Lehet, hogy pontatlanul fogalmaztam. A sötétben (lletve egy távoli lámpa enyhe fényében) azt láttam, mintha egy Bbmot húzna egy PIROS Zetor alakú mozdonyt. A Füstiben még nem jártam, és komolyan nem tudtam, hogy milyen színűre festették a Zetort (2035-öt). Ezért tettem fel a kérdést, hogy milyen színű, mert ha piros, akkor teljesen logikusnak tűnt volna, ha együtt jönnek le a Füstiből. Különben a Bbmot-nak tűnő valami volt elől.
Kötözködés:
Leo:
"Sötétben, kb. 100-150 méter távolságból nem sok minden látszik"
Ezt írtad (kerestem a smileyt, nem találtam):
" + egy kisebb piros mozdony hozzácsatolva! M31 2035 piros lett?"
A kevés információból merész következtetés tipikus esete. :-) Na, valahogy így működik az újságírás is (kivételek bocsássanak meg).
/kötözködés
Leo: "kisebb piros mozdony hozzácsatolva! M31 2035 piros lett?"
Cimbora, kicsit több pontosságot! Összeszámoltad, hány M31 maradt a fűtőházban? Egyébként ipari mozdonynak nagyobb az esélye, már ha egyáltalán olyan Zetor habitusa volt. Nyugi, az M31,2035 az zöld. Ilyen gyorsan még az M63,003 sem váltogatja a színét...
Macibb: "A 20-as vonallal kapcsolatban: kinek vannak fényképei a villamosítás előtti korszakról, lehetőleg dupla dízelmozdonnyal?"
M62,146, 104 Városlőd
És még:
M62,113 és 149, Veszprém M62,163, 145 Sárszentmihály Találsz még sok 20-as vonali és egyéb (duplamozdonyos) képet az M40, M41, M62 könyvtárakban. A vonalról készült képeket ITT találod.
Jó böngészést.
nohab, eppen azert kerdeztem vissza, mert figyelmesen olvastam:)
en is teoretice kepzeltem el a dolgot, mondjuk gepmenetnel, egy szolo Bz-nel MINDEN levego vmilyen oknal fogva elillan akkor mi van a fekkel. A lenyeget most mar ertem. Kosz neked is.
OFF
Jonehany hete, MD balesete utan valaki kerdezett darukrol, meg azelott sok honappa is valaki, [bocs, de nem emlexem] akkor irtam a 400 tonnasrol, hogy van az orszagban. Most jut eszembe, a pusztaszollosi gazkitoreshez vittek, ha hinni lehet a mediakban elhangzottaknak. Azt nem tudom ott van-e meg.
ON
A 20-as vonallal kapcsolatban: kinek vannak fényképei a villamosítás előtti korszakról, lehetőleg dupla dízelmozdonnyal?
Esetleg keresd meg Ekés Andrist. Neki rengeteg képe van a Dunántúlról, bár nem tudom, a 20-as vonal mennyire tartozik a kedvencei közé - NoHAB-ról jó sok és jó régi (012, ...) képe van, és a dízelezés vége felé a 20-ason is sokat járt, szegény Krampuszt (62,159) fotózta jó sokszor a végén.
És ami biztos: a Láng Művházban rendszeresen szokott nagyon jó áron képeket árulni, nagy "raktárkészlet"-ből, ami az utánrendeléssel járó macerától is megkímél.
Hisz én se mondtam mást. A Bp-Eger sebes még 6 kocsi, az Eger-Bp 18.47-kor már csak 3. És ha a feszes vigyázállás ennyire rendszeres a folyosón, akkor talán el kellene valaki illetékesnek gondolkodnia. Mert a vasútról való leszoktatásban a rendszeresen tömött vonat majdnem annyira hatékony módszer, mint az elrontott csatlakozások.
"-Mikor járnak Szolnok-Nagykáta-Újszász vonalon a felújított Bhv-k?"
A szolnoki és a dunakeszi jármujavítókban gozerovel készül 19 felújított Bhv. Belátható idon belül megérkeznek Szolnokra, mert már zajlik a felkészítés az illetékeseknek.
"-Ha idén a 120a-n csak 8 kilométert újítanak fel, mikor kerül sor a maradék 76-ra?"
Azért nem 8 km-t építetenek át.
Sl - Ua: balvágány kb.17 km
Mende - Sülysáp: j és b vg. 2*7,3 km
Én arra gyanaxom, hogy kész lett a Bb és próbázni volt egy zetorral. Ha ez igaz, akkor hamarosan visszamegy a Füstibe. Ha már Füsti: tegnap a Ráday lándzsalopkodós műsorában bemutatták a múzeumot, sajnos kicsit rövidre sikeredett az összeállítás.
Gfeca! Jó utat! De azért a várható felbukkanási helyek között szerepelhetne Ököritófülpös, Fábiánsebestyén, Sáta, Kastélyosdombó és egyéb világvárosok... :-))
manhattani, 1014, kosz.
De!
1. Ha veletlenul minden levego elmegy, akkor nincs fek?
2. Mikortol es miert szunt meg a fekezofulkes/emberes teherszallitas?
Benne van a 16259-ben, figyelmesebben olvasd!
Ha minden levegő elmegy (a fővezetékből), az ugyanolyan jelenség, mint ha a vezér (vagy más) vészfékezne, vagyis a fizikailag lehetséges legrövidebb fékúttal megáll a szerelvény..
Minden egységnek (mozdony, kocsik) külön készletlégtartálya van, az nem túl valószínű, hogy hirtelen az összes elereszti a levegőt. Nem vagyok egy fékezési szaki, nem tudom, hogy mi van akkor, ha egy készletlégtartály elszáll. Logikusnak az látszik, hogy elkezd csökkenni a fővezeték nyomása, hogy a csökkenő nyomást pótolja az eresztő tartályban; ekkor gondolom két eset lehetséges: vagy elegendő a gép levegőtermelése ahhoz, hogy a veszteséget pótolja és semmi extra nem történik; vagy kevés, de ekkor a fővezeték nyomása lecsökken, ami a többi kocsiban generál fékhatást.
Ismétlem, az utolsó bekezdés csak a logika szüleménye, és sehol nem olvastam olyat, ami ezt a fejtegetést alátámasztaná!
Kérdéseim:
-Szolnok-Újszász között jobb vágányon miért döcög cca. 60-nal a személyvonat, amikor a szerelvény 100, a pálya 120. Ha tudna menni, miért nem csökkentik a menetidot?
-Mikor járnak Szolnok-Nagykáta-Újszász vonalon a felújított Bhv-k?
-Ha idén a 120a-n csak 8 kilométert újítanak fel, mikor kerül sor a maradék 76-ra?
-Szerintetek lehet-e majd a mendei vágányzár alatt közlekedni 3,5 órán belül Nagykáta-Debrecen között - mert hogy az átszállási ido mindig csak csökken...
Ajánlat: ha valakinek kellenek külföldi menetrendek, akkor:
www.extra.hu/jcsaba
"jól tudom, hogy a sarokoszlopokra festett fehér sáv jelöli ezeket? "
Igen. A tehervonati fékkel ellátott kocsit 2 fehér sáv ("négyzet") jelölte, a személyvonati fékeseket (hogyan modjam, rajzolva olyan egyszerű?) két elválasztott "négyzet" és az alsóhoz elválasztás nélkül illeszkedő "háromszög". (bocs, ha bonyolult, de kegyetlenül fáradt vagyok)
Mozdonnyal ütközött egy Citroen típusú,
osztrák rendszámú mikrobusz Kecskemé-
ten, egy vasúti átjáróban.
A balesetnél egy osztrák házaspár sé-
rült meg súlyosan; a férfit kulcscsont-
töréssel, feleségét bordatöréssel szál-
lították kórházba.
Az eddigi vizsgálatok szerint a vasúti
átjáróban történt balesetet az okozta,
hogy az osztrák állampolgárságú 62 éves
férfi a fénysorompó tilos jelzése elle-
nére ráhajtott a sínekre. A Lajosmizsé-
re tartó, egy mozdonyból és egy vasúti
kocsiból álló személyvonat éppen akkor
érkezett az átjáróba.
***************************
Most már tényleg valami front lehet, mert szinte naponta van egy baleset, és még csak azt sem lehet mondani, hogy a magyar közlekedési morál, mert az utóbbi kettő eset külföldi volt...
pallee! A krampácsolókban igazad van, csak a "köznyelv" használja a vonatvizsgálókra is.
Mindössze egy "apróságot" hiányoltam belőle: a világtengerek felmelegedése nem elsősorban a hőtágulás miatt veszélyes, hanem főként a sarkvidéki jégtakarók nagyobb mértékű olvadása miatt.
"Volt azonban fék nélküli kocsi, ami csak átmenő fővezetékkel volt ellátva."
jól tudom, hogy a sarokoszlopokra festett fehér sáv jelöli ezeket?
még van is itt-ott, üzemi "zöld" kocsik között lehet ilyeneket látni...