Korábban volt szó az oldtimer-Bz motorokról, nos, ha minden igaz, Szentes környékén egyre több lesz belőlük, mert Szentest jelölték ki a régi Bz-k gyűjtöhelyének. Állítólag itt a legfelszereltebb a fűtőház.
Az utasok nem igazán örülnek mjad nekik, de lehetnek gondok a 60-70 km/órás sebességű vonatokkal is, mivel az erősen lestrapált öreg motorok két mellékkel nem nagyon bírják ezt a tempót.
>>>Azt hiszem tavaly elött még volt alkalmas vonat a posta környékén amivel fel lehetett utazni késő este Pestre.
Az Elvirában még tavaly is meg volt hirdetve (gondolom az utolsó pillanatokban vették ki, és nem törölték, bár a 1763-as Kalocsa-Nyíregyháza vonatot is ajánlotta már nekem péntekenként utazásra...) a 14601-es 19:00-s nyíri indulással és 21:17-es szolnoki érkezéssel (debreceni és ladányi megállással), akkor már nem volt ilyenkor egyéb vonat, de legalább az IC 601 járt szombaton este is, nem úgy mint most a 611-es...
>>>>A pécsi oldal ebből a szempontból a követni való: amikor nincs posta (14801), akkor van alternatív vonat (S18001).
Ahogy gfeca írta szombat este ez nem játszik, viszont tényleg van követendő példa! a 140-es vonalon hétköznap 14701, egyébként 17001.
V42 515 hírei SMS-ben:
MD3029 és a Bx éjszaka el lettek szállítva.
Tegnap délután M31 2019 Szeged-Rendezőn volt.
Ma 07.25-kor MD3003 jött csabáról a gép volt elől (a Dóm felé)
M62 089 tehervonatot vitt.
Ha valaki tudja hová vitték MD3029-t, kérjük jelezze!
Bocs, én adtam a téves infot Leónak: a 2198-as Csörgő állt Vásárhelyen az 1. vágányon üres kocsikkal, és a 2152 az 5. vágányon szintén üres kocsikkal. A 7713-as jött az 1. o. kocsikkal Csabáról, a Csörgő számát meg elkevertem és véletlenül a 2152-t küldtem SMS-ben Leónak. A fényképekről majd kiderül a gép száma. Előző nap egyébként a 9.45-ös IP-n mentem Csabára, a vezérlőn nem működött az utastér hűtése, tehát lehet, hogy igaz a hír, miszerint nem bírja a pótot és a hűtést egyszerre a motor. Mindenesetre Népkertnél szóltunk a vezérnek, aki jött is azonnal, de a hibát nem tudta elhárítani. Csabán ezért a Btzx ki is lett sorozva, ment a fűtőházba javítani.
Az utóbbi két nap utazásairól később részletesen beszámolok.
Ha jól emléxem úgy írtam, hogy ha a kocsi még akkor is olyan állapotú mint a képeken akkor elhozzák.
Akkor elindultak,(2x-er is),- ekkor tologatták ide-oda- de sajna papírtechnikai okból nem sikerült elhozni.( Nem volt aki kiállítson egy fuvarlevelet!!)Igy buknak meg a jó ötletek....
A következő heteken meg már olyan állapotba került szegény, hogy tanult kollégám úgy döntött, hogy így már nem éri meg.A kocsit egyébként én is megnéztem a múlt héten.
Annyit még, hogy a kocsi nem igazán számít személykocsinak(pályaszám).
"Hát ez az! Pont ezt feszegettük, hogy aki későn menne az utaz6(na) a postavonatokkal( A Te véleményed szerint!). De ilyen - olyan okok miatt azokkal sem tud.
A Topic lakókat szerintem nem kellene ennyire laikusnak nézni...."
Ok-okozati összefüggést ugyan nem látok, illetve elmegyünk egymás mellett, úgy hogy anélkül, hogy laikusnak nézném a topiclakókat:
a csabai posták szolnokig/-tól vannak meghírdetve. Páratlan viszonylatban nincs meghírdetve személyszállításra a 14601-es számú vonat, ennek ellenére a csabai szerelvény feljön Bp.-re, egyesítve a nyíri postával. Pusztán az a tény, hogy én a postát javasoltam késői utazásra, nincs összefüggésben azzal, hogy vannak kivételek.Gy. k.: nem mindenhol van erre lehetőség illetve a MÁV mai hivatalos mentrendje mást tartalmaz, mint a javaslatom. Úgy emlészem nem írtam olyat, hogy tessék felütni a hivatalos ezt, meg ezt az oldalát, ugye tetszik látni van lehetőség az utazásra. (Rögtön hozzáteszem: semmi akadályát nem látom, hogy igénybe vehető legyen személyszállításra a 14601. Azt hiszem tavaly elött még volt alkalmas vonat a posta környékén amivel fel lehetett utazni késő este Pestre. Azóta ez a vonat megszünt, a posta pedig maradt mezítlábas...). A pécsi oldal ebből a szempontból a követni való: amikor nincs posta (14801), akkor van alternatív vonat (S18001).
"Az 1970-es évek közepén indult még egy 150 mm furatú és 160 mm löketű, 6 hengeres fekvő és álló elrendezésű, közvetlen befecskendezésű motor fejlesztése, melynek teljesítményét 1800/min. fordulatszámon 450 LE-re (331 kW) és 2000/min. fordulatszámon 441 kW-ra tervezték, de az 1980-as évek elején csak a prototípusok legyártásáig jutottak el. Ebben az időben a termelés- é űs exportcentrikus központi irányítás, a fejlesztési és kísérleti munkákat háttérbe szorította. A fenti 6 KHF 15/16 és 6 KF 15/16 motorok teljesítménysávjának kiválasztása a közúti dízelmotorok felső és a vasúti célú dízelmotorok alsó teljesítményhatára közötti hézagot kívánta kitölteni, különösképpen a könnyű motorkocsik jelentős darbszámú padló alatti motorigényeit kielégíteni. Ebben az időben az a nézet alakult ki, hogy e motor nemlehet gazdaságilag versenyképes a nagy sorozatban gyártott, növekvő teljesítményű kamionmotorokkal."
"Tudtok arról valamit, hogy a motorok méretezésekor figyelembe vették azt, hogy ez a váltakozó komponens hogyan viselkedik az induktív jellegű motorokon?"
Igen, figyelembe veszik. A cosinus fi javítása, illetve a felharmonikus tartalom csökkentése érdekében különböző kapcsolásokat, ill. szabályozási alapelveket dolgoztak ki. A mozdony által felvett áram felharmonikus-tartalmát lényegesen befolyásolja az egyenirányító előtti váltakozóáramú, illetve az egyenirányító utáni egyenáramú kör indukciója. Az áram hullámosságát csak a vontatómotor kielégítő kommutációjához feltétlenül szükséges mértékben szabad csökkenteni. Mivel a váltakozóáramú oldal önindukciója ellentétes hatással van a felharmónikusokra, korlátozzák a trafó szórási impedanciáját, és rövidzárási feszültségét. Ez a fedési szög növekedéséhez vezet, ami rontja a lambda teljesítménytényezőt, ezért a gyújtáskésleltetéses vezérlés mellett létre hozták a ún. szektorvezérlést és a szaggatásos vezérlést. Negyedik változatként a a gyújtásvezérlést kombinálják a szektorvezérléssel.
Ja hogy mi a lambda?
Az áram alapharmonikusa wattos összetevőjének, és az áram effektív értékének vioszonya.
Köszönöm a reakciókat! Kérdésem: hogy fedezi a fővonalat, ha a közúton való áthaladás előtt, a reptér felé menő irányban van? (Biztos logikus, csak most jó állapotban vagyok...)
Köszöntés mindenkinek! Most tudtam átolvasni két hét anyagát. Remek volt a villamos vontatás elemzése (részben szakmába vágó...), és nagyon megörültem a villamosmozdonyok gyári jelzéseinek is. Köszönet!
Sajnos az email dölgődik, nem tudom elolvasni, ami jött. Ha valakit újságcikk érdekelne (Eisenbahn Magazin) írja meg itt!
Két témához információ ill. hozzászólás:
TARTALÉK GŐZMOZDONYOK HÁBORÚ ESETÉRE:
A hetvenes évek vége felé Vizafogó pu.-on végigfotóztam a gőzösöket (sajnos csak Szmenával fekete-fehérben igen rossz minőségben), de emlékeim szerint azok mind (?) múzeumi példányok voltak, ill. azokká lettek. Pedig a Moldova-könyvből úgy tűnt, mintha az is ilyen tartalék lett volna...
KÉSŐ ESTI VONATOK:
Szerintem nagyon hiányzanak. Példák: Mosonmagyaróváron az utolsó győri személyvonat érk. 23 13-kor, utolsó helyijárat indul a vá-ról 23 15-kor - szombat-vasárnap kivételével!!! (Bp-ről ehhez 19 30-kor kell elindulni).
Kecskemétre utolsó vonat indul Bp-ről 19 30, Kmét-re érkezi 21 17. Utolsó busz indul Bp-ről 21 00, Kmét-re érkezik 23 00 (körül). Elég sokat utaztam ezzel a busszal, tudom, hogy az utasok jórésze szívesebben menne vonattal, de az nincs (a busz mindig tele van). Pedig Kecskeméten nincs hozzá helyijárat: a legtöbben gyalog vágnak neki a városnak.
Szerintem ezt nem oldja meg a postavonat, hiszen azok 01 óra tájban indulnak.
Ellenkező irányban (Bp-re) persze jók a postavonatok (kivéve hétvégén), és szerintem Bp-en nem lehet gond a helyi közlekedés hiánya, mert ha ritkán is, de vannak éjszakai járatok, azoktól már többnyire elviselhető gyaloglásra van szükség.
Summázva: Szerintem nagyon jó lenne este 1/2 9 és 1/2 10 közötti időben a vidéki főirányokba vonatokat indítani, utasgyarapító hatása lenne. Ennek hatására valószínűleg a helyi Volánok is bedobnának egy-két főirányban helyijáratot a vonathoz illesztve. Ugyanígy kellene ellenkező irányban (Bp. felé) kiegészíteni a postavonat-menetrendet is.
M41 2152 (szentesi!!!), Ao, Apv, Apv, Apv. Azaz csak 1.o. kocsival! A vonaton lévő fővizsgáló utasítására a termes 1.o. kocsiba szállhattak a 2.o. jegyesek, míg az Ao volt a valódi 1.o.!!!!!
"Tehat 182 (III) az eredeti 200-as; 200 (II) a korabbi 182 (II), azaz az eredeti 145-os. 145 (II) pedig az eredeti 182-es."
Én nagyon megsasoltam azt a mozdonyt és a 182 alatt az első szám kettesnek tűnt. Ennek ellenére hihetőnek hangzik a dolog, mivel egy fűtőház ez a három szám.
Ebben az esetben mi volt a 145-182 csere indoka? Max. az a B + F lehet.
Pontositok: a UP es SP osszeolvadasakor voltak forgalomiranyitasi gondok, mert egy helyrol akartak az egesz halozatot iranyitani. Az adatatviteli technologia mukodott, csak az embereknek nem volt az iranyito kozpontban helyismeretuk, ezert tortent nehany brutal baleset (tehervonatokkal), asszem halalos aldozatot is kovetelve. De azota szetkaptak tobb helyre a forgalomiranyitast, man6tani tobbet tudna errol mondani. Most mar ismet mukodik a dolog.
Ha mar itt tartunk, az USA-ban, ahol esetenkent 10+ orat kell varni egy vonat fotozasara, a vasutbarat ujsagokban megadjak a vasut altal hasznalt CB hullamhosszokat. Itt el lehet csipni az eppen kiadott utasitasokat. A boltokban is kaphato szkenner masodpercenkent tobb hullamhosszot pasztaz, es ahol beszed keletkezik, automatikusan oda kapcsol. Vannak ezen kivul beszelo tengelyszamlalo dobozok. Ezeken is el lehet csipni, hogy eppen mikor haladt el ott, es melyik vonat. Na igen, meg a tengelyek szamat: 600+ :)))
Szerintem egyaltalan nem problema, hogy az USA-ban mukodik a dolog. Talan pont ezert van a vasut reszesedese 40% felett az aruszallitasban! Viszlat, at kell vandorolnom masik topicba.
M62 072
Werner:
"Szegényt nagyon sajnálom, ő a kanizsai jövevény. Tudod, milyen okból áll?"
Valamivel kifekudt, es mivel 92 vagy miota nem volt javitva, mar nem akarnak hozzanyulni...
Werner:
"Ezek szerint 178-as dolgozik? Hogy van a többi miskolci Szergej?"
Koszonik, jol. Osz ota mindegyik ment, amig 072 le nem allt.
M62 182 volt. Ez asszem ex-145.
Werner:
"Na, ezzel egy kis bibi van. 145 ugyanis egy létező, dolgozó gép."
Na, megprobaltam utana jarni. Eloszor 145-182 csere volt (98 jan.) Nem 245, azt rosszul lattad! Aztan jott a 182-200 csere. Tehat 182 (III) az eredeti 200-as; 200 (II) a korabbi 182 (II), azaz az eredeti 145-os. 145 (II) pedig az eredeti 182-es. Es mind a harom gep meg dolgozik. A mostani 200-as orrain meg kivehetok a 145-os es a 182-es palyaszamainak egyes reszletei is.