Sajnos menet közben nem sikerült jó képet csinálnom, de szeretném megkérdezni, hogy az oszlop mögött ácsorgó gép, micsoda. Dombóvárnál készült a felvétel.
"Na jó, biztos csak a vita hevében fogalmazott rosszul."
Direkt hagytam ki a motorvonatokat, de jó, vegyük bele, azokat is. A lényegen nem változtat sokat.
Nyilvánvaló, hogy lejtős pályaszakaszon célszerű részsebességig gyorsítani, aztán kigurulni, a sebesség engedélyezett föké emelkedésekor fékezni,
kevéssel az engedélyezett alá.
Na pont ehhez kell valami más mint káposztalé a fejekbe.
Gödény, ez nekem is tetszett! Még annyit tennék hozzá, hogy az összehasonlítás után elégedett vigyorral nyugtázza, hogy az Audi még ezt is veri 2 mp-cel... :-)
"Hát még ha egy szutykos grillsüto vontat... "
Albertus, kerlek lőj fel a netre egy Albertus-féle értelmező szótárt.
etwg:
" ha nem káposztalével tömné a fejét"
???
"hallottam már rekuperácios fékezésröl"
Lehet, hogy hallottál már róla, de attól az még nem kerül be a MÁV járműveibe.
Legfeljebb Giganton fordul elő villamos ellenállásfék.
"meg esetleg az is elöfurdulhat a vonattal, hogy nem gyorsitsák annyira fel"
?????
A vonatnak van egy menetrendben meghatározott sebessége, azt kell tartani, vontatással, lejtőn meg fékezéssel.
Nyilvánvaló, hogy lejtős pályaszakaszon célszerű részsebességig gyorsítani, aztán kigurulni, a sebesség engedélyezett föké emelkedésekor fékezni, kevéssel az engedélyezett alá.
etwg: "ahol huzamosabb lejtön ment a szerelvény, és a vezér nem a mozdonnyal probálta azt kordában tartani, hanem a fékekkel"
???
Nem tudom, mi más lehetősége marad a vezérnek, hogy lejtőn lassítsa a vonatot...
Lenne, ha nem káposztalével tömné a fejét, hallottam már rekuperácios fékezésröl, meg esetleg az is elöfurdulhat a vonattal, hogy nem gyorsitsák annyira fel, hogy utána minden jelzö elött a vészféket kelljen meghuzni. (Csak zárojelben az emlitett story nem Magyaraországrol, származik, mert ott alig van huzamosabb lejtö).
"Száz km-es sebességre alig 9 másodperc alatt képes felgyorsulni"
Azért, mi magyarok se szégyenkezzünk, Giganttal is lehet fejbeverős gyorsításokat csinálni. Jó hatással van az ilyesmi a vasútbarát klubok alakulására :-).
Gödény, 10 pont!
Az a 9 mp.-es cikk példa az igazi piárra.
etwg: "ahol huzamosabb lejtön ment a szerelvény, és a vezér nem a mozdonnyal probálta azt kordában tartani, hanem a fékekkel"
???
Nem tudom, mi más lehetősége marad a vezérnek, hogy lejtőn lassítsa a vonatot...
Azért a bűzös élményekért részvétem.
Ma is szippanthatsz érdekes bűzöket, a tárcsás fékezésű IC kocsikon. Meg tulképpen a vaspor is jó bides, vonatozás nem is abszolválható utólagos generál tisztálkodás nélkül.
Mutass nekem olyan 15 km-es állomástávolságot, ahol a bejárati jelzonek nincsen külön elojelzoje, illetve, ahol az elozo állomás kijárati jelzoje nem az elojelzore ad elojelzést.
Hol olvastad, hogy a sebességjelzési rendszerben az elojelzést "idejében" kell adni? És mi az a távolság, amin belül adunk, azon túl már nem?
Nekem is valaha szörnyü élményem az müanyag kisérletekböl. A fékezö vonat a 80-as években szörnyen büzlött. SOkszor nem is lehett kibirni, olyan esetekben ahol huzamosabb lejtön ment a szerelvény, és a vezér nem a mozdonnyal probálta azt kordában tartani, hanem a fékekkel. Ráadásul a vagonok sok helyen alulrol szivták a friss (irtoan büdös) levegöt.
Albi! Amit írtál az a csacsiság.
A SH berendezéseknél, a önműködő térközcsatlakozást MINDEN ESETBEN úgy oldották meg, hogy alak kijárati jelzők esetén a kezdő térközjelzőket függésbe tették a kijárati jelzőkkel, tehát a kezdő térközjelzők szabványos állása a "megállj!"-jelzés. A kijárati jelzők állításakor általában késleltetve jelent meg a kezdő-térközjelzőn a továbbhaladást engedélyező jelzés. Egyébként a SH kijárati jelzőmezőjét is bekötötték a térközcsatlakozásba, tehát addig a kijárati jelző mezőt nem lehetett feloldani, míg az első térköjelző fel nem szabadult.
Attól, hogy vannak ép ésszel fel nem fogható dolgok, attól még úgy vannak. Gondolj bele: minek kellene állomástávolságú közlekedésnél a 15 kilométerre levő következő állomás bejárati jelzőjének állását előjelezni. Az előjelzésnek, illetve a sebességjelzési rendszernek az a célja, hogy IDŐBEN figyelmeztesse a mozdonyvezetőt arra, hogy a következő jelzőn milyen jelzési kép várható. Erre azonban tökéletesen elegendő az általános fékúttávolságban elhelyezett előjelző, illetve az önműködő térközjelző.