Ezt én nem jelenteném igy ki ! Az MTZ-nek lett a minősége csaknem 0 ! 5 üzemóra után a 920-on főtengelyt kellett cserélni ! De sokat nem ment ,rá két napra egy dugattyú benne szószerint elporladt ,és telenyomott mindent aluforgáccsal a motor nagy részét a szemétbe kellett dobni ! Talán egy 30 órát ment és csak a blokk volt benne eredeti ! De az egész egy kókány volt mert a hengerfej szerintem nem rá való volt ,mert a turbó és a szívó cső közzé szűkítőt kellett esztergálni mert nem stimmelt sehogy sem ! Nem is hittem el amit láttam ,és azt mondtam ilyen nincs ! A hengerfej kétszer járta meg az agrokert oda vissza ,ugyanis jeleztük hogy ez nem a géphez való ,de vissza küldték hogy ez a géphez való hengerfej ! És akkor hogy lehet így valamit szakszerűen megszerelni ? És akkor még a turbós kipufogókat nem is említem ,a sima szívós kipufogót adják a turbóshoz más csatlakozással !
Tanácsot kérnék. Off téma itt. Zetor 12145 motor. Olajnyomás határértéken. (Melegen alapjárat 3.8) Ha nincs csíkozás a csapágyakban,akkor a köszörülés kihagyható és új ugyanolyan csapágyakkal jó lehet? (Errefele 1 zetorost tudok, aki javított is, az azt tanácsolta, ha jó a kopott csapágy felülete, akkor elég az új csapágy)
A motorral annyi gond van, hogy hüvelyezés is lesz, meg most belemegy a víz az olajba vszínű a hüvely gumigyűrű mellett... (csak indulás előtt van a víz betöltve)
Én egyszerűen megoldottam vettem 1 garnitúra 1-es túlméretes csapágyat és alulra beraktam a hajtókarba is meg a nyugvókba is. Nekem bevált zetor 3011 es motoron.
Hát én még nem hallottam hogy külön cseréltek volna a nyugvón és külön a hajtókaron ! Csak komplettül ! Esztergályos megmondja hogy lehet mérni indikátorral az ilyen elforgó csapokat ,vagy köszörűs ! Ha haza ér a gyerek megkérdem hogy szokták az ilyet mérni ! Mikrométerrel a körkörösséget ha több jelölt ponton méred szerintem megtudod hogy mennyire tojás !
Azért gondolom csak vannak objektív, mérhető szempontok, ami alapján eldönthető, hogy kell-e köszörülni.
Az a lényeg, hogy a csapágycseréhez elvileg nem kell kivenni a főtengelyt, vagyis megúszom a traktor széthúzása nélkül. A támcsapágyakhoz le kellene venni a lendkereket, de azokat tavaly tavasszal cseréltettem, csak jók még ...
Szóval nagyon nem mindegy, hogy hozzá kell-e nyúlni a főtengelyhez.
Munkahely és család mellett gazdálkodva az idő nekem fontosabb, mint a pénz. Ha lenne, aki megcsinálja normálisan, annak odaadnám, de kipróbált, megbízható, elfogadható áron dolgozó szerelőt nem nagyon ismerek. Ráadásul az én "ingerküszöböm" sokkal alacsonyabb, mint a környékbeli gazdák átlaga, és elég gyakori, hogy ami nekik jó, az nekem nem. Részben ezért javítjuk házon belül amit lehet, részben azért, mert szeretem is csinálni, csak hát pörögni kell, mert csak a hétvége van rá.
Neked kell eldönteni ! Az biztos ha már ennyire szét van szedve én már kiépíteném a főtengelyt és felújíttatnám ! Most még úgy sem lehet csinálni semmit az időjárás miatt ! És ha jót akarsz a köszörülés után összerakod a főtengely nyugvó csapágyait, óvatosan lehúzatod a csavarokkal, majd megforgatod kézzel párszor , leszeded vissza a csapágyakat ,mert ezek nyersek belülről ,és ekkor meglátszik mekkora felületen fekszik fel, ezeket a pontokat csíkokat óvatosan sábellel ki kell kaparni ,ha ezt nem teszed ugyanúgy nem lesz olajnyomásod ! Ilyet én már láttam ,és amikor összerakták ezen mozzanat nélkül, akkor szembesültek vele hogy a forró új gépen alig van olajnyomás ! Ez egy kicsit macerás dolog és többször is meg kell csinálni amig jó nem lesz de megéri !
Cserélni kell a gyűrűket és ha már úgyis meg van bontva valahogy meg kellene nézni a csapágyakat, mert aggaszt a dolog. Nem akarok nekimenni a szezonnak leharcolt csapágyakkal.
Most azt találtam ki, hogy miután azzal a műanyagszálas hézagmérővel bemértem a hajtókar csapágyakat és kivettem a dugattyúkat, a hengereken keresztül húzott spaniferekkel megemelem a főtengelyt és a nyugvócsapágyakat is bemérem ugyanúgy a műszálassal. Elvileg akkor tudni fogom, hogy ott van-e a probléma. Ha gond van, akkor már csak az a kérdés, hogy elég a csapágycsere, vagy köszörültetni kell a főtengelyt.
Ezt én úgy tudom 1000 fordulatonként 0,7 bárra van szükség ,akkor alapjáraton a 0,5 még jónak mondható ! egy 1025 MTZ-n a gazda szerint alacsony volt az olajnyomás ,kérdem tőle mikor volt olajcsere nem tudta megmondani ,ezért lecseréltük az olajt benne és 10w 40-t vetettem vele ezen egyébként gázon 1,8 táján állt a mutató a csere után 2,5 lett ,meglepett engem is !
Kis tanácsot szeretnék kérni tőletek hogy vegyem vagy ne vegyem meg a lenti gépet:
Egy bukócsöves kis 50-es lenne ami beledolgozik a hűtőbe és kissé erőtlen. Indulni könnyen indul, veszi a sebességet. Esztétikailag nem a legjobb. Szerkezetileg még elmegy kategóra de 1-2 dolog azért kell rá. Na ezért kérnének kétszáz ezret.
Mikrométer ,furat indikátor óra. Elárulja az magát!Csak ahhoz szét kell teljesen szedni. Még résmérővel nem dolgoztam. Olyat már csináltunk ,hogy mágnestalpas intóval megérintettük a lendkereket (próba képen) és széthúzott traktornál persze és pajszerrel megemelgettük a lendkereket és láttuk mennyit megy az óra. Biztosat,pontosat az első verzió alkalmazása segít.
Az alacsony olajnyomáson és a szétszerelés után látható kopásokon kívül van valami jó módszer annak a megállapítására, hogy MTZ-nél kell-e főtengely csapágyakat cserélni, esetleg főtengelyt köszörültetni?
Gondoltam abból nem lehet baj, ha megkérdezem ... :)
A csapszegeknek általában csak a felülete hőkezelt, úgyhogy a magba tudsz lyukat fúrni és menetet vágni, ahogy már más is javasolta. Erősebb lesz, mint a hegesztés (hacsak nem vagy profi hegesztő), és jobb, mint a csépelés, mert úgy zömülhet a csapszeg vége.