Keresés

Részletes keresés

deltafly Creative Commons License 2007.07.17 0 0 529
25 Celsiusos delta T már elég 1200 Watt leadásához. 25%os hatásfokkal.
Mire áram lesz belőre marad pont 1 kilónk, szörnyű...

Igaz, hogy itt már 10000 ccm a "munkaterület" (10 liter) és a nyomás is 3 MPA és minden tökéletes...

Na de ha van hely, megcsinálhatjuk ugyanezt 100 literesnek is mondjuk 5 MPA-n már 11 kw...
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.16 0 0 528
Köszi! Megyek!
Előzmény: erbe (527)
erbe Creative Commons License 2007.07.16 0 0 527
Menj a topic elejére, v. gyűjtsd le korábbi hozzászólásaimat!
www.stirlingmotor.com
Bőséges linkgyűjteménnyel.
Előzmény: Törölt nick (525)
erbe Creative Commons License 2007.07.16 0 0 526
Ez bizony Stirling motor! Még kifelé is ad le teljesítményt.
A Stirling elvnek nagyon sok féle megvalósítása létezik, ez is egy közülük.
Mint ahogy az MHD generátor elvén > működő lineáris motor ugyanígy folyadékkal, forgó mozgás nélkül működik. Első pillantásra arra is rávágnád, hogy "Hiszen ez nem motor!".
Előzmény: Törölt nick (523)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.16 0 0 525
Tudnál egy-két linket dobni? Nagyon megköszönném!
Előzmény: erbe (524)
erbe Creative Commons License 2007.07.16 0 0 524
Lycoson, Yahoon kerestetsz a Stirlingre, ezrével hozza az ilyen asztali csecsebecséket. Csillogó-villogó sárgaréz, átlátszó üveg v. plexi, gyertyával, napfénnyel v. akár kézmelegre is működő. Asztali ventillátor, helikopter, minden ami látványos, ha mozog. Egyik-másik horror áron, annyiért már majdnem Solo Stirling BHKW-t lehet venni.
Előzmény: Törölt nick (501)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.16 0 0 523
Szerintem ezt a szerkezetet nem tarthatjuk Stirling-motornak. Sem részeiben, sem sehogyan sem. Szerinted?
Előzmény: PelikánJózsef (522)
PelikánJózsef Creative Commons License 2007.07.16 0 0 522
Az a szivattyú nem a motor. A motor az O alak a vízszintes csővel.
Előzmény: Törölt nick (517)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.15 0 0 521
Tökjó, kólásdoboz, meg ruhacsipesz! Haha! Nem semmi! Mester vagy fórumtárs! Mester! :-)))))
Előzmény: nitrozil (520)
nitrozil Creative Commons License 2007.07.15 0 0 520

régen csináltam üvegből, most jobbatat tudok, de itt van a régi videó!

http://tellurit.tvn.hu/uveg.mpg

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.15 0 0 519
Elmésnek elmés, csak nem Stirling és nem motor.
Előzmény: Törölt nick (518)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.15 0 0 517
Azannyadejó! Ez is Stirling? És ez működik is? Mer akkor egész jó lenne íróasztaldísznek! De várjunkcsak, alul nyitott? Akkor mégse. :-(
Előzmény: PelikánJózsef (516)
PelikánJózsef Creative Commons License 2007.07.15 0 0 516
Előzmény: Törölt nick (515)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.15 0 0 515
PelikánJózsef Creative Commons License 2007.07.14 0 0 513
Csinálj Fluidyne típusút, annyira nem látványos, mert csak a víz mozog benne, de stirling és egyszerű.
Előzmény: Törölt nick (506)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 512
Értem. Várok türelemmel. Hátha...
Előzmény: Törölt nick (511)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 510
Meglesz! Köszi!

Egyébként te magad tudsz ilyesmit készíteni? Úgy értem valami fúró-faragó-szagember vagy? :-) Mert akkor magánban is keresnélek más ügyben...
Előzmény: Törölt nick (509)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 508
OK. Örültem a beszélgetésnek!
Előzmény: Törölt nick (507)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 506
Mondom, hogy átgondolom, jó az ötlet.

Rendben, de én ragszkodnék a Stirling-elvhez. A gőzgép senkit sem érdekel és nyitott-koszos-stb. Nem alkalmas dísznek. A Stirling viszont zárt. Ha az energiaforrász is a fény szolgáltatná, akkor teljesen zárt. Nekem így tetszene.
Előzmény: Törölt nick (504)
Round_Robin Creative Commons License 2007.07.14 0 0 505
Szia (infrared)!

Figyelemmel kisérem a munkádat.
Hogyan sikerült teljesítményt mérned?

Amúgy meg gratulálok az eredményeidhez.


Előzmény: nitrozil (496)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 503
Nem kell magas hatásfok. A működést láttató, csinos kis mütyürke kellene. Íróasztaldísz. Sokat el tudnék belőle adni... :-)))
Előzmény: Törölt nick (502)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 501
OK, csak csodálkoztam, semmi több.

Régi vágyam nekem is egy ilyen motor. Én picikét szeretnék. Alágyújtani egy gyertyával és forogjon a propeller. Még érdekesebb lenne átlátszó burokban, hogy látható legyen a működése. És a csodák netovábbja lenne, ha egy nagyítóval összegyűjtött napsugárzással működő picike íróasztaldíszem lehetne. Nagyon tudnék neki örülni. A hatásfok itt nem játszik szerepet, csak a látványosság. Ilyesmin nem gondolkodtál? Mert egy ilyen projectbe lehet beszállnék...
Előzmény: Törölt nick (499)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.14 0 0 498
Hirtelen felindulásból egyszer már be is szereztem vagy 10 kg higanyt. Itt van azóta is az íróasztal alatt.

Legalább tömblakásban laksz? :-)
Előzmény: Törölt nick (495)
vetreszka Creative Commons License 2007.07.14 0 0 497

  Ismételten gratulálok!

  Nem csak elméletgyártással foglalkozol (mint legtöbbünk) hanem cselekszel

  és mindezt meg is mutatod nekünk.

  A teljesítményt hogyan méred?

  Mennyi ideig ment a gép folyamatosan?

  Arra lennék kíváncsi, hogy ha az egész rendszerben beáll a "hőegyensúly"

  ez a teljesítményben hogy jelentkezik.

 

Előzmény: nitrozil (496)
nitrozil Creative Commons License 2007.07.14 0 0 496

Én vagyok az TIN Can, csak nem tudtam belépni.

 

Itt van az újabb fejlesztésem. Már simán 20W körül vagyok. !henger már 80Wot ad légkörinyomáson. 10báron 800W...

 

http://rgb2002.uw.hu/820.mpg

 

üdv. Tom

deltafly Creative Commons License 2007.07.05 0 0 494
Úh végiolvastam az egész fórumot... Előtte megnéztem 30 vidót a Youtube- on. (stirling címszó a keresőbe). 3 hivatkozást ki is raknék:

http://www.youtube.com/watch?v=BBZDJn6B0cs

http://www.youtube.com/watch?v=-DAGdl6z_xU&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=7Q4UENGN_Yk

Általánoságban annyit erről a témáról, hogy igenis megéri összedobni akár egy sufnitunig stirlingmotort. Ha van 1 négyzetméternyi hely a kazánházban(ha van ilyen) a fal mellett, már működni a dolog. Nem állítom, hogy önmagában megoldja egy háztartás teljes energiaellátását. De nagyon jó és olcsó kiegészítő lehet.

Az átlagos központifűtés 60 'C-ra melegíti a vizet... Nekünk ez bőven elég is... Megoldottuk a hatásfokból származó hővesteség felhasználását, mivel fűtjük a lakást. Megoldottuk a hőkülömbség igényünket. Van egyszer egy üzemi állandó 60 'C-unk és egyszer egy átlag nullánk. Aztmár tudjuk mitől fog működni a motor...
A hűtés értelemszerűen kivezetjük, amire esetleg egy trabant hűtőráccsal rásegítünk, vagy az igényesebbek kedvéért alubordákkal.

Túlnyomás nem kell. A működő használatban lévő (öreg) gépek egyike sem túlnyomásos, és így is elég erőt produkálnak. Ha csak 300W hasznosítható teljesítménnyel számolunk, abból már a világításunkat lefedhetjünk. Vagy feltölthetjük a Tornádó elekromos kecajt, vagy egész nap nézhetjük a TV-t, vagy etethetjük a PC-t.

A hőmérsékletváltozásból adódó ingadozás pedig nem jelenthet gondot, mert azt ugye senki sem gondolta, hogy bármilyen elektomosságot előállító kütyü működhet inverter nélkül...

A nyári olcsó felhasználásra meg ott van a "tükörparabola antenna"+a fekete műanyaghordó lehetősége. A hűtésre megint csak ott az alumíniumborda, kertitó, meg amit a sufnituninger fantázia el tud képzelni. Bár valószínű kevésbé hatékony, de azt ne felejtsük el, hogy nem kell fűtreni a rendszert! Nyáron mehet róla a szobaventillátor, vagy a tornádóbringa.
Ha a japók árulják a KW-os verziót, én fogadni mernék, hogy egy hazai betyár egy a sufniban legalább ennek a felét képes elérni egyedül.
Végülis a Japánoknak még 100 lóerős Trabantjuk sincs...(nekünk van nem egy)

Még tudnék írni vagy 100 oldalt a témáról, de a maradékot csak részletekben öntöm ki...
edesviz Creative Commons License 2007.06.18 0 0 492

Sziasztok,

vannak akik gyártanak ilyent

http://www.whispergen.com

Édesviz

vetreszka Creative Commons License 2007.06.17 0 0 490

   Nagyon jó, hogy vannak mások is, akik fantáziát látnak a gőzgépben, illetve a

   Stirlingben?

   Úgy vélem, ha viszont nem reális alapokon, túlzott elvárásokat támasztva

   közelítjük meg a felvetést, hamar zsákutcában találjuk magunkat.

   Kiemelni egy pozitívumot, de figyelmen kívül hagyni a hátrányokat, és így

   következtetéseket levonni, megtévesztő.

   A gőzgép azonnali terhelés alatti indíthatóságának az ára--folyamatosan

   nyomáson kell tartani a kazánt.

   A  Stirlingtől se várja el senki, hogy ki fogja szorítani a F1-ből a benzinmotorokat

   Ha a realításokkal számolunk akkor lesz csak egy ésszerű kompromisszumos

   megoldás.

Előzmény: Törölt nick (489)
Józan Paraszt Creative Commons License 2007.06.15 0 0 487

A Spektrumon volt róla filmecske. Ha jól emlékszem, atom volt a fő energiaforrás, villanymotor a főhajtómű, a strilinget csak riadóparancs után működtetik, amikor a maximális lopakodó üzem kívánatos. Érdekes, hogy a stirling még a villanymotornál is csendesebb... Egyébként "normál" méretű, jó nagy, akár a  többi harci gép. A bevonata valami spéci gumiszerű anyag, hasonlít a delfinek bőréhez, hogy elnyelje a szonárimpulzusokat.

Még most fejlesztik, nincs hadrendbe állítva.

Előzmény: Törölt nick (486)
Helem Creative Commons License 2007.06.15 0 0 484

Off: Szibériában hideg van, Ibériában pedig kánikula. A kettő között egy St-motor igen jól elműködne :)
On

Semmiség az egész csak be kell csövezni és közben ne hűljön le, és meg is érje szivattyúzni.

Előzmény: Józan Paraszt (483)
Józan Paraszt Creative Commons License 2007.06.15 0 0 483
Mindössze a svéd királyi haditengerészet döntött úgy, hogy stirlingmotorral fogja hajtani a technika csúcsát jelentő lopakodó tengeralattjáróját . A NASA az űrállomásait stirling-generátorral fogja felszerelni. Ők biztos nem olvasták a topikot. :)
Off: Szibériában hideg van, Ibériában pedig kánikula. A kettő között egy St-motor igen jól elműködne :)
On
Előzmény: Törölt nick (482)
vetreszka Creative Commons License 2007.06.05 0 0 481
   Akkor ezek szerint neked már műödik legalább egy?
Előzmény: Crapface (478)
Crapface Creative Commons License 2007.06.04 0 0 480
Trabimotorból sokmindent lehet faragni.
Előzmény: vetreszka (479)
vetreszka Creative Commons License 2007.06.04 0 0 479

    A legtöbb autómotor valóban alkalmatlannak minősül.

    Egy speciálisban látok némi fantáziát.

    Léghűtéses, emiatt leszedhető külön a henger,hengerfej, sőt tetszőlegesen

    módositható, akár nagyobbitható.

    Csak a forgattyúsház "kompakt" egység.

    A 90-fokos eltolást segédtengellyel lehetne megoldani, és mivel ennél nincs nagy

    erőhatás nem tűnik bonyolultnak.

 

    Merre túrjam a netet?

Előzmény: Crapface (477)
Crapface Creative Commons License 2007.06.04 0 0 478
Ha mindenáron építeni akarsz, akkor próbálj meg egy kicsit építeni először. Nagyon mókás dolog, amikor elkezd ketyegni az amivel heteket játszott az ember.
Ha ajánlhatom, akkor elsőre gamma típusút próbálj építeni, ennek fajlagosan ugyan kisebb a teljesítménye, de alacsony hőmérséklet különbségnél is elindul, kevés tömítést tartalmaz, egyszerű a szerkezete.
Ha kellően modulárisra építed (állítható hajtókar, forgattyúskar), akkor kioptimalizálhatod a legnagyobb teljesítményre.
Előzmény: vetreszka (474)
Crapface Creative Commons License 2007.06.04 0 0 477
Az autómotort el kell felejteni.
Semmilyen tekintetben, nem alkalmas ilyen célra.
1. Túl kicsi a dugattyúátmérő ahhoz, hogy kellő teljesítményt lehessen kinyerni alacsony deltaT-nél.
2. Az egybeöntött henger/forgattyúsház miatt képtelenség megfelelően kialakítani a meleg és a hideg oldalt. Ha meg megbontod, akkor ugyanott vagy mintha egy motort építenél.
3. A főtengely túl hosszú lökethosszt ad meg, emiatt veszteségessé válik a körfolyamat.
4. Többhengeres stirlingeknél művészet megoldani, hogy a hengerek megfelelően együttjárjanak.

Ha megtúrod a netet, rengeteg oldalt fogsz találni, kompresszor és autómotor Stirlignek való átépítésére, de sikeres, pozitív teljesítménymérleggel rendelkezőt nem fogsz találni.
Előzmény: vetreszka (474)
Crapface Creative Commons License 2007.06.04 0 0 476
Pocsék munkakörülmények. Autóipari szabványoknak kell megfelelniük. Amúgy csúcsban 130A körüli fázisáramaink vannak.
"Magad adtad meg a választ: "üresjárásban"."
Nah,igen. Csakhogy, hogyan termelsz áramot, ha függetleníteni akarod a hálózattól?
Előzmény: erbe (475)
erbe Creative Commons License 2007.06.04 0 0 475
Milyen munkakörülmények között dolgoznak ezek a motorok, hogy 12 voltról kell hajtani? A fázisonkénti 100 A elég érdekes megoldásokat követel.
"A próbapadon, üresjárásban, generátor üzemmódban ugyanennek a motornak a kapocsfeszültsége 2.4V."
Magad adtad meg a választ: "üresjárásban". Ha hálózatra kapcsolva hajtanád, amikor felfelé el akarná hagyni a szinkront, megnőne a feszültsége és kifelé nyomná az áramot. Az aszinkron motor is így működik generátorként, csak annál 3-4 %-kal meg kell haladni a szinkron fordulatot.
Előzmény: Crapface (468)
vetreszka Creative Commons License 2007.06.04 0 0 474

    A csőgyátás technológiáját kellően kielemeztük, jó lenne ,ha a Stirlingnél is

   megtehetnénk ezt.

   Egyre nagyobb kedvet érzek belefogni egynek az épitésébe.

   Én mindig a már meglévő alkatrészek felhasználásán gondolkodtam.

   Például egy autómotor átalakitásán.

   Ezzel kapcsolatban tapasztalat, vélemény!

 

Előzmény: Crapface (473)
Crapface Creative Commons License 2007.06.03 0 0 473
Elhiheted nekem, a bronz és anyagok felületkezelése olyan mindennapos, hogy észre sem veszed.
Milliószámra készítenek kis lökettérfogatú, un. ABC motrokat. Ezeknél az alumínium hengerre hordanak fel egy bronz és arra egy króm réteget. Ilyenek pörögnek a modellekben, a fűszegélynyírókban, láncfűrészekben, versenymotorkerékpárokban.
Ugyanezt a technológiát használják, tömegkritikus helyeken, orvosi berendezésekben alkalmazott munkahengerekben.
Autókban tipikusan fékmunkahengerek készülnek ezzel az eljárásban.
Autómotrokban azért nem használják, mert fajlagosan drága, csak cserével javítható.
Olyan helyeken ahol nincs nagy hőigénybevétel, jól alkalmazható a rugóbronz mint alapanyag.

Acélperselyek edzése régebben volt divat, de ritkán alkalmazzák, mert munkaigényes és nagyon könnyű elrontani. Lényegében a készremunkált perselyeket hőkamrában 3-500 fokra hevítik és olajfürdőben hűtik. A nehézséget az adja, hogy ha egyenetlen a hűtés, vagy rosszul fogják meg a peselyt akkor deformálódhat.

A varratnélküli cső azért varratnélküli mert valamilyen meleg eljárással készítik, ahol a képlékeny alapanyagból egyben állítják elő a csőszakaszt. Gyárthatják melegsajtolással (kis átmérűjű csövek, általában acél), vagy öntéssel (nagy átmérőjű csövek, öntöttvas).
Előzmény: vetreszka (472)
vetreszka Creative Commons License 2007.06.02 0 0 472

   Én az élettartam oldaláró közelítem a feladatot.

   Az autómotorok ma már 500000-1000000 km-tert is képesek megtenni.

   Kiforrott bevált technológia, ha a bronz, vagy más anyag, vagy felületkezelés

   jobb lenne sűrübben találkozhatnánk vele.

   A varratnélküli cső nekem a varratos egy változata és ez csak vasból lehet.

   Öntöttvas csövet ma is gyártanak, de ekkora méretben nem találkoztam vele.

 

   A membrános megoldás a rövid löket, és emiatt a kisvariálhatóság okán egy

   kísérleti berendezésen talán nem szerencsés

Előzmény: Crapface (463)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.02 0 0 471
Azért gondoltam, hogy aszinkron, mert a hálózati szinkron frekvencia 3000 1/perc... :-)

Egyszerű fizikai alapon nemigen lehet óriási különbség a motoros és a generátoros üzem között.
Ha a tengelyét fékezem, nyomatékot veszek le, ennek megfelelő elektromos teljesítményt vesz fel a hálózatból. Amennyiben nyomatékot adok be, ennek megfelelő elektromos teljesítményt fog a hálózatba táplálni.
Ez alól... főleg ha szinkron motor a tied sem bújhat ki, a teljesítményére jellemző nyomatékhatárokon belül.

Nem én találtam ki, főleg a szabaddugattyús stirlingekben (free-piston) szinte kötelezően lineáris generátorokat használnak.

http://adsabs.harvard.edu/abs/1982iece....4.1862S
http://www.ent.ohiou.edu/~thermo/me321/quiz.info/StirlCogen/StirlCogen.html
Előzmény: Crapface (470)
Crapface Creative Commons License 2007.06.02 0 0 470
Jah, elég pocsék, olyan 93-95% körül. Munkatársaim dolgoznak, hogy kicsit javítsanak rajta. Amúgy szinkron motor.
Előzmény: Törölt nick (469)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.02 0 0 469
Biztosan... bár azt hiszem ezeknek a hatásfoka motoros üzemben sem lehet valami jó. :-)
Ne az aszinkron motorok lelkivilágát vegyük alapul, az bevisz az erdőbe!
Pláne generátor üzem...
Előzmény: Crapface (468)
Crapface Creative Commons License 2007.06.02 0 0 468
A motornál nem az a kérdés, hogy milyen üzemmódban működik, hanem az, hogy mennyire hatékonyan működik.
Hogy érzékeltessem:
A melóhelyemen 2kW-os 3 fázisú motorokat használunk. Mindegyik "state of the art", mivel kétökölnyi méretben adja le ezt a teljesítményt folyamatosan, 12V-on. Ezeknek a motoroknak az üzemi fordulatszáma 2400 fordulat/perc. A próbapadon, üresjárásban, generátor üzemmódban ugyanennek a motornak a kapocsfeszültsége 2.4V.
Előzmény: Törölt nick (466)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.02 0 0 467
Rengeteg helyen használnak membránszivattyúkat csak hirtelen egy példa:

KERTITOX FSZ 600,800 szántóföldi permetezőgép
Membrán szivattyú 230 liter/perc 20 bar.

http://www.agratis.hu/fugg.html

Ez mekkora igénybevételnek lehet kitéve?


Amit én ismerek, 5 bar nyomásra van méretezve, minden ciklusnál 360 fokot tekeredik 2 mm-es hézagban, és nem néznéd ki belőle, hogy egy óránál tovább működne... valójában szinte elnyűhetetlen.

Itt a stirlingnél mivel nagy felület, kis nyomás kell, nyilván kicsi lenne az elmozdulás, így a hajladozás is. Néhány fokot kellene tekerednie... közönséges vásznas gumival is évekig menne szerintem.
Előzmény: Crapface (465)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.02 0 0 466
Biztosan működik dugattyúval. Behemót, drága, és sok a veszteség.
A membránnál nem gond az élettartam.
Vannak 10 évesnél öregebb kúszómembrános szivattyúim, egy sem membránszakadásban halt meg.

Nem vagyok generátor szakértő, de ez így általában nem Ok. Ha egy motor kapocsfeszültsége meghaladja a tápfeszültséget, akkor generátor üzemben működik, és nem látom okát, hogy miért ne működne a fizika törvényeinek megfelelően kb. ugyanolyan jól, mint motorként.
Nagyon speciális generátor lehet, ahol nem az egyenletes nyomatékfelvétel, hanem a feszültség maximalizálása a cél.

Nem hidraulikus stirlingre gondoltam, hanem a membránok hidraulikus hengerekkel történő mozgatására, de jogosak az ellenvetéseid e módszerrel szemben.
Előzmény: Crapface (461)
Crapface Creative Commons License 2007.06.02 0 0 465
A membránnál nem a hőterhelés ami befolyásolja az élettartamot, hanem a kifáradás. Itt másodpercenként 2-4 ciklus megy végig a membránon alsóhangon. Minden egyes ciklusnál rugalmas alakváltozáson megy keresztül a membrán.
Azok a berendezések amikben jelenleg membránok vannak, legtöbbször szabályozók, nyomás akkumulátorok. Ezek statikus vagy nagyon lassú nyomásváltozásnak vannak kitéve.
Előzmény: Törölt nick (464)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.02 0 0 464
Ha van már gyakorlatban bevált megoldás, akkor nem szóltam... membrános gépeket meg régóta használnak, nem probléma az élettartam ilyen működési körülmények között.

A hengerfej helyén kell kiképezni egy perselyes fészket a tömítésnek, ehhez rögzíthető a membrántartó tányér, a membrán meg egy csappal csatlakozhatna a dugattyúhoz a perselyen keresztül.
(Tényleg... a dugattyú akár fel is pumpálhatja rögtön üzemi nyomásra.)

Ebben a megoldásban az lenne a jó, hogy a dugattyúk és a forgattyúsház nem lenne a hőerőgép, csupán a mechanikai áttétel része. Így nem is lenne számára melegoldal. A dugattyúkat csupán azért érdemes bennhagyni, mert ellátják az egyenesbevezetés szerepét.

„Ha van mechanikus mozgásom, és ezt akarom felhasznáni, miért iktassak be egy
nagyon drága energiapocsékoló rendszert még?”

Ezt nem értem... ha már meg van a mechanikai mozgás tényleg nem érdemes beiktatni, csak a mechanikai mozgások kiválására esetleg.
Előzmény: vetreszka (460)
Crapface Creative Commons License 2007.06.02 0 0 463
Én nem látok problémát.
Eddig készítettem dugattyús rendszereket, bronzból, rézből, acélból, önöttvasból, alumíniumból, üvegből.
Az általad felvetett berágódási probléma fennáll, ha az alapanyag nincs megfelelően felületkezelve, nem megfelelően van a két a dugó és a persely anyaga összeválogatva, nem megfelelő a kenés. Ebben a méretben 8-9000 Ft-ért szinte bármire felhordanak krómréteget.
Amúgy ha figyelmesen olvasod a bejegyzésemet, varrat nélküli, nagyátmérőjű nyomócsőről írtam. Az pedig öntöttvas.
A hajtókarok a főtengely oldali csapjai M42-es, csapágyazott, szemes menetesszárakhoz csatlakoznak, amik a főtengyelyben kialakított speciális dugókba vannak behajtva. A két hajtókar 90 fokos eltolásban csatlakoztatva a főtengelyhez.
Előzmény: vetreszka (462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!