"és Szabadkától délre csatlakozna a Belgrádi autópályához"
Jahogy igy. Ez mar jobban tetszik; aszittem, a hatar innenso oldalan akarsz ellen-autopalyat epiteni. :-)
(A Szabadka-Szeged szakasz amugy a tuloldalon autopalyanak van epitve, csak hianyzik hozza ket sav.)
Mondjuk akkormar nem hoznam el Baja ala, mert minek; Mohacs-Bacsalmas vonalban vinnem egyenesen. :-) (Ugy ertem, hogy egy kelet-nyugat iranyu utra Mohacsot ES Bajat felfuzni, hathmm.)
"Ezek összességében sokkal nagyobb települések mint Jánoshalma, vagy Kiskunhalas."
Halas aze' nem olyan kis hely, Bacsalmast pl. siman kenterbe veri. :-) (Raadasul Bacsalmasnak addig lehet barmi jelentosege is, mig Szabadka messzebb van idoben, mint km-ben.)
A térképből nem nagyon látszik mert kicsi a felbontása, de a lényeg hogy Mohács után Baja alatt haladna el, aztán Bácsalmás, utána átlépná a határt, és Szabadkától délre csatlakozna a Belgrádi autópályához. Ez természetesen csak a Szerbek uniós csatlakozása után lehetséges, de én nem vagyok olyan optimista az M9-el kapcsolatban:) Ezek összességében sokkal nagyobb települések mint Jánoshalma, vagy Kiskunhalas. A határ túlsó oldala is erre a pályára állna rá, így az ország gazdasági határai kitolódnának 60-80 km-re, épp a magyar lakta részekre. Az M9 jelenlegi alföldi szakasza mentén nagyon kicsi a népsűrűség, itt a határnál sokkal nagyobb.
Igen ez a dolog egyik fele. Az M9 jelenleg összeköti Kanizsát, Kaposvárt és Szekszárdot. Kaposvár kivételével ezek nem jelentős városok. Elkerüli viszont a Balatont a Sármelléki repteret, Pécset, és Szabadkát. Ez a nyomvonal egyrészt tartalmazza a most már épülő M60-ast, a pécsi régió legfontosabb településeit összeköti (Kaposvár, Dombóvár, Komló, Pécs, Mohácsi kikötő és logisztikai központ, Baja). Szegednek segít magához vonzania a Szabadkát amely nagyon megerősíthené a szegedi régiót, a Balatonnak és a Sármelléki reptérnek pedig segíti az elérését Ausztria felől és Pécs felől is.
Ez jó kérdés, mindenestre elég asszimetrikus a déli körgyűrű két fele... Az S1/A2 csomópont valóban trükkös, egyszer pl. nem sikerült északra az A23-ra ráhajtanom, pedig tudok olvasni és alaposan átgondoltam...
Ha már szóba került Bécs: Nem tudjátok, hogy az S1-et az A2-nél miért ezen a... khmm... érdekes nyomvonalon vitték? A falutól (Vösendorf) délre ugyanúgy elfért volna, és nem lenne egy nemzetközi tranzitútban derékszögű kanyar (r = ~200 m).
de végülis ez a helyi önkormányzatok magánügye, nem?
ha a lakók nem akarnak terjeszkedést, akkor olyan képviselőtestületet válasszon meg, amelyik ezt nem támogatja...
Ez a gondolatmenet ott hibádzik, hogy bár a budai hegyvidék erdőinek léte Budapest belső területének levegőminőségét is befolyásolja, az ott élőknek a helyi önkormányzaton keresztül nincs beleszólása abba, hogy épüljön-e az erdő helyén raktár meg lakópark. Ezért volna jó magasabb szinten (régió, állam) kezelni a kérdést.
Jogos, igy is természetvédelmi területen megy át. Igen, bonyolult domborzati viszonyok esetén nem könnyű jó nyomvonalat találni. Az A 21 valamikor bő 25 évvel ezelőtt lett kész, ekkor még nem számoltak a határok megnyilásával, az volt a cél, hogy a déli, Graz felőli forgalom minél egyszerűbben kerülhessen nyugat felé, ezek szerint a várostól távol, de még igy is természetvédelmi területen keresztül. Az S1 csak tavaly lett kész. Gondolom akkoriban a másik alternativa a város északi végének megkerülése lett volna, azonban ez a duna kétszeri keresztezésével fel sem merült.
Szerintem ez nem így van. Simán áthozhatták volna valahol a Schönbrunn mögött az autópályát. Az A1 majdnem a Schönbrunnig ér, és ettől nem messze éri el a várost az A2 is. Teljesen ésszerű lett volna ha összekötik a kastély mögött a két autópályát és sokkal olcsóbb is mint az A21 kiépítése. Valószínűleg nem akarták a kastély környékére terhelni az egész tranzitot. Ez majdnem olyan mint a mi M0Ny-ünk és az M100. Én igazából azt nem értem hogy miért nem vitték délebbre az A2 és az A21 csomópontját. Így az S1 teljesen elkerülné a várost, és egyből Schwehati reptérnél kötne bele az A4-be. Lehet hogy nem voltak ennyire előrelátóak az osztrákok, nem számoltak a határok megnyitásával, és inkább csak a város déli oldalára akarák átdobni a forgalmat, tehermentesítve ezzel a Schönbunn környékét.
Ha már Bécsnél tartunk, az lenne a kérdésem, hogy szerinted a déli kögryűrűt, az A21-et miért nem a mi budai-hegyvidékünknek megfelelő Wienerwaldon keresztül, hanem ennél jóval nagyobb kerülővel kötötték össze az A1-el?
azért ez nem egészen így van:
a1:
az A21 nyomvonala valóban hosszabb, mintha bécshez közelebb ágazna ki az A1ből, de ennek ellenére nem jelent KERÜLŐT (kb. ugyanannyi az A21+S1, mintha átmennénk bécsen az A1+A4en), hiszen párhuzamosan halad az A1el...
...viszont így is tucatnyi települések közvetlen közelében megy el az út, tehát azt sem lehet mondani, hogy lakatlan a terület...
ad2:
a wienerwald határát nem látom a guglin, azt viszont igen, hogy a NATURPARK Föhrenbergét frankón kettévágja...
(nálunk ilyenről szó sem lenne...)
amúgy szerintem azért vitték messzebre az A1/A21 elválási csp-ot, hogy az átmenő forgalmat korábban leválasszák a bécs közelében igen zsúfolttá váló A1ről...
Igen, ez - bár másik fórumot kéne nyitni hozzá - nagyon fontos szempont, rengeteg területet be lehetne és kellene erdősiteni a fővárosban, illetve környékén, és ez töredékébe kerül a H1234 Laci által felvetett 5-600 milliárdos agglomerációs közútfejlesztés összegének.
Kéne egy egyletet alakitani, ami mondjuk ezzel az erdősitési programmal a normális zöldek - hazánkban dilettánsok által - földig rombolt tekintélyét kicsit viszzahozná, és persze zöldebb lenne általa környzetetünk (már persze ha valaki ezt szereti, és nem a 2*3 sávos autópályák szépséges hálózatát...)
Ennek egy képviselőtestület sem tud ellenállni. Az urbanisták mindenféle cselekhez folyamodnak hogy ne lehessen az erdőket és a szántókat belterületbe vonni. Ha a települések kapzsi és szűklátókörű politikusain múlna, akkor minden területet eladnának. És ezt látszólag a település érdekében teszik, hiszen a befolyó pénzzel sokmindent lehet kezdeni, iskolát, óvodát, utakat, járdákat építeni, meg persze lenyúlni... Egyébként valóban nagyon sok terület van amit simán be lehetne erdősíteni. Pilisvörösvár környékén például az egész völgyet Ürömtől Pilisszántóig. A Nagy-Kevély északi lejtőit, Pomáz felett (tök kopárak), Szentendre mellett a Kőhegy alatti egykori mocsaras területeket a Budakalászi bányatavak környékével, az egész Nagykovácsi völgyet, Budakeszitől délre a völgy nyugati oldalát, a Sóskúti völgyet az M7-mellett Tárnok előtt (bántóan kopasz ez a domboldal), vagy a Rákospatak völgyét a Kerepesi úttól Gödöllőig. Berlintől délre hatalmas erdők vannak, gyönyörű tavakkal. Nincs túé sok szép dolog Berlinben, de ezek a tavak és az erők nagyon szépek, mindenkinek ajánlom ha arra jártok! Az erdősítéshez viszont valami központi akarat kellene, és sok pénz. De én azt mondom hogy pénz mindig van, az a kérdés mire költjük. Az erdősítés, halastóépítés mögött nem állnak lobbisták, így erre soha nem kerül. A Bp-i útfelújításoknál is simán kiöntötték aszfalttal az elválasztó sávokat, pedig elbírtak volna néhány fát, meg egy ki gyepet. De azzal ugye csak fenntartási költségek járnak, igaz az aszfal sem szokta tovább bírni két kánikulánál...
Az A21 nyomvonalát alá lehet támasztnai a forgalmi irányokkal. Ez egyedül az A2 felől Prága felő menőknek nem jó, de a fő forgalomnak még talán jobb is, mintha bekanyarítnák a Wienerwald felé, és a városhatár környékén érné el az A1-est (hasonlóan, mint az S1 Schwechatnál). Persze drágább is a hosszabb pálya.
Budapesten ez korántsem ennyire egyértelmű, hogy egy ilyen módosulás a forgalom szempontjából hasznos volna.