A állatkísérletek bizonyították, hogy a 4 színnel nyomott tyvek rajtszámok tökéletesen megfelelnek a hagyományos, lyukasztós módszerrel bonyolított tájúszóversenyek versenyzőazonosítására. Fél óra vízben, átlyuggatva. Az anyag utána még mindig téphetetetlen, a nyomás csak erős dörzsölésre kenődik el, de nem vészesen. A baj csak az, hogy kis példányszámban nagyon drága...
A BSI összes rajtszáma erre készül, nem szokott vele probléma lenni eső, hó esetén sem. Ilyenre készültek a T100 cuccai is, a tájfutó vb rajtszámai és még sorolhatnám. konkrét 60 km/17 óra/trutymó idő tapasztalatom még nem volt vele :-)
van tapasztalat(od) arról, hogy ez a fólia mennyire bírja a tájfutó szúróbélyegzővel való fullkontaktot, tökigérő hóban, szitáló havas, jeges esőben úgy 60 kilin/ 17 órán keresztül....? :)
Gyurka, ha belegondolsz a M115-ös, minden pontra kirakott szintmetszetnél nincs jobb, mert az elkövetkező szakaszról minden fontos infó rajta van. Pálya jellege, jelzésváltás, táv, következő pont frissítése. Egy összefoglaló KIS szintmetszet bőven elég.
Nekem is ez a megoldás jön be. Előtte lehet nézegetni, nyugodtam végigrágni, aztán szépen otthon hagyni és nyugdíjas korba újra elővenni. Aki meg akarja magával viszi és közben ebből tájékozódik. De 2., 3. , 1x. teljesítéskor nem feltétlenül nyomtatom ki, viszem magammal, mert nem ez a része a maradandó emlék. Számomra. A pecsétes, könnyes, véres, csapzott, foszlós igazoló része az más! De az csak töredéke ezeknek a sokoldalas füzeteknek.
Ha túl nehéz a füzet, vagy bármiért zavar, nem kell magaddal vinned. Szerintem minden rendező elfogadja, ha végigviszel egy üres - akár vízálló - lapot, amire gyűjtöd a bélyegzőt, vagy leszeded az utolsó lapot, ha egyáltalán van bélyegzés. De szerintem inkább az a kérdés, hogy mi legyen benne az itinerben és milyen formában.
Egy igényes szintmetszet la. A4, 100 km fölött két oldalas A4. Kell? Szerintem igen.
Egy táblázat jelzésekről, jelzésváltásokról, szintről, távról, ellátásról: nem minden, de egy tömör kivonat ráférhet A5-re.
Pecsételőlap minimum A5 - tudom ennek szükségessége vitatott, de szerintem bizonyos értelemben optimális megoldás, egyszerű, olcsó, emlék, hazaviszed, elrakod, később akármikor előveheted, felírhatsz rá közben részidőket, rajta van megszáradt verejték, az időjárás lenyomata :-).
Térkép kivonat a kijelölt útvonalról? Ha van szöveges itiner, az részben pótolhatja, különben egy hosszabb túrán sok elágazó esetén ez többször A4, ha olvasható méretet szeretnél.
Ahol a kiadott térképek megtévesztésig nem jók, oda mindenképp kell térképkivonat is.
Persze lehet olyan is, hogy végig kijelölöd az útvonalat saját jelzéssel, ami megspórolja a fenti itinert. Ennek vannak kockázatai, leveszik, átkötik, vagy mégse olyan egyértelmű, mint ahogy elképzelted és akkor mi a támpont, ha nincs itiner?
Itt kicsit elkanyarodnék az itinertől: A saját jelzések után véletlenül mindig szokott kint maradni, így a Budai-hg., Pilis, tele van ilyenekkel, de még a Mátra is.
Ez nem csak azért baj, mert épp ttúrával, futóversennyel szennyezünk vizuálisan az erdőben, ami önmagában is nagyon nagy öngól, hanem mert óriási támadási felület.
Ezért is pártolom a turista jelzések felújítását, sajnos még abban is keresnek fogást egyesek (pl. magánerdőkben). Az egyéni kint marad jelzésekkel kapcsolatban viszont jogos a kritika, és az évek alatt befektetett munkából (kijelölés, leszedés) a jelzéskarbantartás is bőven kifutná.
Persze a legjobb ha pár ezer ember is van az útvonal mentén, mint az UTMB-n :-), és magashegységban halad az út, ahol kevesebb a nem egyértelmű elágazó, földút.
Na ez a fajta itiner szerintem előnevezés után, de még a verseny előtt hasznos (külföldön Roadbook), hogy a versenyző memorizálni tudja a pályát, vízvételi lehetőségeket stb. De a versenyre nem alkalmas.
Én pl. úgy készülök egy versenyre, hogy memorizálom az útvonalat, a térképet, a természetes vízvételi helyeket, jelzésváltásokat, EP-k közötti távolságot stb.
Tehát a versenyen csak egy lehetőleg vízálló, EP-ket, jelzéseket, szolgáltatásokat, térképvázlatot (táv és szintadatokkal) és fontos telefonszámokat tartalmazó itinerre van szükségem. Ez 1 db kétoldalas lapra ráfér, és profin használható.
:)) Levelet is lehet nekünk hagyni, volt már rá példa.
Nem baj, lesz még legközelebb!!!
Az Ezüst-hegy, úgy általában a Kevélyek kevésbé ismert, rejtett szépségei... Sok látnivaló van még! Egyébként volt több kunyhó is, csak ez maradt fent. Lent a Szabó József-barlang kőfejtőjében is van még egy boltív. A hétvégén meg szerettem volna mutatni Medvegyuék barátainak, de olyan rejtett, hogy én magam sem találtam meg a lejáratot a kőfejtőbe, végül Renivel és a picilányával abbahagytuk a zsebrambózást a bozótban és visszamentünk a kunyhóhoz... :o)
ha már kérdezed....engem is érdekelne vízállóbb rajtszámpapír A4-es méretben, mind két oldalára nyomtatva cca.200 db :-)) csörögj rám, vagy dobj mélt...
Az Ezüst-hegyen megtaláltam a kunyhót!!! Eddig kb. 20-szor mentem el ott, és nem tudtam róla! Utolagos engedelmetekkel fejlámpával bekukkantottam :)
Utána Spero futott el mellettem, halálra rémültem, amikor egyszer csak megjelent mellettem. Kár hogy ma nem érek rá, kimennék én is. Sebaj majd legközelebb!
Ha nem bontják le addig az Árpád-hidat, akkor hatkor fogok leesni a buszról Ólomjenőn. Remélem, az első körrel megváertok. Kriszti addigra már előkészíti a frissítést a kunyhónál. Este találkozunk!!!
van ahol a rajtszám hátoldalára nyomják az itinert, pályarajzot. Olyan versenyeken ahol az itinerre alapvetően nincs szükség, mert jó a jelölés, de biztos ami biztos nem árt ha ott van a rajtolóknál (az emördzsönszi telszámmal egyetemben)
A brinyó versenyeken elég elterjedt (és futó maratonokon is), hogy a nagyobb nevek nem számot kapnak, hanem a nevük van a rajtszámon (és szám van hogy nincs is). Szerintem egy kis induló létszámú, előre nevezéssel működő eseményen ahol elektronikus az időmérés, ez egy kellemes gesztus lehet az indulók felé. (tehát a P85 nem ilyen, csak erről jutott eszembe)
Hát ebben is különbözünk....A LAM itinere egy A4-es félbehajtva. Sokan még azt sem viszik magukkal. Mondjuk csak mióta jó a pályajelölésünk, mert ugye első alkalommal csapnivaló volt.
SZerintem jó dolog a rajtfüzet és benne a szöveges itiner.
A szöveges itinerben elfér sok egyéb tájékozódáson kívüli hasznos infó és igenis lehet olvasni menet közben, még ha az plusz idő is, megtérülhet, hiszen a ttúrák, terepfutó rendezvények között kevés olyan van, ahol ,,vakon'' végig lehet menni, mint egy utcai futóversenyen.
Az egy izgalmas kérdés, hogy milyen is a jó itiner. Szerintem olyan, ahol tényleg lényeges infók (pl. forrás, bolt, frissítőpont dolgai), könnyen elvéthető elágazások, stb. szerepelnek, e mellett a lehető legtömörebb.
A rajtfüzet és benne az itiner egy értékes emlék. Ha a teljesítésért jár egy kupa, vagy érem (amik jó drágák), az húsz év, vagy nagyobb idő után nem biztos, hogy hatékonyan megőrzi az emlékeket. Egy sikeres rajtfüzetet elérzékenyülve lapozunk majd fel a hintaszékben, hosszú téli estéken, ha majd megöregszünk :-).