Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10366
Egyébként a teljes alvázszámból ezer dolog kiderül.

Pl. hogy milyen, hány ajtós kasztnival, milyen váltóval, motorral, jobb vagy balkormányosként jött-e ki a gyárból, meg hasonlók.
Előzmény: fejes.i (10365)
fejes.i Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10365

Nahát már ez a nap sem telt el hiába...

Előzmény: Tie (10364)
Tie Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10364
Csak épp minden esetben így adják meg, mivel a gyártó nem tudhatja, és nem is foglalkozik azzal, hogy józsibácsi a falu végén milyen motrot henkölt az autóba.
A gyár azt tudja, hogy adott alvázszámtól adott alvázszámig milyen motort és alkatrészeket építettek az autókba. És pl. vedd észre, hogy a JA, KA, MA, stb karakterek évente változnak, ugyanis az jelzi a modellévet. Az utána lévő hatjegyű szám egyszerűen a sorszám. (évváltásnál a betű változik, a szám viszont folytatólagos marad, nem nullázódik).
Előzmény: fejes.i (10363)
fejes.i Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10363

Érdekes. Valóban, az alvázszám vége. Ami, valljuk be, elég nagy hülyeség, mert ezek nem az alváz alkatrészei és az idők során mondjuk az alváz fölé más motor is kerülhet.

Előzmény: Tie (10362)
Tie Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10362
Csak a megadott kódok nem motorszámok, hanem alvázszámok. ;)
Előzmény: fejes.i (10357)
fejes.i Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10361

Szívesen.

 

 

Előzmény: mandras79 (10360)
mandras79 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10360

Köszönjük!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: fejes.i (10357)
mandras79 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10359

Motorszerelés a hegyen:O)

fejes.i Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10358
Előzmény: mandras79 (10356)
fejes.i Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10357

Azért szeretem ezt az üzletet, mert tudsz válogatni minőségben:
www.lrdirect.com

- vezérműszíj
ERR1092

-ékszíj feszítő görgő VA560897 motorszámig
ERR1972

-ékszíj feszítő görgő VA560897 motorszámtól
LHP100860

-szintén kell (nem tudom, mi a pontos neve görgő)
VA560897 motorszámig
ETC8560

-szintén kell (nem tudom, mi a pontos neve görgő) VA560897 motorszámtól
LHV100150

És kell még egy tömítés:
ERR7293

Ez a négy dolog kell elvileg vezérműszíj cseréhez.


Az ékszíj is lehet többféle, MA163103 motorszámig
ERR3287,
MA 163104-től ERR5911

Előzmény: mandras79 (10356)
mandras79 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10356

A feszítőgörgő meg ilyesmi.Ma elmentünk GBFGK autóját kipróbálni milyen lett az emelés és lengéscsillapító csere után.Viborg megmutatta a játszóterét azthiszem tisztelt LR-sek sírva könyörögnétek a helyszín után....mikor lehetne ott bűvészkedni...

Na szóval mentünk mendegéltünk kocsikáztunk,a detroit és arb tette a dolgát majd kitaláltunk,hogy most már ideje hazamenni. Megállás ,pisi,cigi,kacagás majd :

Jesszusom ez mi volt? Megállt a  kocsi!Egy 300TDI!!!!!!!

Na indítsd be!

Nem nagyon akarja,majd nagy füst köhi-köhi....

Motor szétkap:O)

Nem ez lesz!

Akkor turbó!Ott is füstöl vmi!

(Halkan megjegyzem ÉN jeleztem ,hogy szerintem vmi feszítőgörgő lesz!!!!Mán hallottam olyantot elégszer...O)

ÁÁÁ,nem nem más lesz...

Na mindegy hazavontattuk Viborg jelezte többször nem jön velünk sehova mert eddig soha nem volt semmi gondja.Múltkor meg lejött oszt ac pumpa kakukk,most meg ez:O)

Na hazament beidegelte magát oszt szétkapta:O)Na oszt ez lett belőle!

Köszi Pista  a gyors reagálást!!!!!!(Azé jó ,hogy Grafomán vagy:O)

Előzmény: fejes.i (10354)
mandras79 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10355

Megadnád a telszámod enyém 06205813898

Előzmény: fejes.i (10354)
fejes.i Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10354

Mi az, hogy meghalt a vezérlés álló helyzetben?? és mi kell hozzá? esk. nem értem...

Ékszíjjér' nem köll angliáig menni, azt kapni bármék autós bótba, centire.

Előzmény: mandras79 (10353)
mandras79 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10353

s.o.s Disco-s kollegák!

Viborg kartársnak meghalt a 96-os 300 Tdi ben a vezérlés!Állóhelyzetben!!!!!!!!!!

Plusz kéne ékszíj is.

Gondolom fejes kollega vagy más is tudná mi a cikkszáma ezeknek a dolgoknak,illetve ki melyik angol céget ajánlaná....

Az autó nem klímás!

Hát egyenlőre ennyi .Viborg most nem tud ezzel foglalkozni mert megyen muszkaországba!(Tuti bótol vmit Putyinnal):O)

Joc1971 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10352

Akkor jó (nem csak én fantáziálok)

Még azon is törtem a fejem, hogy 5 sebességes automatát felhegeszteni valahogy, de letettem róla. (lehet minden egyébről leteszek) max. dieselgáz szettet, vagy hidrogén…   

Legelső viszont a tőke összekovácsolása.. donor…  Itt is benzines vagy diesel? VÁÁÁÁÁÁÁÁÁááááááááá

 

Előzmény: terrano1 (10351)
terrano1 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10351

Az "ügybuzgóság" először rám is átragadt és már a 3.0-ás 180 Le-ős motort vízionáltam a gépbe!:-)

Viszont amikor megnéztem az M57 blokkját akkor lehiggadtam!:-)

Előzmény: Joc1971 (10350)
Joc1971 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10350

Ez ciki, hogy még „nagy” ügybuzgóságomban a motorkódot sem találom el? :s :)

Előzmény: terrano1 (10349)
terrano1 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10349

Az M57 D25 és az M57 D30 között szerintem nincsen különbség vszont az M51 és az M57 között jelentős eltérés van!

Előzmény: Joc1971 (10347)
terrano1 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10348

Az M57 D30 bömbi motor!

Előzmény: Joc1971 (10347)
Joc1971 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10347

Úgy gondoltam az új RR-be is a BMW motort dobták „kis átalakítással” (utána sem néztem de pótolom )

Tovább hegyezve a motor különbséget a két motor-motorkód között csak a ccm utalás a más „szerintem”..

M57D25 és M57D30 de miben különbözik a 2 öntvény,  erre valószínű a BMW fanok tudnának válaszolni.

Előzmény: Tie (10345)
Joc1971 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10346

Tie!

Köszi a választ!

Elszomorítottál!  

:D

 

Előzmény: Tie (10345)
Tie Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10345

Namármost, ez úgy van, hogy a Range hajtását ambó dominó megtervezték a rettentő erős 270Nm-t leadó 3,5 karbis V8-hoz.

Képzelheted, milyen anyagok voltak akkoriban, hogy azért lett végül állandó összkerekes, mert a hátsó hidat folyton elcsavargatta a V8.

 

Na, ehhez képest a 3,9i lett 188 ló, meg 300Nm, a 4.2 200ló és 340Nm, a 4,6 meg asszem 220ló és 380Nm.

 

Egyrészt.

Másrészt meg újonnan még bírták is  a gyűrődést az alkatrészek, de mire ezek az autók 18-20-25 éves korukra hozzánk kerülnek, és mi elkezdjük őket hatványozottan ölni terepen, ilyenkor egykettőre kijön az, hogy mennyit gyengült egy-két alkatrész a 3-4-500ezer km során, és hipp-hopp eltörik. Az új megint fogja bírni sok-sok évig - persze kicsit kevesebbig, mint az előző tulajoknál, hiszen feltételezzük, hogy általában véve 10 évesen a Range-eket még nem vitték annyira gyakran terepre, inkább exkluzív autó volt, mint offroader, mink meg ugye ütjük-vágjuk őket rendesen.

Aztán az automataváltó erre még rátesz egy lapáttal. Kéziváltóval legfeljebb lefulladsz, oszt jónapot.

Az automataváltóval sose fullad le a motor, ellenben folyamatosan terheli a homokban megakadt kerekeket adott esetben 6-700Nm-rel (amit számolj ki a váltóáttételek tekintetében). És nem fullad le, csak csavarja a féltengelyt, amíg az  - vagy valami más - szét nem szakad. Vagy ha minden NAGYON erős, akkor elforgatja a felnit a gumiban. :)

Szóval amíg nem jutsz el oda, hogy 20 éves korára a teljes hajtásláncot felújítottad/kicserélted (váltó, terepváltó, keresztek, difik, féltengelyek, menesztőtárcsák), addig mindig fogsz tördelni valamit.

 

 

L332 Range Rovernek az ég világon semmi de semmi köze nincs a korábbi típusokhoz, se P38-hoz, sem semmihez. Nincs külön alváza, egybe van építve a kasztnival, gyakorlatilag a padlólemezbe van beépítve egy alváz-szerű zártszelvény-szerkezet, de nem különálló egység. Motorok is totálisan új fejlesztések, semmi de semmi köze nincs egyetlen korábbi motorhoz sem.

Előzmény: Joc1971 (10344)
Joc1971 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 10344

Tehát akkor hiába leszen erősebb váltóm, jön ismét a hajtáslánc többi alkatrésze, osztómű, difik, féltengely,kardánkeresztek... kihagytam valamit? :D     A megállásról még szó sincs (csak Fejes kolléga aggódott)

Azt hittem a RR-ben több a terhelés ráhagyás

Mindig a leggyengébb alkatrész esik ki a hajtásláncból. De sosem tudtam eldönteni az a jobb, ha a motor fullad le, mert elfogyott az ereje vagy töri az alkatrészeket. ( Inkább törje)

Volt már,hogy az Érdi emelkedőn 60-al tudtam csak felaraszolni mert a copjuter vészállásba kapcsolt "felszaladt kicsit" a turbónyomás. (típusidegen otonál) :)

 

 

Tie! (vagy aki kenterbe vágja rajta kívül a RR-eket)

 

Aztatat nem tudod "véletlen" hogy a 2002 -es utáni RR-nek az alvázrácson ugyanazok-e a felfogatási pontok mint az előttieknek?

Vaaaagy  a 2500ccm "D" es nek ill a 3000-ccm -es "D"motortömb ugyan az -e? ...   (mergánál van egy típus aminek csak a vezérlése más a motortömb ugyan az) :)

Előzmény: Tie (10337)
mandras79 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10343
Előzmény: Nelson admirális (10341)
Tie Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10342
Nem érted.
Gépkönyves versenyautónak gépkönyve van, nem forgalmija. Közúti közlekedésben való részvételre pedig a forgalmi jogosít.
Forgalmis autóban nem lehet keret. Tökmindegy, hány személyes.

Kűlső cső ugyanúgy műbizonylatköteles, mint a dögrács.
Csak épp dögrácsra (gyárira még csak-csak akad műbizonylat, ilyen kűlső csőre sose)
Előzmény: Gearboxfault King (10340)
Nelson admirális Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10341

Vagy írd be a kugliba, hogy:

 

Camel Trophy Vehicles for sale

Előzmény: mandras79 (10326)
Gearboxfault King Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10340

Azt esetleg  meg tudod mondani, hogy az előírások lehetővé teszik-e, hogy egy gépkönyves verseny autóban, hivatalosan lehet-e két ülésnél ill. két személynél több szállítható személy ?

 

A defiken látható (gyári?) bukócső ami félig a kocsiszekrényen kívül fut, az vajon szabályos-e, vagy nem?

Előzmény: Tie (10339)
Tie Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10339

Mondom.

 

1. Akármilyen sufni bukócső nem építhető be. Értsd: CSAK jóváhagyási jellel ellátott, tervek alapján engedélyeztetett bukócső lehet. Ez gyakorlatialg annyit jelent, hogy ezen kritériumoknak nagyjából a gyári FIA keretek felelnek meg, a józsibácsi a fészerben hegesztett egy egyébként kibaszott jó keretet, az nem lesz jó.

 

2. CSAK gépkönyves versenyautóba szerelhető. Tehát utcai autóba, forgalmival NEM!

 

Hivatalosan ugyebár...

Előzmény: Gearboxfault King (10338)
Gearboxfault King Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10338

Én úgy tudom, hogy ha bukócsövet építesz be akkor a kocsit csak 2 személyes versenyautóként lehet vizsgáztatni , merthogy a szabványos bukócső támasztéka a hátsó ülés helyén van, nagyobb bukásnál pedig szükség van a hátsó kitámasztásra, hogy ne az eltörő cső szúrja át a testedet.

Előzmény: mandras79 (10326)
Tie Creative Commons License 2011.02.23 0 0 10337

Én homokban automataváltóval a terepváltó difijét törtem darabokra. :)

Előzmény: Joc1971 (10334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!