Keresés

Részletes keresés

peterch Creative Commons License 2009.08.21 0 0 1498
Szia !

Miert vezeted fere a kerdezot?
Feligazsagot irsz!
Ha HMV-t keszit igaz, hogy 10C fokos a bejovo viz, de a kazan is teljes teljesitmenyen duborog. Igy nem is lehet kondenzacio.
Folyamatosan uzemelo kazannal a modulalas segitsegevel a kazan optimalis teljesitmennyel uzemel. Tehat ,ha a visszatero ilyen helyzetben 50C fok alatt van, akkor a kondenzacio homerseklettol fuggoen bekovetkezik.

Udv , Peter.
Előzmény: enginer (1497)
enginer Creative Commons License 2009.08.21 0 0 1497
Úgy a gázkazánról általában amibe 8-10C-os visszatérő megy 40-50-es előremenővel távozik és mégsem kondenzál.
Előzmény: Jancsii (1496)
Jancsii Creative Commons License 2009.08.21 0 0 1496
Te most egy átfolyós rendszerű kazánról beszélsz? Mert az índirekt tárolósnál hiába 8-10 fokos a bemenő csapvíz a kazán által keringetett víz sosem hül le ennyire.
Előzmény: enginer (1495)
enginer Creative Commons License 2009.08.21 0 0 1495
"Kondenzáció szempontjából a visszatérő vízhőfok a lényeges, lehet az előremenő 60 is, csak a visszatérő legyen 30 (azaz 50 alatti) !"

Ha ez ilyen egyszerű lenne. :D

Amikor HMV-t készit a kazán, a csapvíz mondjuk 8-10C (visszatérő), előállitott víz meg 40-50-60C (előremenő), de nincs kondenzáció!
Előzmény: monyesz (1493)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.19 0 0 1494
Így talán jó lesz: http://www.gepeszbolt.hu/product_info.php?cPath=127_141_21_50_94_96_1104&products_id=9177&osCsid=a06d3e953cbf4810687ceb0aba1673d9

Igen, vegyes rendszer is van, meg ugyanebbe a körbe egy régebbi gázkazán bekötve. Nyílt a rendszer, a padláson van egy kiegyenlítő tartály. A vegyes gravitációs rendszerben működik, a gázkazán szivattyúval üzemel. (Természetesen nem egyszerre a kettő.) 80%-ban a gázkazánnal fűtök, a vegyes csak rásegítésre van. A kertben úgyis összegyűlik annyi faanyag, hogy párszor be lehet vele gyújtani.
A régi gázkazán helyére nem tehetem be az új kondenzációsat?
Előzmény: monyesz (1493)
monyesz Creative Commons License 2009.08.19 0 0 1493

Kondenzáció szempontjából a visszatérő vízhőfok a lényeges, lehet az előremenő 60 is, csak a visszatérő legyen 30 (azaz 50 alatti) ! 50 foktól lehetséges egyáltalán kondenzáció, de arra kell törekedni, hogy a viszatérő minél kisebb legyen, mert annál nagyobb a kondenzáció mértéke. Tehát a 70/50, a 60/40, az 50/30 esetén az elsőnél gyakorlatilag nem nagyon van kondenzációs nyereség, az 50/30 esetén annál inkább.

 

A link, amit ideraktál nem működik, mi ez a készülék ?

 

A gázkészülékek csoportosítása égéstermék-elvezetés és égési levegőellátás szempontjából:

        Égéstermék-elvezetés nélküli (nyílt égésterű), „A” típusú gázfogyasztó készülék, amely kéményhez, illetve az égésterméket a készülék felállítási helyiségéből a szabadba elvezető rendszerhez nem csatlakoztatható.

        Égéstermék-elvezetéssel rendelkező, de a helyiség légterétől nem független égési levegőellátású (nyílt égésterű), „B” típusú gázfogyasztó készülék, amely kéményhez vagy olyan saját elemmel rendelkezik, amelyet arra terveztek, hogy a készülék égésterméke ezen keresztül közvetlenül a szabadba távozzon. E készülékek az égési levegőt közvetlenül a készülék felállítási helyiségéből nyerik.

        „C” típusú gázfogyasztó készülék amelynek égési köre (légbevezetője, tűztere, hőcserélője, égéstermék-elvezető tere) a készülék felállítási helyiségétől elzárt.

 

Ezt találod a www.gmbsz.hu oldalon.

A bemenő levegő gravitációs módon (atmoszférikus kazánok, amikor a kéményhuzat biztosítja az áramlást) vagy mesterségesen egy ventillátor segítségével (turbós, túlnyomásos kazánok) juthat be.

Parapetnek az oldalfali kivezetést szokás nevezni. Ugye 'parapetes' lehet egy konvektor is, ami atmoszférikus, meg egy turbós kazán is.

 

Ahogy olvasom vegyes rendszered van. Ilyenkor azért érdemes átgondolni, hogyan van a rendszerbe kötve a kondenzációs kazán.

 

A másik, hogy a legjobban megtérülő beruházás a hőszigetelés (ideértve a nyílászárókat, azok cseréjét is), mert a kazánnal közel nem tudsz annyit spórolni, mint 10cm hőszigeteléssel a falon, 20cm-rel a födémen, stb... A hőszigeteléssel csökken a hőveszteség, azaz a beépítendő kazánnak kevesebb hőveszteséget kell pótolni, hidegebb időszakokban is működhet a kazán kondenzációs üzemben.
Nekem azt mondták egyszer, hogy a kazán névleges teljesítményének kb a feléig tud kondenzációs üzemet. Ergo ha veszel egy 24kw-os kazánt, akkor kb 12kW leadására képes, hogy kondezáció is legyen. Tehát a ház hővesztesége ez alatt legyen lehetőleg...

Előzmény: Törölt nick (1491)
Jancsii Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1492
Szerintem még akkor is kondenzál, ha az előre menő 55-60 fok körüli, mivel a visszatérő  víz hőfoka ennél alacsonyabb.
Előzmény: Törölt nick (1491)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1491
Közben nézelődtem kazán ügyben.

Van egy érdekes típus: http://www.gepeszbolt.hu/product_info.php?cPath=127_141_21_50_94_96_1104&product...

Azt írják, hogy 50 fokos előremenő víznél 105% a hatásfok. Tehát 50 fokos előremenőnél is van kondenzáció. 50 fok meg talán elég a radiátorokban. Az ára is igen kedvezőnek mondható.
Ezzel esetleg lehetne gázt spórolni? Vagy ez sem "csodakazán"?

Érdekes ezen az oldalon a kazánok csoportosítása. Lehet választani kéményest meg zárt égésterűt. Ez utóbbin a parapettest értik? Mert ha jól értem a turbós kéményes és zárt égésterű egyben.
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1490
Oké, köszi a segítséget! :)
Előzmény: quint (1489)
quint Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1489
Tényleg fejlődött, optimális körülmények között a kondis fajlagos gázfogyasztása akár húsz százalékkal is alacsonyabb lehet egy kéményes vagy zárt égésterű (turbós) kazánhoz képest. DE ehhez az kell, hogy a hőleadók megelégedjenek alacsonyabb előremenő hőfokkal is. Padló- vagy falfűtés esetén nincs nagy gond, de erős szigetelés nélkül a radiátorok felületét ~2-szer akkorára kell növelni, hogy az év túlnyomó részében remény legyen a kondenzációra.

Igen, ~260 nm-es a házam fűtött része (ez egyéb részei miatt az ingatlanosok ~320-340 nm-esnek hirdetnék :), de ehhez képest is rengeteg volt a 6.000 köbméteres gázfogyasztás.

A nyitott égésterű (kéményes) kazánt ismered. A turbós a zárt égésterű beceneve. Ennél a kazán a kültérből szívja a friss levegőt, és ventillátorral nyomja ki a füstgázt. A kondis - leegyszerűsítve - egy olyan turbós, amelynél olyan minőségű anyagokból csinálják a hőcserélőket, hogy a füstgáz túlhűtése miatt keletkező kondenzátum ne marja szét az anyagát. Így a kondenzálódás nem elkerülendő, hanem elérendő üzemállapot lesz, csökken a füstgázzal távozó veszteséghő, ráadásként a víz/gőz fázisváltozás hőjének egy jelentős része is hasznosul.
Előzmény: Törölt nick (1488)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1488
Köszi a választ!

Tehát azt mondod, hogy nem érdemes erre ennyit áldozni? Azt gondoltam, hogy 20 év alatt fejlődött annyit a technika, hogy az újabb kazánok már takarékosabbak. De ezek szerint mégsem.

260nm-es házban laksz? Az jó nagy lehet! Nálunk a telek méretéből és a beépítetthetőségből adódóan nem is engedtek volna ekkora házat felhúzni.

Még egy kérdés: mi az hogy turbós?
Előzmény: quint (1487)
quint Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1487
Ha 0 fok körüli kinti hőmérséklet mellett 50-60 fokosak szoktak lenni a radiátoraid, akkor legfeljebb a szezon felében lesz kondenzáció. Ráadásul abban a felében, amikor kisebb a fogyasztás, így kb. olyasmi jön ki,hogy:
- az elfogyasztott gáz 3/4 részében nincs kondenzáció -> hatásfok a normál turbósnak felel meg;
- az elfogyasztott gáz 1/4 részében van kondenzáció -> fajlagos fogyasztás legyen 20 százalékkal jobb a turbósnál;
- ezekkel a példa számokkal az eredő megtakarítás 0,25*,2 = 5 százalék.

Nálam a kiinduló helyzet a következő volt: 37 kW-os kéményes gázkazán, 6.000 köbméter/év fogyasztás. A falak kaptak 15 cm-es szigetelést, a födém 20 cm-t majd később még megy rá 10-20), a jó ablakokban k=3-as üvegek 1,1-re cserélve, és most készül a talajregiszteres, rekuperátoros szellőztetőrendszer. A kazán pár napon belül lesz kicserélve 14 kW-os kondenzációsra (ez 54 W/nm-nek felel meg). Padlófűtés és radiátor van vegyesen. Ezzel a szigeteléssel maradhatnak a régi alu radiátorok, -15 fok mellett is bőven elég lesz az 50 fokos előremenő.

Szerintem a gépészeti átalakítások előtt praktikus minél jobban szigetelni. Helyből sokkal nagyobb megtakarítást lehet elérni, mint a kazán(ok) cseréjével. A gépészetet már a szigetelt állapothoz kell méretezni, és ekkor ki lehet használni a kondenzációs technológia előnyeit is.
Előzmény: Törölt nick (1486)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.18 0 0 1486
Üdv!

Épp a háznál lévő kazánok cseréjét tervezgetem. Egy vegyestüzelésűt és egy kondenzációs gázost. Ebben a topikban ez utóbbi az érdekesebb.

Jelenleg egy 20 éves FÉG gázkazánunk van, ezt szeretném lecserélni egy korszerűbb kondenzációs kombi típusra.

Egy ismerősöm azt mondta, hogy nem mindegy, hogy milyen radiátorok vannak a rendszeren. Azt mondta, hogy ha öntöttvas radiátorok vannak, akkor a kazán nem tudja kihasználni a kondezációs hőnyereséget, mert 40 fok fölé kell fűteni a vizet, különben nem adnak elég meleget a radiátorok. A kazán meg csak 40 fok alatt kondenzál.
Meg azt is mondta, hogy náluk pont emiatt nem fogy kevesebb gáz, mint a régi kazánnal. (Nekik is FÉG-ük volt.)

Ez igaz? Mert akkor meggondolom ezt a kazáncserét. Tekintve, hogy nekik 330eFt volt a kazán, engedélyeztetéssel, beszereléssel, beüzemeléssel 600eFt.
Ha még azt a 15-20% gázt se tudja megtakarítani az új kazán, akkor nem éri meg lecseréltetnem.
sr26 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 1485
Szia! Szerintem semmi baja nem lehet a kazánodnak. Valószínű, hogy a többszöri kicsi melegítésnek rosszabb a hatásfoka, mint az egyszeri nagyobb mennyiségnek.
Előzmény: Gyurma60 (1484)
Gyurma60 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 1484

Sziasztok...

 

Kérdezem,hogy az INKA 24-es kazánomnak lehet valami baja?

Ha....a nyári HMV-készítését úgy korlátozom le,hogy egy időkapcsolóval 2x30-es időpontokra állítom be. Így csak 2x-kapcsol be-fűti fel a vizet,ami most elég,mert egy 300L-es szolár tartály 110L-es részét fűti. (a szolárt megoldani zsebem nem engedte...az idén... :-(  

 

Vagy nem variálgassak...és kapcsolgasson be rendesen...

 

Ezt csak azért találtam ki,mert már akkor is bekapcsolt,ha elhasználtunk belőle 10-15L-melegvizet,és érzékelte,hogy egy picit rá kell fűtenie...így sokkszor be-be kapcsolt 3-5-p-re...sok értelme nem nagyon volt-van...szerintem...

Megnéztem...20Co vizet 10p.alatt fűti fel 45Co-ra...ami nem olyan rossz...

 

Köszi...

warren76 Creative Commons License 2009.07.15 0 0 1483

Sziasztok,

 

tanácsra lenne szükségem.

Most veszünkegy kertes ikerházat, 76nm, 30-as Porotherm + 5 cm nikecel, aljzatbeton alatt 5cm nikecel, a tetőtér Thervolinnel szigetelve ( az asszem 10 cm ), a nappali födém lambériás, az összes többi gipszkarton, az ablakok 1.1 U-s ( ha jól emléxem ) műanyag, radiátoros fűtés lesz illetve a "álpadlófűtés", a visszatérő fűtés van elvezetve a konyhában, közlekedőben, fürdőben.Érdemes-e szerintetek kondenzációs kazánt vásárolnom vagy elég lenne a sima kombi cirkó?

A Hajdú HGK-24-est ajánlották nekünk.

 

 

üdv

sr26 Creative Commons License 2009.07.10 0 0 1482
Szia Normogo!

Én is most építkezek, és mindenképpen kondenzációsat építek be. Igaz, én nem kombit, mert a meleg vizet elektromosan+napkollektorokkal állítjuk majd elő. Abban a házban amit most ideiglenesen bérelünk egy TERMOMAX kondenzációs kazán van beépítve. Csak dicsérni tudom. Én is ilyet akarok vásárolni, konkrétan Termomax Inka 35-t. Magyar gyártmány, és az ár-érték arány szerintem jó.
Előzmény: Normogo (1481)
Normogo Creative Commons License 2009.06.08 0 0 1481
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, kazánválasztással kapcsolatban.

Most épül a házunk, egy ikerház, a mi részünk 63nm lesz. Radiátoros és padlófűtés kombinálva (konyha, fürdő, WC padlófűtés, hálók radiátor, nappali mindkettő), illetve tervezzük egy vízteres, fűtéskörre kapcsolható kandalló alkalmazását, mint alternatív fűtés (ez valszeg csak jövőre).

A hőszigetelés 30-as HS tégla + 6cm nikecell, az ablakok 1,1 es K értékűek, padló alatt 5cm, födémen 20cm szigetelés.

A kazán kiválasztásánál figyelembe kell venni, hogy a tetőteret is beépítjük 5 éven belül, ami az alsó résszel együtt 100nm lesz.

Először is milyen fajta kazánt válasszunk?

Az biztos, hogy kombit szeretnénk, de megéri a kondenzációst választani ilyen feltételekkel?

Átfolyóst, vagy tartályost, melyik márka mely típusát?

Előre is köszönöm a segítséget!

deao Creative Commons License 2009.06.05 0 0 1480
Junkers Cerasmart, 4 éves, hibátlanul teszi a dolgát.

deao
Előzmény: Törölt nick (1478)
Cushman Creative Commons License 2009.06.05 0 0 1479

4-5 éves Mo.-i tapasztalatot nagyon nehéz szerezni, mivel ezek a készülékek csak a közelmúltban váltak elérhetővé az árakat tekintve. Még mindig elég nagy a különbség, de már közel sem olyan nagy az árrés, így megtérülési idővel lehet számolni, ami az emelkedő gázárnak is köszönhető.

Maga a technológia nem új, ezért a nagyobb gyártók már rendelkeznek annyi tapasztalattal, hogy alapvető gyerekhibákat ne vétsenek a kazán tervezésénél, gyártásánál. Ezért nem gondolom, hogy a savas kondenzvíz problémát okozhat bármelyik kondenzációs kazánnak, hiszen erre tervezték azokat.

Meghibásodást tekintve valszeg nagyobb rá az esély, hogy valami tönkremegy benne, hiszen bonyolultabb szerkezetkről beszélünk, de egy jól megtervezett készüléknél ennek kisebb az esélye, mint egy egyszerűbb, de olcsó anyagokból , rossz konstrukciójú kazánnál.

Ha félsz a magas fentartási, szervíz kölségektől válassz olyan márkát amelyik hosszabb garanciaidőt ad.

Előzmény: Törölt nick (1478)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 1478
Sziasztok !

Jelenleg kondenzációs kazán beszerzése előtt állok illetve toporgok csak, mivel nem vagyok biztos benne , hogy érdemes e lecserélni a hagyományos fali kazánomat .
Azért vagyok bizonytalan mert állítólag az ilyen kazánok karbantartási költsége igen magas (a bekerülés sem piskóta de az megtérül idővel :)) , a savas kondenzvíz miatt hamar tönkremennek bizonyos alkatrészek. Akinek van tapasztalata a hosszútávú (4-5 éves vagy több) üzemeltetési-javítási költségekkel kapcsolatban. Szívesen elolvasnám ha megosztaná a tapasztalatait.

Köszönöm előre is.
Cushman Creative Commons License 2009.05.26 0 0 1477
Sziasztok!

Egy kis kémiai segítség kellene. Érdekelne hozzáértő emberektől az elektrokorrózió folyamata és azt, hogy hogyan lehet ellene védekezni?
Hogyan védekeznek a kazángyártók akik előszeretettel használnak aluminium hőcserélős készüléket de nem zárják ki hogy a fűtésrendszerben rézcső legyen, hiszen maga a kazán is tartalmaz réz alkatrészeket.
Védekezenek ezellen? Melyik a legrosszabb párosítás ha van a rendszerben acél is (radiátor) réz is (csövek) és aluminium is (kazán hőcserélő) vagy az acélradiátor jobb alternatíva az aluminum raditornál rézcsövek esetén?
Elég ha nikkelzett fittingeket használunk?
A biztos megoldás ha a kazán hőcserélője rozsdamentes? Vagy egyáltalán nem kell ettől tartani?
katonalajos Creative Commons License 2009.04.28 0 0 1476
Én úgy tudom, hogy a gázkészülék garanciális feltételei között szerepel az iszapleválasztó. Tehát, ha nincs beszerelve beüzemelésnél, akkor ezt a beüzemelő rögzíti.
Természetesen én raktam be egyet, jó drága is volt, kb. 25ezer. Fájt is! :-)
Előzmény: Who111 (1475)
Who111 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 1475

Én végigkerestem a GMBSZ szövegét az Acrobat Reader keresőjével a

szűrő, iszapleválasztó szavakra, és nem talált utalást ilyenre.

Ha belinkelnéd megköszönném.

Előzmény: monyesz (1473)
Gyurco78 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 1474
Nekem simán megvolt a gázmeo szűrő nélkül...
Előzmény: monyesz (1473)
monyesz Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1473
Hidd el hogy kötelező ! Vagy nézz utána a GMBSz-ben. Nem a kazán tönkremenetele érdekli a szolgáltatót, hanem a balesetveszély, a gázveszély.
Precedens esetek után vezették be a kötelezővé tételt.
Előzmény: Who111 (1471)
Who111 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1472
Visszatérő.
Előzmény: kense (1470)
Who111 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1471

A szolgáltatónak semmi köze ahhoz, hogy valaki hogyan teszi tönkre a kazánját

Bár nem szokott, mert van abban is szűrő. Igaz, ha eldugul, akkor szerviz...

A garancia viszont valószínűleg ugrik, ha szerepel a feltételek között a szűrő.

Általában zárt rendszerbe nem kötelező telepíteni, hacsak a kazán doksija külön

meg nem említi.

Előzmény: monyesz (1469)
kense Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1470
Melyik ágra kell tenni?
Köszi
Előzmény: monyesz (1469)
monyesz Creative Commons License 2009.04.27 0 0 1469
Minden rendszerbe kötelező ülepítő szűrőt beépíteni, a GMBSz előírja, addig nem is fogja átvenni a szolgáltató a rendszert.
Előzmény: kense (1467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!