Köszi Krisztián! Azóta egyrészt magától helyreállt a rend, teljesen jól indul meg megy ,mintha mi sem történt volna ... viszont egy gyors hibaolvasásra ettől független elvittem, több hibát is tárolt: főtengelyjeladó és az egyik hengernél gyújtás hiba.
Egyenlőre azt mondták , hogy kiütik a hibát és majd ha újra előjön valami akkor vigyem vissza és akkor átnézik teljesen és megkeresik a probléma forrását (most sajnos erre nem volt kapacitásuk).
Nem indult csak nagyon nehezen. Néha még kormol és elmegy az ereje.. Hétvégén szétszedem cserélek olajat meg átnézem a turbócsöveket csatikat.. Csak a műszerfal aggaszt.. sebességet nem mutat, villog csak a vízhófok és a benzin visszajelző. Plusz akku, olaj és motor hibát ír ki.. De tölt a generátor szépen, olajnyomás is van.. Azt hittem van erre valami trükk, mert cseréltem benne akut letiltott az immoblizer, távval indult csak.. De már rendbejött.
sikerült megoldanom a problémát, már csak olyan gondom van,hogy a műszerfalon világít 4 lámpa plusz nem mutatja milyen sebességbe van, a benzin visszajelző csak villog illetve a vízhőfok is, rádiókódot nem tudom hol találom... Ha esetleg ebben tudnátok segíteni annak örülnék..
első körben elektromosan kellene rendbe tenni, pl az összes testpontot oxidmentesíteni. aztán jöhetnek az egyéb kontaktok Pl az ülés alatti relé/biztosíték doboz...
aztán egy turbónyomás mérés
turbó ha nem lóg a tengelye és a wastegate nem szorult meg nyitott állásban, tölteni fog nincs agyonpakolva szabályzással. de ha ki van kopva az intercooler (típushiba) akkor nem épül fel nyomás, ettől füstölhet akár
hektikus pontjuk az EGR szelep ezt le lehet vakolni, ha az állítómotorja működik nem veszi észre a rendszer a trükköt.
Sziasztok. Most vásároltam egy smart fortwo 2003 as dízelt. Hibásan vettem. Eddig benzinesekkel dolgoztam csak hobbi szinten,így segítséget szeretnék kérni. Az autó nagy nehezen beindul, szépen jár, állítólag a motor fel lett újítva, de a turbó nem. Beindul,mikor indulnék el csak rángat és nagyon fekete füstöt ad maga után.. Az autóba semmi erő,csak rángat.. Nem tudom mi lehet a probléma. Mind ez mellett a műszerfal össze vissza villog és a sebességet sem írja se a benzin se a víz hőfokot. Aki tudna segíteni és facebookon tudna írni,annak videót is tudnék küldeni... Előre is köszönöm. :)
mivel most ég a lámpád, így biztosan ki fogja írni a gép, hogy mi lehet a rossz. Akár lehet a fojtószelep is, attól is tud rángatni, vagy akár egy kidurrant gumicsőtől is. Innen erre nehéz mit mondani.
Sajnos ég, újra.. hónapok óta csinálja, hogy havi 1x rángat pár másodpercet induláskor de aztán eddig utána minden jó lett , volt hogy kigyulladt a motorhiba jel is, de aztán az magától elaludt pár nap múlva . Szerelőnél jártam, de nem talált semmit.
2napja sajnos szinte minden indulásnál rángat és hosszabb ideig tart míg elmúlik a rángás, ráadásul mostmár ilyenkor a gázadásra se reagál , sőt ma egy nagyobb emelkedőn alig bírtam felmenni... úgyhogy persze ebből szerelő lesz mindenképp ,csak addig próbálok infókat gyűjteni ,hogy tudjam mennyire lehet nagy a baj? mire számíthatok ?
A 2003 előttiben azaz a ZEE modulosban aminek a bizotsítéktáblájába dugod bele a diagnosztikát abból egyáltalán nem volt szervós 2003-2007 ig a SAM modulosba aminek a kormány bal oldalán van a csatlakozó abba opció, később is be lehet rakni kb 100.000-150.000 Ft, -én is utólag raktam bele.
Kicseréltettem az aktuátoromat és így most lett egy eladó Smart Fortwo 451 (2007, 0.8 Cdi) hibás kuplung aktuátor, valamint bontott kuplungszett. (Sachs)
Lehet érdekel vkit, hisz mindkettő felújítható, akit érdekel küldök képet róla mailban!
Fbookon volt több olyan oldal/csoport is ahol Smart wladó alkatrészeket lehetett kitenni, tudtok nekem linkeket küldeni. Illetve más oldal ahová kitehetem? Köszi
Tehát ha jól értem, akkor annyi a lényeg, hogy a rádióantenna helyére bedugom, a modulnak van egy másik dugója abba megy bele a gyári antenna csatlakozó, és akkor innentől fogva pedig a telefonról a 88.x frekvencián lesz aux?
Sziasztok.2005os four four om van a kormanynal van egy kis problemam.Elektromos szervos a draga, indulasnal konnyu a kormanyt tekerni viszont menet kozben felkemenyedik es mint ha akadozna kicsit...ha kanyarodok a kanyarbol kijovet sem tekeredik vissza...valakinek van tippje mi lehet?
Üdv! Kérdésem lenne a műszerfal jobb oldalán felgyulladt,egy sárga lámpa ez mit jelent? Valamint gyári a rádió de az akkumlátor kivétele után kéri a kódot,de az nincs meg honnan lehetne ez megtudni ja 2001 pure köszönöm!
Róluk van szó :) szval nem akarok felújítatni, egy idő, kettő hogy huzamosabb ideig tervezem az autót megtartani és mint hallom a váltó ezenbaja típushiba, szval nem baj ha új! Elméletileg más nem fog kelleni? (Lentebb írtam, h mi volt a baj az autóval)
A lendkereket sajnos akkor is le kell szabályozni, mert kúposra szokott kopni, és akkor sajnos hiába kap új kuplungtárcsát, nem fog felfeküdni rendesen.
A kuplungtárcsát amúgy is pár ezer forint újraferadolozni.
Sziasztok, hogy tudom beállítani egy for two fűtését,hogy mindenhova fújja a levegőt ? Már gondoltam arra, hogy a két oldalsó csigaszemet kifúrom hátulról és onnal megy a szélvédőre a meleg.
100% hogy nem a váltó! Sosem mennek tönkre, kivéve a 800 cdi-n.
Inkább kuplung, annak felújítását 25.000- forinttól vállaljuk. Minden Smart kuplung felújításában tudok segíteni, alkatrészeim vannak hozzá, szinte minden, és minden típushoz.
Ha tudok segíteni 06703407295. Üdv Krisz
Egy kuplungozás kb anyaggal és munkadíjjal együtt 100.000 Ft,-
Aki járt már így kérem, hogy segítsen, ha tud. Smart ForTwo autóm a hétvégén úgy döntött megadja magát, egész pontosan a váltó az ami elromolhatott, gondolom ezt abból, hogy nem engedi a váltást és ha mégis megkísérlem akkor "rángatózik" benne valami. Akit eddig kérdeztem szerelőt, azt mondta a munkadíj 100.000 Ft + az alaktrész úgy 200.-250.000 Ft.
Gyújtásnál ő utána kikapcsolódás majd megint gyújtás, fékre lépés majd kezzel kapcsolható az automata a hátramenet és az 1-s,majd N és próba indítás, teker de nem indul.
Sziasztok! Eladtuk a kicsit csütörtökön, ma jön a hívás nem indul az autó. Elmondása szerint pénteken elmentek este moziba, és utána nem indult az autó pörgeti az önindító, de nem indul.Haza vontattàk, másnap feltóltötték az aksit de mégsem indul. Ma felhivott, elmentem majdnem nagyobb töltő mint az autó ràkötve az aksira. Beülok berakom a kulcsot berakom üresbe egy nagy nullát vagy kört ír ki,játszok a váltóval a fekpedallal meglett az üres, indizozok beindul. Pici idő, alapárát beállítások az autó leál. többszöri indította után sem indul. Szerintetek üzemanyag szivattyú? És mi az a nulla vagy kör a műszerfalon?
Mármint, hogy érted, hogy alá tud e mászni? A 4 csavarhoz? Ahhoz nem kell, oldalról a stabrudnál felnyúl egy hosszabbítóval és ki tudja tekerni, a motor nem fog leesni...
Érdeklődni szeretnék, hogy a kocsim megállt bevontattuk és azt mondták, hogy motor hiba a javíttatása 200.000.- körül van érdemes elvinni máshova is? Vagy esetleg tud valaki ajánlani megbízható szerelőt aki tutira jól megcsinálja mert ha már ennyi pénzt kiadok akkor szeretném ha utána nem lenne egyhamar ezzel gondom. Illetve az anyós ülés felőli ajtó kívülről nehezen nyílik arra van valakinek valami jó megoldása? Valószínű voltak már ezek a kérdések úgyhogy előre is bocsánat de ezt a sok üzenetet végig olvasni kicsit sok lenne.
Igen ,köszönöm ,igy fogom csinálni,de nem veszem meg készen közel 5 E Ft ért mert fillérekből meg lehet csinálni. Csak hát az infó hiányzott eddig a kikapcsolás megoldásáról. Köszi még egyszer mindenkinek,hétvégén megcsinálom. Mondjuk ma reggel jól jött volna mert 5 cm friss hóra ébredtem.
ez kemény, de jó megoldás. kicsit kell vele dolgozni. Szerintem ki vezetékelem ezt a két portot és közé rakok egy kapcsolót a műszerfalra ! Sajna muszáj ,mert nem minden esetben jó számomra ez a funkció. Amerre járok dolgozni van egy (télen )csúszós visszafordító kanyar ami még ráadásul emelkedik is. Na itt bekapcsol ez a fos és gyakorlatilag megállok a beláthatatlan kanyar közepén. :( Inkább keresztbe baszom és felmegyek mint hogy ledaráljon egy másik autó hátulról .
De a ráncfelvarrás általában optikai, ráadásul ezzel a lámpával korábbi modelleket is lehet kapni. Miben másabb a 2004 utáni?Tényleg ennyit jelent, hogy mikori adott autó?
kell egy csápos emelő, le kell szerelni a hasburkolatot, aztán a tankot (ehhez a jobb hátsó kerékburkolat is útban van) ennek a tetején van beszerelve az üza szivattyú/mérőegység
Sziasztok ! Tudnátok infót esetleg képet mutatni hol helyezkedik el itt az AC pumpa és mennyire bonyolult kicserélni !? Volt már cserés valakinek ..köszönöm
Szia! Amikor én érdeklődtem itt a fórumon (vásárlás előtt), akkor azt mondták, hogy 2004 utánit nézzek, mert az már egy 'ráncfelvarrott' tipus. Tehát lehetőleg olyat vegyél, aminek már a két összefolyó ovális lámpája van (mint az enyém):
milyen az a gép? hát én nyilván nem sokat értek hozzá, de rendes Smartos hibaolvasós dolog elvileg :)
Viszont ma reggel a hidegben nem igazán akart elindulni , 20 percig meg se nyekkent :( .szóval lehet akkor ,hogy az aksi miatt van ez az egész ? vagy az külön téma?
450-esben gondolkodok, mert a 2007-es évjárattól már horror árat kérnek a kocsikért. Szerintem azt kifogni, hogy kevés valós kilométer legyen benne, azt képtelenség kifogni. Főleg, hogy követhetetlen az előélete az autóknak, mert nagy részük külföldről behozott. De az aminek pl. tavaly megcsinálták a motorfelújítását ( a Budafoki úton található Smart szervizbe), az megbizható onnantól kezdve? Vagy mire érdemes figyelni vásárláskor? Nem akarok havonta költeni rá. Pl. mennyibe kerül javíttatni a Cabriók tetejét? a 600 cm3 benzines modellek mennyire megbízhatóak?
Nagy a szórás használtautó.hu-n, de azt gondolom egy 14-17 éves autóért nem éri meg kiadni millió fölötti összegeket..így én 500-700 között keresgélek.
Csak eddig 3ból 3x nem jelzett semmi konkrétat a gép.
mert volt hogy csinálta ezt a rángatást de nem gyulladt fel a motorhiba jelző és gépre téve se jelzett semmi hibát ,aztán volt csinálta ezt a rángatást , le is állt az autó és ki is gyulladt a motorhiba jelző,de akkor sem írt ki konkrétan semmi hibát a gép. viszont ki lett cserélve a gyertya, hátha az baj, de nem az ... És persze mindenképpen megyek szerelőhöz a napokba majd, de gondoltam hátha van valakinek valami ötlete addig is ,amíg eljutok oda :)
Megvan a hiba is..., ahogy nézem, korábban ebbe valami qrván hozzáértő belekotort és elgörbítette az egyik érintkezőcsúcsot, amely így nem ért össze az érintkező gyűrűvel!!
A generátorral sikeresen megküzdöttem, de most újabb kihívással álok szembe. Nem igazán akar felmelegedni a hűtővíz a 2004-es 08 CDI-be. Gondolom termosztát, de hol találom "vagy valami más".?
Ó köszönöm szépen, már az idegbaj kerülget, hát azt próbálom folyamatosan, de nem adja meg magát, egyébként úgy van kiképezve, hogy csak "tompított" állásban jön szét?
Gyors segítség kellene, a világítás nem működik, hogy a büdös francba kell, ennek a nyomorult világításkapcsolónak a karját külön széthúzni, ahol a helyzetjelzőt, tompítottat, és a ködzárót kapcsolom, már jobban nem merem feszegetni, lehet ezt egyáltalán, vagy csere?? Köszi előre is!!!
2010 -s benzines mhd Smartom van. Havonta 1-2 alkalommal, amikor beindítom az autót (még nem adok gázt meg semmi ) elkezd rángatni az autó majd pár másodperc múlva "pöffen" egyet és ezzel befejezi a rángatást és rendesen kezd járni a motor.. elindulok és megy szépen semmi baj.
Mitől lehet ez? valami tuti tipp? Mert most megint csinálta és kigyulladt a motorhiba jelző sárga lámpa. . Pár hónapja mikor ugyanígy felvillant ez a hibajelzés akkor a gyertyák cserélve lettek ,de kivételkor kiderült, hogy a a gyertyának nem volt baja.
Anno 5-6 éve a dízel mellett döntöttem, szerényebb étvágya és tartóssága miatt. Jó szerelőt találsz itt a fórumon is. Van Csepelen, Pestlőrincen és a Ferencvárosban is. A cabrióról sokan panaszkodtak a tető mechanika tönkremenetele és drágasága miatt. A Totalcar népitéletekben a legtöbb rosszat a Smart 450-ről lehetett olvasni, de szerintem sikerült kifogni egy valós kilóméteres, nem fossáhajtott példányt. Ráköltenivaló lényegében a "kopó cuccok", mint bármi más kocsira. Fékek, stabpálcák, termosztát, kerékcsapágyak, turbó, kuplung. Nagyjából 5-6 év mindennapi használatból eredően és
százvalahányezer kilóméteres vásárlást követően. Sok benzinest ilyenkor már felújítanak, de olyan is van, amit nem. Dizelről még nem hallottam, hogy korán megadta volna magát, nem a díyeleket hirdetik 80-90.000 km-el és felújított motorral. Szóval a fene tudja, nekem dízel. Másnak benzines. A harmadik pedig nem adna pénzt Smartért :)
Általában gyertya és gyertyakábel a hiba forrása. Nézd meg mind a 6 gyertyát, gyakran csak 3 cserének. Továbbá a gyertyapipa fém burkolata felett szokott átégni, ilyenkor az onnantól nem működik teljes értékűen. Megjelöltem hol keresd.
99-es, benzines autóról van szó. Csak és kizárólag 3 és 4000 között rángat. Mintha kimaradna a gyújtás. Minimális terhelésnél is érezni, de közepes gáztól felfelé nagyon érezhető. Sem alatta, sem felette, és az autó is jó erőben van. Kivéve ebben a fordulatszám-tartományban.
Van valakinek ötlete merre kéne elindulni? Gyújtás, turbo, elektronika? Előre is köszönöm!
Smart vásárláson töröm a fejem az ismert előnyei miatt(fogyasztás, méret, stb.), azonban tanácstalan vagyok mit vegyek 500e-800 ezer közötti árfekvésben.
A dìzel és benzin motor között releváns differenciát nem olvastam. Cabrio lenne az elképzelésem, mert nyáron kitudnám használni a tető nélküliségét. Nem tudom cabrio esetében a klìma mennyire lehet fontos, logikusan azt gondolnám nem kell.
Viszont sokat olvastam a műszaki problémákról, amik egy vásárláskor a legnagyobb kockázatot jelenthetik.
Mennyi egy motor generálozás kb? Mennyivel kalkuláljak ha találok egy olyat aminek nem ismert az előélete?
Hol van megbìzhatò szervize?(Pappason kìvül)
(Tudom sokan ìrnátok h olvassam vissza, de nincs időm 400 oldalnyi anyagot olvasgatnom)
Van esetleg olyan kereskedő akit ajánlanátok vagy ismertek olyat aki eladni kìván?
Műszerfali sebesség fokozat kijelző automata ill. manuális módban is villog valamint a két szervizkulcs is hasonlóan produkálja magát. Szerelő megpróbálta géppel "újratanítani" a váltót, nem sikerült, a hibajelzés maradt...meglátása szerint valamelyik fokozat érzékelő lehet a hibás. Ajánlotta még az akksiról órára le, majd újra vágigkapcsolni az öt fokozatot módszert...minden maradt a régiben.
Váltó tökéletesen teszi a dolgát, gyönyörűen kapcsolgat, vadiúj olajat is kapott.
A villogás nem annyira zavaró, de mi lesz ha valami más hibát próbál majd közölni a kulcs piktogrammal?
Hálásan köszönnék minden tanácsot ami esetleg megspórolna egy össz. 400km-es utat Pappasig. üdv Tamás
Amennyiben rácsot raksz a gépjárműre ezzel megváltoztatod a jármű méretét. Minden ilyen átalakitási engedély kötelesnek minősül, azaz kell az NKH-tól az átalakítási engedély, majd ezzel lehet menni KPM vizsgára és utána bejegyeztetni a forgalmiba.
Èn spec levetetném a kocsiról, de nem minden rendőr ismeri a szabályokat (sajnos).
Smart Fortwo 450 451 ELSŐ és HÁTSÓ króm ütközővas, vadrács, gallytörő minden szerelési tartozékával egyben eladó. Német Cobra márkájú, kimondottan smart-hoz. Szép állapotban. Az autós képek demók. Budapesten 3 vagy 4 kerületben személyesen átvehető, vagy előre utalással postázhatom is ( +2000 Ft ). Ára 40.000 Ft.
Behalt az egyik (bal) tompított. Tényleg le kell bontani a fél autót az izzócseréhez, vagy van valami trükkféle? Gondolom, ilyenkor reped igazán a műanyag...
Márciusban kapott a feleségem egy Smart fortwo-t ( 45kw benzines 2004-s 64000km/óra szerint/), azóta 6000 km-t mentünk vele. Remekül megy, élmény vezetni, külsőleg, belsőleg jól néz ki, szerethető kis masina. Hetek óta olvassuk a fórumot visszamenőleg.
Egyedül az aggaszt, hogy a hűtővíz hőfoka csak két bogyóig megy fel, olvasatom szerint ez lehet légtelenítési vagy termosztát hiba.
E véget szeretnék Quattermantól kérni egy elérhetőséget. Az e-mail címem: joekalman@freemail.hu
Holnaptól vasárnapig leszek Pest mellett a kis autóval.
Vannak mindkét oldalán a terminálok laprugó fogások. A kiadási eszközöket kell körülbelül 0,8 mm vastag.
Forrasztott pozitív feed minden ellenállás elem és a negatív kábelt egy fehér kábelek.
Fenti fotó mutatja világít, míg a motor alapjárati dióda. Kérjük vegye figyelembe, hogy ez nem fog válni egy állandó vonás-ból az én-m okos belsejének. A diódák vannak elrendezve, ugyanúgy, mint a ellenállás fűtő elemek, mint látható, a vezetőülés. -Hoz használ egy piros dióda, mint volt, nem több, mint három zöld is.
Melegítő működését.
Elektromos bojler nem kapcsol be, mielőtt izzítógyertyák-e a vezérlő. Fűtés úgy tűnik, nem érinti a fúvó rajongó. Esztergált fúvó rajongó ki és az én-m dióda még mindig világít. 2 elem nem található, míg a motor alapjárati. (No 1 a legkisebb fűtőelem felépítése működését jelző piros dióda). Több elem be van kapcsolva motor fordulatszáma nagyobb, és több villamos energia áll rendelkezésre. Minden volt, a Mikor volt, hogy headway 60 km/óra felett. Az elem ki van kapcsolva, ha a motor hőmérséklete elmentem a második blob jelző 60 Celsius fok. A kezdeti tesztek során a külső hőmérséklet volt körül 9 c
Azt hiszem, lenne lehetséges-hoz roham egy kis láng hatását melegítő, a Smart. Izzólámpák Ehelyett lehet használni, ha dióda. Huzal úgy, hogy a láng hatása csak a kor működése közben. Ez lehet eladni, mint a meleg kalács, Kanada.
Frissítést követően egy teszt fuss-a környezeti hőmérséklet 6 C.
A motor fordulatszámát kell fölött 1500 RPM valamennyi elem, hogy be kell kapcsolnia. Egyéb villamos fogyasztók hatással is. A távolsági és a fűtés 1 ki van kapcsolva. Ugyanaz a hatása bekapcsolásával ködlámpa vagy ventillátor a max. Bekapcsolása minden rendelkezésre álló nagy fogyasztó (high beam, fúvó-max és a köd fények), miközben állandó motor 1500 RPM eredményezte elem 2-es szám csak maradt bekapcsolva.
Kísérletezni minden elérhető fogyasztó kapcsolva:
Motor fordulat/PERC - a fűtőelem felépítése
Idle - nincs
1100 - 1
1300 - 2
2100 - 1 & 2
2300 - 3 & 4
Úgy néz ki, mint ECU vagy izzítógyertya vezérlő folyamatosan szabályozó hatalom így max terhelés a generátor nem lépik túl. A kályha maradt mindaddig, amíg a hűtőközeg hőmérséklete elérte a 80 ebben az időben, ami azt mutatja, szobahőmérsékleten kell valamilyen hatása, amint azt a Dang.
Megtaláltam, kék-zöld-barna csatlakozós, az elsőn a kéken a feszültség felmegy 13,6V-r a kiegészítő fűtés bekapcsolásakor, de aztán le is megy azonnal nullára, ha ki-be kapcsolom, akkor ez megismétlődik.
A középsőn a zöldön bekapcsoláskor megmarad a feszültség.
Az utolsón semmi...
Kivettem a fűtőpanelt, az első két láb és az utolsó kettőnek azonos az ellenállása, a középsőnek a bal láb az első kettővel van kapcsolatban, a jobb lába az utolsó kettővel...
Lehet, hogy mivel nem megy a külsőhőmérséklet érzékelőm, ezért nem érzékeli, hogy 8 fok alatt van és az ecu nem engedi működtetni, bár akkor gondolom a km.órán sem jelenne meg az ikon....?
Az elektromos kiegészítő fűtést merre találom, mert lebontottam a közpső konzolt, de nem találtam meg, szerintem nem müködik, a kijelzőn a szimbólum megjelenik...
Van egy 2003-as Cdi 800 smart fortwo-m. Sajnos egyre több hibával kell szembe nézni az autó kapcsán... picit megbántam a választás mikor ma reggel 10 perc menet után a motor úgy döntött feladja a szolgálatot... Azóta be be se tudjuk indítani... A szerelő sem bíztatott túl sok jóval motor cserét és turbó cserét javasolt látatlanban valószínűleg nem kapott olajat a motor csak nem értem, hogy ezt miért nem jelezte ki a check lámpa... Ma fogja át nézni a szerelő és csak abban bízok, hogy csak eltömődött valahol az olaj és emiatt nem jutott a motorba.
Aki chiptuninggal foglalkozik biztosan áttudja írni, bármilyen olvasó viszi.
Nem mindegyik évjáratban van szervizintervallum számláló. A külső hőmérsékletet azért nem mutatja, mert cserélt modul van benn, amire nincs instalállva.
Sziasztok, segítséket szeretnék kérni: van egy 2001-es 800 cdi Smartunk és a km. óra kijelzőjén csak a napi km-t és a 6db kis viszintes csík között lehet váltani, leállításkor egy kis idő múlva az össz. km.-t is mutatja, de a külső hőmérsékletet nem, az érzékelőt kicseréltem.
A szervíz intrvallumot sem mutatja, pedig a nyári vételtől már mentünk 8e km-t, vételkor ill. most cseréltem olajat és nullázni akartam, de nem jön elő sehogy a villáskulcs.
Esetleg nézzem meg az érzékelőtől az ecu-ig a zöld és a szürke kábelt nem-e szakadt, bár a szervíz interallum hiánya miatt sztem vmi más baja van....
A hibakódkiolvasóm azt írta, hogy az ecu-ban tárolt vin nem egyezik a km.óra vin-vel..
Gondolom dízelről van szó, és ha nyertem akkor pedig a kuplungmotort kell kicserélned. Túl nagy áramot vesz fel, és biztonsági okokból a vezérlő kikapcsolja.
Eltellik 2 perc és megint megy. Hosszú távon a probléma sosem jön elő. Dugóban, araszolgatásnál viszont szinte mindig.
hátha valaki tud segiteni uj jelensegem, megy az auto kidobja a felkialltojelet a muszerfal es hiaba van a kocsi sebessegbe es adok gazt olyan mintha nem ertene, es nagyon minimalis gazt kap csak eppenhogy csurog a kocsi, ujrainditom, elindul es megy. eloszor ezt csak akkor csinalta mikor megalltam a pirosnal, ujabban mar indulasnal elkezdi.
Hát a kora kevésbé érdekes mint hogy milyen motor van benne. Benzines vagy dízel? mikor volt rajta üzemanyagszűrő cserélve? És úgy egyáltalán, mi az előélete?
Sziasztok!Leirom mi történt az autommal a napokban.Smart two 16 éves.Fél automata.Hosszabb utra mentem 110-zel haladtam és kb.fél ora mulva lelassult 85-re.Azt hittem lefog állni,elkezdtem váltogati,és kis idö mulva magához tért.Az uton oda fele és vissza fele is ez történt.Mi lehet ez?A válaszokat köszönöm! :)
Sziasztok! Júniusban beszereztünk egy 2009-es évjáratú 1000-es Smart Two-t 53e km-el.
Leginkább városban van használva (Bp.). Szeptemberig nem is volt vele gond, viszont akkor jelzett a motordiagnosztika lámpa, és akihez elvittük elsőre azt mondta Lambda szonda. (igazából annyi tünete volt, hogy az ECO kikapcsol, és nem áll le a start-stop rendszer)
A szerelő ki is cserélte első körben egy japán gyártmányúra (olcsóbb), de 1-2 napra rá újra előjött a jelzés, újra szerelő, és akkor azt mondta, h talált vmi elektronikai hibát, elvileg most már jó lesz.
Most persze szintén a szerelőnél van, mert természetesen újra kigyulladt a lámpa, így már eredeti alkatrészt tesz bele. Kicsit macerássá vált, hogy állandóan vinni, értemenni - a 8 órás munka mellett nehézkes.
Ha ezzel a cserével sem javul meg az autó, szeretnék egy igazán hozzáértő Smart dokit találni. Látom, hogy Quattroman budapesti, elkérném az elérhetőségét (mailem publikus).
Nálam írt már ki 1 litert is! :-) De nem szeretem megvárni, hogy ilyen kevés legyen benne, mert azt mondták, hogy inkább sok gázolaj legyen benne, mert a tankba visszacsorgatott üzemanyag meleg és azt le kell hűteni!
Egy gyors keresztkérdés a szakértő Urakhoz: az üzemanyag- visszajelzőnek van olyan állapota is, hogy folyamatosan világít? Még nem mertem kipróbálni...
Koszi a valaszt. Mi egyeb lehet szerinted a csokkent kompresszio oka? Azt mondta egyebkent a szerelo, hogy megnezte es "elegtek/beegtek" a fuvokak (barmit is jelentsen ez) es hogy ez tipushiba ennel a motortipusnal. Arban amugy teljesen tanacstalan vagyok, a legolcsobb hasonlo koru es futasteljesitmenyu auto most 1.000.000Ft-rol indul a hasznaltauto.hu-n.
Sziasztok! Adott egy 2005 majusi Smart Forfour 1.3 benzines, kb 120.000km-rel (WME4540311B000782). Motorhiba jelzo lampa tobbszor felgyulladt, csokkent a teljesitmeny, idonkent rangatott is (foleg visszavaltasnal 4-bol 3-ba, vagy 3-bol 2-be). Autoszerelo azt mondja hengerfej problema, a szelepek nem zarnak rendesen (en laikus vagyok, ugyhogy ennek fenyeben ertelmezzetek a mondataimat :-) ). A 2. es 4. hengerben nagyon keves a nyomas (6bar). Az auto Svajcban van, svajci rendszammal forgalomban. Az alapjan, amit a szerelo mondott a javittatas itt Svajcban irrealisan draga lenne. Az lenne a kerdesem, hogy Mo-on mennyiert lehetne megcsinaltatni, illetve motorhibasan el lehet-e adni, ha igen hol, hogyan (marmint ugy, hogy jelzem, hogy motorhibas, nem szeretnek senkit atverni)?
Gyári Mercedes program volt. Azt hittem "Karcsi" ismert itt, csak Smart-okkal foglalkozik a Pólusnál. Többen ajánlották, úgy jutottam el hozzá. A vezetéknevét sajnos nem tudom.
99-es Smart CC-ről lenne szó. Egyik nap úgy értem haza, hogy túl hírtelen fogott a kuplung, azaz elkezdett bakkecskézni 1-esben és rückwertz-ben. Másnap reggel már csúnya hangon kattogott első sebességbe rakás közben, ezért nem mentem vele sehová. Most néztem, hogy ott tart, hogy már nem is teszi sebességbe, ha beindítom a motort. N-et ír ki, nincs három csík, semmi egyéb hibaüzenet a műszerfalon. Csak ütemesen kattog, ahogy próbálja sebességbe kapcsolni.
Karcsi volt kint, rádugta autódiagnosztikára ami csak annyit írt ki, amit eddig is tudtunk, hogy kb. idézem, az autót nem lehet sebességbe rakni. Szóval vagy kuplung vagy kuplungmotor. A hibajelenségből lehet következtetni esetleg hogy melyik?
Annyi még lehet, hogy fontos, hogy kb. 1 hónapja finomhangolva lett a kuplungmotor. Nem tudom fontos információ e, azért leírtam.
OK, persze hogy jól indul, de a másik autómnál (Nissan Primera), ha egy pillanatra elfordítom a kulcsot, akkor egy pillanatig forog az indítómotor, itt meg olyan, mintha egy indító impulzust adtam volna az autónak a kulcs elforgatásával: önmagától indítózik, ameddig el nem indul!
Ma zuhogó esőben csapattam haza 450-es Smartommal, amikor egyszer csak dörrenéssel egybekötve a két ablaktörlő a legszélső állásban maradt. A továbbiakban törlés helyett csak ütések zaja hallható. A hiba forrását pontosan nem tudom, mert továbbra is zuhog, így még nem álltam neki a feltérképezésnek. Plusz van egy sanda gyanúm, hogy itt többen is tudják majd kapásból, miről van szó. A kérdésem a következő: van-e reményem sos rendbe hozni, ha az egyetlen fegyverem egy csavarhúzókészlet (torx van benne)? Előre is köszönöm a szakértést!
Sziasztok! Nemrég vettem észre, hogy akkor is beindul a kistraktor, ha csak egy pillanatra is elfordítom az indító kulcsot. Akár egy nyomógombbal is be lehetne indítani...
Nagyon elégedett vagyok vele! 2012-ben intercoolert kellett cserélni, most meg első futóműalkatrészeket. Ezeken kívül évenként olaj- és a szűrők cseréje, 2 évente üzemanyagszűrő csere...
400 euro alatt nem nagyon van, és ha kiszámolod, kiveszik a motort itt nekem berlinben, majd vissza rakják. Ez is pénz, plussz az uj motor. Kb ugyanott lesz az is. 2000-2500 között.
Én magamnak megcsináltam, de egy hozzá nemértőnek biztos ez a lehetőség a legjobb.
Egy kis nyűg az elején, de utána gondtalan kocsikázás.
Egy használt esetében akármi lehet, és 65€/óra munkadíj mellett az nem kevés anyagi ráfordítást jelent. Ráadásul egy motorhibás autót a sárga földig lehet lealkudni.
élég meggyőző beszélgetésre sikeredett ez! Azt hiszem lehet tényleg inkább nézek vmi motorhibasat. Csak nem nagyon akartammég kinlodani vele, de valóban ez lehet a biztos. Így legalább tudod h új. Nagy meló a motort kiszedni belőle?
A katasztrófa azt jelenti náluk, hogy olyan sérüléseket szenvedt a motor, ami a felújítást megakadályozza. Pl. Hajtókar szétverte a főtengelyt, dugó törésből származó henger sérülés ( nem felfúrható), vezérműlánc szakadásából származó törések a blokkban.
Tehát minden olyan sérülés, ami a felújítást akadályozná, illetve annak a motornak az újra értékesítését.
1, és a 3, hengerek szoktak kipusztulni általában, a 3. a gyakoribb
törni csak a vezérlés műanyagvezetője és az olajspricnije. ha a műanyag darabot beviszi az olajpumpába akkor szakít láncot, de volt már dolgom pár olyan olajpumpával aminek megúszott a hajtótengelyén a fogaskerék.
veztengely csapok kopnak csúnyán és időnként leugrott himbák marnak hornyot a bütykökbe
az össze gondjukat az olajhiányra vezetném vissza, és a probléma halmozódik
mint minden turbós motor ezek is csipegetnek olajat és a mai felhasználók nem értik hogy kontrollálni kell a szintet.
minden ügyfélnek lelkére kötöm hogy minimum 2 tankolásonként húzza ki a rohadt nívópálcát...
Az enyémbe 102000km volt, és sajnos blokkot kellett rendelnem hozzá, mert a hengerek iszonyatosan elkoptak. A hengerfejet felújítottam, és kapott egy új turbót, és persze egy olajleeresztős olajteknőt.
Végülis nem olyan rossz ötlet! De lehet inkább veszek egy olyat ami működik 😂 Talaltam itt egyet ami nem tűnik rossznak, lehet megnézem. Azt írja h a gyújtás kapcsoló szarakodik néha. Gondolom nem olyan nagy összeg kicserélni. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=294216971
Ha csak a motorblokkot javítják, akkor 1 év gari, ha koplett motort, akkor 3 év gari.
Futár hozza az új motort, kiszeded a tiedből a régit, és a futár elviszi.
Ez az összeg a futárt is tartalmazza.
Amennyiben 100km re van az autó tőlük, ingyen elviszik magukhoz, és felár ellenében kiszedik a motort ők. Érdemes egy motorhibást nagyon olcsón megvenni, és ezt a megoldást alkalmazni.
Garantált 3 évig mehetsz a smarttal.
Ha jól bele gondolsz, láttam már 200€ ért smartot, plusz 900€, meg egy kis sallang.
1500 alatt nem nagyon találsz olyat ami működik. Nem 3 év garist.
Én így csinálnám, ha hosszútávú terveim lennének a smarttal.
Szia! Amikor én keresgéltem a mobile.de-n, akkor ezeket a szűrőket állítottam be: 2004-es évjárattól, passion, diesel, ülésfűtés, 125 eKm alatt, csak kereskedő és max. 2 tulajdonos.
A végén 3600 Euróért vettem egy 2004-est (2012-ben).
mivel ez egy hagyományos mecha váltó és nincs benne se olajszivattyú se hidraulikus tengelykapcsoló így nem is kell bele a nyomástűrő és habzásmentes ATF olaj.
Igen olyat már hallottam ,de ez ugye nem automata váltó ezért is kérdeztem. Az első gondolatom a 75W90 volt ,de akkor nem lőttem nagyon mellé! Köszönöm az infót. Elvileg a cseréje sem igényel atomfizikus szakmai hátteret,de van esetleg valami amire figyelni kell?
az első képen az látszik hogy az intercoolered ereszt, az utolsón pedig hogy a turbo nyomásszabályzó csöve (a vékonyka) elpuhult az olajtól és kipukkant
Új vagyok még a Smart világában, de olvasgattam a hozzászólásaitokat és látom nagyon segítőkész csapat dolgozik itt.😁
Lenne pár kérdésem hozzátok.
Tulajdonomba került egy 2001-es 800as Cdi.
Jön,megy,megáll de van pár számomra nem szimpatikus olajfolyás(ok) rajta.
Mindig van alatta egy pár csepp szép fekete olaj amit ha jól azonosítottam be akkor a turbó bal oldalára csatlakozó műanyag cső bilincsénél csöpög.A másik pedig a váltó bal oldalán látható nagy folt a féltengely felett( környezetében).
Ezek gondolom annyira nem normális dolgok rajta, hol keressem a hibát?
Megnyugtatlak, parkolás végett nem érdemes megvenni. Jellemzően 1 autónyi helyre más is befér.
Nekem kimondottan a dízel fogyasztása miatt van, párom jár vele Pesten . 3 napja tele tank 3.7 L/100. Kevesebb ideig tart lemosni, rendbetenni. Más előnye számomra ismeretlen.
Sziasztok! Smart téren nagyon tájékozatlan vagyok! De úgy döntöttem munkába járni veszek egyet. Mert a parkolással mindig gond van 😂 Tudnátok írni pár tanácsot mire figyeljek oda vásárláskor? milyet érdemes venni? Hogx ne a szervizben kezdjem 😊😅 nem újat szeretnék venni. 2000 körüli evj.
Igazából én továbbra is azt gondolom, hogy most ilyen hidegbe nem kellene egyáltalán 100 fokra felmennie a víznek, szóval szerintem még levegős... de mindegy, semmi mást nem tudsz csinálni, mint hogy külön betápolni a ventillátort és úgy megnézni jó e.
ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy a gyári géppel kivezérlek neki jelet, és ha nem kapcsol be akkor megnézem hogy jön e 12V ha nem akkor valahol szakadás van, ha jön akkor a ventillátor mondta fel.
Bocs, rosszul olvastam, Tehát felmegy 100 fokra a víz rövid időn belül akkor rosszul van lelégtelenítve. Ki kell venni a termosztátból a jeladót, elől letekerni a kiegyenlítő tartály kupakját, és megvárni ameddig hátul a termosztát tetején el kezd kifolyni a víz. Ha 1 dl víz kifolyt, akkor nyugodtan visszadughatod. Utána teszt, ha nem sikerül akkor újra ismételni a leírtakat.
Igen , a magyar kereskedőknél én sem találtam , és hát a kétoldalú- meg a pillanat ragasztó is fent van a listámon , csak hát mégiscsak kulturáltabb lenne azt bepattintani oda :-)
Ezt most leltem : itt szlovákék már olyat csinálnak , aminek fém a lába , úgy látszik másnál is törik néha...
Véleményetekre vagyok kiváncsi elsősorban szerelőkére, futárként dolgozom 2001 benzines smartal motorfelújítás előtt állok...
Érdekelne hogy az újabb típusú benzines aminek nagyobb a motorja mennyivel megbízhatóbb??
Esetleg a dízelekből érdemes-e körbenézni??abból a régebbi 450 vagy egyel újabb változatban érdemes gondolkodni megérie az újabb ?? Milyen évjárattól érdemes nézni??
Illetve a felfüggesztéssel van még gondom ezzel típussal az újabbnak jobb a teherbírása?
Durván havonta 4-5000 km fut az autó. Köszönöm a segítséget.
Nem akarok ledesíteni, nem akarok az 1.1 helyett 1.2 W-os talán odatehető, aztán majd "jól megpörkölünk mindent a környéken" tipusú izzót, csak a gyári kiégettet szeretném pótolni.
Talán tényleg a legjárhatóbb lenne, ha küldenél kettőt, meg egy szlaszámot... :-)
Hol lehet vásárolni a 450 műszerébe km-skála megvilágító izzókat? (foglalatba hegesztett 1,1 W kettő darab - egy piros, és egy fehér foglalat) Már a sokadik autósboltból hajtanak el... :-(
Az volna a kérdésem, hogy abban az esteben mit lehet tenni, ha megállás után bentmarad a váltó 1-esben, nem lehet N-be tenni, így nem is lehet a motort beindítani.
2007 Fortwo ha a fűtést felkapcsolom mindegy melyik fokozatra,utána néha néha ki be kapcsol a keringtető még ha a kondit használom akkor is,de a gombon nem és a kis lámpa.
Viszont ha pld bekapcsol (magától) és utána egyből megnyomom a keringtető gombot mintha be ki kapcsolnám egyből abba marad de utána megint mintha vissza kapcsolna és így tovább....
Végül is be ki kapcsol a levegő keringtető magától.
Helló! A héten (10 eKm után) megvolt az olajcsere, üzemanyagszűrő csere, első fékbetét csere és az első futóműben egy-két biz-basz cseréje (mostmár nem kopog).
SAM vezérlőre lenne szükségem:00 11868 w011 típusúra. Minden ötlet, megoldás, tipp érdekelne. (hol keressem, kb milyen árban mozog, új ár mennyi lehet... stb)
Urak, puhatolóznék mert múlik az idő és fontos szerelnivalók vannak itt a műhelyben, ahol a Smartit javítani szokták. Ha úgy alakul, hogy a közeljövőben nem oldódik meg, valaki vállal Pesten 450-be tetőcserét műanyag/üveg, naproló behelyezéssel ? Ha igen, egy árat is tüntessen fel legyenszíves.
Akkor biztos,hogy szelepfedél tömítés kell + a gyertyáknál. De azt hol tudok venni?? Nem a szelepfedél tömítést mert az van több helyen.Hanem a gyertyákhoz...... Mert ahogy látom az enyémnél gyári van a gyertyáknál ,tegyek pasztát? az is jó?
Köszönöm....
(Amúgy megjegyzem és nem azért de ez a kis 1000 es turbós kis autó hihetetlenül megy és nagyon imádom :)
amúgy azért szedtem szét mert kicsit mintha kocogott a két fém a turbó és a csonk közötti résznél,pont ott volt a vékonyabb fém tömítés.Megcseréltem a csonk másik végén lévő vastagabbal és most nem kocog azon a részen ahol vékony volt a tömítés.
De kiszeretném cserélni mind a kettőt újra vastagra...... ebayen van de sok idő sajna.
Nagyon köszönöm a gyors választ ki is cserélem akkor,a másik kérdésem hogy melyik az ajánlott. A eredeti tőmítés körbe(ha van) és a gyertyáknál paszta vagy paszta mind a két helyre?
És a kipufogó csonknál van egy-egy tűz karika azt ebayen kívűl hol tudom beszerezni?
Szelepszár szimering vagy hengerfej tömítés nem lehet?
a szelepszár szimmering a szívócső vagy a kipuffogó felé ereszt ha....
hengerfej tömítés egy emelettel lejjebb van. ezeket nem láthatod
ennél a motornál a szelepfedelet nem csak a peremén kell tömítéssel ellátni hanem a fedélen keresztülvezetett gyertyanyílásnál is ez a középső sor tud ereszteni olajat a gyertya köré
Köszönöm a gyors választ.....Lehet hülyeséget mondok de kívül a motor nem olajos sehol,és ahol a trafókat behelyezem a motorba a lyuk felső részénél ahol gumi szerűség van ott nincs olaj szivárgás. Inkább a lenti része olajos a gyertyáknál és felül a trafók teljesen szárazak csak a gumi résznél olajos lent.
Ma kiszedtem megint megnézni hogy mi a helyzet,de most is volt egy kicsi olaj a trafókon de nagyon kevés. Viszont a gyertyákat most nem vettem ki. Nem füstöl nem csinál rendellenes dolgot, viszont nagyon féltem és megakarom előzni a bajt.
Szelepszár szimering vagy hengerfej tömítés nem lehet?
Vagy szelepfedél tömítés? de az annyira fent van és akkor fent is olajosnak kellene lennie nem?
a kopogásos égés a szegénykeverékes üzemmódból adódik, amit dúsítással kompenzál amíg a lambda érték határon belül marad, onnan pedig visszaszabályoz a kopogáshatárig. ezt játssza az elektronika egy adott algoritmus alapján.
ez nem a benzin minőség felismerésére van. ezt a motort nem a 100+ oktános üzemanyagra tervezték/optimalizálták felesleges azzal etetni. ártani nem fog neki de olyan mintha ezerforintosból sodort gyújtóval gyújtanál be a gázsütőben
Mas az eges es allit valamit...azt tudom hogy ha mas autoknal szar benzint tankolsz pl akkor hogy ne kopogjon a motor allit valamit vagy valami ilyesmi :)
nem kell szétfúrni. gumikupak le és motorkerékpár láncspré a belsejébe, +egy borsószemnyi zsír a rúd elejére vagy a kinyomóvilla gödrébe (leginkább itt csikorog)
nincsen sajnos, huszon egy két ezer az új. Ebben tudok segíteni, de még nem tudjuk hogy valóban ez a gondja e vagy más. A Pappassal beszéltem, rengeteg ilyet adnak el. A statisztika erre mutat, de más is lehet a hiba forrása. üdv