vele, ugyanúgy percenként bekapcsol, persze ezért bent már túl meleget csinál. 50-en fokra felfűti a vizet, kikapcsol, kb 1-2 perc alatt lehül 40 fokra majd kapcsol is be - ez normális? Vannak termosztátok a radiátorokon, de ha jól gondolom attól hogy lejjebb veszek egy kettőt, a kazán nem fog kevesebbet járni. Mit lehetne állítani rajta, hogy ne menjen annyit? Persze le lehet kapcsolni, de nem hiszem hogy csak ez a megoldás.
monyesz Creative Commons License 2009.02.04 0 0 1323

A helyzet szerintem a következő.

 

Először legyen meg a hőszigetelés és a nyílászáró csere, legalábbis legyen meg az, hogy milyen értékekkel lehet számolni az épületgépészeti tervnél.

A kondenzációs jobb hatásfokú lesz (egyébként ez is zárt égésterű és tubós ! :) ), mert a fűtési idény nagy részében, de a felében biztos, nem olyan nagy a hőigény, hogy ne tudna a kazán kondenzációs üzemben dolgozni. Ha meg kevés a kazán teljesítménye (kondenzációs üzemben nem ad le elég hőt), akkor a kondenzációs kazán működhet sima turbósként !

Valljuk be, hogy a -10 alatti hőmérséklet Mo-on nem sűrűn fordul elő (összesen 10-15 napnál többre nem saccolom, fűteni viszont 180-210 napon biztos kell). Tehát ha egy rendszer kondenzációs üzemben elmegy a fűtési idény 95%-ban, akkor a maradék 5%-ban mehet sima turbósként, lényegében nincs nagy jelentősége. Úgyhogy a radiátorokat nem biztos hogy annyira túl kell méretezni ! ;)

 

Nem tudok épületgépészt, de ígéretes, hogy aki előzetes számot mondott, az tervez és nem a hasára üt ! Persze amíg nem rendeled meg nála a tervet, addig nem fogja odaadni a méretezést, ez érthető. :) Szerintem ha van szerelő is, akivel összedolgozik, akkor ne keresgélj tovább tervezőt-kivitelezőt.

Előzmény: ArtuDitu611 (1320)
PR0DIGY Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1322
Köszi.

Esztétikai szempontból a kazán alá gondoltam a 160-as szögletes változatát, tényleg lehet-e különbség abban, hogy hengeres vagy szögletes, esztétikáját kivéve? Most úgy néz ki, a 160-as felé billen nálam a mérleg nyelve.

Üdv.
Előzmény: Dínó (1321)
Dínó Creative Commons License 2009.02.03 0 0 1321
Szerintem a Junkers ST120 kb ugyanolyan, mint bármelyik másik gyártó hengeres zománcozott indirekt tárolója. Hőcserélőfelület kb 1m2, felfűtési idő (10->60 fok, 75 fokos előremenővel) 19-20 perc. A 160-as meg kb. 23-25 perc alatt végezhet.

Előzmény: PR0DIGY (1295)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1320
4. a kombi cirkó oké, csak a kondenzációsba nem vagyok 100 %-os.
Talán egy zárt égésterű turbós jobb hatásfokkal működne a rendszerben.
Először is olcsóbb, még egy márkásabb is, másodszor kisebb radiátorok is kellenek (nem kell túlméretezni). Ami pénzt ezen spórolnék, abból lehetne nyílászárót korszerűsíteni.
Ezért kellene a segítség. Az épületgépész ebbe is tud segíteni?
Előzmény: monyesz (1315)
Gyurco78 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1319
Szerintem biztos hogy nem a minimum teljesítményen van a legjobb hatásfoka...valahol a középúton lesz az.
Pl. néhány SD kazán prospektusát átböngészve, min. teljesítmény és min. gázfogyasztás alapján hatásfok: 80%, max. teljesítmény és max. gázfogyasztás: 90%.
Előzmény: katonalajos (1317)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1318
Hőigény adat onnan, hogy kijött egy gáztervező+ egy szerelő felmérni a dolgokat. A tervező azt mondta telefonban, hogy Ő egy számítógépes programmal kitudja számolni a hőigényt.
Majd két hét múlva kaptam egy árajánlatot Tőlük, amiben le volt írva sok minden, de például a hőigény csak így, nem helyiségek szerinti bontásban, valamint a radiátorok is csak darab számra egy tételben.
Addig is olvastam itt sokat és tanultam belőle.
Most kell egy jó épületgépészt hívni aki független!
Szentendre környéke, tudtok ajánlani normálisat?

Előzmény: monyesz (1315)
katonalajos Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1317
Nekem ez a 3.9KW nagyon tetszik, én is elfogadnék egy ilyet. :-) A Baxink kb. 7KW-ig tud lemodulálni, és bizony sokat kapcsolgat emiatt a kazán. Biztosan még kisebb lenne a fogyasztásunk 5%-kal, ha folyamatosan tudna fűteni a kazán.
Különben meg én úgy tudom, hogy minél jobban lemodulál a kazán, annál jobb a hatásfok, alacsonyabb a fogyasztás.
Előzmény: mcsaba111 (1316)
mcsaba111 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1316
helló

Eddig a legkisebbre lemoduláló, amit találtam:

Junkers Cerasmart ZSB 16-1 A, ez 3,9 kW_ról indul, Al-Si ötvözetű hőcserélővel
Vagy itt egy Vaillant ecoTEC pro, 6kW-ig megy le, ez rozsdamenes acél hőcserélős

A ki-be kapcsolás mennyi veszteséget okoz? Számottevő, vagy nem érdemes vele foglalkozni?

köszönettel


Előzmény: monyesz (1314)
monyesz Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1315
1. Én azt javaslom, hogy csak kombiban gondolkodj.
2-3. Fogj fülön egy épületgépészt , és méreteztesd ki a rendszert, a radiátorokat pontosan, nem hasraütésre ! Nagy különbség van a tetőtér és a pincerész miatt.
4. Kondenzációs kazánt, alacsony előremenőjű radiátoros fűtést alacsony hőveszteségű, jó hőszigetelésű helyen szokás alkalmazni. Pl a tetőtérbe iszonyat hősziget be kell pakolni, hogy ilyen legyen.

Azért az érdekes, hogy írsz 8-10kw hőigényt, de nem tiszta mekkora radiátorok kellenek - honnan akkor ez a hőigény adat ?
Előzmény: ArtuDitu611 (1312)
monyesz Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1314
Akkor nagyon sok lesz oda a 7kw ! Ha max 8kw a hőveszteség (ami -15 fokra értendő), akkor neked olyan 2kw-ig lemenő kazán kellene.
Az Inka hőcserélőjével nincs gond egyébként.
Előzmény: mcsaba111 (1308)
Gyurco78 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1313
1. Ha csak 1 fürdőszoba van, talán jó az átfolyós kombi is. Csak ha asszony mosogat, te ne akarj fürdeni pont akkor :)
Ha tárolósat választasz, akkor hogy ez most külön tároló, vagy benne van a kazánban, szerintem ízlés kérdése, ha külön van, és behal a kazán, nem kell kidobni mindkettőt.
2. Ha 10 kW a ház hőigénye, akkor nyilván 10 kW közeli kazán kell, de mindenképp olyan, ami le tud modulálni minél alacsonyabbra (nehogy a kazán minimális teljesítménye is több legyen, mint a hőigény -15 fokban). Átfolyós kombiból kell a 24 kW max. teljesítmény.
3. Ha már tudod, hogy 10 kW a ház hőigénye, akkor tudnod kéne, hogy helyiségenként mennyi, különben hogy számoltad ki? Ehhez kell választani radiátort.
4. Passz, ha van sok pénzed, vegyél kondenzációsat :) Bár egy Inka nem is olyan drága...
Előzmény: ArtuDitu611 (1312)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1312
Sziasztok!

Előrébb vagyok néhány adattal házügyileg, amit most megosztanék veletek és kíváncsi vagyok a véleményetekre.
A ház 3 szintből áll pince(külön álló), földszint, tetőtér (1méteres térdfal+45°-os ferdesík), a kettőt 4 m2-es feljáró köti össze. Semmilyen fűtés eddig.
Kondenzációs kombi kazánra gondoltam, csak radiátoros fűtéssel!
Egyenként 44 m2-es alapterület. Légköbméterre pince 100 m3, földszint+tetőtér 243 m3. A ház hőigénye 8-10 KW.
A pince különnyíló teljesen, ide tervezem a kondenzációs kombi kazánt + helyiségenként 1-1 radiátort temperálni.
Földszintre nappaliba 2 radiátor, fürdőbe 1 nagy törölközőszárítós, kisszobába 1 radiátor tervek szerint.
Tetőtérbe 2 hálószobába 1-1 radiátor, wc-be 1 kicsi, közlekedőbe semmi, mert úgyis egy légtér a nappalival.
Szeretném jól méretezni a fűtésrendszerem ezért vagyok kíváncsi a Ti véleményetekre (itt "független" hozzászólók vannak).
Kérdéseim:
1., Milyen rendszer lenne a legjobb ( kombi vagy külön fűtő és melegvíz)?
2., Mekkora teljesítményű kazán lenne ide ideális?
3., Mekkora radiátorokkal (kb. KW)?
4., milyen kazánt (én kondenzációst szeretnék, de nem biztos hogy az a legjobb ide)?
Axióma Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1311
Az a 8kW az kb. -15 fokra van meretezve... tehat lesz kb. 2 heted az 5 honapbol, amikor minimalisra modulalva (ki tudja, hogy ugyanolyan jo hatasfokkal-e, mint a nevleges teljesitmenyen) mehet a kazan folyamatosan. A tobbi 4,5 honapban meg veszettul sok...
Előzmény: mcsaba111 (1308)
Gyurma60 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1310

Sziasztok...

 

Nekem egy Inka 24-em van...680m3-van fűtve vele...igaz könnyűszerkezetes ház...10cm-Nikecellel borítva....

Mikor azok a nagy hidegek voltak jan közepén,akkor a kazánom 40%-os terheléssel működött...az-az naponta max 5-órától nem ment többet..és odabent 21.5-22.5Co-között van a higany...Ekkor fogyasztottam 9.2m3/nap-HMV-vel együtt...

Eddig Nagyon nem bántam meg ezt a kazánt....

mcsaba111 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1309
Szia!



Abban gondolkodtam, hogy majd apránként összelegózom a rendszert, de először legyen már valami, hogy be tudjunk költözni végre és majd ha lesz pénz, hozzátesszük a többit.

Még találkozok a tervezővel holnap, felvetem neki a faelgázosítót, végülis bekerülési árban kb a kondissal egyenértékű, csak a kondis már tud HMV-t. Kandallónak nincs hely sajnos.

Na meglátjuk még, a héten el kell döntenem.

Köszi a kimerítő választ.
Előzmény: Cushman (1306)
mcsaba111 Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1308
Szia!

Az Inka le tud modulálni 7 kW-ig, nem megy a 24 kW folyamatosan.
A ház szigetelés utánra 8kW veszteségre van kiszámolva, ez jónak tűnik.

Igazából a hőcserélő bizonytalanított el, mert le akarnak beszélni a nem saválló acélról, más meg azt mondta, hogy a Termomax hőcserélője is biztos üzemű hoszzú távon.



Előzmény: Cushman (1307)
Cushman Creative Commons License 2009.02.02 0 0 1307

Ugyan nem ismerem a házad szerkezetét, de 100m2-re nagynak tűnik a 24-es INKA.

Érdemes utánaszámoltatni, mert később gazdaságosabb egy megfelelő méretű kazán üzemeltetése.

Olvass vissza. Katonalajosnak 90m2-re erősen túlméretezett a Baxija.

Nekem 550m3 kell fűtenem, de még nekem is sok a 24KW-os kazán. Annakidején a szerelő azt mondta ez jó lesz esete volt nálunk. Most átszámoltam és 14KW-os is elegendő lenne. Ez ott látszik, hogy a fogyasztásomban "alig" van különbség -10 és 0 fok külső hőmérséklet között.

Előzmény: mcsaba111 (1305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!