Program: 23-án Zalalövő állomáson rövid ismertető, 1000-kor különbusz indul az építkezés helyszíneire (idegenvezetéssel). 24-én részvétel a csömödéri ÁÉV kisvasúti napján.
Részvételi díj: 2200 Ft (a vasúti utazás díját nem tartalmazza!). TLVK tagoknak 1500 Ft.
Jelentkezés és érdeklődés: Sipos Tamásnál 1/418-5603 este 2030 után.
Fontos: Útlevél, vagy új típusú személyigazolvány szükséges!
Hadd pontosítsak Grg-nek:
A V100 riport előtt, a biodízel-hírben volt látható, 2 db. V200-as Szergej. Megnézem azért még egyszer, de biztos vagyok benne, hogy V200-as volt a jelzése.
A képeden látható másik V200-as más néven DR BR 221-es. Aztá' ki tudja! Amúgy ilyen gépek jöttek volna a NoHAB helyett, ha azt vesszük meg.
Program: 23-án Zalalövő állomáson rövid ismertető, 1000-kor különbusz indul az építkezés helyszíneire (idegenvezetéssel). 24-én részvétel a csömödéri ÁÉV kisvasúti napján.
Részvételi díj: 2200 Ft (a vasúti utazás díját nem tartalmazza!). TLVK tagoknak 1500 Ft.
Jelentkezés és érdeklődés: Sipos Tamásnál 1/418-5603 este 2030 után.
Fontos: Útlevél, vagy új típusú személyigazolvány szükséges!
Bizony, a csornai trafó átadásával megteremtették az alapjait a Hhalom-Szhely villamosításának. Innen látják majd el a vonalat árammal. De ne izgulj, még 1-2 évig dízelfüst lesz azon a környéken!
gmarc, "Ahogy én hallottam, a GySEV nem nagyon kívánkozik Szergejék erejére "
Hát, akkor ez is a múlt egy szép darabja...
"És akkor már tervezik a Hegyeshalom-Szhely villamosítását."
A fenébe, már nem is tudom, melyik vonal mellé csücsüljek a fotóapparáttal, mindenütt megszűnik valami... :-(
LG: "Kőszegre jár teher?"
Jár. M43-as hoz-visz 1-2 kocsit.
"felvettem videóra,"
Erre mondják, hogy egy szó mint száz. Érdekel az a film!
Igaz ami igaz, némi csalódást éreztem, amikor a txt-n megláttam , hogy gőzösökről lesz szó. De sebaj!
Amúgy egy korábbi adásban a DB V100-airól volt szó. Úgy vannak ők némileg ezzel, mint mi a NoHABjainkkal. Az egyik állomáson V200-ast (M62-est!!!!!, Nyugat-németországban!!!) is mutattak. Förtelmes kék volt. Láttad?
Én egyébként a SW3-on (most BW>> a jele) szoktam nézni ott vasárnaponként 17,45-18,15 ig van kivéve ha vasárnap ünnepnap mint most, és szombaton dél körül ismétlik az előző heti adást
gmarc:
Amikor a dizel-motorkocsikat mutatták, akkor szó volt a villamositásról.
Kár hogy csak pár pillanatra mutatták a HOHAB-okat, én elnéztem volna őket a fél órás műsoridő alatt :)
Tegnap a 3sat-on az Eisenbahn-romantik című vasúti magazinban (ha valakit érdekel, általában kedden és/vagy csütörtökön du. 2 vagy 4 óra körül jelentkezik, szép riportfilmekkel, csak a teletexten meg kell nézni pontosan) a Jylland-expresszről volt szó. Óriási dán gőzösök, füstoszlop, üdezöld fű, de:
A műsor azzal kezdődött, hogy bemutatták a DSB-t. Az első képkockákon mit gondoltok, mi volt? Két MY egy végtelen tehervonattal. Mellette a kommentár: "A DSB korszerű(!) gépparkjának alaptípusa az MY."
Utána: A két nagygőzöst(valami Rp-típus volt) az MX 1001 húzta. Felemelő látvány volt, még TV-n keresztül is.
Amúgy dániában az hagyomány, hogy alig van villanyos vonal? Egész Jyllandon át nem lehetett látni egy cm vezetéket sem...... És még néhányszor feltűntek az MY-ok tehervonatokkal......
(felvettem videóra, és vagy 4-szer megnéztem tegnap. Nem bírtam betelni a látvánnyal.....
Werner!
Ahogy én hallottam, a GySEV nem nagyon kívánkozik Szergejék erejére (gondolom a cukorrépa kampányra gondoltál), mert a 80 000 Ft + Áfa órabér még a GySEV-nek is sok. Nem beszélve az elzabált gázolajról. Amúgy már tavaly sem volt Szergej a répakampánynál.
***
Más:
A minap a 18:25-kor Bp. Keletiből Sopronba tartó gyors így nézett ki (jellemző a MÁV-ra :-)) )
V63 032+Biciklis kocsi(a jelét nem tudom pontosan, valami B... lehet.)+B + Bh + Ap. Két egyforma szegecs sem volt a vonatban.
***
Megint más:
A Vasutas Hírlap címoldalon hozza a villamosítás előrehaladtát és a V43-ak korszerűsítését.
De akárhogy nézzük, nem lesz több villanygép, sőt, már vágtak szét jó néhányat. És akkor már tervezik a Hegyeshalom-Szhely villamosítását. Ebből csak az következik, hogy a felsővezeték alatt is dízellel kel megoldaniuk néhány vonat továbbítását (én mint laikus gondolom így). A másik, hogy a dízelek még gyorsabban fogynak, mint a villanyok. Ezek szerint, ha nem lesz új villany- és dízelbeszerzés, lassan mi, utasok tologathatjuk a vagonokat. Emellett persze villamosítunk, villamosítunk, villamosítunk. Ez így valahogy nem jó. Szerintem. Ti hogy gondoljátok?
***
Ehhez megjegyzem, hogy a V43 korszerűsítés kb. olyan, mintha a biciklimet átfesteném, és felszerelném egy számítógéppel, ami azt mondja, hogy ezentúl rajtam át megy minden. Közben a tech része marad.
Ebben mi a meglepő? BDzx-et még nem csináltak csíkosban.(a 70km/h-n csodálkozom)Az utóbbi időben egyébként kapott néhány ilyet Zg és Sv is.(mármint 2000-es főműhellyel)
Most minden más személyt Sm-i Csörgők csinálnak.(pl:Szentgotthárd felé sem jár már celli gép)
Szerintem ha bejön a villany Sm-re akkor nagy szóródás lesz a gépeknél.Állítólag Csörgőkből csak az okoskákat tartják meg,Szergejből meg az Eurofimásokat.(Néhány vonatra viszont még mindenképpen szükség lesz dízelekre.pl:Nagykanizsa felé,Hegyeshalom felé,Szentgotthárd felé,Sopron és Kőszeg felé is)
LG: "Én kb. úgy saccoltam volna, hogy a 20-as forgalma tette ki a Szergejek használatának legalább 50%-át"
Az 1999/2000 mozdonyforduló szerint SZERGEJ: Szombathely GF.:
- 2 db M62 a 907/904/901/9061/másnap 9052/900/903/908 fordában
- Van egy 6 napos M62 forda, de ebből csak egy esti/hajnali tehervonatpár érinti a 20-ast: 93008/90810 (Vpalota-Sm)
Celldömölk GF.:
- Van egy 3 napos M62 forda, ebből egy esti/hajnali tehervonatpár érinti a 20-ast: 90019/90010 (Vpalota-Ce)
- 1 db 1 napos M62 forda, Ajka-Vpalota
CSÖRGŐ: - Az Sm 709.sz. 2 napos M41 forda csak a 14901/14900-at továbbította
- Az Sm 710.sz. 6 napos forda mindenhova megy, de kb. a fele időben a 20-as vonalon van.
- A Ce 11 napos M41 fordából max. 2 Csörgő eshet ki, ha a 20-as villany lesz.
Ez összesen kb. 4 db Szergej és 6-7 db Csörgő, talán ennyi kiesik, de ez is csak akkor, ha
1./ végig lesz villamosítva
2./ ha tényleg így működött a dolog a 99/2000 menetrendi évben
"A Szergejek azt fogják csinálni, amit eddig: teher a 15, 16, 17, 20, 21 sz. vonalakon meg jó pízért "
Én kb. úgy saccoltam volna, hogy a 20-as forgalma tette ki a Szergejek használatának legalább 50%-át, így ennek jelentősen csökennie kellene. De lehet, hogy rossz volt a feltételezésem.
takilaci: "Miért adjon az akit már n+1 -szer átvertünk."
Érdekes ez a hitelpolitika. Nem csak a vasútban, de máshol is azt látni, hogy nem nagyon kell nekik könyörögni, hogy tárgyaljanak a hitelekről, hiszen ha nagyon nem akarnának adni, akkor csak EGY alkalommal lehetett volna átvágni őket, azóta szóba sem állnának velünk. Nekem olybá tűnik, hogy a nyugatiak legszivesebben nagyon is adnának hitelt, emellett próbálják a feltételeiket ránk erőszakolni.
IGAZ, hogy ha ezeket nem hajtjuk végre, akkor nincs hitel, de a tisztelt Nyugat szerintem drukkol, hogy ne legyen pénzünk semmire, mert akkor kihelyezheti a hiteleit.
Miért adnak pl. annyi Phare pénzt, aminek egy része vissza nem térítendő (nem csak a vasútra)? Lehet, hogy minden vágyuk, hogy kihelyezhessenek ide pénzt, csak egy kicsit kéretik magukat :-)
Takilaci!
Az 1206 km vonalmegszüntetés/leválasztás/más csatornán dotálás, illetve a Pályavasúti Rt. megalakulása mennyiben javítja a hitelképességünket?
Ma az esztergomi személlyel érkezett egy NEM csíkos, 70 km/h-s BDzx kocsi, 83-28-089-4 számmal. És a java: REV Sm 28.04.00.! Ez valami septi munka lehet, mert a régi típusú ülések csak részben felújítva. Honosítás Északi, gyártási tábláján 1986-os év szerepel.
Tegnapelőtt és tegnap a 2917 szerelvénye: M41 + BDt + Bx + Bx + Bx + Bx. Gondolom MD-ék revízión voltak. Tegnap M41,2202, ma már MD3042 volt.
LG: "ha Cell-Szhely között főként celli Csörgők járnak, mire fogják használni a szombathelyi Csörgőket és Szergejeket?"
A Szergejek azt fogják csinálni, amit eddig: teher a 15, 16, 17, 20, 21 sz. vonalakon meg jó pízért Ausztriában [a sógicák nagyon bírják a Szerjót, mert erő is van benne :-) ], esetleg a GySEVnél is. Melójuk lesz tehát bőven. Mivel az utóbbi években a gyorsfordában mindössze két Szerjó nyomta, ezért a "felszabadulás" nem túl sokat változtat. Aztán ott lesz a szlovén vonal, amelyre a szlovén Kennedyk mellett magyar Szerjó is kívántatik majd.
Csörgő. A villanyítással számításaim szerint kettő, max. három szabadul fel. Ezek nagyrészt celliek, tehát viszik a gyorsokat és az ICket. Sm csörgők meg járnak amerre eddig - 16 (IC), bizonyos vonatokkal 15, 17, 21, 24-26-29 (pl. 19607/19606 sz. vonat) vonalakon is.
Vagy olyanok, hogy:
Pécs-Nagykanizsa-Sopron/Zeg,
Pécs-Székesfehérvár-Győr,
Győr-Pápa-Szombathely,
Eger-Debrecen,
Debrecen-Tiszalök-Nyíregyháza,
Szolnok-Makó,
Szeged-Szolnok a 145-ös vonalon át,
Újszeged-Békéscsaba,
Szolnok-Orosháza-Mezőhegyes
Salgótarján-Szeged
Vác-Salgótarján
> Az IP inkább az IR-programhoz hasonlít, az már egy másik dolog,
> hogy azt kint (nemcsak németeknél, hanem Belgiumban és Svájcban is)
> nem ilyen bűzmot-kompatibilis masinákkal csinálják...
Ne neeee. Az InterRégió keresztül-kasul szeli az országot, csak gyakrabban áll meg, mint az IC, és néha (de nem mindig) kisebb, párhuzamos vonalakat használ. Tehát egy önálló hálózat, amely több települést fűz fel, mint az IC hálózat, de csak nagyobb városokat.
Az IP itthon nem élne meg az IC nélkül - az IP az a szárnyvonali csatlakozása/helyettesítője az IC-nek. Ha olyan lenne, mint az IR, akkor nem Miskolc - Ózd IP lenne, hanem Budapest - Hatvan - Füzesabony - Kál-Kápolna - Miskolc - Ózd, vagy (most a pályaállapottól tekintsünk el) Budapest - Hatvan - Eger - Szilvásvárad - Ózd.
Neem, tudom nagyon jól, mi a kettő közt a különbség... és szerintem a germán dolgok magyar kompatibilitása:
IC, EC - mint nálunk
IR - IP
RE, SE - sebesvonat
D - gyorsvonat
Az IP inkább az IR-programhoz hasonlít, az már egy másik dolog, hogy azt kint (nemcsak németeknél, hanem Belgiumban és Svájcban is) nem ilyen bűzmot-kompatibilis masinákkal csinálják...
Ezeknél az osztrák emeletes kocsiknál külön tetszett az "alacsonypadlós" ajtómegoldás. Amíg az öreg NDK/cseh/román emeletes kocsiknál az "alagsorból" fel kell jönni lépcsőkön az előtérbe, hogy aztán ugyanolyan kapaszkodós módon szálljon le az ember, mint egy normális vasúti kocsiról, itt a kijárat közvetlenül az alagsorból van. Ennek megfelelően az emelet hosszabb is (hiszen az ajtók fölé is benyúlik), több rajta a férőhely.
Amit nem értek a németeknél: míg az NDK-s gyártmányú emeletes kocsik közös forgóvázzal készültek, négy kocsi alkotott egy összeépített szerelvényt, a mostani építésű német kocsik már mind önállóak - jó nagy helypocsékolással a két végén.
A sógorok egyébként gyártják folyamatosan ezeket az emeletes kocsikat. Ha valaki Wien Südbahnhofra megy be, a rendezőn is láthat néha félkész kocsikat, de egy kicsit beljebb, a járműjavító előtt mindig van néhány fura, félkész kocsi - messziről úgy néz ki, mintha csak egy lécváza lenne, és nylonfóliával van bevonva, hiszen még az ablakok sincsenek benne.
"Leho!
Ma az alábbi verziókat hallottam Székesfehérváron:
1. Bp.Déli pu-ról Szombathelyig közlekedö gyorsvonat érkezik
a 3.vágányra. "
Jól kezdődik a hétvége! :-)))
Más: ahogy elnézem, ma is lesznek extra dolgok a 135-ön. A 6.10 körül Orosházáról érkező személy MD szerelvény helyett a következő volt: M41 2127, Btx 038, Bx, Ax, Bx, By, By. Előtte, 5.55 körül M62 057 indult el gépmenetben Békéscsaba felé, nem elnnék meglepve, ha délután felé egy MD szerelvényel látnánk újra. Nem teherezni ment, mert arra M62 096 jött ki a fűtőházból. (Különben igen szép látvány volt a napfelkeltében a legszebb és a legöregbb-legkopottabb szegedi Szergej egymás mellett...)
Marslakó, lehet, hogy inkább a 135-re kellene ma lenézned...
Ez úgy lehet, hogy négyfeszültségüek a kocsik. Az 1014 is 1000 V/1500 V 50 Hz-zel füt Ebenfurth-Sopron között, a V43-ról a Sissy-n keresztül ment az 1500 V 50 Hz.