Részletes levél ment, először sajnos a megszűnt címedre, s csak most vettem észre.
A fenti utvonal Börgönd-Szabadbattyán-Lepsény része nem műxik, be kell menni Szfehérvárra, és vissza Lepsény! Valamint kicsit éles az IC 201
Az MD ( csak el ne kiabáljam!) nálunk még bírják a meleget. Persze ez csak azt jelenti, hogy nincs velük több probléma mint máskor. Segélygép a leggyorsabban mozgósítható, bármilyen gép.
Kérek minden érdeklődöt, hogy a különvonattal kapcsolatos szándékait a különvonatok topicban jelezze, hogy később majd ne több ezer hozzászólást kelljen végigböngészni. köszi!
1. Látod, milyen jó, hogy a 7726-osnak van 30 perc tartaléka Vásárhelyen? Szegedről 80 perc késéssel indul, Orosháza már csak 50 perc...
2. 147-es teher: szerintem mi itt a fórumon max 60 perc alatt összehoztuk volna a menetrendet Kecskemétig, csak annyi kellett volna, hogy a Gokartba egy icsit több üzemanyagot töltsenek, hogy kitartson Kecskemétig...
3. Kéregjegy: köszi Tanyaszitit. Valszeg jövő héten megrohamozom Tiszajenő-Vezsenyt és Tiszaalpárt, ha van, hozok neked is.
4. Hol tudnám a máshol bett jegyeimet "B" pecséttel lebélyegeztetni? Tudnillik nem minden állomáson van "B" pecsét, pl. Tószegen sem találták...
Aznap hajnalban szakadt le a bevágás fala. A buszok csak Pusztaszentmihályfáig jártak (egykori megállóhely), s vonatokra itt kellett átszállni. Minden vonat írásbelit kapott, hogy csak Pusztaszentmihályfáig mehet el. Másnap reggeltől vezették be az Enyingig buszozást, majd június 26-án... a többit már tudjátok.
Jól írtad, csak annyit még hozzá "és amennyiben az MD lerohad, akkor sem MD jár".
Azaz lassan bármely vonaton lehet Csörgővel vagy Szerjózsával találkozni a 135-ön.
Bzmot 196 Mezőhegyes környékén kóricálhat, de lehet, hogy Békésre is ez jár ki néha.
EKORNÉL:
Levél megy postai úton.
Karádon nem lehet keresztezni, csak Mernyén, Felsőmocsoládon (igaz, szolgálat csak néha van, de akkor meg viszik a kulcsokat a vonattal), Tabon és Ádándon. (Leó: Tabon van kéregjegy, apropó jegy, tettem el Neked egy-két jegyet TanyaCity állomásról.)
"Módosító javaslat: Lepsény - Enying - Kabókapuszta - földkupac és vissza, ahogy 1999. június 18-án csinálták... Megoldható, ha az MD végén vezérlő van. "
támogatom az ötletet!!!
1999 június 18-án mi volt?
Tegnap a 7726 50 perces késéssel esett be Orosházára (mire jó a fél órás álldogálás Hódmezőn...)
Minden vonatot elvert Orosházán (Utolsó vonatok Mezőhegyes, Mezőtúr és Hentes felé).
Különvonat:
Módosító javaslat: Lepsény - Enying - Kabókapuszta - földkupac és vissza, ahogy 1999. június 18-án csinálták... Megoldható, ha az MD végén vezérlő van.
Más:
A 147-esen a MÁV elb@szott egy fuvarlehetőséget: a fábiáni tsz adott volna fel csemegekukoricát s megkeérdezte, megoldható-e, hogy 80 kilométeres távolságra az árut 6 óra alatt eljuttassák.
A MÁV válasza: NEM!!!
Ha jól tudom, Kecskemét lett volna az uticél. A Magyar Állambusz Vonalak Rt. (C: Sipos Tamás) munkatársainak már sérvet okozna egy irányvonat mexervezése.
Dombóváron tudunk csatlakozni. Bocs, de a menetrendet még nem volt időm részletesen átnézni, mert el vagyok havazva. A jövő héttől viszont VAKÁCIÓÓÓÓ! Mert ugye három dolgot szeretek a szakmámban...:))
A részletes menetrend még kontroll alatt van, de indulás kb. 7-kor, visszérkezés este 7-kor (Bp-ről a postavonattal kellene lejönni, visszafelé Kaposváron átszállás az utolsó IC-re Bp. felé aki még aznap haza akar érni).
Nem hiszem, hogy a MÁV elk**vulásáról lenne szó. Az osztrák menetrendet böngészve, néhány IC ill. mezítlábas gyors, sebes elnevezés a teljesség igénye nélkül: Radio Steiermark, Radio Oberösterreich, Kabarett Simpl, Hotel IBIS, Hitradio Ö3, Salzburg TV, Antenne Salzburg.
Tehát: sehol nincs abból probléma, hogy egyes cégek nevet adnak az IC-nek és ezért fizetnek is. A Soproni Ászok esetében az a valós helyzet, hogy a Sörgyár a GYSEV-nek fizet és nem a MÁV-nak. Akkor miért kellene a MÁV-nak raklámoznia? Szerintem az elnevezéseknél egy szempontot kell figyelembe venni: a külföldiek is ki tudják mondani.
Köszi! El kell mennem Miskolcra Bh-zni egy kicsit. Ahogy olvastam, hogy a két nemzetközi gyors Abaújszántó felé fog menni, valószínűnek tartom, hogy valamikor úgy is elnézek Miskolc felé.
Szóval akkor egy újabb közvélemény kutatás:
Kit érdekelne augusztus utolsó szombatjára egy MD+Btx különvonat a következő útirányon:
hmmm... Manowar-mozdony... azt választanák az öngyilkosok is... :-)))))
A Kunstlok meg az, amit így kipingálnak, nem annyira reklámcélokra, inkább amolyan "happening"-ként...
OFF: A Scorpis mellet en Dream Theater-es meg Manowaros mozdonyra is kivancsi lennek!(Ismerve a fiuk no- es vilagpusztito imaget lehet hogy 18 aluliaknak nem ajanlott megtekinteni a mozdonyt???)OFF
1. A kozuti anyagszallitas a vasutepiteshez vo. vasuti anyagszallitas autopalyaepiteshez. Innet jott az otlet, de aztan felhomalyositottak, hogy nemcsak a MAV az oka annak, hogy a vasutepiteshez nem vasuton megy az anyag!
2. Statisztika:
Nem szeretnek veled szamhaborut vivni (ugyis elvesztenem), de szerintem az osztrak iranyu ki-belepo forgalmat nemcsak az dobja fel, hogy x v. z naponta tobbszor fordul a ket orszag kozott, hanem az is, hogy az osztrak hatar egyben az Eu hatara is. Egyebkent a statisztika veszelyes dolog, lattam en egy olyan tranzit utirany felmerest, ahol kimutattak, hogy Rajka-Redics utiranyon 5000 kamion ment Rijeka fele, visszafele ezek a jarmuvek meg nem jelentek meg! Kotve hinnem, hogy visszafele lopakodokent jottek, lehet hogy nem a kiindulasi orszagukba kaptak ujabb fuvart es igy meg se jelenhettek a hazai statisztikaban!
Anno amikor kombifuv-bol irtam a szosszeneteimet az dobbentett le, hogy a VPOP-nak olyan volt a nyilvantartasa, hogy igazan nem lehetett kiszurni az altalad emlitett ingazokat, valamint belepo jarmu eseten nem lehetett megmondani, hogy hol lepett ki. Ez alol kivetel volt, ha Ro-La-zott az illeto..
3. 150: Belatom, hogy a masik ket utirany kozul ez a legrovidebb, de akkor arra lennek kivancsi, hogy a 120-sal meg a 140-essel mi lesz?
Mar korabban is irtam, hogy a romanok jelentos zsetont kaptak a Bucuresti-Brasso vonal korszerusitesere (atepitesere) es a fiuk Arad-Lokoshaza vonalon gondolkodnak. Meg ha jol tudom Phare-bol hidat epitenek a Dunan a bolgarokkal kozosen.
Ezexerint penzpacsalas a romanok probalkozasa? Vagy a nyugatiak nem tudjak beloni Milo tavozasat?
Es vegul egy tortenelmi felvetes: akkor napjainkra is megmaradt a MAV es az OMAV epitette vonalak versenye, amelybol a 150-es jon ki gyoztesen?
A 140-esen Kiskundorozsman ott a Ro-La terminal (cc.300 milkat koltottek ra), es kinek lenne az jo, hogy mondjuk a Ro-La Szabadkarol vagy Aradrol staroljon? Masik meg az, hogy a 140-esen jelentos a teher es szemelyforgalom is. Ha a 150-es megepitese nemzetkozi erdek, a 140-ese meg nemzeti, es ha az EU a 150-est preferalja, akkor mibol lesz penz a 140-es felujitasara? A szegedi polg.fuhrer meg szegedi vasuti hidat akar, meg a Szeged-Temesvar vonal reikarnaciojat...
Bocs, hogy egy kicsit beragtam, de az bosszant, hogy nem a zalalovoi vonal lesz az egyetlen csak politikai celu beruhazas.
Jo, azt mondhatod, hogy fiatal vagyok, de pl. a magyar vasuttortenelemben ketszer biztosan volt olyan poiltikai celu vasutfejlesztes, amelyet meg a jelentos forgalom is indokolt: az egyik a Hegyesi vonal ketvaganyusitasa es drotozasa a ket vh. kozott, a masik meg a Zahonyi irany upgradelese a szoci idoszakban.
Mozdonnyal no problemo az ilyesmi, vagonnal már ronda!
Amúgy Germánföldön is voltak érdekes mozfonyok, az egyik kedvencem az, amelyiken a TV-egér (a tévémacit pótló német figura) van... de pölö most egy Scorps-mozdonyt szívesen látnék... :-)))) (ott nemcsak reklámmozdonyok, hanem "Kunstlok"-ok is vannak)
<<"A mozdonyok feluletet miert nem adjak el hirdetesi feluletkent?"<<
Nézz körül Svájcban, Németországban, hány mozdony szégyenkezik a gúnyája miatt!
(Elég randa az a pannonpraktikumos Bo kocsi is...)<
Megjegyzesem: Esztetikarol ne vitatkozzunk, mert nincs sok ertelme. OK, en elfogadom, hogy Te a jarmuveket egyenszinben szereted latni, csak akkor nezd el nekem, hogy en a sokszinuseg hive vagyok!OFF: A Roco pl. a 460-asnak legalabb 18 fajta reklammal diszitett valtozatat adta ki svajci kulonkiadaskent. Vagy a holland kulonkiadasban az 1600-as villanygep megjelent holland postabankos vilagoskek festesben is! Neekem tetszik! (ha lenne annyi zsetonom, mint amennyi sajna nincs, mindegyik a sajat gyujtemenyemet gazdagitana-bili)OFF
A masik: ha a MAV-nak nincs bevetele a szemelyszallitason, es az afu is biztosan csokkeno tendenciat mutat, akkor TakiLaci GySEV penzugyi helyzetet bemutato hozzaszolasa alapjan akkor az egyeb bevetelt a jarmufeluletek ertekesitese jelentheti. Vagy esetleg van valamilyen mas otleted az egyeb bevetelekre?
Kedves Miko!
Mivel dohányárut csak szigorú feltételekkel lehet reklámozni, az állomási bemondó valahogy így mondaná: "Szofi Ultra IC a dohányzás súlyosan károsítja az Ön és környezete egészségét indul Pécsre a harmadik vágányról" :-))))))))))))) A Soproni Ászokon meg az egész ország röhög... "Egy Jópofa vonat" :-))))))))
Joó Feri honlapján fenn van az új állomásítási lista. Ehhez van három észrevételem:
1. Ha jól tudom, a Zetorok Szegedre vannak állomásítva, nem Szentesre
2. Mit jelent a megjegyzések között a "Z"? Mert ez megtalálható M40 113,, M41 2121, M42 001 gépeknél is. Dögöt jelent? Mert M40 113 egy hónapja még ment.
3. Ha jól tudom, V43 1218 sem az eredeti, hanem 1207 lett átszámozva (de lehet, hogy 1217-1208)
ma reggel Rákospalota-Újpesten az M44 133 volt tolatós teherrel, Rákosrendezőn M44 208,401,404,405 M62 265 (ha jól emlékszem a pályaszámokra, fényképről majd kiderül...), M44 404 lelkesen cibált ide-oda egy kb 25-30 kocsis szerelvényt, az autósok nagy örömére...
Késöbb a Városligeti elágnál még lefotóztam az M44 401+négytengelyes teherkocsi összeállítást...
A Dunantuli Bo-k magyar gyartmanyuak (RABA), ezek szerintem a legigenytelenebb Bo-k (nem azert mert magyarok), középszámuk 20-57.
En a lengyeleket (20-37) arrol ismerem fel, hogy az ablakkeretük sarka nincs lekerekitve.
Azota azonban a dunantulon mar jar sok masfele kocsi is, amik az uj Z1, Z2 kocsik nemzetközi forgalomba való beállításával és az addig ott közlekedők belföldi forgalomba való állításával keletkeztek. Ilyenek (pl. 20-80) Békéscsabára is járnak.
Nem beszélve a régi, fülkés, szürke ablakkeretes átalakított lengyel IC kocsikról (20-37) amik szintén főleg a Dunántúlon járnak (20, 25, 30, 29 vonalak).
Koszi a valaszt!
Azzal en is tisztaban vagyok, hogy az M41-est nem arra hasznaljak, amire terveztek, de ugye ha a cel modosul, akkor talan a gepet is hozza kellene igazitani a feladathoz! Valoszinunek tartom, hogy egy nagyobb lepteku atepites a Csorgen meg mindig olcsobb lenne, mintha a MAV mondjuk venne kb. 20 db Blue Tiger-t. Ha jol tudom,anno az ADTranzosok azt mondtak, hogy kb. 2-3 MD Ft korul lenne egy ilyen ketyere.
Es ugye most a MAV-nak el kellene dontenie, hogy milyen vontatojarmure van szuksege az elkovetkezendo 15 evre, penzpacsalasok nelkul! (Bili!)
Köszi, megnéztem a képeket. Ez a kocsi fővizsgás volt, vagy csak egyszerűen új festést kapott?
Másik kérdés: ha jól láttam, egy Bo kocsiról van szó. Ezek a dunántúli Bo kocsik mások, mint amelyek itt Szeged környékén közlekednek. Ha jól tudom, a szegediek lengyel kocsik, én úgy szoktam megkülönböztetni a dunántúlitól, hogy 3 lépcsőn kell felszállni, míg a dunántúli kocsikon csak kettőn. Ezek a dunántúli Bo-k milyen eredetű kocsik?
"Forró-Encs és Hidasnémeti között július 2-án 7.00 órától augusztus 16-án 17.00 óráig valamennyi vonat helyett autóbuszok szállítják az utasokat. Ekkor - a folyamatos felújítás ideje alatt - a Cracovia és a Karpaty nemzetközi gyorsvonat mindkét járata kerülő útvonalon: Hidasnémeti-Szerencs-Miskolc érintésével közlekedik. "
Írtatok a pannonos kocsiról. Én még nem láttam. Ha valakinek van szkennelt képe, küldje el a lehoczkig@demasz.hu címre. Köszi!
Maczko! Örülök, hogy érdekelne az aug-i különvonat, de még semmi sem biztos. Egy esetleges gépcsere nagy mértékben megnövelné költségeinket, úgyhogy szerintem erről modnsjunk le. De szerintem már az is szuper lenne, ha be tudnánk járni a Kesző.h.Gy.-Tamási. Börgönd-Szabadbattyán, Lepsény-Enying vonalakat! Különben minden pénz kérdése, de szerintem egy esetleges gépcsere annyi pénzbe kerülne, hogy arra nem lenne a részünkről fizetőképes kereslet.
Tegnap szó volt a 135-ös vonal Csörgős vonatairól. Nos, tegnap döglöttek szépen az MD-k, gondolom, a meleget nem bírták. (Mdbz! Nálatok is döglenek a melegben az MD-k? Ha igen, arra mi szokott segélyezni?) Így a normál Csörgős fordán felül a következő Csörgők mentek:
7723/7726 M41 2128 MD szerelvénnyel. 7726 18.45-kor indult Békéscsabára, azaz 80 perc késéssel!!!
7711/7718 M41 2127 MD szerelvénnyel. 7711 40 perc késéssel érkezett, 7718 30 perc késéssel indult.
A tegnap délutáni IP Bzmot 410 + Bztx 801 volt. Tegnap és ma is M62 109 teherezik a 135-ön.
Írtatok a pannonos kocsiról. Én még nem láttam. Ha valakinek van szkennelt képe, küldje el a lehoczkig@demasz.hu címre. Köszi!
Maczko! Örülök, hogy érdekelne az aug-i különvonat, de még semmi sem biztos. Egy esetleges gépcsere nagy mértékben megnövelné költségeinket, úgyhogy szerintem erről modnsjunk le. De szerintem már az is szuper lenne, ha be tudnánk járni a Kesző.h.Gy.-Tamási. Börgönd-Szabadbattyán, Lepsény-Enying vonalakat! Különben minden pénz kérdése, de szerintem egy esetleges gépcsere annyi pénzbe kerülne, hogy arra nem lenne a részünkről fizetőképes kereslet.
Tegnap szó volt a 135-ös vonal Csörgős vonatairól. Nos, tegnap döglöttek szépen az MD-k, gondolom, a meleget nem bírták. (Mdbz! Nálatok is döglenek a melegben az MD-k? Ha igen, arra mi szokott segélyezni?) Így a normál Csörgős fordán felül a következő Csörgők mentek:
7723/7726 M41 2128 MD szerelvénnyel. 7726 18.45-kor indult Békéscsabára, azaz 80 perc késéssel!!!
7711/7718 M41 2127 MD szerelvénnyel. 7711 40 perc késéssel érkezett, 7718 30 perc késéssel indult.
A tegnap délutáni IP Bzmot 410 + Bztx 801 volt. Tegnap és ma is M62 109 teherezik a 135-ön.
sajna nem jöve meg a listád, Küldd el mégegyszer léci, mert bár a megadott mail cím jó - A többiek levelei mindig ide találnak -, de a hálózat néha pocsék.
Ma valoban lattam a 10-esen egy olyan bauxitos vonatot, amit korabban csak a 20-11 vonalakon, de ez lehet, hogy meg a helyszini helyreallita smiatt van.
Tapolcara Grazbol jott egy kulonvonat, M41 hozta, kerekparoznak.
Komaromban OBB kek motorvonat (Blaer Blitz?) volt.
11 korul nem sokkal M62 140 ment komarombol Fehervarra Bz potokon.
Sm-Ce kozott M62 175 isz jart.
Oroszlány-Tatabánya között szerda (06.21) reggel 5 óra után láttam személyvonatot, BDbt + Bhv + V43.1284 összeállításban. Tényleg, ennél a vezérlőnél és pl. az ABbmot motorkocsinál mit jelent a kis b?
a maradék "teliablakos" Bh kocsikat is még most kéne elrakni, amíg van belőlük egy vonatra való...
mennyi ilyen van még?
pár éve láttam még ilyet vezérlőkocsiban is ill már le volt fokozva kerékpár szállítónak, ennek mi a jele? és mennyi van belőle?
>és ez a kocsi micsoda? ez is szép múzeumi példánynak tünik...
ez kb áprilisben tartozkodott Kőfölsőn, aztán nem tudom hova lett...
Most már a '92-es Évkönyvből. Ha jól olvastam le a képről a psz-ot, akkor 30 55 117 9104 van rá felmázolva. Ez valóban védett kocsi. Eredetileg Vs' jellegű ABah ("h" a felső indexben) 100524 psz. favázas, MÁV-beszerzésű, eredetileg laternás kocsi. Gyártotta: Ganz, 1901. Akkor tervezett sorsa: "Eredeti rajzok szerint eredeti szekrényűre visszaépítendő. Ószolnokra kijelölve."
JOBB. Ez mindig egy érdekes kérdés. Mikor jó egy konstrukció, ha:
A tervezők teljesítették a megrendelésben kért paramétereket, egy aránylag korszerű és a célnak megfelelő használat esetén megbízhtó konstrukciót hoztak létre, azonban mára a követelmények megváltoztak és ennek nem mindenben tud megfelelni. Az M41-esek tervezésekor a következő három dolog volt legfőbb követelmény: 1.kiválthassa a 424-est 2. tengelyterhelése 165 kN-nál semmi esetre se lehessen több 3. villamos fűtés, (+ ingavonatra való alkalmasság).
Ezek közül a 2. a legsúlyosabb szempont. Ilyen, relatíve könnyű mozdony négytengelyesként csak hidraulikus hajtással építhető meg. Ha ez a követelmény nincs, simán továbbfejleszthető lett volna az M40-esből (a Ganz elkészítette egy valódi 1800 LE-s változat koncepcióját: motor 12 PA4, fődinamó ED1800, vontatómotor TC300, gerjesztőgép EG180L4, vonóerő: 177 kN/20 km/h, 38,8/100 km/h, fogaskerékáttétel 79/14, elektromos fűtés, 185 kN tengelyterhelés). A hidraulikus hajtásnál igen bonyolult megoldani, hogy fűtésnélküli időszakban a teljes teljesítmény vontatási célokra legyen átvihető. (lehetne a hajtóművet a névl. motorteljesítményre (mínusz segédüzem) méretezni, de akkor pedig fűtéses időszakban kell részteljesítménnyel üzemeltetni, ahol viszont a hidraulika jellegénél fogva rossz hatásfokú. Ezért inkább a motorteljesítményt veszik nagyobbra. A MÁV akkori követelményeinek teljesítéséhez valóban jogos, egyszerű és szellemes a választott megoldás. Az más kérdés, hogy jelenleg milyen feladatra kell felhasználni. Megint más kérdés, hogy miért nincs pédául M63 sorozat, amelynek vontatási lehetőségeit ott jól ki lehetne használni... De most már áttérnék más vizekre...
Ha már szóbakerült Bar: még 1995-ben mesélte egy vajdasági ismerősöm, milyen szép is az a vonal - arról győzködött, hogy 1000x felülmúlja bármelyik svájci hegyivasutat. Járt arra már valaki? Extra kérésként fényképekkel :-))) Amint normális lesz a délszláv vezér, én szívesen mennék megnézni ...
Vasvár-Zalaszentiván:
mekkora a max. emelkedő ezen a vonalszakaszon és mennyi Rajka-Nagykanizsa között máshol?
>Érdekes, hogy a NOHAB a csöriénél elvileg kisebb (1210 kW ) alkalmazott motorteljesítménnyel is jobb vontatási jellemzőket produkál (nagy terhelés mellett, emelkedőn).
A Csörgőben kizárólag a fűtés miatt van ilyen teljesítmény. A hajtóműbe menő (vontatási célú) teljesítmény 1044 kW.Tehát a mozdonyra nem mint 1800 lóerősre, hanem legfeljebb mint 1650-esre szabad gondolni a fűtési teljesítménytöbblet nem használható fel vontatási célra. A hűtő alulméretezésére pedig akkor megvolt a nagyon tetszetős indok: télen, az alacsonyabb hőmérséklet miatt a fizikai törvények szerint nagyobb a motor teljesítménye. Nyáron pedig nem kell fűteni. Ezért a motor teljesítménye +15 °C-nál nagyobb hőmérséklet esetén (hűtési okokból) mintegy 150 kW-tal kisebb! Ráadásul a vontatási+segédüzemi+fűtési teljesítmények max. értékeinek összege 8. fokozatig nagyobb mint a motor max. terhelhetősége téli üzemben, ilyenkor a fűtési teljesítményt korlátozni kell (és nyáron?). a tervezés időszakában (illetve követelményként a gyár felé) a nyárii villamosenergia-ellátás még nem létezett.
A Csörgő kN-ban kifejezett vonóereje 14-es menetfokozatban (km/h sebesség mellett): 197 (indító), 123 (20), 98 (30), 77 (40), 61 (50), 51 (60), 44 (70), 39 (80), 33 (90), 30 (100); leolvasási pontatlanságom +-1 kN.
A NoHAB ezen adatai 8. menetfokozatban: 292 (indító), 200 (20), 138 (30), 102 (40), 81 (50), 68 (60), 60 (70), 52 (80), 48 (90), 41 (100), itt a pontatlanság 3-4 kN.
Hello Mindenki!
Folyamatosan olvasom a topicot, de egyszerűen nem tudok hozzászólni, viszont minden szavatokon csüngök.
Georgie!
Úgy értelmezem írásaidat, hogy modellezel is. Ha egyszer Budapesten jársz, és időd is van, + érdekel, Szívesen megmutatnám Neked is H0-s magyar vasúti gyűjteményem. (ápr. 9-én többen látták a tagok közül.
Werner!
Hol tartasz a videomásolással? Átadtad-e a két kazettát Leónak? És a fényképek mikorra várhatók?
Leó!
Részt vennék az augusztusi különvonaton. Bár jó lenne valahol mozdonycsere, mint tavaly Komáromban. (M40-re gondoltam) (Ja nem MD segélyként :-) )
TakiLaci!
Bár ez itt OFF, DE nekem azt mondták, Te tudod a VT Transmann IK 263-asainak előéletét. Érdekelne.
MDBz!!
Közeleg aug. eleje, amikor készíteném a Mit lát a mozdonyvezető… 3. Sopron—Gyékényes videót. Tehát miben tudnál segíteni?
Zsivány!
Vannak-e új járművek a Traffic képernyőkímélőhöz? Szívesen venném őket. A közös ini fájlunk jól működik, bár már nem nagyon ismernél rá.
Mindenkinek: Aki nem itt kíván válaszolni: babolnai@matavnet.hu
Kocsitéma: Láttam 96-ban a parádén csíkban MÁV feliratos 19-41-es és 20-41-es kocsit. Azóta karbantartottak, vagy már rozsdállanak vhol? Jól mutatnának pl. Nohab vontatta különvonatban, bár csak 2 kocsi.
Üdv Mindenkinek maczko.
Bocs az OFFért és a hosszért. ;-)
Szep kis korridor lehetne a Rajka-Gyekenyes vonal, ehhez az 1b-16-17-60 tartozik. Ha ugyesen lobbyznank, lehetne a Rijekai kikotobe arut szallitani a Lengyelektol, csehektol, szlovakoktol. Bili OFF.
Ennek a folyosonak korabban nagy jelentosege volt, pont mert a szocialista blokk legnyugatibb utvonala volt. Nem hiaba lett 100-as meg terkozbiztositott (Rajka-Zszentivan), meg hezagnelkuli (nem a 6 par Bz-ert Hegyes-Porpac kozott :-))
Akkor eppen az volt a problema, hogy az egyebkent sikvideki jellegu vonal Vasvar-EgervarVasbodogasszony kozott atkel egy magaslaton, nagy az emelkedo, meg kellett osztani a tehervonatokat, kicsi volt a szallitasi sebesseg. Ide az 1960-70es evek beli atepiteskor alagutat terveztek ennek kikuszobolesere, de aztan ez sajnos nem epult meg.
"a komolytalan megjeloles mit jelent a zsargonodban"
Egészen pontosan azt, amit írtam. Szép lenne, jó lenne, de semmi értelme nincs. Ez a kérdés 1972-ben (vagy 1967-ben, ha jobban tetszik) dőlt el.
"Anno mar a csehek is combosabb dizeleket gyartottak mint a Ganz!?"
Ez tényleg politika. A GANZot nem hagyták... a csehek meg szélvizen lavíroztak, saját konstrukcióval. A románok licenceket nyomattak, azzal szórták tele DK, K-Európát meg az NDKt is. A láncos kutya meg az EMD mellett tette le voksát (ééés milyen igaza volt)... Csak mi huppantunk padlóra a letromfolt fejlesztésekkel meg a Szerjókkal.
Kísértetiesen hasonlít ez a focira, nem...?
***
"A mozdonyok feluletet miert nem adjak el hirdetesi feluletkent?"
Talán ezt mésgse kééééneeee!
Nézz körül Svájcban, Németországban, hány mozdony szégyenkezik a gúnyája miatt!
(Elég randa az a pannonpraktikumos Bo kocsi is...)
"Czifra Zoli szerint a Bakonyban nem nagyon fogják erőltetni a tehereket így azok a 10-esen mennének Győr felé és onnan Fradiba."
1-es nem lesz nagyon túlterhelve?
Akko'meg mé' nem a 10-est madzagolták?
Kissé "bili"-kategória:
Szombatjelyen a végén nem is lesz dízeles vonat.
Mert: A 20-as decemberben kész lesz. Az osztrákok a 15-ön akarják, meg a 21-et. Tervezgetik a 16-ot is. Akkor már megcsinálják a 18-at is. Marad a 17. Akkor már azt is villamosítsuk! :)
A szlovén vasútnál szerintem a kilóméter nem érv.Ha a mostani terv marad akkor Hodos Cell 113km ugyan úgy mint ha Körmend felé menne. Mivel a teher forgalom Cell rendezőben "rendeződik" szerintem ezért favorizálják azt az irányt egy géppel végig aztán jóvan. Körmend felé szerintem úgysem vinnének el nemzetközi vonatokat(azt a rengeteget:-)) Czifra Zoli szerint a Bakonyban nem nagyon fogják erőltetni a tehereket így azok a 10-esen mennének Győr felé és onnan Fradiba.
Mindenki megfeledkezik arról, hogy a 10-esen is vannak gyorsvonatok dízel vontatással amik néha 5-6 kocsisok is lehetnek.
Szerintem a 10-eset ugyan annyira érdemes lenne villanyítani mint a 16-osat.
Más téma, tegnap a 906-ost Boba Szombathely között M62 213 vitte, jókora kormot vágot az arcomba amikor Cellből húzott kifelé.Érdekesség még, hogy a fűtőház mellett, ahol a villanygépek parkolnak láttam a V63 006-ot, ezekszerint ő hozta a gyorstehert aznap.
Koszonom az ujabb javaslatokat! Az otleted nekem teccik, de a komolytalan megjeloles mit jelent a zsargonodban?
75x: Anno mar a csehek is combosabb dizeleket gyartottak mint a Ganz!?Akkor nem csodalom, hogy hova jutnak majd 5 ev mulva, mi meg majd a banyaszbeka segge alol figyeljuk oket. Ezek tenyleg veszneg 9 db Pendolinot!!!
Koszi! A mozdonyok feluletet miert nem adjak el hirdetesi feluletkent?
OFF:
Egy kerdesem van, a privatba irtam neked egy kurva nagy kivansaglistat kocsivonalon. Megkaptad? Ha nem, akkor ird meg hogy hova kuldjem. Ha igen, akkor azt aruld el, hogy remenykedhetem? Ebben a melegben egy kis jeghideg sornel nincs is jobb!!
"a Csorgo totalis atepiteset javaslom, amire csak Werner valaszolt komolyabban"
komolytalan:
Tudod, mi lenne jó a Csörgőnek? Bele egy jó kis 3 fázisú ~ generatort, invertereket, meg négy aszinkron TCt. A pielstick maradhat.
/komolytalan
Igazából csak itsztességes karbantartás kellene őneki, gyilkolás helyett. Mot még minden "szép" a 29esen, még bírják. De aztán...
"75x sorozat atepitett mozdonya fogott meg igazan"
Na, ez az. A 75X meg a Csöri nem egy kategória. A csöri egy könnyű mozdony, bár elhúzza a nehéz vonatokat is, de azokkal nagyon nyög. Jó, hogy a motorteljesítmények ugyanazok (rm40, a nyomatékok is?) de a 75X az 74 tonna körül van és villamos hajtású, mely jóval nagyobb indítóvonóerőt ad neki. A Csöri hidraulikus erőátvitele kisebb kerékkerületi hatásfokkal is dolgozik.
Érdekes, hogy a NOHAB a csöriénél elvileg kisebb (1210 kW ) alkalmazott motorteljesítménnyel is jobb vontatási jellemzőket produkál (nagy terhelés mellett, emelkedőn).
(A Csöri viszont fürgébb, négy-öt kocsival jobban megugrik, mint a lomha szabályozású NOHAB.)
***
"Uzsarol TEHERAUTOVAL hozzak a koveket! (Nincs itt vasut?!)"
1. Uzsán a teherautó bemegy a bányakapun, odamegy a fejtőgéphez, megrakják, 1,5 (max 2) óra alatt Nagyrákoson van.
2. Uzsán beindítják a kőszállító rendszert a rakodóig (kituggyameddigtart), akkor a szerelvény két napot vár, papírokra, mozdonyra stb. akkor vmelyik éjjel a tapolcás mozdony beviszi Ukkra, ott vár két napot a celli mozdonyra, az elviszi Zegre, zegi mozdony Zalalövőre, ott meg megáll. Mert onnantól Nagyrákosig (még) nincs vasút.
Az emberek egy része szerencsére már nem "azok" az emberek,vannak értelmesek is.
A sör reklám-IC pedig csak a GYSEV területén érvényes a MÁV nem járult hozzá, hogy "végig" jöjjön.
A kocsireklámokhoz sajnos még vannak akik ellenzik és olyan pozicíóban vannak, hogy meg tudták akadályozni, hogy a pannonos reklámon kívül BÁRMELY sör reklámja a személykocsikon elhelyezésre kerülhessen.
Koszi a valaszt.
A MAV-ot ismerve nem a 29-es atepitese es drotozasa lenne a legkevesbe rentabilis beruhazas!
Es tenyleg: a 30-assal meg mi lesz? Az V. korridor resze, csak nem latszik meg rajta...
Szerintem ossze lehtne gyujteni ezeket a penzpacsalasokat, ugy mint pl. a zalalovoi vonal epitese; a nem Z1-es es 2-es, csak belfoldi forgalomra alakalmas IC-jarmupark; CAF-kocsik; meggondolatlan vontatojarmu felujitasi program, etc...
Zeg-re en inkabb a FLEXTRONICS IC-t jaretnek, mert most ok itt a legnagyobb ceg. De az 1-esen mehetne Audi, Esztergomba Suzuki vagy Ersek (ez lehet, hogy kozszolgalati nev lenne?)Ip satobbi.
Az IC nevektol eltekintve jobb otlet lenne a jarmuvek feluletet eladni reklamra.En Gfeca fotoitol ledobbentem, amikor meglattam a pannonos kocsit, mert korabban amikor batorkodtam igazagatoi korben felvetni, hogy az SBB-nek milyen jo biznisz a 460-ost hirdetesi feluletkent ertekesiteni majd megfojtottak, hogy mit kepzelek en, hogy ilyen baromsagot mondok nekeik egy fontos konferencian, meg egyebkent is, a vonaton vannak olyan feliratok, amelyeket a reklam eltakarja, meg mi van ha nem fizet a ceg, meg mibe kerul nekeik a festesi es feliratozasi szabvany szerint ujjafestetni a kocsikat???!
Mar akkor voltak nem igazgatoi szineten olyan progressziv vasutas otletek, hogy ugye van ket edesvizgyarto ceg, amelyeknek szine veletlenul hasonlit ket vontatasi nem egyenszinere...Ennek se nagyon orultek!
Azt nem tudom, hogy uazok az emberek vegul mire fel modositottak ennyire durvan az allaspontjukat a vasut, mint reklamhordozo kerdeseben!
"vontatasi es menetrendi problema mennyire oldodna meg a 29-es teljes hosszban torteno villamositasaval"
A villamosítás jelenleg semmiképpen sem rentábilis. A vonalon idényjellegű személyszállítás és minimális teherforgalom van.
A pályaviszonyok mellékvonaliak, sok a nagyon szűk ív. Sok korrekcióra lenne szükség ha az ehhez szükséges helyet egyáltalán ki lehet sajátítani. Ha egyáltalán lenne szándék villamosítani, a vonal akkor is több más vonal mögött kullogna a várólistán, úgymint 16, (17) 21, 25, (60), 81, (101).
"TENYLEG, szedjuk ossze, hogy milyen vonalakon jar meg 4 kocsinal hosszabb dizelvontatasu vonat"
142!!!
18 (6 kocsis Bz)
151 (katonavonat Nyíregyházára)
154-esen is volt már 2 MD szerelvény meg egy Szergej
1631 Zajta-Mátészalka között is 11 kocsi (persze több nap, mint kolbász, csak vasárnap).
36-oson 8807/8806, 8801/8802, 18809 utasgazdagabb időben lehet 12 kocsi is
Kerékpárral és reávaló csomagokkal megrakottan utaznék Sopronba pár hét múlva szombat délelőtt illetve vissza vasárnap este. Rossz tapasztalataim voltak már ezen a téren (tavaly a 14.35-ös sopron-bp-i gyorsról ugyanis lehagyták a kerékpárszállítót, és 3 percet vertem a vonatra Kapuváron, amíg 4 bringa mellé beutszkoltam az enyémet a peronra, és a győri forrókólatologató is amolyan parasztmódon káromkodott a biciklimre). Mennyire megbízható mostanság a MÁV kerékpárszállító kocsik terén a Bp-Sopron viszonylatban?
B verzió: autóval viszem a bringát, ha várhatóan megszívom a MÁV-ot.
Ennyire azért nem kellene elqrvulnia a MÁV-nak. Soproni Ászok IC! Csúcs!
Javaslom a Pickszalámi IC (Budapest-Szeged), a Szofi Ultra IC (Budapest-Pécs), az Egervin IC (Budapest-Eger) a Csabai Paprikás Kolbász IC (Budapest-Békéscsaba), Zalahús IC illetve Zalakerámia IC (Zeg), Fütyülős Barackpálinka IC (Bp-Kecskemét-Szeged), Szatmári Szilva IC (Bp-Nyíregyháza) vonatokat is.
Rengeteg tartalék és ötlet van még a MÁV-ban, igazi marketing csapat lehet, aki ilyesmiket kitalál.
Ugyanis sörről még sehol se neveztek el vonatot!
Szerintem a MÁV marketing igazán írhatna egy körlevelet az IC-vel elérhető helyek összes cégének: Tisztelt Leendő Partnerünk! Amennyiben termékéről vonatot szeretne elnevezni, mi készségesen állunk rendelkezésére. Gondolják meg! Naponta többszázan ülnek majd be a pickszalámiba és a zalakerámiába! És a zsúfolt Keletiben is naponta többször mondják be majd a csabai paprikás kolbászt ország-világ előtt.
RÖHEJ!
Bocs, lehet hogy korábban már valaki szóba hozta ezt.
Csorgo:
Annak orulok igazan, hogy normalis hangvetelben kaptam otleteket a Csorgohoz! Szerintem a problema azzal nem fog megoldodni ha mindig arrol lesz dicshimnusz, hogy X vagy Y gep miert jobb a Csorinel.
En nem vagyok gepesz, es az altalad irt nuansznyi aprosagokrol sajnos eddig meg nem tudtam!
Motorban egy 2200kw teljesitmenyure gondoltam, csak ugye egy olyan uj, Euro2-nek megfelelo eromuvet kellene keresni, ami befer a Csorgobe es villamos futes eseten telen 10 kocsival sem lesz baj elegtelen teljesitmeny miatt, nyaron meg plane.
Forgovaznak meg a Selyemhernyo forgovazra gondoltam.
Igaz, otletemet a cseh-szlovak dizelfelujitasi szokasokbol vettem, a 75x sorozat atepitett mozdonya fogott meg igazan!
Nem tudom, hogy pl. 140-es sebesseg eseten szukseges-e a kasztni atepitese is?
Fontos kerdes lenne az ar is!
Semmering: Up-to-date az infod. Haiderek elso lepesei koze tartozott a bazisalagut elvetese.
OFF:A politikusoknak csak a kozlekedest erinto lepeseivel vagyok hajlando foglalkozni!
Azert nem ezt valasztottak, mert eloszor a Gotthardrol akartak inditani, de az Orseg Tajvedelmi Korzet miatt nem lehetett a vasutat athozni (Erdekes az M7 a Somogyban egy kib. nagy viadukton fog egy vedett fenyves felett atmenni), a masik meg szerintem Zegiek lobbiztak, igaz a Szhely-Kanizsa vonalat nem tudtak kozvetlenul bevezetni most meg kaptak ezt. Egyebkent Zeg. mokas egy allomas lesz a nemzetkozi forgalommal, van egy nagyobb szigetperonja, meg egy vekony peroncsik,ossz 4 vaganyon lehet szemelyszallito vonatokat fogadni, ezen kivul meg van 4, osszesen 8 db vonatfogado vagany, amelyek eleg rovidek, mert a futohaz kicsit belog a kepbe...
Mas. Tegnapi Zalai Hirlap cimalapjan: PRIORITAS AZ M7-esnek, alatti egy foto a nagyrakosi viaduktrol. 4-5.o: Gozerovel epul a magyar-szloven vasuti osszekottetes (3 fotoval. A vasuti cikkben egy meglepo (vagy nem?)info: Uzsarol TEHERAUTOVAL hozzak a koveket! (Nincs itt vasut?!)
Az autopalya: Nkanizsa-Letenye-Tornyiszentmiklos kozott 2001-ben kezdenek hozza az epiteshez es 2003-ig elkeszul. Egyebkent Letenyen egy logisztikai kozpontot akarnak csinalni a Fiumeba iranyulo aruk rendezesere!
Kerdeseim: 1, M3-mal mi lesz?
2. Ezer epul a vasut hogy Kooperbe vigye az arut, kozuton meg Rijekaba megy majd az aru. Evente kb. 2-3 M tonnat visznek Rijekaba vasuton, most ezt is megosztjak!
Ezexerint akkor a 150-est ketvaganyusitani kell a Barba (Nem=kocsma!!) meno jelentos teherforgalom miatt...
(Megjegyzem, hogy a VPOP szerint a ki-es belepo tehergepjarmuvek 39%-a az osztrak, 25%-a a SZLOVAK hataron keresztul kozlekedik, erre fele 2-8% a reszesedes. Nem ertem, hogyha ilyen kicsi a kozuti forgalom is, miert epul ide uj vasut? )