Igazad van, csak azért mondtam mert én sokat használtam aszfalton is.
Nekem olyan mindenes volt.
Bár a 2017-es tripen az aszfaltos csoport is ment többször nagyon rossz úton, murván, megoldható volt, különösebb probléma nélkül. Oda egyébként max egy erős kartervédő elég lesz az ABS verziónak is.
nem néztem utána a dolgoknak. Valahol egyszer találtam 5 cm-es ültető szettet, de csak ABS nélküli változathoz árulták. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó futómű csak a "kutyacsont"-hosszában tér el. Ergo hátulra elég az ABS nélküli változat "kutyacsont"-ját megvenni.
Az első futóműnél viszont teljesen más a teleszkóp mérete, kialakítása. Kevés hosszabb rugót beletenni, mert azzal csak azt éred el, hogy hamarabb összeérnek a rugó menetei. Elöl az ABS nélküli változat teleszkópját kell megvenned. A futómű geometria változás veszélye ettől függetlenül fenn áll.
Lehet jobban jársz, ha veszel egy masszív, fém esetleg kompozit blokkvédőt és már annyira nem is fog zavarni, ha leér.
a papíros XTZ660 már csak 300eFt :) nem tudom, hogy lesz-e ennél olcsóbb :) ha indul, ennyit lehet megér és tavaszig össze is lehet rakni. Ezt utána nem kell félteni :D
ma beraktam az új gyertyát, de hát amit láttam azt lehet nem kellet volna :D minek teker valaki szigetelőszalagot a gyertyára?? főleg ha rá is olvad??
Sokat gondolkodtam amíg megvolt, hogy lejjeb ültetem, mert nem ért le a lábam és ha elkezd dőlni (lábad egy kicsi, tényleg kicsi gödörbe lép) nem is lehet megtartani a magas súlypont és méretes tömeg miatt.
Ez miatt terepen néha szenvedősebb volt nekem mint amit csak maga a tömeg indokolt volna.
Az alap hasmagasság még az ABS verziónak is akkora mint a sima XT660R verzióé (ott a blokk alatt vitték el a kiput) azzal is sokan elmászkálnak a terepen, főleg földúton.
Ha tényleg nem Taki túra a terv akkor nem biztos hogy megéri emelni, főleg ha nem vagy 190 cm hosszú lábakkal. Magabiztosabb leszel ha rendesen leér a lábad.
Először inkább költs jó terepes gumira és gyakorolj. Földútra teljesen elég lesz a hasmagasság. Ha meg durvább dolgokat szeretnél vele csinálni akkor hamar rájössz majd hogy oda dögnehéz.
Túraenduró: alapvetően útra tervezet: aszfalt, földút, stb. ott jó elvan, meg lehet pakolni, hosszú távon elmegy.
Ha mindenáron sok pénzt akarsz rá elkölteni akkor beszélj velük:
Haát, én sem vagyok már olyan bohó mint fiatalkoromban...
A tavalyi belga-angol túra nagyon szuper volt - az aszfalt ellenére, és egy centi homok sem volt alattam... (na jó, az a 2 óra ótópálya' 90-100-zal Augsburg előtt - az nem :-)
Vannak sokkal jobb túramotorok a Tenerénél, vannak sokkal jobb andurók is - de egyben a kettő - na erre az egyik legjobb választás a miénk! Mert az aszfalton is bármikor benne lehet a kisürdüng a Zember seggibe', hogy letérjen a kijárt útról :-) És a motorban is benne van "bugi". Ezért imádom!!
POnt arra akarom használni a mocit, amire való! :-))) Kezd benőni a fejem lágya...
(erre a minap megkeres Gabesz, hogy viszket már neki is "kis" homokra... :-))
(ejj, az a tavalyi túra a kalocsai Dunához, az vmi nagyon jó volt!!)
Ez a megfogalmazás nekem soha nem jutott eszembe, de tökéletesen találó! Rám meg főleg :-(
SZerencse, hogy csak egyféle talaj van errefelé, ezért ilyen nagy a pofám - lehet, normális, "rendes", tagolt terepviszonyok között már nekem is lenne egy drz-TT turkálni, mint Bucho-Csokinak.
Meg, még a nagy Taki is szerzett egy kis 50-est hardozni...
Nincs azzal baj.Én nem azért mondtam hogy"miért hiányzik az 5cm)....de endurozni nem ez való.Ez A bol B be visz el bárhol,vagyis nehezebb terepen is akár.
Ezt nem értik sokan.
Olyan mintha venne valaki egy krosszmotort aztán nyomatná a közutat meg az autópályát vele.Persze naponta 5-600km-t.
Idén szeretnénk egy EU 99%-os aszfaltos körtúrára menni. A Continental Trail Attack II-ről mi a véleményétek? Tourance volt régen, elégedett voltam. Esetleg Michelin Anakee III?
Haát, mivel a 660-nak eleve nem túl bő a rugóútja, azért az 5 centiért embert is lehet ölni...
V1: amit Csoki mond, Tenere marad aszfaltra, hard terepre DRZ.
V2: jóáron telókat cserélsz - és bízol benne, hogy megmarad a futómű geometria (garantáltan nem fog :-(((
V3: Tenere csere eleve terepesebb szerkezetre - vagyis régebbi típusra :-(((
A sima földúton végülis az R1 is elmegy - oda elég az ABS-es tenere is - bár Csokit már szívattam meg olyan, "autópálya" simaságot ígérve, hogy a felnégyelésem és a kerékbetörésem után még jól meg is akart verni :-))
(az igazat megvallva, én még nem láttam ennyire felnyomva a búráját :-)) Lehet, ezután ugrott neki a DRZ projektnek...
Homokra is elég a picit rövidebb teló. Ha 20 km/h-t viszzaveszel, akkor meg nagyok helyen elég lehet.
Sajnos sokkal okosabbakat nem tudunk :-(( Szrintem ez a vonal kicsit zsákutca lett neked - ez volt a tanulópénz. (és máshol, máskor szoptam hasonlót - ezen mindenki átmegy) (ki egyszer, ki többször... :-))