Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Micsux Creative Commons License 2016.09.20 0 0 33

Duster hogy mérte a fogyasztást?

 

Egyébként a kereskedésben csak meg tudják mutatni, ha van a full manuálra lehetőség.

Úgyis viszed olajcserére.

 

Tolatókamera miatt kicsit irigykedek:-) az nagyon hasznos extra.

Előzmény: daty55 (31)
Micsux Creative Commons License 2016.09.20 0 0 32

Talán 4 órahossza után nullázódik ki.

 

De anno valaki írta a Mitsubishi fórumon, hogy sikerült áttenie az Asx-et manuálba. Talán1-1,5 éve.

Lehet rosszul emlékszem.

 

Én mindig telitankolok, és felírom a km óra állást.

Ez a tuti fedkomp:-)

Előzmény: daty55 (31)
daty55 Creative Commons License 2016.09.20 0 0 31

Át tettem manuálisba, de minden indításnál visszateszi magát automatába.

De, hogy ennek mi értelme van, azt nem tudom.

 

Ha elugrok vásárolni 10 km-re, nem a 10 km átlag sebességére, és átlag fogyasztására vagyok kíváncsi, hanem az egész tank benzinére!

 

 

Előzmény: Micsux (29)
daty55 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 30

Lehet, még nincs "bekopva".:-)

 

 

Előzmény: Micsux (29)
Micsux Creative Commons License 2016.09.19 0 0 29

Asx váltójánál ezt nem tapasztaltam.

Az biztos, hogy ez a váltó nem franciásan lötyögős, eléggé határozottan vezetett.

 

Át lehet manuálisba tenni a komputert, én nem foglalkoztam vele, mert vezetem a tényleges fogyasztást tankoláskor.

 

 

 

Előzmény: daty55 (27)
daty55 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 28

A négy évszkosról egy szösszenet:

 

"...Az Egyesült Államokban más szemlélet uralkodik. Ott az új autókat kötelezően négy évszakos gumikkal kell forgalomba helyezni, aztán a tulajdonos döntheti el, mennyire szeretne alkalmazkodni az időjárási viszonyokhoz."

 

 

daty55 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 27

A tolatókamera szuper, tűéles képpel, pontos kalibrálással.

A tolatólámpa fénye este is több mint elég a jó képhez.

Csak épp szokni kell.

A Dusterben tolatóradar volt, így ebben is állandóan azt várom, hogy csipogjon, ha közel értem valamihez.

Na, de majd megszokom.:-)

Egyenlőre még azt sem szoktam meg, hogy 5 sebességes, meg azt sem, hogy a "rükvercbe" nem úgy kell betenni, hogy felhúzom a fület, és balra fel tolom a váltót!:-))

Mondjuk, azt le merem írni, hogy sokkal nehezebben veszi a hátrameneti sebességet, mint a Duster.

Van úgy, hogy játszani kell vele 2-3 alkalommal, míg egyszer beveszi.

 

Éjszaka a fedélzeti számítógép lenullázta automatikusan az átlag fogyasztást.

De olvastam, hogy át lehet állítani, hogy csak manuálisan lehessen lenullázni.

Holnap megpróbálom úgy beállítani.

 

A mai napot 880 km-rel, és 5,6-os átlag fogyasztással zártuk.:-)

 

 

 

 

Előzmény: Micsux (26)
Micsux Creative Commons License 2016.09.19 0 0 26

Érthető szempont.

Majd írd meg, hogy működik.

 

Tolatókamera milyen?

 

Előzmény: daty55 (25)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 25

Én is együtt tudok élni vele, hogy húzgáljam, de így 53 felé már néha elfelejtem, és annyira nem biztonságos ma Magyarország, hogy megengedhessem magamnak ezt.:-(

Előzmény: Micsux (22)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 24

Igen, az ezres olajcsere csak ajánlott.

Én eddig minden autómnál megcsináltattam, a Dusternél is, de sosem bántam meg!

 

Ha még ettől is fickósabb, lesz, akkor szuper!:-)

Előzmény: Micsux (20)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 23

Ha én is megtehetném, hogy leteszem az autót télre, mint a motort, akkor tuti négy évszakosat vennék erre is!:-))

 

A többi meglátásoddal egyetértek!

Előzmény: Micsux (19)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 22

Az ablakot az Asx nem húzza fel, de együtt tudok élni vele.

Egyszer majd ha lesz rá keret, és kedvem akkor lehet belerakatom. 

Előzmény: daty55 (17)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 21

Hát a Mitsu a Pajeróval, Lancer EVO-val azért elég maradandót alkotott anno!

 

Persze, hogy van neve.

De nem is ez a lényeg szerintem,hanem hogy megbízhatóan, gazdaságosan szolgáljon.

Előzmény: daty55 (18)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 20

Érdekes kérdés ez, mert sok helyen meg azt mondják, hogy nem kell az 1000-res olajcsere.

Ezért is kérdeztem.

Ártani biztos nem árt.

 

Én kb 8-10000 km után éreztem, hogy fickósabb lett a motor.

 

Előzmény: daty55 (17)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 19

Ez a tapasztalatod azért is mérvadó, mert a Duster ráadásul nem a feszes futóművéről híres.

Ha egy ilyen magas kocsi sem csúszott nyáron, akkor a többi sem fog.

 

Én azért is gondolkodok ebben, mert megtehetem, hogy télen nagy hóban letegyem a kocsit.

És mivel nem bízok másokban, ezért az első havas napokon amúgy sem ülök kocsiba, mert én hiába vagyok óvatos, ha mások belém jönnek.

 

Persze egy jó téli gumi biztos a legjobb.

De gondoljunk bele, sok esetben tavasszal, ősszel egy jó esőgumi kéne.

Vagy naponta váltogatni lenne ideális, a körülmények függvényében.

 

Szóval nem tartom ördögtől valónak a négyévszakost, csak okosan kell használni.

 

Előzmény: daty55 (15)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 18

Lehet, nagyképűségnek tűnik, de szerintem a Mitsubishinek azért van olyan neve, mint az Opelnek, Fordnak, Fiatnak, Renaultnak, Skodának, Daciának, Nissannak, Wolksvagennek, Suzukinak, Hondának stb... sőt.:-)

 

Hát... ha egy régi technika így megy, ilyen megbízható, és ennyit fogyaszt, akkor nekem egy ilyen régi technika kell.:-))

Előzmény: Micsux (16)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 17

Első dolgom volt megkérdezni, mikor elhoztam az autót, hogy hogyan kell bejáratni, mivel szoktam vigyázni a járműveimre.

 

Azt mondták, váltakozó fordulaton, váltakozó terheléssel, vezessek, és ne forgassam leszabályozásig.

 

150-nél 4.000-et forgott, ami elég messze volt a leszabályozástól, és nem tartósan annyival mentünk, hanem 130-150 között váltakozva, de leginkább, olyan max 5 km-enkénti 140-eket jelentett.:-)

 

Szóval ettől baja tuti nem lesz.

 

Az 1.000 km-es szervízre 17.000 Ft-ot mondtak olajjal, szűrővel, munkadíjjal együtt.

 

A használati utasíításban benne van, hogy ebbe az autóba be van építve a záráskori ablak felhúzó elektronika, de hiába csináltam, amit írt, nem működik, így csütörtökön csak bele kell tetessem.

Annyira nem gond, mert már ott van, csak be kell szerelni, csak így 25 rúgó, igaz, azt is kifizettem már a kocsival együtt.

Előzmény: Micsux (14)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 16

Csak tudnak valamit ezek a japánok. Nem is olyan könnyű kocsi pedig a Lancer.

 

Ja és a Lancerrol is elòszeretettel írják a nagyokosak, hogy micsoda régi technika, meg ilyen olyan elavultak a japán kocsik, persze a német parasztvakításhoz képest:-))

 

Előzmény: daty55 (12)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 15

 

Én csak a tapasztalataimat írtam le, mindenféle túlzások nélkül.

 

Az, hogy a "hivatalos" teszteken mit tapasztalnak, amikor ugye extrém körülmények között tesztelik a gumikat, az szerintem más dolog.

Soha nem mondtam, nem is fogom, hogy egy négy évszakosnál nem jobb egy kifejezetten téli gumi, de, ahogy Te írtad, idézem: "...ha valaki normálisan, előrelátóan, sebességet, követési távolságot betartó módon vezet, akkor bőven elegendő a négyévszakos.", ezt csak megerősíteni tudom!

 

Mint olvashattad néhány hozzászólásomban, "megszállott" motoros vagyok, és sajnos ebből kifolyólag úgy tolom az autónak is, ahogy a motornak tenném.:-)

(Hallgatok is  a feleségemtől érte eleget.:-D )

Szóval ilyen "autó kezelés" mellett nyáron semmiféle hátrányát nem tapasztaltam a négy évszakosnak.

Bátran tolom neki a Mátrában, Bükkben sosem volt vele gondom, nem volt instabil, nem csúszott meg.... szóval tette a dolgát rendesen.

 

Szóval ezek a tapasztalataim, amit bár kinek el merek mondani, mert nem olvastam őket, hanem átéltem.

 

Persze, okosok mindíg voltak, vannak, és lesznek...

 

 

Előzmény: Micsux (13)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 14

Látom nem félsz a bejáratástól, nyomod neki bátran.

Állítólag ezeket a motorokat nem kell már bejáratni, max 1000 km-ig nem kell szabályozásig kihúzatni:-)

 

Első Olajcserére mit mondtak a szalonban?

 

 

 

Előzmény: daty55 (12)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 13

Érdekes amit írsz, mert megcáfolod a neten, médiában a négyévszakos gumikat lehúzó teszteket, véleményeket.

Ezek szerint, ha valaki normálisan, előrelátóan, sebességet, követési távolságot betartó módon vezet, akkor bőven elegendő a négyévszakos?

 

Nyáron hogy viselkedett a gumi nagy melegben?

Csak azéRt kérdem, mert mindig azt okoskodják, hogy a négyévszakos gumik igazából télre optimizáltak (kivéve Michelin Crossclimate), és nyáron nagyon megnő a fékút. Ilyet tapasztaltál?

 

Én most úgy vagyok vele, hogy még legalább 3 évig kitart a téli-nyári szettem. 

Addig még fejlesztenek úgyis a gyártók, és akkor veszek egy Michelint, Goodyeart, vagy Vredesteint.

 

Előzmény: daty55 (11)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 12

Ma is tiltunk bele 400 km-t, így most 750 km-en áll az óra.:-)

Most gyorsabb szakaszokat próbáltunk.

100 km-en keresztül toltuk neki 140-150-el.

A maximális átlag fogyasztás felment 6,4-re, és ott megállt.:-))

Aztán mire hazaértünk, visszaállt 5,6-ra.

 

Én nagyon meg vagyok vele elégedve, hisz ez az első tank benzin!:-)

 

Az autó nagyon jól szerepelt, bár az előzést még mindíg szokni kell.

daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 11

Mikor 3 éve megvettem a Dustert, akkor volt március 15.-én az a nagy téli ítéletidő.

Szabolcsban volt a legnagyobb.

Na, én a Dusterral éppen ott voltan Nyírbátorban.

Fél méteres hóra ébredtünk, tolta a havat az autó.:-(

 

Mivel csak 4x2-es volt a kocsi, azt hittem, el sem fog indulni, főleg a négy évszakos gumikkal.

Hát elindult, szuperül teljesített mind a hóátfúvásokon, jégbordákon, nagy hóban.

Még a rendőrök is előre engedtek, és beálltak utánam.

Kb 20 kocsiból álló karavánt vezettem Nyírbátortól Nyíregyházáig!

 

Nagyon élveztem!:-)

 

Szóval a 4x2, és a gyári négy évszakos gumi nálam csillagos ötös, ezért gondolkodok most is azon!

Előzmény: Micsux (8)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 10

Az esőszenzor nekem is tetszett!:-))

 

Igen, a Lancert is japánban gyártják, aminek örülök.:-)

 

Előzmény: Micsux (7)
daty55 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 9

Köszi az infókat!

 

Szerintem nem "fillérbaszás".

A kereskedő is azt javasolta, hogy ne vegyem meg a gyári felniket, mert legalább olyan jókat kapok máshol akcióban, ha kifogom 20-25.000 Ft-ért

 

Ja,  gumiszőnyeget sem javasolta a gyárit, mert qrva drága, után gyártottat ajánlott kb 10.000 Ft-ért.

Tudod, az a ciki, hogy átadáskor elárulta, hogy a benne lévő textil szőnyeg is után gyártott, mert a gyárit nem bírnák megfizetni!

 

Ez a TPMS rendszer elég gagyi akkor.

A BMW F800 GT motorkerékpáromban kiírja mennyi a nyomás (tizedre) melyik kerékben.

Az igazából csak lehúzás akkor.

 

Akkor Te legközelebb négy évszakosat rax rá?

Mint írtam, én is gondolkodok rajta.

 

A Dusteren jól szerepelt.

Igaz ez nem SUV....

Előzmény: Micsux (6)
Micsux Creative Commons License 2016.09.18 0 0 8

Megkérdezhetem, hogy milyen tapasztalatod volt a négyévszakos gumival?

Micsux Creative Commons License 2016.09.17 0 0 7

Az Asx futóműve is jó, és ami nagyon tetszik, az a nagyon közvetlen kormányzás.

Van pédául akit meg ez zavar.

Ami még szuper kényelmi extra, az esőérzékelő ablaktörlő. Imádom, hogy nem kell folyton állítgatni.

 

A gomb megvilágítás hiánya valóban furcsa elsőre, de megszokható.

 

Viszont ha jól tudom a Lancer is egy Japánban gyártott japán autó.

Terepezésben nagyon jó, verhetetlen a Duster, de akinek igazán nincs erre szüksége, jobban jár egy Suzukival, Mitsuval.

Előzmény: daty55 (5)
Micsux Creative Commons License 2016.09.17 0 0 6

Anno az Asx invite kb. ennyibe került. Igaz csak tolatóradarral, ülésfűtés és multimédia nélkül.

 

Nekem 2.4 van írva a kocsiban és ezt komfortosnak érzem r16 215/65 gumival.

De ez ahogy írták az asx fórumon többen, évjárat és kerékméret függvénye, pl most 215/70-es gumival szállítják.

 

Na és most jön az igazi "fillérbaszás":

 

Én csak Bridgestone téli gumit vettem. Ottvagyok a gumicserénél mindig, és ahogy látom nagyjából figyelnek a gumisok a felnire.

Egyrészt úgy vagyok vele, hogy azért van a gyári felni, hogy használjam, ne egy acélfelnit nézegessek ősszel, télen.

Másrészt normál vezetéssel, 2-3 év múlva esedékes cserekor, jó lesz egy prémium négyévszakos is.

Harmadrészt a gyári alufelni listaára kb 150000 forint. Nem mernék sehol sem tároltatni 600000 forint értéket.

Negyedrészt így kb spóroltam 150000 forintot a felnin, és szenzorokon.

Eddig csak egyszer jelzett ki a szenzor, de azt nem mutatja, hogy melyik kerékben kisebb a nyomás. És a konkrét értéket sem mutatja.

 

Néha csak para olvasni a fórumokat, ahol még a vízhőfokot is valakik pontosan mérik:-)

Nekem az a fontos, hogy menjen megbízhatóan a kocsi.

Előzmény: daty55 (4)
daty55 Creative Commons License 2016.09.17 0 0 5

Ki fogom számolni én is majd, kíváncsi leszek, ebben mennyire pontos a számítógép.

 

360 km után az első legfontosabb benyomás az az, hogy bár milyen fura, de jobb a futóműve a Dusterénél.

Sokkal jobban kisimítja az utat, mint az, holott ez nem SUV, hanem sport limuzin.

Pedig eddig azt hittem, hogy a nagy hasmagassága miatt a Dustrenek jobb lesz a futóműve, mint a Lancernak.

 

Eddig az nem tetszik a Lancerban, hogy (tudodm, apróság) az ablak kezelő gombokon nincs világítás.

A Fiat Lineában ki voltak világítva ezek a gombok a külső tükör állító gombokkal együtt, és amellett, hogy jól nézett ki, könnyebb is volt megtalálni.

 

 

Előzmény: Micsux (3)
daty55 Creative Commons License 2016.09.17 0 0 4

Szia Micsux!

 

Örülök, hogy benéztél, és üdvözöllek, mint első hozzászólót itt a topicban!.-)

 

Néztük az ASX-et, de az már kicsit drága lett volna.

Igaz a Lancer ára is jócskán túlszaladt a 4 millán, mert a kiegészítőkkel (ablakfelhúzó elektronika, első ülésfűtések, Parrot multimédiás fejegység tolatókamerával, üzembe helyezéssel) együtt 4.860.000 Ft volt.

 

Szokni kell a motor karakterisztikáját a dízel Duster után, az biztos.

Már előztem párat vele nagyobb sebességgel, de az első néhánynál majdnem megállt bennem a levegő, mikor 2.000-es fordulaton elkezdtem előzni, és jött szemből valami.

Most már tudom, hogy előzni minimum 3.000-es fordulaton kell, és mindenképpen vissza kell váltani egyet, esetleg kettőt, ha gyorsan be kell fejezni az előzést.

 

Nekünk eddig 360 km van benne, ma a Mátrában voltunk vele, Kékestető-Sástó környékén, és azt hittem, feljebb fog menni a fogyasztás, mint tegnap volt, erre meglepetésemre lement 5,4-re, pedig már most azért 100-110-el is mentünk ahol lehetett.

 

Bevallom, az első csere, ami eszünkbe jutott, az a Duster volt, csak benzinesben, és nekünk is a fogyasztás miatt esett ki, mert a többivel meg voltunk elégedve.

Hiába na, mi is "fillérbaszók" vagyunk.:-))

 

Yokohama gumik vannak rajta, 205/60 R16-osak.

 

Egyenlőre úgy néz ki, hogy a legolcsóbb - a 18.000 Ft-os TPMS szenzor miatt - a sima téli gumi vásárlás lenne a gyári alu felnire.

Természetesen szeretnék külön téli garnitúrát, leginkább azért, mint minden autómon, hogy itthon le tudjam cserélni a kerekeket.

(Mondjuk a Dusin nem volt, mert azon "négy évszakos" gumik voltak, nem vettem rá külön télit.)

 

Kérdeztem a kereskedőt, de erre nem javasolt "négy évszakosat", azt mondta, inkább vegyek téli szettet szenzorok nélkül, és hadd világítson a visszajelző, van más is aki így csinálja.

 

Ez a TPMS visszajelzés elég fura, mert azt írják, van benne, de egyenlőre nem találtam a kezelési kézikönyvben, meg a visszajelzőjét sem találtam.

 

Ja, meg az is fura, hogy a könyvben elől 2,2-t, hátul 2,5-öt ír, a B oszlopra meg egy matricára 2,7 van írva előre és hátra is.

 

A Tiéden ez hogy van?

 

Előzmény: Micsux (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!