Keresés

Részletes keresés

Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13407
Dehogyisnem, szerintem kiszámolták! Pontosan kiszámolták azt a rengeteg pénzt, amit a teljesárú kategóriába tartozó, és a menetrendkönyvet is tüzetesen tanulmányozó füzetjegyes utasok után vesztett a MÁV. Mi itt nem tudunk róla - nem is szabad - de kiszámolták.
Ez a füzetjegy sok-sok pénzbe került az adófizetőknek, az árbevételt rontotta!

Ezentúl nem fognak üzletpolitikai kedvezményekkel visszaélni (ezt még mindig nem értem, de okos emberek mondják, hogy aki hetente füzetjegyet vesz, az visszaél a jóhiszemű MÁV-val, én pedig csak egy napközis utas vagyok), és állítólag több lesz a bevétel.

És a többletbevétel is az adófizetőké lesz (ugye a MÁV nem profitorientált, a nagy kalap része). Lesz miből visszaállítani a 25 évvel ezelőtti pályasebességet a 30a, 150, 120a, 100a vonalakon, tiszta, gyors, igazi európai vasút lesz a miénk. Ehhez pedig szükség van ezekre az apró lépésekre. Persze nem biztos, hogy jól értem az összefüggést, az is lehet, hogy nem így lesz.

Aztán ma megtanultuk az összefüggést a sztrájk, az árvíz, a dolgozók és a füzetjegy között.

Érdemes olvasni ezt a topic-ot!

Mikó

Előzmény: plebejus (13403)
Carpy Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13406
Leó!

Szerintem ha egy ilyen viszonylag kis számú utast érintő kedvezmény esetében is közvéleménykutatást rendeznének, akkor már egész biztosan nem érné meg.
A legtöbb marketing-akciónak nem is az a lényege, hogy közvetlenül növelje a bevételt/nyereséget, hanem hogy hallassa magát a társaság. Ez szinte minden szektorban igaz. Erre biztosan jó az Alkalmi m. k., de hogy önmagában profitábilis-e, azt nem tudom. És szerintem senki sem tudja.

Előzmény: Lehoczki Gabor (13402)
Gödény Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13405
Azért a dolog nem ilyen egyszerű. O.K., vannak számaid. De egy ilyen kedvezmény hatása tört százalékokban mérhető. Honnan tudod, hogy azért volt kevesebb utas, mert megszűnt az a fajta kedvezmény, vagy azért, mert esett az eső a Balatonon, nem jutott tovább a Fradi a kupában, vagy megúnta az utasok egy része a koszos kocsikat ? Hogy választod el a hatást az egyéb körülmények hatásától ?
Előzmény: plebejus (13403)
Carpy Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13404
Plebejus!

Az a baj, hogy a közlekekedési keresletet rengeteg olyan tényező befolyásolja, amiknek szezonális hatását egyszerűen képtelenség kiszűrni. Még nagyon-nagyon hosszú idősorban végzett elemzéssel sem kaphatóak megbízható adatok, akármilyen jól fejlett az informatikai rendszer. De sajnos a MÁV-nál még ezt sem lehet elmondani. Azt ki tudja mutatni a gép, hogy hány alkalmi menettérti kedvezményes jegyet adott el, de azt már nem, hogy hova. Egyszerre több ilyen kedvezmény is létezik, sőt nemegyszer ugyanabban a helységben is több helyen lehet "pecsételtetni". Magyarán ugyanúgy nem fejezhető ki a haszna, ahogy önmagában a szponzori tevékenységé sem. Az mindenképpen pozitív, ha az utas nap-mint-nap hallja, olvassa, hogy a MÁV kedvezményt biztosít ide meg oda. és ott van még a Leó által kiemelt mondatom is: nem lehet eldönteni, hogy a kedvezmény miatt utazott-e az illető utas, vagy amúgy is utazott volna, csak így olcsóbban tette. Az valószínűsíthető, hogy többen vannak az előbbiek, ami belekalkulálva a szponzori tevékenység poztív kicsengését is hasznos lehet a MÁV-nak.
Olyannyira, hogy hallottam úgy is reklámozni egy szórólapon az Alkalmi menettérti kedvezményt, hogy "Utazzon a MÁV-val rokonlátogatásra! Ha teheti, kapcsolja össze utazását valamilyen rendezvény meglátogatásával a célállomáson, és ekkor Alkalmi menettérti kedvezménnyel utazhat akár féláron!" (!)

Előzmény: plebejus (13403)
plebejus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13403
Senki nem tudja kiszámolni, hogy egy bizonyos kedvezmény bevezetése/eltörlése által jelentkező utasszámváltozás hogyan hat ki a társaság eredményességére. Sem bevezetése előtt nem lehet jól megbecsülni, sem bevezetése/eltörlése után kimutatni

Na kerem itt van az eb elhantolva.
Bocs, de ez az "utana" igy nem lehet igaz. Senki "nem akarja", az eletszerubb.
A vasuti penztarban azert csak keszul valami osszesites muszakvaltasonkent? naponta? hetente? a jegyeladasokrol. Gondolom en. Majd kkalmi,vagy valaki megmondja.
Innentol matematika. 8 elemi eleg hozza.
Ha pedig egy penztar kulonbozo idopontbeli elszamolasa osszesitheto, tovabba ket penztar adata is osszesitheto, akkor csak igy kell tovabb folytatni.
Most mar csak meg kell nezni a valtozas elotti es utani osszesitesek kozott mi a kulonbseg.
Ehhez meg amitogep se kell. Persze azzal konyebb.
Csak akarat kerdese.

Előzmény: Carpy (13400)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13402
"aki csak azért ment el rokonlátogatás alatt egy bizonyos rendezvényre pecsételtetni, hogy arra a bizonyos utazására igénybevehesse a kedvezményt. "

Ez igaz. De ha én lennék a MÁV, a végleges döntés előtt végeztem volna egy közvéleménykutatást, hogy ez az intézkedés összességében bevétel növekedést vagy kiesést fog okozni.

Előzmény: Carpy (13400)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13401
A 135-ön Csörgő MD szerelvénnyel, 7716-ként meg vissza Csabára 16.15-kor
Carpy Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13400
Kedvezmény-ügyben:

Senki nem tudja kiszámolni, hogy egy bizonyos kedvezmény bevezetése/eltörlése által jelentkező utasszámváltozás hogyan hat ki a társaság eredményességére. Sem bevezetése előtt nem lehet jól megbecsülni, sem bevezetése/eltörlése után kimutatni.

Munkába járásra azért nem használható a Füzetjegy, mert arra a dolgozók havijegye való, aminek kb 5-ödét fizeti a munnnkavállaló, a többit a munkáltató. Elvileg. Ennek boncolásába most inkább ne menjünk bele, de egyértelműen jobban megérné a MÁV-nak, ha azt használnák.

Persze lehetett volna finomítani a dolgon, pl. azzal, hogy mondjuk 100 km-en felüli távolságra szóló Füzetjegyet lehessen csak ezekután váltani,
ilyen távolságról úgyse ingázik napnta szinte senki, meg ezzel a jól fizető hosszútávú utasokat nem hozták volna hátrányba. Az intézkedés tényleg kicsit kutyafuttában-szagú, de hát ezt megszoktuk. Ugyanez volt azzal a Nyiregyháza-Budapest közötti esettel.

Tudtommal az Alkalmi menettérti kedvezmények úgy működnek, hogy a MÁV ezzel szponzorálja a bizonyos rendezvényeket, ezáltal rajta lesz a plakátokon, mint szponzor (javítson ki valaki, ha tévedek.) Közben az 50%-ot fizető utas meg új utasként is megjelenik. Ez elég jó dolog, bár lehet bevételkiesés is az eredménye. Ismerek olyat, aki csak azért ment el rokonlátogatás alatt egy bizonyos rendezvényre pecsételtetni, hogy arra a bizonyos utazására igénybevehesse a kedvezményt.

De mint írtam, ezt soha, senki nem tudja kimutatni.

plebejus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13399
Csatlakozom.
Engem is altalanossagban erdekel. Azert is hasonlitottam hidelemgyartashoz. Tudja-e valaki, hogy nem penzben, hanem szazalekban mennyit kepvisel egy uj mozdony araban a fokeret?
5-10%-nal nem saccolom tobbre, lehet az is sok.
Előzmény: second (13395)
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13398
Elnézést a kirohanásért!

Kb így reagálnál Te is, ha 25% áremelést kapnál, gondolom.

A MÁV-nak köszönöm a jó hírt, Neked a sok jó infót. A vezetés pedig bizonyára bölcs döntést hozott, a mérgem elmúlt, beletörődtem.

Ha valaki netalán hasonló cipőben jár, és csatlakozna hozzám, szívesen látom. Miskolcra péntek este indulok, vasárnap este jövök vissza. Osztjuk a benzint, matricát, légkondi pedig pontosan akkora lesz, mint a gyorsvonaton. Menetidő 2.10 (autópálya) vagy 2.50 (3-as út). 6 litert eszik a paripa.

Mikó

Előzmény: Albertus (13374)
v_peti Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13397
Füzetjegy: Bravo! "A vasút figyel önre!" Figyel arra, hogy minél jobban kiszúrhasson veled.
Havijegy: A legjobb üzlet a vasútnak. 2*22 utazás az ára. Akkor is ha csak 20 munkanap van dolgozol (Februárban) és akkor is, ha egy hetet szabadságon vagy. Ezért nem enged a füzetjeggyel munkába járni.
MD: A Sopron-Pécs is 3 kocsis.Most még hagyján, de mi lesz ősztől?
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13396
A vonatok lépésben mennek át a kereszteződésen
second Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13395
rm40,
őszintén szólva nem akartam feltétlenül megmenteni szegény MD-t, csak werner 75 óta nem használt technológiát emlegetett, én pedig kizárólag arra voltam kíváncsi, hogy milyen technológiára gondolt, mert vélem, hogy az alvázak idomacélból, zártszelvényből hegesztéssel készült keretszerkezetek, amihez különösebben bonyolult technológia nem szükséges. (kis túlzással a nyomorult török is összehegeszthetné a börtönben.) Gyártástechnológiailag (és anyagilag is) egészen más a helyzet, ha pl. kovácsolt elemeket kellene gyártani...
de ez tényleg csak kíváncsiskodás, a konkrét eset gazdasági vonatkozásaira tekintet nélkül.

Sec.

Előzmény: rm40 (13305)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13394
Friss infó: a szombati baleset helyszínétől 500 méterre, a bajai út és a 140-es vonal kereszteződésében egy kamion becsúszott a tilosba, elvitte az éppen lezáródó sorompót... A kamionost feltartóztatták, most folyik a rendőri intézkedés. Az IC703 keresztülhaladása előtt történt, azaz kb. 9 perce.
division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13393
ismerősöm üzeni: már ugyis tele volt a f... a zsúfolt, mocskos, pontatlan vonatokkal, de ez a füzetjegy dolog volt az utolsó csepp, ezután ha 5x annyiba fog kerülni, akkor is inkább busszal megy, és amint teheti, vesz magának egy autót...
felajánlja, hogy társadalmi munkában segít a síneket felszedni...
Előzmény: Mikó (13389)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13392
plebejus!
Kezdek rád féltékeny lenni!:))))
Egyébként szerintem is szuper a kitűző, jó lenne már dűlőre jutni a vasutassal is, ha már a VÉEV olyan jól sikerült.
Előzmény: plebejus (13391)
plebejus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13391
Pedig ertheto. Mert itt Mo van.
Ittragadt a "pantlikas" penzek idejebol. Adnak is kedvezmenyt, meg nem is.
1-2 eve az SZJA mit mondott az etkezesi hozzajarulasrol?
Meleg kaja utalvany 2000 Ft/fo/ho -ig adomentes.
Hideg kaja utalvany 1600 Ft/fo/ho -ig adomentes.
Mit gondolsz hany APEH ellenor munkaidejet tette ki evente a hatalmas havi 400 forintok ellenorzese? Meg hogy ki mit eszik. Na ekozben szokult az olaj, olmosodott a paprika es, hogy vasuti is legyen egesz szerelveny tartalykocsi "tunt el".

Ebben ugyanaz a logika van, mint a fuzetjegyben.
CSAK NEHOGY A KISEMBER EGY KICSIT IS JOL JARJON.

Azert nem irtam off-nak, mert ugyanez van a vasutnal. Piti vacak tetelekkel lehet foglalkozni evekig, hiaba az nem visz elore semmit. Globalis valtozasokat meg ugye addig nem kell tenni, amig szamtalan ilyen megoldatlan problema van.

Előzmény: Mikó (13385)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13390
A MÁV honlapján még hirdeti a füzetjegyet... Nem nagyon működhet a cégen belüli kommunikáció... E-mail címektől viszont nem hemzseg a honlap (nehogy véletlenül valaki írni merjen nekik)...
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13389
Tudom, hogy ez a MÁV-ot nem érdekli, de én 25%-os árnövekedésnek fogom fel a dolgot (igazából ennél kevesebb, mert én hitelezek, de 20 biztos megvan), és ennyit már nem ér nekem a zsúfolt hétvégi vonat.

Itt írta valaki, hogy Bp-Nyíregy között(!) megszivatta a kalaj, utána rászokott a buszra, és jóideje tartja magát ehhez. Én meg most igérem, hogy Bp-Miskolc között sűrű köd és havas időszak kivételével mától csak autó! Nem fogok ráutaló magatartást tenni, nem kell velem szerződést kötni, azt csinál a MÁV, amit akar!

Mikó

Előzmény: Albertus (13387)
Gödény Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13388
De ebben a MÁV nem áll egyedül. A kocsmáros sem mondhatja, hogy "nem tetszik a maga pofája, magának nem adok sört". Se a közértes, se a vendéglős, se a cipész, ... Hosszú a sor.
És elég rendes botrányt lehet kavarni állampolgári jogok biztosa meg megkülönböztetés címen. Az a nagy szabadság az üzleti tevékenységben nem is olyan nagy, ha jobban belegondol az ember. Egy asztalos mondhatja, hogy nem érek rá most olyan bútort gyártani, de nem mondhatja, hogy magának nem adom azt el.
Előzmény: Albertus (13387)
Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13387
"Az üzletpolitikai kedvezmény célja az üzlet eredményességének javítása."

Helyesen: A JÓ üzletpolitikai kedvezmény...

Ki mondta, hogy a MÁV igazi profitorientált cég? Közfeladatot lát el, amelynek egy része kötelező. Én mint magán cég azt az ügyfelet szolgálom ki, akit nekem tetszik. Neki el kell szállítani mindazokat, akik ráutaló magatartással szerződést kívánnak kötni (beállsz a pénztárba vagy a megállóhelyen a peronra) és az államilag előírt menetdíjat megfizetik.

Meg vagy sértve. "No és akkor mi van?" - mondja erre a MÁV - "Két hét múlva azért fogod szívni a fogad, hogy magasak a benzinárak, és inkább utazol vasúton."

Előzmény: Mikó (13385)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13386
Egy nagyon nem politikamentes költői kérdés: szólt-e valaki a Viktornak, hogy ez mennyire fog betenni a 6%-os inflációjának? :-))
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13385
Nem értem!

Az üzletpolitikai kedvezmény célja az üzlet eredményességének javítása (profit növelés).
Ha a profitorientált cégtől (a MÁV-ról fel se tételezem ezektuán, hogy egy profitorientált cég!) valaki nagytételben vesz, hát jelentős engedményt kap. Minél nagyobb a tétel, annál nagyobb a kedvezmény.
Az nem valós érv, hogy ha én csak 1 l almalét veszek, miért adják olcsóbban annak, aki 10-et vesz. Azért, mert 10-et vesz, azonnal sok pénzt hoz, nem fogja a másik 9-et máshol megvenni (MÁV esetében Volán, MOL, stb). Ennyire egyszerű.

Még valami: korábbi engedményt visszavenni = kirúgom a jó ügyfelet.

Engem is kirúgtak, ezért választom az autót a hétvégén. Igenis sértve érzem magam, és elfordulok attól, aki megsért azzal, hogy rossz ügyfélnek tart. Ennyi.

Mikó

Előzmény: Albertus (13379)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13384
Helyzetjelentés 3029-ről: csapat elvonult, egyelőre minden változatlan.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13383
"Amikor a rövid távú érdekek (pl. a vezér prémiuma...) a hosszú távú racionalitással... "

Kimaradt egy "ütköznek" szó...

Előzmény: Lehoczki Gabor (13382)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13382
Egy-két észrevétel:

Akinek megvan az új pótlék szkennelve (pl. Kiss Laci), küldje el emilben!

Füzetjegy: ezzel a MÁV-nak nem nőni, hanem csökkenni fog a bevétele... Öngól... Amikor a rövid távú érdekek (pl. a vezér prémiuma...) a hosszú távú racionalitással...

A MÁV úgy akarja megoldani, hogy a kedvezményeket nem engedi munkábajárásra használni, hogy csak névre szóló számlát ad ki. Korábban egyáltalán nem akartak számlát adni kedvezményes jegyhez, aztán az APEH rájuk koppintott, hogy talán mintha létezne egy ÁFA törvény, amely hatálya a MÁV-ra is kiterjed. Ezután úgy módosítottak, hogy cégnévre nem adnak számlát, csak pl. Kiss József, Koosuth u 51. névre-címre. Ez pedig diszkriminatív, mert sok egyéni vállalkozó van, akinek saját neve a cégneve, így boldogan elszámolhatja...

Gábor

Gödény Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13381
> miért én fizessek többet azért, hogy másnak kedvezményt adhasson.
Ha a kedvezmeny hatására több lesz az utas, az a nagy fix költséggel dolgozó vasútnál azt jelenti, hogy megéri - vagyis neked nem többet, hanem hosszú távon kevesebbet kell fizetned az utazásért.

Az, hogy a kedvezmény az összes bevételt növelte vagy csökkentette, egy nehezen megítélhető dolog, mert túlságosan kuszák a dolgok. Úgy látszik, szerintük a füzetjegy nem növelte az utazási kedvet, csak a már úgyis utazók jutottak olcsóbban jegyhez. Ha ez így igaz, akkor majd növekednie kell a bevételeknek. Ha nem igaz, akkor csökkenni fognak, mert többen egyáltalán nem fognak utazni (vasúton). De megintcsak neház lesz az általanos leépülési trendben kimutatni az emiatti változást (ha egyáltalán ki akarják mutatni).

Előzmény: Albertus (13379)
Gödény Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13380
Nekem ez magas, mint tyúknak a stelázsi. Mi köze ahhoz a MÁV-nak, hogy mit csinálok a pályaudvaron kívül ? Hogyha naponta felutazok Pestre dolgozni, vagy a fürdőbe, lábat áztatni, vagy a sógoromat meglátogatni ? Vagy csak úgy, mert jókedvem van ?

És mi az, hogy dolgozni ? Bérből vagy fizetésből élőnek kell ahhoz lenni, hogy kimerítsem a "dolgozni jár" kategóriát, vagy önalló vállalkozóként is megtehetem ?

Ahol érdekli a MÁV-ot, hogy mit csinálok a palyaudvaron kívül: vannak kedvezményes menettéri jegyek - BNV-re, Közlekedési Múzeumba, meg néha a legkülönösebb rendezvényekre. Ezeknél le kell bélyegeztetni a jegyet az esemény színhelyén, hogy visszaútra érvényes legyen. Vajon az ilyen kedvezményeknél kap valamit a MÁV a rendezőtől (most nyilvan nem a Közlekedési Múzeumra gondolok) ?

Előzmény: plebejus (13369)
Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13379
Értem.

A MÁV-nál kétféle kedvezmény van a menetdíjból:

1. államilag előírt kedvezmények (diákok, 65 év felettiek, nyugdíjasszelvényt, stb.); ami után a kieső költségeket -- becslés alapján -- a MÁV részére az állam elvileg megtéríti

2. üzletpolitikai kedvezmények, amiket a MÁV saját maga, utasszerzés céljából vezetett be; ennek a költségeit nem téríti meg neki senki

Mivel a MÁV nem egy szociális intézmény, szerintem teljesen rendjén való, ha úgy döntenek, hogy nem adnak üzletpolitikai kedvezményeket. Lehet, hogy van, aki szerint jobban tenné, ha ezzel is csábítgatná az utasait. Mindenesetre az ő dolguk, hogy fenntartják-e vagy sem. Nyilván az állam, mint tulajdonos írta elő, hogy építse le ezeket a kedvezményeket.

Ha igazi magántársaság lenne, akkor azt mondanám, hogy na végre, miért én fizessek többet azért, hogy másnak kedvezményt adhasson. De nem magántársaság, hanem az állami költségvetésen lóg olyan elválaszthatatlanul, mint újszülött az anyja mellén.

Előzmény: ifj. Kiss_László (13376)
werner Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13378
Töreny, gratulálok a képekhez! A kopasz fák különleges hangulatot adnak!

Leo: "M41 2141 már egy hónapja kijött"
Akkor 2104 sem okoska...

"M41 2104 biztos, hogy 2104?"
Biztos. Csörgőknél eleddig nem tudok számcseréről.

Georgie:
"hivatalos nyoma a MAV-nal a mozdonyelnevezeseknek?"
Biztos van, én csak az állaglistákat ismerem.

"En pl. anno a 054-est (talan) ugy ismertem, mint Kiskunhalas."
Ez nekem új.

Előzmény: Mikó (13343)
division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13377
" füzetjegyet napi rendszeres munkába járásra nem lehet használni. Ami mondjuk nem mellékes. A "nagy" üzletszabályzatban persze benne van. "
Szó szerint hogy van benne?
Előzmény: ifj. Kiss_László (13375)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13376
A füzetjegyet azért szünetelteti a MÁV (a kiadott táviratok szerint), mert a galád népek munkába járásra is használták. Ez a veszteség-csökkentő duma eléggé haloványra sikeredett, azért mégse kellene ennyire hülyének nézni az embereket.

Egyébként a valós ok a kedvezmények lassú leépítése. (Állítólag erre szerződésben vállalt kötelezettsége van a vasútnak.)

Előzmény: Albertus (13374)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13375
Üdv!

Füzetjegy:

A dologgal eleve ott a bibi, hogy nem az életbe lépés napján kellene a sajtóban mexellőztetni a dolgot, hanem mondjuk előtte két héttel, sajtó+állomásokon fali hirdetmények...
Ehelyett június 26-án kaptak egy távitarot az állomások, hogy elsejétől nem lehet kiadni a füzetjegyet.
A vasút semmit nem takatít meg vele, hogy most szünetelteti az árusítását. Aki eddig füzetjeggyel utazott, azok közül nagyon sokan majd busszal mennek, így az ülőhelyet utas nélkül viszi a vonat...
Szerintem ez az első lépés az üzletpolitikai kedvezmények felszámolása felé.
Disznóság az is, hogy a menetrendkönyvben az üzletszabályzat kivonatában nem ismertették, hogy a füzetjegyet napi rendszeres munkába járásra nem lehet használni. Ami mondjuk nem mellékes. A "nagy" üzletszabályzatban persze benne van.
De ez olyan lényegtelen dolog, minek beleírni a kivonatba, mit askadékoskodok én itt, fogjam be szám és utazzak csak a redvás vonatokon...
Az idei menetrend bebizonyította, hogy az utas huszadrangú a vasútnál. A füzetjegy szünetletetése ennek jegyében lett bevezetve.

MÁS:

Valaki Pécs környéki mondja már meg: csak vicc, hogy Villányból ezentúl 13.53-kor elmegy a személyvonat Harány-Sellye-Középrigóc felé, három perccel a pécsi vonat beérkezése előtt?
Viccnek kicsit erős. Na, ja, Pécsi Igazgatóság.
Azért jópofa dolog ez az értesítő is a táviratával, amit az utas honnan a túróból hajtson fel (lemásolni szinte lehetetlen, annyira vacak minőségűek a MÁV-os táviratok), mert az állomásokon nem osztogatják, az biztos.

MD 3029:

A mázli:
1. szombat délután volt, utasforgalmi holtidőszak
2. Az utasok többsége Rókuson száll fel (pénz...)
3. A motor volt elől. Ha vezérlővel megy, akkor valami olyasmi lett volna, mint 1999. január 1-én Lakitelek mellett.
4. Szeged Személy Pu.-n a kijárathoz a vonat vége volt közelebb.

Ha Bz lett volna:
A Bz-n erősebb a fék, kisebb sebességgel csapta volna el a kamiont.
Ugyanúgy lerepült volna a töltésről.

Tegnap beszélgettem a Szegedi Igazgatóság egyik alkalmazottjával, aki a nyári Gyopáros-Orosháza és az egész évben tapasztalható Vésztő környéki viszonyok kapcsán jegyezte meg:
Ha ott megy be a Bz elé egy kamion, a motorvezető ki se tud lépni a motorkocsi előterébe, mert ott állnak az utasok... de a mellékkocsit járatni nem lehet, nem szabad, tilos (mert "az" a mellékvonal...)

Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13374
Te aztán nagyon bátor gyerek vagy, komám! Ugyanezt személyesen is meg mernéd mondani mondjuk az egyik személyszállítási vezetőnek az Andrássy úton?

Valaki utánanézett, hogy valójában miért szüntették meg a füzetjegyet? Vagy megint csak jár a szája minden unatkozó napközisnek, akinek billentyűzet akadt a keze közé?

Előzmény: Mikó (13371)
Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13373
Jó, ha köd van, én vonatozok 36 órát, te meg hajózól két hetet. Ezt megtárgyaltuk.
Előzmény: GEORGIE (13370)
Zoltika Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13372
Pár napja kérdéseket tettem fel a Skanzen július 14-i megnyitásával kapcsolatban, de nem találtam rá választ. Most újból felteszem.

Mi lesz a program? Hol lehet megtudni? Mi lesz ott? Stb.?

(A napi sajtóban, a VH-ban és a szóbeszédben megjelent hírek nincsenek teljes összhangban.)

Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13371
Visszaélés az, ha veszek 10 jegyet, és hetente leutazom (ugye odavissza)? És a következő héten ugynazet csinálom. Ez visszaélés?

KEDVES MÁV VEZETÉS! MAGUK NAGYON HÜLYÉK!

Mikó

Előzmény: plebejus (13369)
GEORGIE Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13370
Akkor meg inkabb hajoznak a fiuk...
Előzmény: Albertus (13367)
plebejus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13369
Meg fogsz lepodni: MUNKABA jartak vele. Az elvetemult nepek, DOLGOZNI.
A meg elvetemultebb munkaltatojuk meg nem fizette a berlethez a [asszem] 86%-os hozzajarulast. Kepzeld el, minden kethetben egy uj fuzetjegy!
Előzmény: Mikó (13347)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13368
Az anyagi kár nem minősítő körülmény jelen esetben egyik bcs-nél sem. A bíróság az ítélethozatalnál súlyosító körülményként feltehetően figyelembe fogja venni. Csak legyen meg az a disznó...

Carpy!

Vasúti szabálysértés ügyileg már konzultáltunk párszáz hozzászólással ezelőtt. Körkérdést intéztem néhány ismerősömhöz, akik aktív rendőrök: nagyon ritkán szabnak ki hb-t, és még ritkábban tesznek feljelentést ilyen esetekben. Általában figyelmeztetést alkalmaznak a rendőrök, ha néha a vasút környékére vetődnek. Általában a szokásjog határozza meg a szankciót. Pl.: ha Mari néni kapával a vállán ballag a földjére, és átmegy a pályán, akkor vagy rászólnak vagy nem. Ha balesetveszélyes helyen teszi valaki ugyanezt (mondjuk a gurítón rohangál valaki) akkor hb vagy feljelentés (vagy nem). SZVSZ amíg nem lesz vasúti rendőrség, addig ez a szabs. a futottak még kategóriába fog tartozni.

Előzmény: Lehoczki Gabor (13365)
Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13367
Nem tudom már a címét.

Valóban, kiterjedését tekinteve nagy az ország, a lakosság arányát tekintve nem. Bár a lakott települések méretét összeadva megint csak nagyobb szám jön ki, mint Magyarországon. Ld. nem tízemeletesben laknak, hanem kertvárosokban, és néhány farmból álló "falvakban".

Sehol nincsen olyan szárazföld, ahonnét a tenger 100 km-nél távolabb lenne. Az időjárás ebből eredően óceáni, mégpedig rosszabb, mint a brit szigeteken. Nevezetesen az esők és a köd mindennapos. A röpülő nem röpül, ha köd van, a vasút azért mégis elindul. Bár - ha ott lennék - én is biztosan inkább mennék repülővel, mint vonattal.

Előzmény: GEORGIE (13366)
GEORGIE Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13366
Kedves Albertus!

Az NZ weboldal cimet lszi kuldd el!

((Az pedig egy kicsit nagyobb orszag, mint mi vagyunk))
Minden ralativ:
Uj Zeland terulete 268680 km2 (=Trianon elotti MO. Horvato. nelkul),
nepesseg 3.6 millio, 80% varoslako,
GNP 14700USD,
vasutvonalak hossza: 3973 km (1067mm) ebbol 519 km villamositott.

Egyebkent nem csodallom, hogy csak hetente ketszer megy ez a vonat, mert arrafele van ut is, meg repulo is, es ezzel gyorsabb 3000 km-t megtenni.
Gondolom, ez a ket nagy szigeten atmeno vasut lehet, mert NZ nem egy olyan nagy kiterjedesu orszag, mint Ausztralia!

Előzmény: Albertus (13279)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13365
FOMA! A "nagy kárt okozó" kitétel hogy játszik be? Állítólag a kár több száz millió Ft.
Előzmény: FOMA (13364)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13364
A közúti baleset okozása (Btk. 187.) alapesete 1 éveg rejedő szabs. vesztés vagy közérdekű munka vagy pénzbüntetés, minősített esetei a kimeneteltől függően 3 évig, 1-5 évig, 2-8 évig terjedő szabs.vesztés.

A segítségnyújtás elmulasztása (Btk. 172.) alapesetben két évig terjedő szabs.vesztés vagy közérdekű munka vagy pénzbüntetés, minősített esetei 3 évig, 5 évig terjedő szabs.vesztés.

Előzmény: division by zero (13363)
division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13363
egy ilyen "akciónak" mi lehet a büntetése?
Előzmény: FOMA (13361)
GEORGIE Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13362
Kedves Toreny es Werner!

En Toreny fotira gondolok, amikor a Lovasbereny-Bicske szakaszrol beszelek!

Toreny!
Kiraly fotok!!!

Werner!

Van-e valamilyen hivatalos nyoma a MAV-nal a mozdonyelnevezeseknek?
En pl. anno a 054-est (talan) ugy ismertem, mint Kiskunhalas.
Otthon van csak lehetosegem a nevadasrol a vasut folyoiratokban utana nezni!

Előzmény: Toreny (13354)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13361
Valamennyi gondatlan bűncselekmény vétségnek minősül, függetlenül a büntetési tételtől.
Előzmény: division by zero (13339)
division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13360
3 napig érvényes a retur, az meg nem tart ki a következő hétvégéig...
amúgy egy (elvben) 26 perces vonatozáshoz nem fogok órákkal korábban kimenni...
és maga jegyvétel az kb 10 másodperc lenne (mindig gondosan elöre kikészítem a 118 Ft-ot...)..
a kedvenc kérdésem: hogyha már nem telik több pénztárosra, akkor miért nem vehetek jegyet a vonat mellett unatkozó kalauztól?
Előzmény: plebejus (13345)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13359
OFF
Pécsett vagy és még nem ittunk Zwickelt a celláriumban?!
ON
Előzmény: Törölt nick (13321)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13358
Pécsett müxik az 1. vágányon.
Előzmény: GEORGIE (13293)
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13357
Füzetjegy:
Veszel egy kis sárga füzetet, amelyre ráírják a km-t és a lejárat dátumát (1 év). Ára=8xteljesárú.
A füzetjegyben a borítón kívül 5 lap van, laponként 2 jegyszelvénnyel, a jegyszelvények 1-10-ig számozva. Valamennyi jegyszelvényen indulás előtt ki kell tölteni a viszonylatot (honnan hova utazol, és a dátumot), majd lepecsételtetni a pénztárnál. A kalaj ugyanúgy kezeli a szelvényt, mint bármely más jegyet. A jegy érvényessége megegyezik az azonos távolságra vonatkozó jegyével.

Mivel elmúltam 26, és jellemzően Bp-Miskolc utazok, ezért szoktam venni ilyet 200km-re.

Mikó

Előzmény: Grg (13348)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13356
Bravó Toreny, szép képek, sajnos tényleg megrendítőek. Hasonló érzésem volt pénteken Fornád-Kecsege vasútállomás helyén...
Előzmény: Toreny (13354)
Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13355
http://teto.sch.bme.hu/~hg0nbx/railway/bicsk13.jpg ?

Az nem bejárati jelző, hanem fedezőjelző. Van rajta egy fehér alapon fekete pont, ami arra hívja fel a mozdonyvezető figyelmét, hogy olyan jelző mellett halad el, amelyet az ellenkező menetirány részére állítottak fel, és az alapállása a továbbhaladást engedélyező állás. Hogy ne tojjon be csórikám, hogy szemből is vonatot várnak, annak áll a bicska.

Előzmény: Toreny (13354)
Toreny Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13354
Bicsketol meg hasznaljak az egykori fehervari vonalat (ha jol emlekszem 6-os volt a szama) a par kilometerre (a 100-as vonal mellol elkanyarodo iv vegen) levo katonai bazisig, bar itt is eleg ramaty az allapota. Innentol kezdve viszont teljesen dzsungeles a palya, nehany kepem van rola: http://teto.sch.bme.hu/~hg0nbx/railway/bicske.htm
Ezek a kepek tavaly januarban keszultek Bicske es Alcsut kozott. Legmegrenditobb a szabad allasban otthagyott alcsuti bejarati jelzo.
Előzmény: werner (13342)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13353
Jut eszembe: M41 2104 biztos, hogy 2104? Március végén fotóztam Szegváron, ilyen gyorsan elkészült volna?
Előzmény: werner (13342)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13352
Ahhoz vágányzár kell... Vagy a helyszíni bontásra gondoltál?
Előzmény: FOMA (13349)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13351
Péter!

Mail megjött, megkértem Divit a korrekcióra!

Más: M41 2141 már egy hónapja kijött, Bátaszéken láttam, gyönyörű!!!!

MD3035 már kb. 10 napja a 135-ön jár, tegnap előtt vezérlő nélkül is ment, így a Nagyállomáson körüljárt.

Előzmény: werner (13342)
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13350
Tudod divi, az a baj, hogy a 2000május35-i icére ma már nincs helyjegy (főleg ha péntekre esik ez a nap, ezért kellett neki sorbaállni, és imádja a MÁV-ot, hogy 214 nappal indulás előtt még kimegy a pályaudvarra és félórát ácsorog, hogy kényelmesen utazhasson.
Na ezért nem kaptál jegyet.

Most nagyon pipa vagyok a füzetjegy miatt, és örülök minden MÁV-os bevételkiesésnek. És milyen jól tetted, hogy BKV-val mentél. Ugye volt jegyed vagy bérleted?

Egyébként másnap éjfélig érvényes a retúr, úgy tudom.
Mellesleg Kellavasúteurópában bizony még papírpénzt is elfogadnak és rendesen kiadják a visszajárót azok a fránya automaták. De mi még csak Ittavasútbalkánmellett vagyunk.

Mikó

Előzmény: division by zero (13324)
FOMA Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13349
Sziasztok!

10 perce jöttem a Bajai úton, szegény Piroska körül nagy a nyüzsgés: MÁV és sajtó, ha jól láttam, legalább 20 ember. Feltehetően hamarosan nekilátnak az érdemi munkának.

Grg Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13348
Én csak hallottam a hirekben, hogy ezt mondták, igazán nem is ismerem a működését ennek a jegynek...
Előzmény: Mikó (13347)
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13347
Mit lehet visszaélni vele?
1. Megveszem, előre kifizetek 8-szoros pénzt, mielőtt utaztam volna - pénzügyileg egy gyönyörűség a MÁV-nak. Ha pedig pl. öten utaznak egyszerre, hadd kapjon már az ötödik egy ingyenjegyet!
2. Minden utazás előtt pecsételtetek. Ez legfeljebb nekem kellemetlen, mivel még egyszer sorbaállok.
3. Egy év alatt le kell utaznom. Ha nem teszem, bukom az árat.
4. Ezért cserébe kapok 10 utat.

Mikó

Előzmény: Grg (13328)
marslakó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13346
Wasteels az egy nemzetkozi utazasi iroda, a Keletiben a 9. vagany vegenel vannak.
Bicskenel csak egy rovid vkihuzovagany van valami uzemanyag tarolohoz vagy ilysemihez, de a bauxitos kocsik epp a tuloldalon vannak, ott a palank mogott van a banya/atrako, pontosan nem tudom, mert nem latni :)

kod!
Koszi az idoadatot. Tehervonatok:
Nem pontosan igy gondoltam, hanem ugy, hogy Europaban is eloterbe fog kerulni az az iranyzat, hogy a menetrend szerint kozlekedo tehervonatokat nem fogjak visszatartani 5-10 percet keso szemelyvonatok miatt. Az utasnak 5-10 perc meg nem feltetlenul a vilag vege, bar csatlakozast azzal is le lehet kesni, de szemelyvonatok altalaban orankent kozlekednek. Egy nagy tavolsagokra kozlekedo tehervonat, amit esetleg egy magan vasuttarsasag fizet, es magas palyahasznalati dijat fizet erte, ha lekesi a trasszat valahol, a sorozatos lekesesek es varakoztatasok miatt akar egy nappal kesobb is erkezhet uticeljahoz, ami meg annyira nem koser. A BeNeLux allamok vasutjai meg az osztrakok mar nagyon pampognak a magas nemet palyahasznalati dijak miatt (meg azert, hogy a DB Cargo kevesebbet fizet). Szerintem hamarosan megismerkedhetunk (persze nem feltetlenul a MAV halozaton) a szemelyszallito vonatot elozo tehervonat jelensegevel.

Mas: ha valakinek kellenek a dunantuli M41 fordak, "ku=ggyo:n me'lt". 1 o'dal.

plebejus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13345
divi,
mivel gyakran jarsz Pecelre, nem erne meg ott venni returjegyet?
meddig ervenyes egy ilyen rovid tavu retur?
Előzmény: division by zero (13324)
Albertus Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13344
Ik nik spreke kutykurutty. Äsch sochan maasoch schem. Mi a ba**ás ez a "Wasteels"?
Előzmény: werner (13342)
Mikó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13343
Hát divi én pedig épp a hétvégén mennék Miskolcra, és épp vettem is volna egy ilyen füzetjegyet. Kinek szidjam a prosti édesanyját egész pontosan? Árvíz miatt a Pepó Pali bácsi végkielégítését kellett volna megszüntetni, nem egy üzletpolitikai kedvezményt (bocs, de ez politika!).

Az a baj, hogy ilyenkor bepipulok, és inkább autóval megyek. De üzenem Viktornak, hogy ne örüljön, mert nem veszek matricát! És nem fogom túllépni a sebességet se a 3-ason, úgyhogy nem gyarapítom majd így se az államkasszát. A MOL-t meg úgyis utálja, úgyhogy ott fogok tankolni.

Mikó

Előzmény: division by zero (13326)
werner Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13342
Leo, mail ment!

M41,2104-et ma láttam (messziről) friss főjavítással. Csak azt nem tudom, okoska-e. Valszeg az, mert úgy tudom, a 2141-es jön ki normál Csörgőként. Majd nyomozok, előbb utóbb úgyis rajta lesz a vonatomon.
Hogy szegény MD3029 pótolható-e, az attól függ, mikor jött ki az M41,2104. Mindenesetre szerintem van mivel pótolni, a 142-esen két MD is forgott, a 3042 és a 3035. Ezek helyett ismét Csörgők járnak, melyek csapatát a 2104 is erősíti már. Legfeljebb nem tehereznek, ez a feladat megmarad majd a Szerjoknak és az M40,113-nak.

Georgie: "a mikor? kerdesemre nem talaltam valaszt!!"
A mikorra a pontos választ nem tudom. Az 1994-es állomásítási listában a nevek már szerepelnek, a "Kossuth Lajos" kivételével. A nevet a 152-es 100-asítása (és fm) után kapta, (1996-ban). Ezek után jogosnak tűnik a következtetés, hogy a többi 100-as is. Természtetesen ennek a bizonyossága nem túl nagy.
A városokról elnevezett mozdonyok nem tudom, mikor kapták nevüket.

"Lovasbereny-Bicske kozott meg jarhatatlan"
Biztos, hogy Bicskéig?
Bicske állomáson gyakran látok teli és üres bauxitvonatokat, és a bicskei leágazás vágánya is fényes szokott lenni valamennyire, ezért gondolom, hetente úgy egyszer jár arra valami.

Divi: "kérekkétésféljegyet"
Ők is emberek, nekik is joguk van jegyet venni. A hiba a MÁVnál van, aki a két nyitott pénztárral (11 helyett) így szívatja utasait, jelezve, hogy nem belőlük él, csak púpot alkotnak a hátán.
Ezért légy okosabb, mint a sorban állók. A Wasteelsről már volt szó, őnáluk gyorsan jegyhez jutsz. Ha valamennyire útba esik, az Andrássy út is jó. Ha tudod, próbáld a Nyugatit is, mert egyszerűen kulturáltabban néz ki, nagyobb a belmagasság, nagyobb a nyugalom. Ha meg csak a Keletiben, pénteken kell jegyet venni, akkor őszinte részvétem vagy a Marslakó által is emlegetett 400 forint.

Előzmény: GEORGIE (13332)
Grg Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13341
Mégvalami: ha jól emlékszem azt irták, hogy szemtanúk látták a sofört fejét fogva távozni.
Senki nem ment olna utána, hogy "Hé öreg gyere csak vissza!" Nem hinném, hogy futva távozott volna ráadásul nappal volt.
Előzmény: Grg (13340)
Grg Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13340
"a rendőrség országos körözést rendelt el, valamint értesítette a környező határátkelőhelyeket és rendőrkapitányságok ügyeleteit is. "

Azért kiváncsi vagyok megtalálják-e, valamelyik napilapban nyilatkozott egy kamionsoför, aki szerint már rég külföldön van a soför, sőt lehet, hogy egy honfitársa vette fel...

division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13339
"Segítségnyújtás elmulasztásának bűntette, valamint közúti baleset gondatlan okozásának vétsége elkövetésének alapos gyanúja miatt"
ez csak vétség???
Előzmény: Lehoczki Gabor (13338)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13338
http://index.szeged.hu/hirek/

Még keresik a kamionsofőrt...

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13337
Hi!

Mostanában én is erősen érintett vagyok a Bp-Kecskemét viszonylatú utazásban, és sajnos a buszt szoktam választani. Még ha drágább is, de gyakrabban és gyorsabban jár....Gyorsjárat óránként van, légkondis Scania buszokkal, hely is van rajta.

off: a "csillaggarázsban" tartott MiG29-esek jó része működésképtelen, szétszerelt. 27-ből jó, ha 10-et ki tudnak adni repülésre.(néhány hozzászólással lejjeb volt egy megjegyzés ezzel kapcsolatban)
on

Előzmény: division by zero (13326)
kod Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13336
Marslakó!
Az nem igaz, hogy Európában az áruszállításé lesz a jövő.
A felsőgallai bevágás 88-89 körül épült meg. Pontosabb dátumra nem emlékszem.

Georgie!
Úgy tudom üzemanyag-bázis volt Lovasberényben.

Előzmény: GEORGIE (13330)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13335
Szia Gyuri!

A többire azért nem raktam ré a kopirájtot, mert abból rengeteg készült, sokan ott fotóztak, jobb gépekkel is (lehet, hogy képeslap-mafia is leszállt, most még a vonatot sem kell megállítani egy jó fotóhoz... na jó, ez csúnya volt tőlem...), szóval igaz értéke a felújítás utáni 3 képnek (főként az indulás előttinek, amin még az óra is látszik) van.

A daruzást éjszaka csinálták, nem voltam ott, de ha jól tudom, akkor csak az Ax kocsit vitték el, az Md és a Bx még mindig ott van.

Gábor

Előzmény: GEORGIE (13334)
GEORGIE Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13334
Szia Gabi!

Ledobbentem a fotoktol!
Remelem mindegyikbe beleraktad a copiright, all rights reserved cimu szlogent!

A darus mentest fotoztad-e?

Előzmény: Lehoczki Gabor (13329)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13333
Mdbz!

Összeállítok egy táblát a Btx-ekről és MD-kről. Korábban említetted, hogy melyik kető motorhoz nem készült szerelvény. Jól emlékszem, hogy 3022 és 3023?

Gábor

GEORGIE Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13332
Kedves Werner!

Koszi a listat, de a mikor? kerdesemre nem talaltam valaszt!!

Előzmény: werner (13300)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13331
Feca!

A fő illetékes a baleset helyszínén van terepszemlén? Ma mondják ki a végső döntést 3029-ről? Vagy eseleg azt méri fel ma fő illetékes, hogy honnan kaphatna Szentes valami segítséget? (Gondolom, Pista egy kicsit pesszimistán Pécsre gondolt...)

Ugy hosszú távú célként az fogalmazódott meg, hogy kb. 20 MD szerelvényt tartanak meg. Szerintem 20 szerelvényhez sok 3 fűtőház (nem gazdaságos), egy, max. kettő állomásítási hely a logikus. Hosszú távon mi fog kiesni? Debrecen, Szentes vagy Pécs?

Gábor

Előzmény: gfeca (13325)
GEORGIE Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13330
Sziasztok!

Szfehervar-Lovasbereny kozott meg ugy-ahogy vonattal jarhato, Lovasbereny-Bicske kozott meg jarhatatlan, mert a helyiek onkentes palyabontasba kezdtek. Ot evvel ezelott voltam Lberenyben megnezni ezt a vonalat, a palyabol tobb embermagassagu dzsuva, fak es bokrok nottek ki!!!
Egyebkent ez a vonal izombol szerepel a MAV uzemeltetetesebol kivonando vonalak listajan is!
A szemelyforgalom meg valamikor a 70-es evek kozepen szunhetett meg, valoszinuleg a kozlekedespolitikai koncepcio hatasara.

OFF:Van valakinek pontos infoja arrol, Lovasberenyben milyen szovjet alakulat allomasozott? A helyiek egy kicsit szinesitik a sztorikat...katonai repuloter meg hasonlo...OFF

Előzmény: Törölt nick (13322)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13329
Divi!

Köszönöm a segítséget! Már csak a szokásos kérésem van hátra: a www.tar.hu/vasut főlapjáról is csinálj légyszíves egy linket erre a könyvtárra.

Gábor

Előzmény: division by zero (13320)
Grg Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13328
Én úgy hallottam, hogy azért nem lehet kapni, ill. azért vonták be, mert sok volt a visszaélés ezekkel.
Előzmény: division by zero (13326)
Carpy Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13327
Klasszikus pelda a Kecskemet-Budapest. Ha nem olcsobb a vasut, akkor versenykeptelen. Buszok legritkabban is orankent mennek, legrovidebb menetido 1 ora 20 perc
Előzmény: division by zero (13326)
division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13326
"Mától nem lehet a 20%-os kedvezményt biztosító füzetjegyet megvásárolni,"
most hallottam én is a tévében, hogy ezzel akarják a sztraák és az árvíz okozta kiesést pótolni...
egy ismerősöm üzeni: "A jó büdös k...a anyját a MÁVnak!!!"
és kérdezi milyen buszjáratokat tudunk ajánlani Budapest-Kecskemét között...
Előzmény: kkalmi (13174)
gfeca Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13325
Hello mindekinek!

mdbz:

még korai találgatni, a fő illetékes ma van terepszemlén.

gfeca

Előzmény: mdbz (13307)
division by zero Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13324
"Idehaza is kellene nehany automata a pu-okra. "
igen!!!
múltkor is azé nem mentem vonattal Pécelre, mert a Keletiben szokás szerint csak 2 pénztár volt nyitva, tele kérekkétésféljegyet2018május35-énindulóicére,nemdohányzó,ablakmellémenetiránnyalszembennelegyenkerékfölött,jaésakocsiszámaprimszámlegyen emberrel, akik képtelenek engedni egy olyan kérésnek, hogy engedjék előre azt akinek 15,10,5,... perc múlva megy a vonata...
15 percet álltam sorba, amikor már 5 perc volt csak hátra, feladtam, és irány a metró+61E+69... 20 perccel a vonat után értem Pécelre, ha nem állok hiába sorba, még megis előzhettem volna...
Előzmény: marslakó (13323)
marslakó Creative Commons License 2000.07.04 0 0 13323
Hali megint,

Az USA-ban a tehervonatok fontosabbak, lassacskan Europa is ebbe az iranyba fog elmozdulni. Nem tudom, hogy Uj-Zelandiaban mi a helyzet, de meg tudnam erteni, ha feleslegesen nem tartanak fel a tehervonatokat, amikor a szemelyvonat hamarabb is tovabb tudna menni. Ha valaki biztosan meg akarja varatni a vonatot, foglaltasson helyet, akkor megvarjak, szerintem ez igy teljesen jo rendszer. Persze ott a vonatozas mas, mint Nemetorszagban, ahol kimesz, az automatabol veszel indulas elott 2 perccel egy Schones Wochenende jegyet, es a kovetkezo vonatra is max 1 orat kell varni (altalaban). Tehat az emberek Uj-Zelandon valoszinuleg kevesebb ad-hoc dontes alapjan utaznak vonattal.
Nekem pl. idehaza is soxor nem felel meg a 2 havi eloveteli lehetoseg, amikor soxor utazas elott fel oraval derul ki, hogy mennem kell vagy menni akarok. Ilyenkor meg altalaban hosszu sorok vannak a penztarnal, ahova mar nem erek ra beallni, es peregnek a 400 Ft-ok, ami azert pl. egy Bp-Vac viszonylaton igen jelentos osszeg. Idehaza is kellene nehany automata a pu-okra. Van, amikor a Wasteelsben sokkal jobban jar az ember, ott is van belfoldi jegyeladas, de sor nincs akkora.

NEM KAPTAM VALASZT EGY szerintem EGYSZERU kerdesre (legalabb is nem lattam), ezert megismetlem: tudja-e valaki, mikortol uzemel a tatabanyai (felsogallai) atvagas? Koszi.

Udv,
JF

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13322
Körülbelül 20 éve nincs rajta személyforgalom. Tudtommal nem szedték fel, az egykori lovasberényi szovjet laktanyát szolgálta ki, ezért odáig van teherforgalom.

Macibb

Előzmény: Szütyi (13318)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13321
Pécsen vagyok 2 napja, a húgom ma érkezett a Sopron-Pécs sebesvonattal: Btx 011 + Ax + Bx + MD 3011. Furcsa látvány volt ilyen röviden. És nem merek arra gondolni, mi lesz ebből tanévben, pénteken és vasárnap 1000 egyetemistával. Fénykorában ez a vonat gyorsvonat volt (percekben mérve akkor se volt gyorsabb), Sopron-Szombathely között M40 + 3 db Bo + 1 db Ao, Szombathely-Pécs között M62 + 5 db Bo + 1 db Ao, nyáron Gyékényestől további két közvetlen kocsi Rijekából.

a 20 perc kérdéséhez:
én 20 perccel indulás előtt még jegy nélkül szoktam sétálni / utazni a pályaudvar felé. és elveszett időnek tartom az álló vonatban ülést.

Macibb

division by zero Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13320
Leo MD3029 képei (ha minden igaz sikerült fölszenvedni, elég tetü most a tar.hu)
marslakó Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13319
A multkor megszemleztem ezeket a kocsikat. Koreaiak gyartjak oket, valahol Nemetorszagban (vagy legalabb is ott is csinalhatnak rajtuk valamit, mert nem kikotobol jottek a barca szerint), es Cellben a MAV ... Kft. vegszereli oket. A kocsik erdekessege, hogy bar Nemetorszagbol szallitjak ide oket, utana ott mar nem futhatnak, csak korbe, Ausztrian, Svajcon, Franciaorszagon es Luxembourgon keresztul juthatnak el Belgiumba (ha akarnak), vagy a szlovakokon/cseheken es lengyeleken keresztul Daniaba. Es valahol Csehorszagban van egy szakasz, ami kozott szinten nem kozlekedhetnek, itt vagy az urszelveny, vagy valami mas miatt nem mehetnek, tudja valaki? Valami Horna xxx es Horni zzz kozott :)))
Előzmény: rm40 (13316)
Szütyi Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13318
Köszi a választ!
Mit lehet tudni arról a vonalról.
Miért nincs rajt a vasúti térképen?
Előzmény: Törölt nick (13317)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13317
Bicske-Székesfehérvár vasútvonal, amit láthatsz a 7-es út Székesfehérvár és M7 közötti szakaszáról.

Macibb

Előzmény: Szütyi (13313)
rm40 Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13316
Magánkocsik, csak a GySEV-nél vannak besorolva.
Előzmény: Szütyi (13315)
Szütyi Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13315
Lehet, hogy igazad van, majd legközelebb jobban szemügyre veszem őket, most csak távolról vetettem rájuk egy két pillantást de legalább 100 db van belőle.
Mit kereshetnek nálunk?
Előzmény: rm40 (13314)
rm40 Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13314
>Még egy kérdés a végére, Cell rendezőben a Kocsijavító környéke, sőt néha az állomás is tele van Gysev-es tehervagonokkal, újnak néznek ki, úgy láttam, hogy mintha két darab lenne belőlük egy pár és sárga, zöld meg piros színű a tetejük.

Zöld és piros tető? Nem CRL és CarRail Logistics felirattal? Akkor 2x2 -tengelyes autószállító ikerteherkocsikról vanó szó, Hccrrss típusjelzéssel.

Előzmény: Szütyi (13313)
Szütyi Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13313
Üdv minden Topic lakónak!

A hétvégén otthon jártam fatornyos falumban:-)
Hazafelé kocsival mentem, szégyeltem is magam, hogy nem a MÁVval utaztam:-))
Az út során láttam valamit amiben talán segíthettek.
Amikor az M7-esről letérsz az első fehérvári kijáratnál és ráérsz a 7-esre akkor elméssz egy sínpár felett. A kérdésem az lenne, hogy hova vezet ez a sínpár, láttam a távolban még alakjelző is van mellette.
A visszafelé utata már vonattal tettem meg.
903-assal indultam, pár percel előbb mentem ki az állomásra, gondoltam majd jól megnézem, hogy milyen villanygépek állnak a fűtőház mellett. Jól pofára ejtettem magam mert egy árva villanygépet nem láttam az egész állomáson.Épp csak a 2192-es Csörgő indult a 904-es Cell-egerszeg részével.
A vonat pontosan jött M41 2190 hozta, enyhén szólva is kopottas volt.
Cell rendezőben V63 036 érkezett teherrel, elég szépen keverednek már a gépek a 20-ason is.
Bobán kereszt a 904-essel, majd a szokásos tili toliga+gépcsere.
A gépünk V43 1234. A vonat egerszegi részét M62 113 hozta.
Ajkán hiányoltam a Púpos tartalékot de láttam V43
1009-et személlyel indulni.
Veszprémben V43 1181 és 1192 ácsorogtak indulásra készen.
Pétfürdőn kereszt a Munteniával V43 1015 hozta menetrend szerint. Az elsőn még ott ácsorgot az M47 2070 néhány tartálykocsival amik üresek voltak és komáromi bárcák voltak rajta.
Várpalotán V43 1231 indult Cell felé teherrel.
fehérváron semmi érdekes csak a szokásos témák, bz indult pusztaszabolcs fele stb.A vonatot viszont nyelvtanilag helyesen mondták be:-)

Kelenföldön 5 percel hamarabb értünk be és kettővel előbb menesztettek. A felüljárón szembe jött a Göcsej IC V43 1195-el, a múltkor ezen a vonaton sem ez a gép volt.
Még egy kérdés a végére, Cell rendezőben a Kocsijavító környéke, sőt néha az állomás is tele van Gysev-es tehervagonokkal, újnak néznek ki, úgy láttam, hogy mintha két darab lenne belőlük egy pár és sárga, zöld meg piros színű a tetejük.
Ha valaki tud róluk infót írja meg előre is köszi.

rm40 Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13312
A "Lukács Béla" valóban IIIe. osztályú, később 326 sorozatú volt.
Előzmény: plebejus (13287)
mdbz Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13311
C+K

mdbz

Előzmény: rm40 (13310)
rm40 Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13310
C vagy C+k?
Előzmény: mdbz (13309)
mdbz Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13309
Igen, de még nem álltak neki.

mdbz

Előzmény: rm40 (13308)
rm40 Creative Commons License 2000.07.03 0 0 13308
Tényleg, a 3017-es bekerült már Szolnokra?
Előzmény: mdbz (13307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!