Tavaly nyáron cseréltem. De azóta nem mentem többet 10 ezernél biztosan, tán annyit se.
Akkor is így kezdődött, csak akkor még nem tudtam mi: fékezésnél a végén közvetlenül megállás előtt rángatás-dobogás alulról. Akkor a lánchíd alagútban jöttem rá, hogy ez a kardánból jöhet csak. De akkor már komolyan ki volt kopva és egy ideje jártam vele ilyen állapotban.
Most ugyanaz kezdődik. Bemásztam alá, kis kottyanás van csak most még a kardánt rángatva. Asszem a váltóhoz közeli vége kotyog (nem tom pontosan, szép nadrágban meg zakóban másztam alá), akkor is az volt. Lehet, hogy a kardán a ludas igazából, mert amúgy meg egy ideje fura zajok jönnek alulról, olyan berezonálásra előkerülő kertyegés, de kizárólag 1500 és 3000-es fordulatnál. Ez nem biztos, hogy összefügg.
Nem mostanság cserélted valamikor? Mikor nekem is elkezdett nyiszogni, pár nap kellett mire rájöttem mi szar nyikorog, aztán még egy hét kellett mire megjött, lehetett azért vele járni, mondjuk annyira nem vártam meg hogy szétmenjen mint András kollega, az azért jó ideje halódott már mire ilyen lett neki:)))
Az insa azért egy 88 óta működö cég napi 3000-es kapacitással, nyílván nem megegyező az új minőségével, szerintem leginkább a nagyobb súly miatt nem feltétlen ideális.
Viszont árban fele, nálunk sokan használják, erdőbe járós gépeken, sőt a parkos kocsik közül is soknak az van. Azért írtam kérdezd meg Balut, mert mikor ősszel volt az Alba gyakorlat akkor voltak neki újak hátul elöl meg még a bf-ek voltak.
Kössz a jókívánságokat, nemsoká jön a jó idő és lehet felavatni:)))
Most megnéztem pár kedvenc gumis oldalam, hát csúnyán drágák abban a méretben, 40 alatt kevés van. Meg szrintem azért a 300tdi nem annyira combos motor ami olyan vidáman pörget majd 7 centivel nagyobb átmérőjű kerekeket, de biztos van aki tud ilyen ügyben nyilatkozni. Szerintem sokkal lomhább lesz majd a kocsi és kapcsolgathatsz vissza sűrűbben majd az emelkedőkön.De azért egy kis izelítő:(remélem megnyílik a keresés szerint)
Amúgy Balunak insa turbo van fennt az L200-on, nála tudsz érdeklődni milyen, mert előtte ugyan az a minta volt neki fennt bfg-ben, illetve talán most is vegyesben van.
De például a sokat dicsért geolandar elég sok köztes méretben van jó áron.
Nálam a max a 225/75R16, a végső meg a 215/80R16, de ebben elég kicsi a választék, 235-öst meg már nem akarok, se a gyári/70-ben, a /85-ben meg főleg. Persze ez kinek mi, terepen felezővel biztos jó, de én sokat járok aszfalton is a szar terepek mellett, viszont megőrülnék ha olyan lenne a dinamika mint a nyugdíjas csiga:)))
Nagyobbat szeretnék mint a gyári, de nem szélesebbet. Az ideális 235/85R16, de van 15ös felnim is, tehát jöhet 32"X9,5"R15 is. Igazából többet megyek aszfalton mint terepen, de ha terepezek akkor 600-1000km-re az otthonomtól. Tehát nem lehet elakadi! Van csörlőm, de nehogymán midíg az húzzon ki. A BFG A/T, és M/T között bármi jó. Max 100ezer, de azárt már minimum újat. Ne legyen olyan gyenge mint a Bridgestone dueler A/T, de ne legyen Simex.
A kérdés lényege tehát: meg lehet állítani egy ilyen hosszanti repedést vmi sépci módszerrel (úgy mint a felpattant kő esetében a felfúrás) vagy hamarosan mehet a kukába?
Tuti pöpec sátrad van cimbora! Tényleg olyasmi mint az enyém. Leld benne örömödet (de hát ezt mondani sem kell). Nagyon tuti dolog két méter magasan aludni. Klasszisokkal jobb mint egy polifóm meg egy hálózsák. Olyan mint egy franciaágy lepedővel, paplannal meg párnával. (mintha otthon lennél) 130cm!! Nem éppen egy 60centi széles önfelfújó matrac aminek a hosszát meg kell toldanod a bakancsoddal. Az enyém 160-as, de én három csajjal alszom benne. :-)
Ha előre nyitod, az első lökösre támasztva, akkor az a plusz létratag sem fontos, bármikor odébb tudsz állni a nyitott sátorral, ha útban vagy, és hátul megmarad a fél tető a csomagoknak, amit kényelmesen elérsz az öregesen lenyitható fellépődről fellépve.
Igen korábban BFG AT volt.Meg voltam vele elégedve hóban ,esőben ,aszfalton,murván.A sarat nem tudta magából kipörgetni.Na de sárban a Cooper Discoverer STT-nek a nyomába sem érnének.Az STT-kel nagyon meg vagyok elégedve ,nagyon jól harap (OK.,OK nem simex) szerintem nem is hangosak.Esőben közepesen jól teljesít,letaposott havon istenien csúszkál:O)
Köszi Tie az infót a kocsimról,tényleg Olaszra gyártották!Én már kb a 4.5.6.gazdája vagyok....Ja LOzsa 1x megnézte mit lehet a kocsimról tudni és semmit nem talált a LR adatbázisában róla:O)))))