"...Az Egyesült Államokban más szemlélet uralkodik. Ott az új autókat kötelezően négy évszakos gumikkal kell forgalomba helyezni, aztán a tulajdonos döntheti el, mennyire szeretne alkalmazkodni az időjárási viszonyokhoz."
A tolatókamera szuper, tűéles képpel, pontos kalibrálással.
A tolatólámpa fénye este is több mint elég a jó képhez.
Csak épp szokni kell.
A Dusterben tolatóradar volt, így ebben is állandóan azt várom, hogy csipogjon, ha közel értem valamihez.
Na, de majd megszokom.:-)
Egyenlőre még azt sem szoktam meg, hogy 5 sebességes, meg azt sem, hogy a "rükvercbe" nem úgy kell betenni, hogy felhúzom a fület, és balra fel tolom a váltót!:-))
Mondjuk, azt le merem írni, hogy sokkal nehezebben veszi a hátrameneti sebességet, mint a Duster.
Van úgy, hogy játszani kell vele 2-3 alkalommal, míg egyszer beveszi.
Éjszaka a fedélzeti számítógép lenullázta automatikusan az átlag fogyasztást.
De olvastam, hogy át lehet állítani, hogy csak manuálisan lehessen lenullázni.
Holnap megpróbálom úgy beállítani.
A mai napot 880 km-rel, és 5,6-os átlag fogyasztással zártuk.:-)
Én is együtt tudok élni vele, hogy húzgáljam, de így 53 felé már néha elfelejtem, és annyira nem biztonságos ma Magyarország, hogy megengedhessem magamnak ezt.:-(
Lehet, nagyképűségnek tűnik, de szerintem a Mitsubishinek azért van olyan neve, mint az Opelnek, Fordnak, Fiatnak, Renaultnak, Skodának, Daciának, Nissannak, Wolksvagennek, Suzukinak, Hondának stb... sőt.:-)
Hát... ha egy régi technika így megy, ilyen megbízható, és ennyit fogyaszt, akkor nekem egy ilyen régi technika kell.:-))
Első dolgom volt megkérdezni, mikor elhoztam az autót, hogy hogyan kell bejáratni, mivel szoktam vigyázni a járműveimre.
Azt mondták, váltakozó fordulaton, váltakozó terheléssel, vezessek, és ne forgassam leszabályozásig.
150-nél 4.000-et forgott, ami elég messze volt a leszabályozástól, és nem tartósan annyival mentünk, hanem 130-150 között váltakozva, de leginkább, olyan max 5 km-enkénti 140-eket jelentett.:-)
Szóval ettől baja tuti nem lesz.
Az 1.000 km-es szervízre 17.000 Ft-ot mondtak olajjal, szűrővel, munkadíjjal együtt.
A használati utasíításban benne van, hogy ebbe az autóba be van építve a záráskori ablak felhúzó elektronika, de hiába csináltam, amit írt, nem működik, így csütörtökön csak bele kell tetessem.
Annyira nem gond, mert már ott van, csak be kell szerelni, csak így 25 rúgó, igaz, azt is kifizettem már a kocsival együtt.
Csak tudnak valamit ezek a japánok. Nem is olyan könnyű kocsi pedig a Lancer.
Ja és a Lancerrol is elòszeretettel írják a nagyokosak, hogy micsoda régi technika, meg ilyen olyan elavultak a japán kocsik, persze a német parasztvakításhoz képest:-))
Én csak a tapasztalataimat írtam le, mindenféle túlzások nélkül.
Az, hogy a "hivatalos" teszteken mit tapasztalnak, amikor ugye extrém körülmények között tesztelik a gumikat, az szerintem más dolog.
Soha nem mondtam, nem is fogom, hogy egy négy évszakosnál nem jobb egy kifejezetten téli gumi, de, ahogy Te írtad, idézem: "...ha valaki normálisan, előrelátóan, sebességet, követési távolságot betartó módon vezet, akkor bőven elegendő a négyévszakos.", ezt csak megerősíteni tudom!
Mint olvashattad néhány hozzászólásomban, "megszállott" motoros vagyok, és sajnos ebből kifolyólag úgy tolom az autónak is, ahogy a motornak tenném.:-)
(Hallgatok is a feleségemtől érte eleget.:-D )
Szóval ilyen "autó kezelés" mellett nyáron semmiféle hátrányát nem tapasztaltam a négy évszakosnak.
Bátran tolom neki a Mátrában, Bükkben sosem volt vele gondom, nem volt instabil, nem csúszott meg.... szóval tette a dolgát rendesen.
Szóval ezek a tapasztalataim, amit bár kinek el merek mondani, mert nem olvastam őket, hanem átéltem.
Persze, okosok mindíg voltak, vannak, és lesznek...
Érdekes amit írsz, mert megcáfolod a neten, médiában a négyévszakos gumikat lehúzó teszteket, véleményeket.
Ezek szerint, ha valaki normálisan, előrelátóan, sebességet, követési távolságot betartó módon vezet, akkor bőven elegendő a négyévszakos?
Nyáron hogy viselkedett a gumi nagy melegben?
Csak azéRt kérdem, mert mindig azt okoskodják, hogy a négyévszakos gumik igazából télre optimizáltak (kivéve Michelin Crossclimate), és nyáron nagyon megnő a fékút. Ilyet tapasztaltál?
Én most úgy vagyok vele, hogy még legalább 3 évig kitart a téli-nyári szettem.
Addig még fejlesztenek úgyis a gyártók, és akkor veszek egy Michelint, Goodyeart, vagy Vredesteint.
Örülök, hogy benéztél, és üdvözöllek, mint első hozzászólót itt a topicban!.-)
Néztük az ASX-et, de az már kicsit drága lett volna.
Igaz a Lancer ára is jócskán túlszaladt a 4 millán, mert a kiegészítőkkel (ablakfelhúzó elektronika, első ülésfűtések, Parrot multimédiás fejegység tolatókamerával, üzembe helyezéssel) együtt 4.860.000 Ft volt.
Szokni kell a motor karakterisztikáját a dízel Duster után, az biztos.
Már előztem párat vele nagyobb sebességgel, de az első néhánynál majdnem megállt bennem a levegő, mikor 2.000-es fordulaton elkezdtem előzni, és jött szemből valami.
Most már tudom, hogy előzni minimum 3.000-es fordulaton kell, és mindenképpen vissza kell váltani egyet, esetleg kettőt, ha gyorsan be kell fejezni az előzést.
Nekünk eddig 360 km van benne, ma a Mátrában voltunk vele, Kékestető-Sástó környékén, és azt hittem, feljebb fog menni a fogyasztás, mint tegnap volt, erre meglepetésemre lement 5,4-re, pedig már most azért 100-110-el is mentünk ahol lehetett.
Bevallom, az első csere, ami eszünkbe jutott, az a Duster volt, csak benzinesben, és nekünk is a fogyasztás miatt esett ki, mert a többivel meg voltunk elégedve.
Hiába na, mi is "fillérbaszók" vagyunk.:-))
Yokohama gumik vannak rajta, 205/60 R16-osak.
Egyenlőre úgy néz ki, hogy a legolcsóbb - a 18.000 Ft-os TPMS szenzor miatt - a sima téli gumi vásárlás lenne a gyári alu felnire.
Természetesen szeretnék külön téli garnitúrát, leginkább azért, mint minden autómon, hogy itthon le tudjam cserélni a kerekeket.
(Mondjuk a Dusin nem volt, mert azon "négy évszakos" gumik voltak, nem vettem rá külön télit.)
Kérdeztem a kereskedőt, de erre nem javasolt "négy évszakosat", azt mondta, inkább vegyek téli szettet szenzorok nélkül, és hadd világítson a visszajelző, van más is aki így csinálja.
Ez a TPMS visszajelzés elég fura, mert azt írják, van benne, de egyenlőre nem találtam a kezelési kézikönyvben, meg a visszajelzőjét sem találtam.
Ja, meg az is fura, hogy a könyvben elől 2,2-t, hátul 2,5-öt ír, a B oszlopra meg egy matricára 2,7 van írva előre és hátra is.