Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

magiist Creative Commons License 2020.05.04 0 0 4628

Miért gondolod, hogy csak nálad kerülhetett bele? Szerintem a teljes vonalon bárhonnét (gyártás, szállítás, tárolás, tankolás, ...).

A modellezésben használok ilyen kis pogácsa alakú nióbiumokat, és ezeket összepattintva tárolom. Néha látom, hogy kisebb darabok pattannak le a széleiken, gondolom az összeugrásokkor törnek le. Eléggé rideg, törékeny a mágnes.

Szerintem nálad a rezgés, rázkódás tör ki belőlük kisebb darabokat.

Előzmény: klimas56 (4626)
D.Zoli Creative Commons License 2020.05.03 0 0 4627

Az a szűrő nagyon durván koszos. Nekem 15.000 km után kb. 1 körömnyi részen volt sötétebb folt, nagyrésze sárga maradt. 

Előzmény: klimas56 (4622)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 4626

Rozsda ? Vajon honnan, mitől lehet? A tank műanyag, a vezeték szintén... többször használtam üzemanyag rendszer tisztító adalékot, elvileg a tartályban víz nincs, a kocsi szinte állandó hőmérsékleten van, tehát a hűlés miatti levegő beszívódást talán kicsuknám.. Esetleg a nagynyomású rendszer acél elemeinek kopása keveredhet az üzemanyag nedvesség tartalmával ?

Mivel ez a mennyiség 15 000 km alatt gyűlt össze, durván 7l/ 100km fogyasztással számolva 150 x 7 = kb. ezer litert tankoltam, szóval akár ez is bejátszhat, hm???? 

 

Valahol olvastam, ha jól emlékszem, az adalék mintha tartalmazna vaskloridot.... nem tudom.

Előzmény: klimas56 (4625)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 4625

Mintha egy nikkelezett felületű vas(?) rúdról leválna egy fél gyufafejnyi darabka. Én azt hittem a mágnes felülete nincs bevonva semmivel, anyagában van így kifényesítve....  

Előzmény: magiist (4624)
magiist Creative Commons License 2020.05.03 0 0 4624

Szerintem egyértelmű rozsda a barna trutyi.

A pikkelyes dolog fényes?

Előzmény: klimas56 (4623)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 4623

Még egy érdekesség! A mágnes Neodímium, a felületükről, főleg a végeknél kis, pikkely szerű leválások vannak . Szerencsére nem tudnak a szűrő kilépő oldalára jutni, a filter megfogja.

Vajon a kivált anyag lehet a DPF adalék része? A pikkelyes leválás valamiféle kémiai reakció ?   

klimas56 Creative Commons License 2020.05.03 0 0 4622

Vírus mentes szép napot!

Pár hónappal ezelőtt téma volt, hogy az üzemanyag szűrő házba mágnest tettem.

Nos a szerviz során ezeket láttam :

 15000 km után, nem bulvár kútaknál tankolva

a különbség

a mágnesek az szűrőház alján

valami van a végeken,  valami barna trutyi

 

nos ez nem az aminek látszik, ezt a mágnesek végéröl töröltem le

 

Na ez vajon miből vált ki, mi lehet??? 

64zsoltt Creative Commons License 2020.04.20 0 0 4621

 

Ez a szelep fel ragadás okozta,hogy a tartály oldalán megjelent a FAP adalék igaz csak minimális cseppek formájában.

Előzmény: safi79 (4620)
safi79 Creative Commons License 2020.04.19 0 1 4620

Szia.Lehet,hogy megsérült a Fap/dpf tartály. Fenn akadtál vmin? Elképzelhető ,hogy a fap folyadék egy "vérzacskóban"van és az sérült meg vagy a csatlakozása fáradt el. Nézd/nézesd meg, youtube-on van szerelési video a fap folyadék töltéséről és a tartály le-fel szereléséről.

Előzmény: 64zsoltt (4619)
64zsoltt Creative Commons License 2020.04.19 0 0 4619

Sziasztok

Egy kérdésem lenne adott egy 2011.5008 2.0Hdi. Az adaléktartály tetejéről (a műanyag doboz) megjelent a piros színű adalékom majdnem szurokszerű állag állapotában folyik, végig a folyik enyhe túlzás szóval a kocsi azon részén, a földön egy két csepp ragadós anyag szerintetek mitől lehet?

Brado Creative Commons License 2020.04.10 0 0 4618

Sziasztok! A kormány alatti biztosítékdobozban lévő a kis biztosítékok milyen méretűek (fizikai méret)?

Ezt szeretném rácsatolni (egy szivargyújtó tápadapter, ami biztosítékfoglalatra dugható): https://www.aliexpress.com/item/4000190205884.html?spm=a2g0o.cart.0.0.3a533c00j22WT6&mp=1 Azaz ez lesz a bluetooth kihangotsító tápja (a többi cucc már megjött), de nem tudom megtippelni biztosan, hogy a kis biztosítékok milyen méretűek, és nem is találtam meg sehol a neten.

Köszönöm...

 

 

süni 58 Creative Commons License 2020.04.08 0 0 4617

kösz az infót nagyon hasznos volt és sikeres:)

 

Előzmény: 64zsoltt (4616)
64zsoltt Creative Commons License 2020.04.05 0 1 4616

2009-es 5008-as Balázs Robi. +36209888724

Problém
a:

Menet közben időközben eldobja a tempomatot, vissza aktíválni néha egyből,néha kis idő után lehet. Baráti kocsikázás után, szóltak, hogy sokat fékezek feleslegesen, akkor nem nagyon foglalkoztam vele, de a napokban reggel jegkaparás előtt beindítottam a kocsit és miközben kaparom a szélvédőt, akkor vettem észre, hogy fel-fel villan a féklámpa.

Hát akkor nézzük meg a kapcsolót:

1. Kiszerelés:

A kormány alatt lévő alsó burkolatott kell levenni, három patent és két rögzítő fül van:

 

Alsó burkolat le, majd felnyúlsz a csatlakozóhoz. Kormány alatt egy zőld csatit keress, sárga vezetékkel.

Világoszöld csatit felfele húzva, a rögzítő füll benyomása után kihúzható:

 

A féklámpakapcsolót jobbra tekerve 90fokkal felfelé kihúzható

 

 

Kapcsoló:

 

Oldalt a két füll alá vékony csavarhuzóval benyútam és szétkaptam a csatlakozót, nem egy bonyolúlt dolog van belül.

 

Az egész dolog annyi, hogy nyitott áramkör van alaphelyzetként, majd mikor benyomod a pedált az áramkör zár és jelet ad a BSI-nek, hogy kapcsolja a féklámpát. Tempomat esetén meg kapcsolja ezt ki.

Megtakarítottam az érintkezőket, kicsit meghajlítottam a csatlakozó tüskéket.

Előzmény: süni 58 (4615)
süni 58 Creative Commons License 2020.04.05 0 0 4615

Hali!

Tudja valaki hogy 5008-as on a féklámpa kapcsolóhoz hogy lehet hozzáférni?

safi79 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 4614

Szia.Köszi a linket.

Előzmény: magiist (4613)
magiist Creative Commons License 2020.04.03 0 0 4613
Előzmény: safi79 (4612)
safi79 Creative Commons License 2020.03.31 0 0 4612

Szia.Regisztrálni kell az oldalon, hogy letölthessem a navi frissítést?

Előzmény: p5008 (4586)
süni 58 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 4611

kösz az infót 

 

Előzmény: D.Zoli (4609)
süni 58 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 4610

recsegés ropogás nincs csak fékezéskor bedobja a hibát abs eps meg ahogy írtam az elektromos kéziféket se tudom kioldani fékpedállal leállítom utána jó egy darabig megint

 

Előzmény: magiist (4608)
D.Zoli Creative Commons License 2020.03.30 0 1 4609

Féklámpa kapcsoló hibája is okozhat ilyet. 

Előzmény: süni 58 (4607)
magiist Creative Commons License 2020.03.30 0 1 4608

Én javasolnék egy hibakiolvasást. Lehet valamelyik kerékszenzorod hibás (a féktárcsáknál lévő forgás érzékelők). Volt kollégám akinek a fogazott ABS tárcsája volt repedt és ettől hülyült meg a féke (folyton belépett az ABS, recsegett, ropogott fékezéskor).

Előzmény: süni 58 (4607)
süni 58 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 4607

Sziasztok!

Nekem az lenne a problémám hogy rakoncátlankodik az abs és az esp már egyre többször dobja be hibának ilyenkor nem működik a tempómat meg az elektromos kézifék sem

Valakinek lenne ötlete?

paypass Creative Commons License 2020.03.26 0 0 4606

Az akku levételével majd visszarakásával a hibakód törölhető.

Ha a ventilátor elindul, az vészüzemi üzemmód, akksit le majd vissza.

A problémát nem oldja meg viszont nem kell törölni a hibakódot.

És ha következő 7-8 indításnál nem jelentkezik a probléma akkor

törli a hibakódot.

paypass

Előzmény: zaf2005 (4605)
zaf2005 Creative Commons License 2020.03.22 0 1 4605

Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem, indítás után pár méter megtétele után, de van hogy azonnal, rángatni kezd a motor és motorhibát jelez, kapcsol a ventillátor. 1,6 THP motoros. Egy vagy több hengerben nincs gyújtás hibát ír. Ki lettek cserélve a gyújtókábelek, trafók és gyertyák. Egy-egy “javítás” után eltűnt a probléma, volt, hogy 2 hétre, volt, hogy 1 napra, de mindig visszatér. A legdurvább, hogy a gyújtókábeleket lehúzom, majd vissza és újraindításkor megy rendben, persze a hibakód benne marad, azt törölni kell.

Azt mondta a szerelő ez sok minden lehet, injektor, impulzus jeladó ezekre emlékszem. Nem vagyok különösebben hozzáértô. Tapasztalt valaki hasonlót, mi lehet a baj?

Köszönöm, ha segítetek.

klimas56 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 4604

Igen ! Az a gáz, hogy a hűtőközeg , nevezzük gáznak, molekulája sokkal kisebb mint nyomatásra használt nitrogéné, így hamarabb megtalálja a mikronos lyukakat is. Nem véletlenül használják tömörség vizsgálatra némelyiket.

Ilyenkor jön az az állapot, hogy hiába pumpálom fel nitrogénnel az üzemi nyomás másfélszeresére a rendszert, nem fogy csökkeni a nyomás. A hűtőközeg meg elillan rövid idő alatt.

Van még egy fekete ló a történetben, ez pedig a kompresszor tengely tömítése, persze ehhez nem lehet hozzáférni a mezei módszeremmel. Álló helyzetben minden OK, de forgás közben simán eresztheti az anyagot.

A " koszolódás" JÓ JEL , pláne ha olajos is egy kicsit, akkor biztos hogy ott van eresztés, mert a hűtőközeggel együtt az elhordott olaj is ki tud jutni..nem kell megijedni, a kompresszorból azért nem fogy egy ilyen kis lyuknál.

Szó mi szó, utólért a "végzet" :)))) 

 

Kondenzátort . 30 pár ezerért kapok a bárdinál, ha érdekel , budapesti vagyok.

 

Előzmény: D.Zoli (4603)
D.Zoli Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4603

Nekem is jó volt a nyomás és aa vákuum teszt is. Aztán kb. 1 hónap alatt elszökött a gáz. Azt mondták, hogy a hűtő lehet a bűnös, mert az egyik sarkában kicsit több a por, ami beleragad a kiszivárgott gázba. Még nem cseréltettem ki, de tavaly 100 alatti összeget mondtak rá. Hibakód nincs. 

Előzmény: klimas56 (4602)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4602

Erre nem mertem gondolni.../ zsebbe nyúlós történet/

 

Szóval belefutottam a hajtépős problémába! Kb. 4 órán keresztül a rendszert 28 bar nyomáson hagytam, a normál üzemi nyomás még kánikulában sem megy 15-18 bar fölé,  szigetelőszalaggal  a mutató állását megjelöltem, semmi nyomáscsökkenés....Na most akkor hol a bánatban szökött el a teljes töltet, ugyanis amikor rátettem a nyomásmérőket nulla nyomást mutattak. 

Az összes elérhető helyet végig haboztam, semmi buborék..

Én a mosogatószeres kutyulékban hiszek, a szivárgáskereső spray lassú szerintem. Szivaccsal jó sűrű habot csinálok,ezt ráteszem a feltételezett szivárgási helyre és ha van eresztés, rögtön megindul  buborék képződés.

Máshol...:((((((

 

 

Előzmény: Zolysys (4601)
Zolysys Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4601

Meg a klímahűtő szétporladása

Előzmény: klimas56 (4600)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4600

Általában 7-8 éves autóknál szinte jellegzetes hiba a hűtőközeg szivárgás. Sok a kötés, gumicső+fémcső közötti , rezgés , óriási hőmérséklet ingadozás stb. ezek eléggé sunyi szivárgásokat tudnak produkálni. 

Ha a diag nem regisztrált hibát, akkor valószínű hogy sima on-off kapcsolók vannak a nyomás figyelésére. Na majd kiderül.

Előzmény: magiist (4598)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4599

Köszönöm, ez az általános eljárás.... sajnos a tömítetlenséggel elég nehéz megbirkózni, ezért is csinálják így. Sok évvel ezelőtt hetekig görcsöltem egy autóval, 2 hetes ciklusokban engedte el a hűtőközeget, míg végül a gumicső lehabozása mutatta ki a porózusságát.

Szóval bele lehet futni a hajtépésbe rendesen. 

Előzmény: D.Zoli (4597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!