Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14298
Az utóbbi napok(nagyon konstruktív)hozzászólásaihoz(értekezés a különböző áram rendszerek+egyéb)ide tartozik a teljesítmény tényező+ideális fogyasztóról néhány sor.

A váltakozó áramú hálózatoknál szereplő mennyiségek vektor mennyiségek(feszültség,áram,teljesítmény).Ezeket a szemléletesség kedvéért vektorábrán szokták szemléltetni.Akármennyire furcsán hangzik(nekem 3-Bláthy-s évbe került mire elkezdtem kapisgálni)az áram és a teljesítmény 3 küönböző vektoros összetevőből áll:
Hatásos áram(a ténylegesen munkát végző áram)
látszólagos áram(a hatásos és a meddő vektoros összege pithagorasz tétellel számitjuk)
meddő áram(szükséges rossz ez hozza létre a mágneses teret)
Ezekhez rendre tartozik egy teljesitmény is
hatásos(P,Kw)
meddő(Q,Kvar)
látszólagos(S,Kva)
Ezeket Igy lehet Ábrázolni:

Y tengely:
Feszültség,hatásos áram,hatásos teljesítmény
X tengely:
Meddő áram,meddő teljesitmény

a lászólagos értéket ugy kapjuk hogy a meddő vektort elcsusztatjuk a hatásos vektor végéhez és az origóbol huzunk egy egyenest a meddő végéhez.Igy egy derékszögű háromszöget kapunk aminek az átlója lesz a látszólagos áram,teljesítmény(ennyit vesz fel a hálózatból).
A teljesítmény tényező a hatásos és a látszólagos közötti szög(fi)cosinus értéke.Minnél jobban közelít az értéke az egyhez annál jobb(annál több hatásos teljesítményt tud átvinni a hálózat annál több pénz az árámszolg.nak).
A villamos hálózat méretezésénél a látszólagos értékkel számolnak.
Ezért szoktak büntető tarifát alkalmazni azokban az esetekben amikor a nagy fogy.bizonyos cosfi értéknél kissebbnél vételeznek.
A V43 esetében ezért kellett a hálózat teljesitőképességét növelni.De állítólag volt olyan amikor kissebb falvakat lekapcsoltak hogy menjen a vasút.
Megnéztem szak irodalomban a V40,60,44,55 működését jól meg volt variálva...
A Fojtán Istvánt személyesen ismerem(rajzokat szoktam kunyizni tőle).

marslakó Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14297
Jo lenne, ha V43 1016-ig meg most is atkapcsolhato lenne 15 kV-ra, jarhatnank vele egeszen Puttgartenig :) Mikor szereltek ki beloluk ezt a funkciot?

Megcserelodott ma a dolog, M40 203 ment Furedre. Aki Pupos hangot akar hallani, ezzel ne utazzon, mert halk Jenbacher motor szuszog benne. Nohab hajnali 4.49-ig volt Sm-en, aztan 7 korul, amikor a 8807-es mar eljott. Csak nem ekkor volt a bombariado? :)))

En meg a gyori postaval mentem, 9210-et megint M62 182 vitte Szombathelyre. Cellben a Puposra varva megszemleztem M62 200-at. Van rajta 5-os es 8-as is. Igy szerintem ez lehet az eredeti 145-os, amit kesobb atszamoztak 182-re, es legutobb 200-ra. Vagy az elso lepes forditva tortent? 145-os is mozgott, de ahhoz nem tudtam hozzaferkozni szemlezes celjabol, 182 meg elegge uj festesu Euro-Imas (hogy szebbet ne irjak), azon nem latszik semmi korabbi szam. Egyebkent nem hiszem, hogy a jarmujavitokban ne tudnanak a szamcserekrol, amikor mas gepet kuldenek be, mert olyan feltunoek a korabbi szamok egyes gepeken meg ma is.

OFF
V42 515: en uveg nelkuli keretben es dobozokban tarolom a diaimat. Ha kicsit poros lesz, lefujom rola. Lattal mar tolem megjelent fotot ujsagban, nem art neki. A Porst diarol papir kepeirol nem jo a velemenyem, az en kiserleteimnel a szinek nagyon eltolodtak, es a kepek sotetebbek lettek. Kekesebb es fakobb az egesz, emellett meg sotet is. Az osszefogdosas sajna igaz, nekem meg a nyomdaszok is mindig osszetaperoljak a kepeimet, ha oda kerul, persze -gondolom- nyomdaja valogatja. A Sygnatura ilyen szempontbol biztosan szar. De szerencsere ez nem nagyon latszik meg a diakon kivetiteskor. Arra vigyazz, hogy Te se ujjlenyomatozd le oket, nagyon konnyen osszezsirozodnak! En nem szeretem, ha tekercsben kapom vissza a diafilmet, mert akkor gorben all majd a keretben is, de olyan is volt mar, hogy a kep kozepen levo sotet oszlopot neztek a kepeket elvalaszto savnak, es ott vagtak csikokra a filmemet, ugrott a kocka! Diakeretnek amerikai Pakon keretet hasznalok, ezt ott 500-assaval (vagy 100-assaval) merik, kerete most 13-14 Ft-ra jon igy ki, de nagyon konnyu es gyors keretezni vele. A dianal nagyon kell ugyelni az exponalasra, mar fel allas is ronthat rajta.
ON

tom sawyer Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14296
Nana csak lassan a tesstel,ne bántsuk a dácsiát!
Előzmény: Bz forever (14289)
écsapa Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14295
Köszönöm ! Látom "újkori" gépek nincsenek. Például egy Nohabot igy is meg lehetett volna hagyni. Persze mást is! Egy állomáson egy mozdony nem "tájidegen" és az utasok kedvelik !
Előzmény: tom sawyer (14111)
rm40 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14294
István!
Mail ment a freemail-es címedre.

rm40

Előzmény: mdbz (14293)
mdbz Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14293
Ez megint olyan dolog ami nem tűnik fel annak aki minden nap látja őket. Majd jobban megnézem őket.

Off
A kedd alkalmas lenne a régóta tervezett közös látogatásra? Ha igen küldj egy emilt.
on

mdbz

Előzmény: rm40 (14292)
rm40 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14292
Mdbz!

A 3011-es kiváló minőségű bevonatrendszere (alig 3 éves, made in Sl) más gépnél is előfordul?

mdbz Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14291
"Akit érdekel: a délutáni IP forduló is Púpos!!!!!"

Ezek szerint ilyen gazdagok vagyunk. Vagy igazad van, és a képeslaphoz most süt jól a nap.

Fogy az optimizmusom!

mdbz

Előzmény: V42 515 (14286)
mdbz Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14290
1. Lehet benne valami. Akkoriban nagyon futott a Ganz.

2. A remotorizáció gondolata már többször felmerült, de mindig elvetették. Jelenlegis folyik kisérlet a 3010-zel, erről már írtam, de azt hiszem ez sem fog folytatódni. Talán majd a következő variáció.

mdbz

Előzmény: DLala (14285)
Bz forever Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14289
és felrobbantani...(a Daciat!!!)
Előzmény: Bz forever (14288)
Bz forever Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14288
Ma délelőtt bombariadó volt a szombathelyi állomáson.De sajna lemaradtam róla mert már a városban mászkáltam amikor volt és mire kiértem az állomásra már vége lett.Ha lett volna bomba akkor azt valamelyik Daciara kellett volna tenni...
Zolcsi67 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14287
Ha nem is iparvasúti, de Bobó vitt rendes személyvonatot valamikor gyerekkoromban, Esztergom felé. Igaz, hogy Nohab is...
Előzmény: DLala (14284)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14286
Akit érdekel: a délutáni IP forduló is Púpos!!!!!
Előzmény: mdbz (14283)
DLala Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14285
Nem lehet, hogy a Ganz akkor (72-75) éppen egy nagyvolumenu szovjet megrendelésen dolgozott, és emiatt nem volt gyártókapacitás?

mdbz,
eretnek gondolatom támadt:
mit szólnál egy MD remotorizációhoz? Nem csak hajtómu.

Előzmény: mdbz (14283)
DLala Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14284
Azért nem biztos, hogy mindenhol túltengés van mozdonyokból. Valaki írta alább, hogy Tapolcán már tartalék sincs. Idén az x-edik hitel csúszása miatt csúsznak a Csörgofelújítások, ezenkívül pl. Tapolcáról elvittek két Nohabot, a Celliek siratják a két Szergejt, szegény MD-ket egyre többször kell segélyezni, mert olyan helyekre osztják be oket, ahol addig Csörgo járt és azt már nem bírják, a Csörgoket átállomásítják olyan helyekre, ahol addig Nohab meg Szergej járt, ettol azok is ledöglenek, miközben gépek tucatjai állnak a parajosban... Törvényszeruen elokerülnek a Púposok, dehát azokból sincs már sok, ráadásul azokat is selejtezni akarják (lásd állománylista).
Ez így láncreakciószeruen végigvonul az egész hálózaton. Nemsokára fogunk hallani olyan híreket, hogy kimaradt egy járat, mert nem volt ami vigye. Megérjük még azt is, hogy iparvasúttól kölcsönkért Bobó visz majd személyvonatot rendes fordában.

Mondjuk kíváncsi lennék egy Csörgo felújítás végösszegére. A botrányosan drága Szergej remotor árát már tudom.
A megoldás persze adva van, csak hát amíg az önérzet egyeseknek fontosabb, minthogy menjen a vasút, addig változás nem várható.

Előzmény: mdbz (14283)
mdbz Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14283
"Mi volt az oka az MD gyártásnál 1972-1975 között megfigyelhető "interregnum"-nak?"

Szerintem csak az illetékesek "határozottsága".

"Nem kell rögtön rosszra gondolni..."

Én még mindig csak a jóra tudok gondolni. A pupos célszerűségi okokból így tért haza.

A géphiányt én még mindig nem értem. Ennyi mozdony nem régen élég volt 3x ennyi teljesítményhez. Persze akkor mindenkinek az volt a célja hogy "menjen a vasút"

mdbz

Előzmény: V42 515 (14281)
mdbz Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14282
Off

Kaptam, ma válaszoltam.

On

mdbz

Előzmény: division by zero (14266)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14281
Nem kell rögtön rosszra gondolni... Lehet, hogy csak egy későbbi képeslap kedvéért rakták a Púpost az IP-re... :-))
Előzmény: DLala (14280)
DLala Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14280
Tisztelt MÁV Vezérigazgatóság!
+gépészek meg aki illetékes.

Lassan ideje lenne elgondolkozni néhány dízelmozdony beszerzésérol, mert nemsokára a Vezig. szolgálati autói fogják húzni a vonatokat, ha ez így megy tovább!

Volna is egy javaslatom: Nyugaton jutányos áron (bagóért) kaphatóak olyan dízelek, amelyek minden igényt kielégítenek és azonnal bevethetok.

Gömbölyu orruk van.

Előzmény: V42 515 (14273)
illesf Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14279
Dia: én üveges keretet használok, ennek hátránya, hogy papírképet csak üveg nélküli keretezett diáról csinálnak. Előnye, hogy nem karcolódik össze a dia. Papírkép készítése most a DM-ben 49 HUF/db (9*13 cm). Múgy máshol 80 Ft/db körüli áron van (a DM-ben is 84 Ft van kiírva, de hát mégsem annyi...)
Előzmény: V42 515 (14269)
illesf Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14278
Jókor jut eszembe...

8 óra 7 perckor M31 2035 Rákosrendezőn figyelt.

Előzmény: V42 515 (14267)
illesf Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14277
Áramrendszer-átépítések:

Budafoki és törökbálinti HÉV 1100V= (?) ről 600V=-re, Arad hegyaljai HÉV 1500V=-ről 750V=-re, stb.

Előzmény: rm40 (14264)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14276
Köszi!
Előzmény: szega (14275)
szega Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14275
Porst: hát változó a minőség. A baj a diakezeléssel van leginkább. Amikor leadod, üveg nélküli keretben kérik ("szervízkeret"), így viszont az eladó, laboráns, stb. a zsíros kis ujjacskájával lazán összefogdoshatja. Láttam ilyen esetet! Diakeret terén egyértelműen az üveges nyújt jobb védelmet, de csakis a jó minőségű!!! Azaz a drága. Az olcsó üveges keretben a film penészedhet idővel, mert az emulzió nem tud szellőzni. A drágák közül én a GEPE különböző termékeit használom, a sima fémmaszkosat, vagy az antinewton-t. Az üveg nélküli keretek közül a Porstnál kapható kétrészes, műanyag keret is elmegy, 200 db-os csomagban árulják. Archiválásra jók a szintén Porstnál kapható duplatáras dobozok (100 db dia/doboz), illetve a csúcs (szerintem!) a Journal 24 rendszer. Vágatlan diánál, negánál a Hama lefűzhető lapjai a nyerők.
Előzmény: V42 515 (14272)
Hamster Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14274
Azért nem csoda, hogy mindenki a fehér festésre emlékezett, az valami gyönyörű volt, a minap Ferencvárosban láttam egy rakás Gigantot, hát ez a jelenlegi festés eléggé elcsúfítja őket... Persze kérdés, hogy Mari néni tényleg csak akkor veszi-e észre a "semmiből ott termő levegőszínű mozdonyt" (régi festés), amikor már az elvitte a lábát, ettől függetlenül szép.

Hamster

Előzmény: John Howard (14256)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14273
Most kapaszkodjatok: a Szegedről 9.45-kor indult békéscsabai IP: M40 113, Bzmot 407, Bztx 801...
V42 515 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14272
Köszi!

Szegeden dia szempontjából (mármint diáról papírkép) a PORST jöhet szóba. Ennek minőségéről mi a véleményetek?

Előzmény: etwg (14271)
etwg Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14271
Kedves V42 515

A védettség szempontjábol jobb az őveges keret, de sem a vetitéskor, sem másolás esetén nem a legjobb (Newton körök, életlenség, szinváltozás, kifakultság stb.). Ezért ha gondosan tárolod öket (zárt dobozban) akkor az üveg nélküli keret jobb.
Kaphatok ügyes kofferek, ahol már a diavetitöben alkalmazott tárral együtt tárolhatok, és vetitéskor a diaképek (rámák) érintése nélkül azonnal az egész sorozat indithato.

Jobb fotolaborokban bármilyen formátumu képet tudnak diárol (üveg nélküliröl) is csinálni, és ma már negativra sem kell másolni. Sok helyen be is tudjak scannelni a diákat és egy CD is megkapja az ember, amiröl aztány odahaza nyugottan összeállithatja a bemutatot, söt ha rengeteg idö és tárolokapacitás is van, akkor a diákat akár utolag szöveggel, stb. is el lehet látni, meg ha kedved van, akár egy kicsit frizirezni is (pl. a Corel PAINTtal, ki lehet vágni részleteket, nagyitani, szinezni, stb.

Előzmény: V42 515 (14269)
plebejus Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14270
A Leo es a Szili is atkapcsolhato volt, [hogy mindegyik-e azt nem tudom] amig elt a 16KV, hiszen en Kelenfoldon 65-67 kozott sorra lattam kozlekedni V40, 41, 42, 43, 55, 60 sorozatokat.
Előzmény: division by zero (14242)
V42 515 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 14269
Tegnap kész lett az első dia-sorozatom. Szeretnék tanácsot kérni olyanoktól, akik diára (is) fotóznak:

1. Milyen keretbe célszerű tenni a diát (üveges? üveg nélkül?), illetve Ti milyen módon tároljátok? Minden dia keretbe kerül?

2. Diáról milyen módon lehet papírképet csináltatni, ennek esetleg milyen korlátai vannak (pl. méret? csak üveg nélküliről csinálnak képet?)

Mindenféle tanácsot szívesen fogadok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!