nem néztem utána a dolgoknak. Valahol egyszer találtam 5 cm-es ültető szettet, de csak ABS nélküli változathoz árulták. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó futómű csak a "kutyacsont"-hosszában tér el. Ergo hátulra elég az ABS nélküli változat "kutyacsont"-ját megvenni.
Az első futóműnél viszont teljesen más a teleszkóp mérete, kialakítása. Kevés hosszabb rugót beletenni, mert azzal csak azt éred el, hogy hamarabb összeérnek a rugó menetei. Elöl az ABS nélküli változat teleszkópját kell megvenned. A futómű geometria változás veszélye ettől függetlenül fenn áll.
Lehet jobban jársz, ha veszel egy masszív, fém esetleg kompozit blokkvédőt és már annyira nem is fog zavarni, ha leér.
a papíros XTZ660 már csak 300eFt :) nem tudom, hogy lesz-e ennél olcsóbb :) ha indul, ennyit lehet megér és tavaszig össze is lehet rakni. Ezt utána nem kell félteni :D
ma beraktam az új gyertyát, de hát amit láttam azt lehet nem kellet volna :D minek teker valaki szigetelőszalagot a gyertyára?? főleg ha rá is olvad??
Sokat gondolkodtam amíg megvolt, hogy lejjeb ültetem, mert nem ért le a lábam és ha elkezd dőlni (lábad egy kicsi, tényleg kicsi gödörbe lép) nem is lehet megtartani a magas súlypont és méretes tömeg miatt.
Ez miatt terepen néha szenvedősebb volt nekem mint amit csak maga a tömeg indokolt volna.
Az alap hasmagasság még az ABS verziónak is akkora mint a sima XT660R verzióé (ott a blokk alatt vitték el a kiput) azzal is sokan elmászkálnak a terepen, főleg földúton.
Ha tényleg nem Taki túra a terv akkor nem biztos hogy megéri emelni, főleg ha nem vagy 190 cm hosszú lábakkal. Magabiztosabb leszel ha rendesen leér a lábad.
Először inkább költs jó terepes gumira és gyakorolj. Földútra teljesen elég lesz a hasmagasság. Ha meg durvább dolgokat szeretnél vele csinálni akkor hamar rájössz majd hogy oda dögnehéz.
Túraenduró: alapvetően útra tervezet: aszfalt, földút, stb. ott jó elvan, meg lehet pakolni, hosszú távon elmegy.
Ha mindenáron sok pénzt akarsz rá elkölteni akkor beszélj velük:
Haát, én sem vagyok már olyan bohó mint fiatalkoromban...
A tavalyi belga-angol túra nagyon szuper volt - az aszfalt ellenére, és egy centi homok sem volt alattam... (na jó, az a 2 óra ótópálya' 90-100-zal Augsburg előtt - az nem :-)
Vannak sokkal jobb túramotorok a Tenerénél, vannak sokkal jobb andurók is - de egyben a kettő - na erre az egyik legjobb választás a miénk! Mert az aszfalton is bármikor benne lehet a kisürdüng a Zember seggibe', hogy letérjen a kijárt útról :-) És a motorban is benne van "bugi". Ezért imádom!!
POnt arra akarom használni a mocit, amire való! :-))) Kezd benőni a fejem lágya...
(erre a minap megkeres Gabesz, hogy viszket már neki is "kis" homokra... :-))
(ejj, az a tavalyi túra a kalocsai Dunához, az vmi nagyon jó volt!!)
Ez a megfogalmazás nekem soha nem jutott eszembe, de tökéletesen találó! Rám meg főleg :-(
SZerencse, hogy csak egyféle talaj van errefelé, ezért ilyen nagy a pofám - lehet, normális, "rendes", tagolt terepviszonyok között már nekem is lenne egy drz-TT turkálni, mint Bucho-Csokinak.
Meg, még a nagy Taki is szerzett egy kis 50-est hardozni...
Nincs azzal baj.Én nem azért mondtam hogy"miért hiányzik az 5cm)....de endurozni nem ez való.Ez A bol B be visz el bárhol,vagyis nehezebb terepen is akár.
Ezt nem értik sokan.
Olyan mintha venne valaki egy krosszmotort aztán nyomatná a közutat meg az autópályát vele.Persze naponta 5-600km-t.
Idén szeretnénk egy EU 99%-os aszfaltos körtúrára menni. A Continental Trail Attack II-ről mi a véleményétek? Tourance volt régen, elégedett voltam. Esetleg Michelin Anakee III?
Haát, mivel a 660-nak eleve nem túl bő a rugóútja, azért az 5 centiért embert is lehet ölni...
V1: amit Csoki mond, Tenere marad aszfaltra, hard terepre DRZ.
V2: jóáron telókat cserélsz - és bízol benne, hogy megmarad a futómű geometria (garantáltan nem fog :-(((
V3: Tenere csere eleve terepesebb szerkezetre - vagyis régebbi típusra :-(((
A sima földúton végülis az R1 is elmegy - oda elég az ABS-es tenere is - bár Csokit már szívattam meg olyan, "autópálya" simaságot ígérve, hogy a felnégyelésem és a kerékbetörésem után még jól meg is akart verni :-))
(az igazat megvallva, én még nem láttam ennyire felnyomva a búráját :-)) Lehet, ezután ugrott neki a DRZ projektnek...
Homokra is elég a picit rövidebb teló. Ha 20 km/h-t viszzaveszel, akkor meg nagyok helyen elég lehet.
Sajnos sokkal okosabbakat nem tudunk :-(( Szrintem ez a vonal kicsit zsákutca lett neked - ez volt a tanulópénz. (és máshol, máskor szoptam hasonlót - ezen mindenki átmegy) (ki egyszer, ki többször... :-))
Shevi majd megmondja az okosat, de szerintem elöl is komplett telót kellene cserélni. Nekem ABS nélküli van.
Ha földutakon szeretnél csapatni add el vegyél egy DRZ-t 2-3 százezret locsolj rá,h valamennyire renben is legyen és a földutas csapatáskor egyből fültől-fülig fog érni a vigyor a fejeden!
A Ténéré elsősorban TÚRA és csak kisbetűvel endúró! Egyszer vezeti el tempónál egy nyom az elejét meg fogsz lepődni mibe kerül helyreállítani! Tudom tapasztalat! A DRZ-t kivakarod az árokból és mész tovább, de a DRZ túrázásra nem igazán alkalmas, de ENDÚRÓ!
Segitségeteket szeretném kérni a következő problémámmal kapcsolatban.
Néhány hónappal ezelőtt sikerült vennem egy 2012-és évjáratú xt660z ABS-es tenerét.
Tájékozottlansàgomból adódóan utólag derült ki, hogy ennek a motornak gyárilag 5cm-fel rövidebb a rugóútja mint az ABS nélküli változatnak. A gondom az, hogy én ezt a motort kifejezetten földutas motorozásra és könnyű terepezésre vásároltam. Mivel a motor nagyon tetszik és jóállapotú nem szívesen válnék meg tőle. Szeretném a futómű rugóutjait a nem ABS-es magasságárá visszaállítani.
Esetleg egy hátsó rugóstag csere, elől pedig egy hosszabb rugó beépítésével megoldódna-e a problémám?