Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14573
Hol és mikor készült a kép a VI JAR 135-ről?
Biztos hogy az?
Működőképes?
A szentesiek minden pénzt megadnának érte.

mdbz

Előzmény: tom sawyer (14571)
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14572
czzf50!

Képek készültek V43 1366-ról.Szépen kivártam míg avezér felteszi az áramszedot,így szembetünobb a különbség.

tom sawyer Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14571
Hali!

Feltettem a vasúti vonatkozású képeimet a Tárra.
Van néhány érdekesség(pl.a soha nem publikált balesetes képek az M41 2178-ról,GYENGÉBB IDEGZETUEKNEK NEM AJÁNLOTT).
http://kep.tar.hu/tomsawyer

pg54 Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14570
EISENBAHN MAGAZIN 8/2000, témák:
A Lipcse-Drezda fővonal újjáépítése
A Jöhstadt-Steinbach vonal története és múzeumvasúttá válása mostantól
A Dánia-Svédország-híd és vasúti forgalma
Az ötvenes évek vasúti fellegvára északon: Lehrte pályaudvara
Vasút a katonaság szolgálatában (I. vh.)
A V 29-es tolatómozdony (jellegrajzzal)
A mariazelli vasút terepasztalon (H0e, 70 m2)
Schwarzwald (1. rész) valóságban és terepasztalon (H0/H0m)
Terepasztali kiegészítők (mellékvonali váróterem és poggyászraktár, fémlemezszállítmányok pőrekocsira, vágány-mérlegház)
Magánvasutak MAN-motorkocsija (1955) - összerakható modell (Günther)
P 8 (BR 38) gőzmozdony 0-méretű összerakható modellje
Áramátvezetés a modellvasúti kapcsolón
Nemzetközi I-nyomtávú (1:32) találkozó Sinsheimben
...valamint sok-sok érdekesség a "rövidhírek" és az "újdonságok" rovatban...
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14569
Hello!

Felénk a télen gyakran volt ilyesmi: piros jelzés, autók állnak. Sehol semmi.Aztán egyszer csak kialudtak a jelző lámpái, kész. Az autósok meg átmentek (nem volt félsorompó).

Üllőn viszont másért kell sokat várni: megértünk olyat, hogy 9 (azaz kilenc) vonat haladt keresztül, miközben várakoztunk. Röpke 30-35 perc alatt. Itt az állomás személyzete kezeli a sorompót, és előfordult már olyan, hogy bementek szólni nekik, hogy nyissák már fel, sehol egy vonat 10 kilométeres körzetben....

Előzmény: Bárdos Imre (14564)
nohab Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14568
Bz forever 2000.08.05 19:57 (14513)

...Van egyebkent valaki a szigeten az indexrol?????????????Rajtam kivul.

Én szoktam arra járni. Egy óra múlva megint kint leszek.

Előzmény: Bz forever (14538)
mdbz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14567
"Te is Kaposvári vagy?!"

Igen! Bár 15 éve Pécsett élek és dolgozom.

mdbz

Előzmény: Maz (14565)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14566
Még egy kicsi a tabi vonalról:
Amikor volt a vasutassztrájk, csak a Balaton felé tudtam hazamenni. Volt egy 4 perces átszállással vonat siófokon, és egy 30-40 perces átszállás Fonyódon. Én a fonyódi átszállást választottam, azt hiszem 5-10 perccel később értem haza, de legalább átmentem Somogyváron.
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14565
Te is Kaposvári vagy?!
Nekem akkor az Ady utcából kicsit könnyebben megy. Bár kiskoromban legalább volt mit nézni, most meg szinte semmi.
A siófoki vonalon virágszedést anyu is mesélte, úgyhogy igaz lehet. Ja és akkor még gőzösök és a régi motorvonatok pöfögtek arrafele, meg volt valami marha nagy kanyar is, azt vágták le.
Simonfa és Bőszénfa között még valahol elég hosszú szakaszon látszik a volt vasúti töltés, kár, hogy megszűnt az a vonal, szívesen utaznék rajta.
Előzmény: mdbz (14563)
Bárdos Imre Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14564
A fénysorompók úgy vannak beállítva, hogy tíz perc után zavarba esnek, magyarán nem adnak simmilyen jelzést a közút felé, az állomási berendezésem pedig zavart jeleznek. Ezért tíz percnél tovább nem tud vöröset adni, csak akkor ha a sorompót kézzel zárják le. Erre pedig egy személyvonatnál nem sok esély van.
Előzmény: originalqszi (14541)
mdbz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14563
Nekem a háztetőre kellett másznom annak idején hogy lássam a vonatokat, pedig a Hársfa utca igazán nincs messze az állomástól.

A dátum április 12. egyszeri, kivételes alkalom volt, ezért készültek a képek.

A Bz 40-60 km/h sebességgel közlkedik a vonalon, tehát nyitott ajtók esetén is egészségtelen volna a virágszedés. De a legenda igaz is lehetne, csak a Kaposvár-Szigetvár vonalra jobban passzol. A bőszénfai emelkedőn egy barátom valóban leszált gombát szedni, és vissza is tudott szállni. M28 + 5 Bz (24-22).

mdbz

Előzmény: Maz (14562)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14562
Bár a padlásajtóból látszik az állomás, tehát otthon is láthatnám. ;-)
Előzmény: Maz (14560)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14561
Bár a padlásajtóból látszik az állomás, tehát otthon is táthatnám. ;-)
Előzmény: Maz (14560)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14560
Mármint Kaposváron.
Előzmény: mdbz (14559)
mdbz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14559
"Mert mostanában csak tizeskét szoktam látni otthon"

Otthon - ???

mdbz

Előzmény: Maz (14557)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14558
Amúgy a Kvár-Siófok útvonalról azt beszélik, hogy régebben az utasok leszálltak a vonatról, virágot szedtek, sétáltak kicsit, és amikor utolérte őket a vonat, akkor visszaszálltak. :-))
Állítólag pár helyen még most is ilyen gyors a BZ, csak arról nem lehet leszállni.:-(
Előzmény: Maz (14557)
Maz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14557
Hali!
Mikor csináltad a képeket? Mert mostanában csak tizeskét szoktam látni otthon.(Lehet, hogy nem mindig egy járattal kellene utaznom?)
Előzmény: division by zero (14553)
mdbz Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14556
Szigetvár=Siófok

mdbz

Előzmény: division by zero (14553)
Carpy Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14555
De jó lenne, ha járna még MD, vagy akármilyen vonat Kaposvár-Szigetvár között :(((
De azért e képek jók! :)
Előzmény: division by zero (14553)
pg54 Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14554
A villamosvontatással kapcsolatban kiderült, milyen sokan értenek a témához. Ezért itt szeretném megkérdezni (bár modellvasúti):
Mi a lényege a C-sinus-motornak?
(A 6/2000 MIBA szerint a Marklin most próbálja ki H0-ban: valószínűleg a töredékes német-tudásom az oka, de nem jöttem rá, mi az új benne...)
division by zero Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14553
MD 3010 áprilisi útja Kaposvár-Szigetvár között
(akit esetleg az MD nem vonz, a végén találhat néhány képet az M61 006-ról, és egyet az M40 231-ről...)
manhattani Creative Commons License 2000.08.06 0 0 14552
originalqszi!

A leírt jelenségnek, sajnos, műszaki oka van. A fény- vagy félsorompó automatikusan működik, a vonatot érzékeli, úgy vált vörösre vagy zár le, ez megbízhatóbb, mintha ember vezérelné (már ha egyáltalán van ott szolgálat). A vonatot érzékelőt olyan távolságra kell elhelyezni az útátjárótól, hogy akkor is hagyjon időt neked elhagyni a sínt, ha a vonat 100 vagy 120 km/h-s sebességgel jön. Ezért van, hogy az érzékelő és az útátjáró közé bekerül egy állomás vagy megállóhely. Sajnos az érzékelőnek fogalma sincs, hogy a vonat ott majd megáll, ezért elküldi az útátjárót lezárni parancsot. Ezután a vonat megáll még az útátjáró előtt, alkalmat adva neked hülyézésre (csak emlékeztetőül, a hülyét ly-nal írják).
Nem tudom, vígasztal-e, hogy ez a mienkénél sokkal fejlettebb és korszerűbb angol vasútnál is gond, újságokban panaszkodnak erre autósok. Természetesen műszakilag megoldható, hogy a rendszer figyelje, megáll-e a vonat és csak az indulása előtt zárja le az útátjárót, de ez bonyolultabb és drágább berendezést igényel. Ha gondolod, jelezd a képviselődnek, hogy a költségvetési vitában javasoljon a MÁV-nak 8-10 milliárddal többet (nagyon durva becslés) erre a célra, így ez a gond fél éven belül megoldódhat.
manhattani

division by zero Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14551
tom sawyer Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14550
Szerintem az a hülye aki át megy a vonat elott(mint a példák mutatják nem mindig sikerül).
Én minden esetre kötelezové tenném az autós iskoláknak a vasúti fékezés technika oktatását.:-)))))))))
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14549
üdv mindenkinek újra! visszatértem és olvasom az eltelt 2 hét hozzászólásait.

Macibb

PS: amerre jártam, villamost nem láttam, de közlekednek azért sok mindennel, még vaporettóval is. ha összeszedem magam és van iránta érdeklődés, közzéteszem az élménybeszámolóm. talán még fényképek is hívódnak elő és scannelődnek.

mdbz Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14548
OFF

Divi küldtem 3 csomagot.

ON

mdbz

mdbz Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14547
Sajnálom hogy nem érted. Ez az a kategória amit nem érdemes magyarázni.

mdbz

Előzmény: originalqszi (14546)
originalqszi Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14546
Én nem a vonatot okolom! Szerkezet sose okoz balesetet, csak az ember:((((((( Mert helytelenül használja a szerkezetet:(((((((
Előzmény: mdbz (14545)
mdbz Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14545
"???? Mert én már értem, hogy mért van ennyi balaset:((((("

Egy apróságot ajánlanék a figyelmedbe: A VONAT NEM MEGY LE A SÍNRŐL, HOGY ELÜSSÖN VALAKIT!!!

A balasetek döntő többségét a jól működő fénysorompó jelzésének figyelmen kívül hagyása okozta.

mdbz

Előzmény: originalqszi (14541)
rm40 Creative Commons License 2000.08.05 0 0 14544
:-)))))
Előzmény: mdbz (14542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!