Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Miért gondolod, hogy csak nálad kerülhetett bele? Szerintem a teljes vonalon bárhonnét (gyártás, szállítás, tárolás, tankolás, ...).
A modellezésben használok ilyen kis pogácsa alakú nióbiumokat, és ezeket összepattintva tárolom. Néha látom, hogy kisebb darabok pattannak le a széleiken, gondolom az összeugrásokkor törnek le. Eléggé rideg, törékeny a mágnes.
Szerintem nálad a rezgés, rázkódás tör ki belőlük kisebb darabokat.
Rozsda ? Vajon honnan, mitől lehet? A tank műanyag, a vezeték szintén... többször használtam üzemanyag rendszer tisztító adalékot, elvileg a tartályban víz nincs, a kocsi szinte állandó hőmérsékleten van, tehát a hűlés miatti levegő beszívódást talán kicsuknám.. Esetleg a nagynyomású rendszer acél elemeinek kopása keveredhet az üzemanyag nedvesség tartalmával ?
Mivel ez a mennyiség 15 000 km alatt gyűlt össze, durván 7l/ 100km fogyasztással számolva 150 x 7 = kb. ezer litert tankoltam, szóval akár ez is bejátszhat, hm????
Valahol olvastam, ha jól emlékszem, az adalék mintha tartalmazna vaskloridot.... nem tudom.
Mintha egy nikkelezett felületű vas(?) rúdról leválna egy fél gyufafejnyi darabka. Én azt hittem a mágnes felülete nincs bevonva semmivel, anyagában van így kifényesítve....
Még egy érdekesség! A mágnes Neodímium, a felületükről, főleg a végeknél kis, pikkely szerű leválások vannak . Szerencsére nem tudnak a szűrő kilépő oldalára jutni, a filter megfogja.
Vajon a kivált anyag lehet a DPF adalék része? A pikkelyes leválás valamiféle kémiai reakció ?
Szia.Lehet,hogy megsérült a Fap/dpf tartály. Fenn akadtál vmin? Elképzelhető ,hogy a fap folyadék egy "vérzacskóban"van és az sérült meg vagy a csatlakozása fáradt el. Nézd/nézesd meg, youtube-on van szerelési video a fap folyadék töltéséről és a tartály le-fel szereléséről.
Egy kérdésem lenne adott egy 2011.5008 2.0Hdi. Az adaléktartály tetejéről (a műanyag doboz) megjelent a piros színű adalékom majdnem szurokszerű állag állapotában folyik, végig a folyik enyhe túlzás szóval a kocsi azon részén, a földön egy két csepp ragadós anyag szerintetek mitől lehet?
Sziasztok! A kormány alatti biztosítékdobozban lévő a kis biztosítékok milyen méretűek (fizikai méret)?
Ezt szeretném rácsatolni (egy szivargyújtó tápadapter, ami biztosítékfoglalatra dugható): https://www.aliexpress.com/item/4000190205884.html?spm=a2g0o.cart.0.0.3a533c00j22WT6&mp=1 Azaz ez lesz a bluetooth kihangotsító tápja (a többi cucc már megjött), de nem tudom megtippelni biztosan, hogy a kis biztosítékok milyen méretűek, és nem is találtam meg sehol a neten.
Menet közben időközben eldobja a tempomatot, vissza aktíválni néha egyből,néha kis idő után lehet. Baráti kocsikázás után, szóltak, hogy sokat fékezek feleslegesen, akkor nem nagyon foglalkoztam vele, de a napokban reggel jegkaparás előtt beindítottam a kocsit és miközben kaparom a szélvédőt, akkor vettem észre, hogy fel-fel villan a féklámpa.
Hát akkor nézzük meg a kapcsolót:
1. Kiszerelés:
A kormány alatt lévő alsó burkolatott kell levenni, három patent és két rögzítő fül van:
Alsó burkolat le, majd felnyúlsz a csatlakozóhoz. Kormány alatt egy zőld csatit keress, sárga vezetékkel.
Világoszöld csatit felfele húzva, a rögzítő füll benyomása után kihúzható:
A féklámpakapcsolót jobbra tekerve 90fokkal felfelé kihúzható
Kapcsoló:
Oldalt a két füll alá vékony csavarhuzóval benyútam és szétkaptam a csatlakozót, nem egy bonyolúlt dolog van belül.
Az egész dolog annyi, hogy nyitott áramkör van alaphelyzetként, majd mikor benyomod a pedált az áramkör zár és jelet ad a BSI-nek, hogy kapcsolja a féklámpát. Tempomat esetén meg kapcsolja ezt ki.
Megtakarítottam az érintkezőket, kicsit meghajlítottam a csatlakozó tüskéket.
recsegés ropogás nincs csak fékezéskor bedobja a hibát abs eps meg ahogy írtam az elektromos kéziféket se tudom kioldani fékpedállal leállítom utána jó egy darabig megint
Én javasolnék egy hibakiolvasást. Lehet valamelyik kerékszenzorod hibás (a féktárcsáknál lévő forgás érzékelők). Volt kollégám akinek a fogazott ABS tárcsája volt repedt és ettől hülyült meg a féke (folyton belépett az ABS, recsegett, ropogott fékezéskor).
Nekem az lenne a problémám hogy rakoncátlankodik az abs és az esp már egyre többször dobja be hibának ilyenkor nem működik a tempómat meg az elektromos kézifék sem
Segítségre lenne szükségem, indítás után pár méter megtétele után, de van hogy azonnal, rángatni kezd a motor és motorhibát jelez, kapcsol a ventillátor. 1,6 THP motoros. Egy vagy több hengerben nincs gyújtás hibát ír. Ki lettek cserélve a gyújtókábelek, trafók és gyertyák. Egy-egy “javítás” után eltűnt a probléma, volt, hogy 2 hétre, volt, hogy 1 napra, de mindig visszatér. A legdurvább, hogy a gyújtókábeleket lehúzom, majd vissza és újraindításkor megy rendben, persze a hibakód benne marad, azt törölni kell.
Azt mondta a szerelő ez sok minden lehet, injektor, impulzus jeladó ezekre emlékszem. Nem vagyok különösebben hozzáértô. Tapasztalt valaki hasonlót, mi lehet a baj?
Igen ! Az a gáz, hogy a hűtőközeg , nevezzük gáznak, molekulája sokkal kisebb mint nyomatásra használt nitrogéné, így hamarabb megtalálja a mikronos lyukakat is. Nem véletlenül használják tömörség vizsgálatra némelyiket.
Ilyenkor jön az az állapot, hogy hiába pumpálom fel nitrogénnel az üzemi nyomás másfélszeresére a rendszert, nem fogy csökkeni a nyomás. A hűtőközeg meg elillan rövid idő alatt.
Van még egy fekete ló a történetben, ez pedig a kompresszor tengely tömítése, persze ehhez nem lehet hozzáférni a mezei módszeremmel. Álló helyzetben minden OK, de forgás közben simán eresztheti az anyagot.
A " koszolódás" JÓ JEL , pláne ha olajos is egy kicsit, akkor biztos hogy ott van eresztés, mert a hűtőközeggel együtt az elhordott olaj is ki tud jutni..nem kell megijedni, a kompresszorból azért nem fogy egy ilyen kis lyuknál.
Szó mi szó, utólért a "végzet" :))))
Kondenzátort . 30 pár ezerért kapok a bárdinál, ha érdekel , budapesti vagyok.
Nekem is jó volt a nyomás és aa vákuum teszt is. Aztán kb. 1 hónap alatt elszökött a gáz. Azt mondták, hogy a hűtő lehet a bűnös, mert az egyik sarkában kicsit több a por, ami beleragad a kiszivárgott gázba. Még nem cseréltettem ki, de tavaly 100 alatti összeget mondtak rá. Hibakód nincs.
Erre nem mertem gondolni.../ zsebbe nyúlós történet/
Szóval belefutottam a hajtépős problémába! Kb. 4 órán keresztül a rendszert 28 bar nyomáson hagytam, a normál üzemi nyomás még kánikulában sem megy 15-18 bar fölé, szigetelőszalaggal a mutató állását megjelöltem, semmi nyomáscsökkenés....Na most akkor hol a bánatban szökött el a teljes töltet, ugyanis amikor rátettem a nyomásmérőket nulla nyomást mutattak.
Az összes elérhető helyet végig haboztam, semmi buborék..
Én a mosogatószeres kutyulékban hiszek, a szivárgáskereső spray lassú szerintem. Szivaccsal jó sűrű habot csinálok,ezt ráteszem a feltételezett szivárgási helyre és ha van eresztés, rögtön megindul buborék képződés.
Általában 7-8 éves autóknál szinte jellegzetes hiba a hűtőközeg szivárgás. Sok a kötés, gumicső+fémcső közötti , rezgés , óriási hőmérséklet ingadozás stb. ezek eléggé sunyi szivárgásokat tudnak produkálni.
Ha a diag nem regisztrált hibát, akkor valószínű hogy sima on-off kapcsolók vannak a nyomás figyelésére. Na majd kiderül.
Köszönöm, ez az általános eljárás.... sajnos a tömítetlenséggel elég nehéz megbirkózni, ezért is csinálják így. Sok évvel ezelőtt hetekig görcsöltem egy autóval, 2 hetes ciklusokban engedte el a hűtőközeget, míg végül a gumicső lehabozása mutatta ki a porózusságát.