Keresés

Részletes keresés

czzf50 Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14522
Most még ilyen sebesség-probléma sincs. Csak nehezebben gyorsul. Szabadbattyánig pár percet összeszedhet emiatt, de ennyi tartalék csak akad a menetrendjében.
Előzmény: rm40 (14521)
rm40 Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14521
Egyébként ezt egyszer már eljátszották. AHargiták szintén négyrészűek voltak, ezért kevés utast tudtak befogadni, ezért kivonták; viszont 100 km/h-ra még hétrészesként is ki lehetett volna állítani.
Előzmény: czzf50 (14519)
rm40 Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14520
Ahogy írtam, a Ganzban főtarfócserézik
Előzmény: czzf50 (14519)
czzf50 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14519
Nem hallottam. Szerintem nem. De akkor miért nem mehet addig 6 kocsival a Samu a Balatonra, hétvégén biztos hogy szükség lenne rá. Ennyire rugalmatlan a MAV?
Előzmény: rm40 (14518)
rm40 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14518
Gondolod, elkészül a Deák Ferenc?
Előzmény: czzf50 (14517)
czzf50 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14517
A 6 részes BV-motorvonat (Samu) állítólag csak kísérlet volt és most már újra négyrészesként fog járni. Egyszer maradt csak fekve a kísérlet ideje alatt. Ösztöl Kaposvárra fog járni, hát oda szerintem nem lesz elég a négy kocsi. Ha ilyen jól bírta most, miért nem maradhat? Ha a mellékkocsi kell ( a többibe ), akkor tegyenek bele Bpmz/DWA kocsit, legalább érdekesen nézne ki (narancs/fehér-narancs/fehér-kék/fehér-kék/fehér-narancs/fehér-narancs/fehér :-))) )

Akinek van róla fotója, most már vigyázzon rá! Nekem van. Kinek van még?

Maz Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14516
Szia tom, végre megjöttél!
Előzmény: tom sawyer (14515)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14515
Halihó mindenkinek!

Letelt a nyaralás igy megint itthon...

M62 072 jövohéten leinformálom
M62 168 B vizsgálatra vár

E ketto kivételével mennek(064,178,205,206,244,245)
M62 064 talán Újhely felé...(NEM A BONTÓBA!!!)
Sok volt a fekve maradás(M41 2189,M41 2200 TUZ!)
Viszont hallottam egy érdekeset az M62 188-ról
Állítólag visszakerült nagy kanizsára átszámozták XY-ra és leselejtezték.XY-lont pedig 188-ra.

mdbz!

Frankó kis motor lehetett volna...

Előzmény: werner (14446)
czzf50 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14514
"Kellene egy gyors HELP:
Hétvégén mi viszi a Saxoniat Koárom-Fehérvár között?? "

Mozdonyforduló szerint M41. De mivel abból rosszul állnak, lehet M62 is.

Lehet, hogy szolnoki Szergej: M62 117 is ott dolgozik. M62 180 is Kanizsáról.

Előzmény: V42 515 (14481)
czzf50 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14513
"Tehat 182 (III) az eredeti 200-as; 200 (II) a korabbi 182 (II), azaz az eredeti 145-os. 145 (II)
pedig az eredeti 182-es.
Én nagyon megsasoltam azt a mozdonyt és a 182 alatt az első szám kettesnek tűnt. Ennek
ellenére hihetőnek hangzik a dolog, mivel egy fűtőház ez a három szám.
Ebben az esetben mi volt a 145-182 csere indoka? Max. az a B + F lehet. "

Én is így hallottam, mint fent. Az elsö csere azért volt, mert a 145-182 valamelyike szerepelt a selejtezési listán. A csere után változott a lista és így mindkettö megmaradt. A második csere pedig a fömühelybe hívás miatt volt.

M62 072 :
" Valamivel kifekudt, es mivel 92 vagy miota nem volt javitva, mar nem akarnak hozzanyulni... "

Még hozzátehetted volna, hogy valahol, valamilyen vonattal, valamikor egyszer régen. :-))))

1992 óta biztos volt javítva, olyan M62 nem létezik, amely 8 évet megy javítás nélkül.....De ha fömühelyre gondoltál, 1988-ban volt utoljára ott. Hozzá akarnak nyúlni, csak éppen a kritikus alkatrészek hiánycikkek. Nyár elején még közlekedett.

rm40 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14512
Adolog asszem attól függ, ki lehet-e kalapálni a fokeretet.

Mindent ki lehet kalapálni (ill. a megfelelő módszert használni); kérdés mindig csak az elhatározás, amely a piszkos anyagiakhoz kötődik. De néha tényleg csak az elhatározás...

Előzmény: werner (14502)
FOMA Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14511
MD 3029 jelenleg Szentesen van.

Leó útijelentése mobilról:

Ma Kalocsáról Csörgő + 5 Bhv volt a katonavonat. Székesfehérváron az állomáson áramszünet volt (a vontatásnál volt áram) nem működött a hangosbemondó és a jegykiadás. Az utasok jegy nélkül szálhattak fel, és a vonatokon pótdíj nélkül válthattak jegyet. Képzelem a pénteki csúcsban meddig jutott a jegyvizsgáló egy hosszabb vonaton...

rm40 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14510
Ha a 438-3 sz. UIC-döntvény megfelel( német, vagy angol nyelven ) - akkor igen.

Igen,igen!!! Mindegy, hogy milyen nyelven, de ha mindkettő van inkább németül kérném. Köszi!!!

Előzmény: gfeca (14500)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14508
Ugye, ha nem figyel az ember.. Itta jó link.
Előzmény: Törölt nick (14507)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14507
Hello!

Hozzáértés ide, vagy oda; itt vannak az augusztus elsején Tapolcán és északi parton látott dolgok. Mivel ilyen téren is abszolút amatőr vagyok, pár kép sajnos sötét lett; a firkák nehezen olvashatóak 002 oldalán.
Ha másért nem is, M62 190 miatt érdemes megnézni..az a gép...

üdv:cs

Albertus Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14506
Persze. Magyarországon lehet újságírózni. Sot, lehet kommunistázni, cigányozni, buzizni és zsidózni is. Ha valakinek nincsen érve, akkor úgy akarja legyozni a másikat, hogy nevetségessé vagy lenézetté teszi. És a mai magyarországi társadalomban az ilyesmivel lehet hatni a többiek zsigereire.

Tegnap volt a hír a Sky New weblapján, hogy a "rail watchdog" megállapítása szerint a vasúttársaságok szinte semmit sem fordítanak a fenntartásra és biztonsági eloírások betartására. Elmondta, hogy a biztonsági eloírások, menetrendszeruség és egyéb minoségi követelmények betartásának ellenorzése éveken át kizárólag a vasúttársaságoktól érkezo jelentések alapján történt. Ezért nem lehet csodálkozni azon, hogy a problémák nem kerültek napvilágra.

Azt is elmondta, hogy személyes meggyozodése, hogy néhány vasúttársaság szándékosan olyan késéssel közlekedteti a vonatokat, hogy azok törlése már indokolt legyen. Ugyanis az állammal kötött szerzodésben vállalnak egy bizonyos szolgáltatási színvonalat (mondjuk nyolc személyvonatot Lutonbol Londonba a reggeli csúcsban). Ha sikerül bebizonyítani, hogy ez nem tartható, mert a vonatok 60%-a legalább 30 percet késik, akkor szerzodésmódosítással elérhetik, hogy mondjuk csak hatot kelljen közlekedtetni. Az utasok száma nyilván nem esik 25%-kal, csak 15-tel, a költségmegtakarítás pedig kb. 20%. Hát nem megéri?

Azon a ponton viszont nem vagy következetes, hogy egyszer felmented az asztaltársaságot az amatorizmus alól, máskor meg azt mondod, hogy nem kelloen szakszeru. Hol van az igazság?

Előzmény: takilaci (14490)
werner Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14505
"a közlekedésfelügyelet engedélye kell, amihez meg pénz.."
Mennyi és miért?

Laci: "Egy új kétáranemű villamos mozdony ma 9 - 9,5 millió DEM. ... 100 db 80 milliárd forint lenne... a MÁV rendelkezésére álló összes éves fejlesztési pénz négyszerese."
Igen, ez komoly összeg. Viszont nem hiszem, hogy 100 db kellene belőle, max 20 db, a Bp-Bécs forgalomra. Innen tovább vagy legyen mozdonycsere, vagy jöjjön az osztrák/német mozdony mifelénk. Mondjuk Debrecenig.

"Ki adja ezt a pénzt ?"
Na, igen! Amíg ugyanazért a munkáért 1/5-1/10 pénzt kapunk, addig mi nem. Addig ez a mozdonypiac ezekkel az árakkal nem nekünk való.

Előzmény: kod (14499)
Gödény Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14504
Milyen formában van meg (file, papír ?). Mert ez engem is érdekelne.
Előzmény: gfeca (14500)
lazar Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14503
En is ,en is !! :-))

Armand

Előzmény: gfeca (14500)
werner Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14502
"Hétvégén mi viszi a Saxoniat Koárom-Fehérár között??"
Sajnos asszem újabban már azzal is csörgot kíntatnak. Két éve még Szerjoe volt.

"M44 502 vontatásával. Ki tudja, hová? Ha Szolnokra ment volna, vilanygép vitte volna? alán Szentes... akkor viszont darabolás (?)"
Az, hogy M44 vitte semmit sem jelent. Olyan mozdony viszi, ami
1) nélkülözheto 1 v. két napra
2) elmegy bármely muhelyi vágányon
3) nincs fordában
V43-at nem hiszem hogy ilyet találni.
Egyébként az ilyen "üzemi" járatok általában dízellel mennek, nemcsak a Saújhelyi menetek, hanem a Jj. menetek is.

Aztán publikus is volt, hogy MD3029-et a MÁV meg kívánja tartani (pl.a cikk, amit belinkeltetett egy pár napja). Adolog asszem attól függ, ki lehet-e kalapálni a fokeretet. A menet tehát Szolnokra ment.

Előzmény: V42 515 (14481)
Zolcsi67 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14501
Kedves Gfeca, én is kérnék szépen egy példányt, angolul, ha lehet!
(A mercurion csak a kocsik számrendszere van fent, a gépeké nincs....)
Előzmény: gfeca (14500)
gfeca Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14500
Ha a 438-3 sz. UIC-döntvény megfelel( német, vagy angol nyelven ) - akkor igen.

gfeca

Előzmény: rm40 (14495)
kod Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14499
Kösz, Laci bácsi! Üdvözöllek! Nekem valahogy a hármas pontod tetszett a legjobban...

D-70, Üdv! A biztosítóberendezések taglalása valószínűleg azért maradt ki, mert nincs annyira "szem előtt".Csak úgy mellékesen: menetrend-váltás idején szó volt arról, hogy a menettartam-növelésnek egyik oka többek között a bizt. ber. zavartatások nagy mértékű növekedése. Ez naponta kb. 240 eseményt jelent, ami igen tetemes szám. Amúgy tudsz-e olyan alkalmas mellékvonali rendszert, ami olcsó, megfelelő, kevés embert igényel, de a vonattalálkozások gyorsan lebonyolíthatók?

Marslakó! Kiss Lacival kibeszéltük a 121-es vonalat hónapokkal ezelőtt. És te tudsz külföldi jó példákat egyszerűsített mellékvonali forgalomlebonyolításra?

Szó volt még az újszászi vonal rekonstrukciójáról: Tápiószeléig 100, Szele-Szolnok között 120 a pályasebesség. Újszász-Szolnok között teljes átépítés volt. Új módszert alkalmaztak az építők: a kinyert zúzott követ érdesítés és tisztítás után újra hasznosították. Idén ősszel Rákostól folytatják a rekonstrukciót. A kiépítési sebesség itt is 120 km/h lesz, de a pályasebesség felemeléséhez a közlekedésfelügyelet engedélye kell, amihez meg pénz... Addig 100-zal mennek majd a vonatok, kivéve az ecseri kanyart ahol a pálya geometriája csak 90-et tud

Előzmény: takilaci (14490)
gfeca Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14498
Üdv Mindenkinek!

"elotte M62 215 ment Sm-re teherrel"

Te jó ég:M62 215 - ez a ló még él??

Jó kis vizsgagépünk volt anno.....

gfeca

Előzmény: marslakó (14492)
nohab Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14497
Stratégiai mozdonytartalékok: nemrég tudtam meg, hogy a svéd T41-es sorozatból (kis-NoHAB, nagy(on gyönyörú) hanggal és Púpos-fazonnal, eredetileg 5 db készült) a két közforgalomból kivont múzeumi gép mellett másik kettő "elveszett" is le van zsírozva valahol fenti céllal, de azt senki nem tudhatja, hogy hol.
nohab Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14496
werner 2000.08.02 11:34 (14421)

"Az M63-okkal mi volt a gond.
...A kiirtásuk a NOHABokéhoz hasonló ok miatt történhetett, de az M63akat nem védték úgy meg.

Valószínűleg azért a két mozdony üzemkészsége sohasem volt még csak megközelítően sem egy kategóriában. Nyilván az M63-asok kiirtása is éppúgy koncepció volt, de ha olyan elnyűhetetlenek lettek volna, mint az M61-esek, akkor talán ma is futhatna pár példány.

Előzmény: werner (14446)
rm40 Creative Commons License 2000.08.04 0 0 14495
Visszatérő kérdéseim egike:
Nincs meg valakinek az UIC 12-jegyű számozási rendszere vontatójárművekre?
K_Sandor Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14494
Összefüggésben áll a sorompoval is, csak akkor ad szabad jelzést, ha a sorompó is lezárt állapotban van.
KS
Előzmény: SzigDani (14460)
K_Sandor Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14493
Üdv!
Csörgő. (M41) esetleg szergely.
KS
Előzmény: V42 515 (14481)
marslakó Creative Commons License 2000.08.03 0 0 14492
Baratned emlexik a NoHAB-ok eredeti szinere? Akkor minden tiszteletem az ove! Egyebkent, valszeg 010 volt, amit lattatok, este 6-kor erkezett Tapolcara 9714-gyel. Amit en lattam ma:

Valoban V63 048 ment a hajnali Rajka-Bp szemellyel.
Hajnalban M47 1205 volt Gyorben az allomasi tartalek.
M62 146 (CE) vitte 9210-et Szombathelyre.
Szentgotthardra M62 208 ment del korul teherrel, elotte M62 215 ment Sm-re teherrel, es Gotthardon vart M62 183 is, teherrel, indulasra keszen Sm fele.
Du. 2-kor Szombathelyen csatangolt FMK-004, aztan elment gm Porpac fele.
M40 208 Szentgotthardra ment reggel 7-kor, es mikor visszaert, akkor elkuldtek 9013-mal Sarvar fele. M40 209 pedig 9513-nal ment Cellbe. Ez a vonat elvileg Csorgo, amit Cellben Csorgore vagy Daciara cserelnek. Ennek megfeleloen ma M62 113 vette at Celltol. Orran-szajan dolt a fust. Egyszeruen hihetetlen. A furedit meg M40 203 vitte, azaz

MA 3 PUPOS MENT SZEMELYVONATTAL SZOMBATHELYEN!!!

Hat, ez sem semmi...

Előzmény: ZöPö (14491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!