Keresés

Részletes keresés

Gödény Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16398
Hmmm. És mitől függ, hogy melyik fajta fékezést választják a menetrendkészítők ? A tehervonatok hossza elég véletlenszerű lehet - hacsak nem jó előre megrendelt irányvonatokról van szó.
Előzmény: pallee (16395)
Balt-Orient Expressz Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16397
"Nem tudja valaki, hova ment tegnap az M61 001 "

M61 001 13-án Bécsbe ment ha jóltudom.

Előzmény: czzf50 (16365)
M61010 Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16396
A NoHABoknál a Diesel csak 5. és 6. pozícióban áll le ha a légfékrelé meghúzott. Ennek vezérléstechnikai és nem elvi okai vannak.

2585

Előzmény: nohab (16376)
pallee Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16395
"Mindkettő oldalán a G-P átkapcsoló P állásban volt. Vannak tehervonatok, amelyek személyvonati fékkel közlekednek?"

Általában a teherkocsik zömén rajta van a P állás. A szolgálati menetrendből kiderítheted, hogy melyik vonat milyen fékezéssel közlekedik.
Abból lehet megtudni, hogy a fékszázalék alul (gyorsműködésű-fék) ill. felül (lassúműködésű-fék) van beírva a fejrovatba.
Ha mindkettőben van írva, akkor aztz kell alkalmazni, amelyik állásba a kocsikat állítják.

pl.: 62610 f%: 43 / 36
63002 f%: - / 54
50390 f%: 20 / -

Előzmény: Gödény (16389)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16394
Szia nygma!

Nagyon jok a kepek!

Eloben en is megneznem ezt a palyat.
Carpyval probalkoztunk, hogz megnezzuk,de menetrendi problemaink voltak.
Ide csak sajat szgküval vagy ilyen csoportos uttal lehet eljutni.

Előzmény: nygma (16386)
werner Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16393
"Győrben a 6. vágány felszedve"
Na, végre. Már rettenetes állapotban volt, 10-zel lehetett rajta járni.
Előzmény: V42 515 (16336)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16392
Carpy!

nygma neveben azert merek valaszolni, mert evfolyamtarsam, szobatarsam, egyutt voltunk a kirandulason. Busszal vittek minket Szombathelyrol körbe, igy is fullos volt, annyian sem tudtak eljonni ahanyan akartak.
A buszok tenyleg szepek, a Zalalovorol indulo deli falujaro busz is E95-os volt. :)

A megnyitos gondolataiddal egyetertek, a videk elonye meg a gyonyoru taj... csak hogy a felsorolasbol ki ne maradjon.

Peter

Előzmény: Carpy (16387)
gmarc Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16391
Carpy ötletét teljes mértékben támogatom. Elképzelhető, hogy én ott leszek.

Más: Tegnap a M. Kir. Áll. körzeti híradó Sopron jelentette: tegnap vágányzárat rendelt el a MÁV a Sm-Sopron vonalon, Lövő állomáson, mert a pálya az alatta felgyülemlett víz miatt egyszerűen elsüllyedt. Rostagépet küldtek, és a meglévő anyagokból tákolták össze a pályát. (a vonalon 15 éve nem járt rostagép). Az utasokat buszok vitték.

Előzmény: Carpy (16387)
GEORGIE Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16390
Na errol a GH elozmenyrol nem tudtam, mert tavaly oktobereben amikor voltam Dk-n, akkor azt modntak, hogy ok epitettek a jarmuvet...

Kedves emká48!

Ha neked tobb infod van errol a merokocsirol, akkor ne darabonkent adagolt, mint a benzinaremelest!-)))))

Legyszives a teljes sztorit aruld mar el! Koszi.

Előzmény: emká48 (16368)
Gödény Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16389
Tegnap délután a Liszt - bár Bécsbe pontosan érkezett, és a Bartók is jó időben odaért előtte (lett volna idő a Sissyt visszaindítani, ahogy már csinálták néhányszor), csak némi tökölés után indult el (+5 perc). Aztán Hegyeshalomnál jött a meglepetés: 20 perc ácsorgás után, amikor kinéztem, akkor akasztottak le egy V43-at egy személyvonat elől, és az hozta fel a 12 kocsit Pestre (a majdnem fél órás késését, ami a hegyeshalmi indulásnál megvolt, meg is tartotta a Keletiig, és érezhetően nyugisabban ment, mint a szokásos).

A kaller azt mondta: az osztrákok Sissy-t jelentettek le, de mást küldtek (1042), meglepetés érte a hegyeshalmiakat. És ilyenkor vajon csak morcos fejcsóválás van, vagy ennek van valami egyéb következménye is (pl. csengő Eurók ?)

Előtte megcsodáltam a zöld, már muzeális 1010.007-es villanygépet egy audis vonat előtt (főleg konténerek, de néhány dupla fedett "Transwaggon" kocsi is). Csak az első két kocsiig jutottam el (fura módon a peron végénél állt meg a szerelvény, a vezér leshette a túlvégen lévő jelzőt). Mindkettő oldalán a G-P átkapcsoló P állásban volt. Vannak tehervonatok, amelyek személyvonati fékkel közlekednek ?

Előzmény: emká48 (16366)
maczko Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16388
Sziasztok!
GEORGIE, FOMA! En is kernek a felajanlott fotokbol!
Mindenkinek: A kesobbiekben kulon keres nelkul is kerek a felajanlott fotokbol maganban.
Koszonettel maczko.
Carpy Creative Commons License 2000.09.15 0 0 16387

Igazan nem magam miatt irom, de ha lehet, akkor legkozelebb akkor szolj az ilyen kirandulasokrol, amig meg lehet ra jelentkezni. Meg akkor is, ha esetleg zartkoru.
Masreszt nagyrabecsulesem fejezem ki, hogy ilyen hamar kozzetetted a kepeket, amik raadasul nagyon jok is lettek!

Amit viszont reszben magam miatt is irok: mi lenne ha a Vasutbuzulls topic lakoi kepviseltetnek magukat a vasutvonal decemberi (?)megnyitojan. Arrafele jo borok, szep buszok es kedves emberek vannak, raadasul szerintem nem is kap eleg hangsulyt itt a topicban a tema.

Velemeny?

Előzmény: nygma (16386)
nygma Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16386
Ma voltam az epulo szloven vasuton, keszult par ket, akit erdekel, az jojjon a Kirandulas az epulo szloven vasuton oldalra.
czzf50 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16385
"V43 -as a túláramvédelmi relé gondoskodik a vontatás megszüntetéséről.. "

??? Ha elment a levegö??? Ezt fejtsd ki egy kicsit!

Előzmény: K_Sandor (16383)
nohab Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16384
Csak az alőzőek alátámasztására a mai Di3-forgalom Norvégiában:

471: 619+628
Gt 5793: 631+623
2302/03: 642
478: 641
Raumabanen.: 629
470/479: 632

Ezek közül forda szerint 2302/03 és a Raumabanen vonal gépe NoHAB, a többi beugró. 6 beugró, nem semmi!

K_Sandor Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16383
Udv mindenkinek!

Ha számít a véleményem:
M62-es-nél un légfékrelé a fővezeték <3,6 bár nyomásánál bontja a gerjesztő relé áramkörét,
V43 -as a túláramvédelmi relé gondoskodik a vontatás megszüntetéséről..
V46, V63 fővezeték nyomását érzékelő relé avatkozik bele a vezérlésbe és szünteti meg a vontatást.
Az M41-esnél nem jut eszembe, tudomásom szerint az éberségi
Az M44-es-nél a túláram védelem

KS

Előzmény: tom sawyer (16370)
rm40 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16382
Köszi!

A BV-nél az 5. szám 9-es voltát nem egészen értem (helyes, de nem t'om miért más mint a BDV és BVh), a 76-os elvileg stimmelhet (bár nem tudom a hozzátartozó mellékkocsik ilyen számait)

Előzmény: czzf50 (16381)
czzf50 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16381
BV: 90 55 90-76 xxx-x BVh: 90 55 68-05 xxx-x
Előzmény: rm40 (16380)
rm40 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16380
Köszi!

Akkor talán leesett nekem, hogy mi a szisztéma a motorkocsik UIC-besorolásánál a MÁV esetén. (Persze ez csak találgatás, de logikusnak tűnik)

BDVmot: 90 55 68-05 xxx-x
9-vontatójármű
0-mivel az ellenőrző szám nem kettős szerepű
55-MÁV
6-vill. motorkocsi (UIC438-3 szerint helyes és megegyezik a horvát rendszerrel)
8-itt szvsz a MÁV a személykocsik rendszerét próbálja követni, amely a 8 fiktív fülkét jelenheti, négytengelyes kocsinál.
05-itt is a személykocsik rendszere; v<=120km/h, 1500 V 50Hz egyfázsiú villamos fűtés. A 05 egyébként jól rímel a pótkocsik és a vezérlőkocsik számozására.

Bzmot: 90 55 54-29 xxx-x
90 55 mint fent
5- dízel motorkocsi (ez a már említett okok miatt szvsz helytelen, helyes volna pl. a horvátokhoz hasonló 7-es számjegy)
4- minden kéttengelyes személykocsira stimmel.
29- v<=120 km/h, egyedi fűtés. (A besorolás helyes, de talán jobban rímelt vona a pótkocsikra a 28, amely ugyan gőz+1500V50Hz-et jelent, azonban UIC tagvasutaknál engedélyezett egyedi fűtés jelölésére is

Meg kellene nézni, hogy BV-re és BVh-ra is stimmel-e ez a rendszer, de ezek számait nem tudom...

Előzmény: czzf50 (16377)
tom sawyer Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16379
Engem tegnap pont a D3.szivatott meg egy kicsit.1050es kisdácsia adagolo csere.Kész a meló,be kéne indulni.Be indítottam végigzongoráztam a poziciókat,kicsit helyesbítettem az alapjáratot.Eddig jó.Meg kéne terhelni kézifék,zbr be,hajtómu be,asztal kiválaszt,látom ég a D3 pilácsa az asztalon töröm a fejem hogy mi van akkor esett le hogy fel kéne tölteni a fo vezetéket.:-))))))))
emká48 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16378
Elnézést kívánok, ha túl bunkóra eresztettem a dolgot, de a pontos dátumot én sem tudtam, csak azt, hogy szept. 20 körül. A lényege akkor is csak az, hogy sürgosen fotózza mindenki, aki akarja. Pontos dátumut már csak azért is nehéz jósolni, mivel az adott határido elott már biztos egy pár nappal leállítják a gépeket: átadás-átvétel, VÁM-eljárás, stb..
Előzmény: Lehoczki Gabor (16256)
czzf50 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16377
54-29
Előzmény: rm40 (16375)
nohab Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16376
tom sawyer 2000.09.14 19:42 (16346)

viszont a dácsián olyan is van(azt nem tom'hogy mukodik e)ami érzékeli a fo vezeték nyomás csökkenését(fékezés)és megy szünteti a vontatást,hajtómu leürít,motortól töltés el vesz.Igy nem lehetséges mint a szökevény vonatban hogy agyig befékezve megy ezerrel a gép na meg az abroncsok nem is igazán szeretik.

NoHABnál ha 1 bar fölé emelkedik a mozdony fékhengereiben a nyomás, akkor 5. pozíció felett a dm leáll, ill. 5. pozíció alatt alapjáratra esik a fordulat és elveszi a gerjesztést. Indulásnál szintén, amíg a fékrelé behúzott állapotban van (1 bar felett), addig a kontroller mozgatására a füle botját sem mozgatja a szerkezet, ill. 5. pozíció felett le is áll a motor. A vezérek közül igen sokan ezt használják standard motorleállításként, ami nem túl szép dolog.

Előzmény: tom sawyer (16372)
rm40 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16375
Tudna valaki kapásból válszolni:
a Bzmot középszámcsoportja az 54-29 vagy 54-28 ?
nohab Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16374
Jó hírek Norvégiából (kinek mi a jó persze... az NSB biztosan a felmenőimet emlegetné, ha olvasná):

Az Agenda (Talbot Talent) "műanyag" motorvonatok nem tudták a tervezett időben átvenni a NoHABoktól a stafétabotot, a tervek szerint augusztus 20-tól fokozatosan szeptember 30-ig minden Di3 fordába ezek kerültek volna (BM 93 néven). A hivatalos verzió most október 1-ről szól, de egyes források szerint úgy tűnik, hogy január 7. előtt egyetlen menetrendszerinti útjuk sem lesz, mert felmerülő biztonsági kérdések miatt még nem kaptak futásengedélyt menetrendi üzemre - a vezérek már most utálják, mert nem érzik magukat biztonságban benne a NoHAB hatalmas gyűrődőzónája és masszívsága után - pedig sokszor 30-50 cm-es hófalakon kell átszáguldaniuk.

Mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy jövő szombaton felruccanok másodmagammal egy bő tíznapos túrára - nincs kedve valakinek jönni? Ketten vagyunk egyelőre egy ötszemélyes lakóautóra.

emká48 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16373
Ez mind pontosan így igaz, de ugyebár amit így esetleg megspórol a MÁV, azt legalább azoknak a lassújeleknek a megszüntetésére fordítaná, amit az átépítések óta itt-ott kituztek. Természetesen tudom, ez nem ilyen egyszeru, de a józan ész valami ilyesmit diktálná. Persze, a józan ész és a MÁV... Tény és való, hogy a 160-as pályát jelenleg így nem igazán lehet kihasználni. Hogy mikor lesz ez másképp? Ha jönnek a Taurusok? Reméljük, de mikor? Bár az ÖBB-n nem fog múlni. A vonatnak mindegy, hogy piros, vagy kék Taurus húzza. És azt is reméljük, hogy akkorra nem lesz még kétszer ennyi lassújel. Bár az neki nem fog gondot jelenteni, hogy egy pl. 60-as lassújelrol hegynek fölfelé seperc alatt felrántsa azt a SZÉP hosszú DB-s szerelvényt 140-re. Egyébként kiszámolta már valaki, hogy egy ilyen lassújel okozta energiafelhasználás többlet mennyibe kerül?
Lehet, hogy ezek éves szintre számított költségébol el lehetett volna fogadni a Ganz-Vagon ajánlatát a 100-as Gigantok hajtásának átépítésérol. (Gyerekek, ezt nem tolem tudjátok) Valamit talán az is segített volna a helyzeten. Vagy majd az olasz mozdonyok? Talán. Gépcserével, visszatáplálás nélkül, "kiváló" koszfivel. Nagy elorelépés lesz a Gigantokhoz képest.(?)
No jól elkalandoztam, mindegy.

Előzmény: czzf50 (16367)
tom sawyer Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16372
M41,44,62,bz

viszont a dácsián olyan is van(azt nem tom'hogy mukodik e)ami érzékeli a fo vezeték nyomás csökkenését(fékezés)és megy szünteti a vontatást,hajtómu leürít,motortól töltés el vesz.Igy nem lehetséges mint a szökevény vonatban hogy agyig befékezve megy ezerrel a gép na meg az abroncsok nem is igazán szeretik.

Előzmény: czzf50 (16371)
czzf50 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16371
tom sawyer!

Kicsit konkétabban? M41? M62?

Előzmény: tom sawyer (16370)
tom sawyer Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16370
nohab!
Helyesen okoskodtunk.
A fékzseni szinte ugyan úgy mondta ahogy leírtam.Ha lassan erszt a tartály a fékezo szelep menet állásban után táplál.Ha tegyük fel letörik a csonk a tartályról hirtelen nagy nyomás veszteség keletkezik a fovezetékben,vészfékezés fog bekövetkezni természetesen a hibás kocsi nem fékez és ha van áramlás jelzo jelezni fog.

czzf50!

Most olvastam hogy nem is kell sok hogy a fovezeték után táplálás nélkül maradjon elég ha a vezér véletlenül nulla állásban hagyja a fékezo szelepet.

A dácsiákon a D3.védorelé az amelyik nem engedi feltölteni a hajtómuvet amíg nincs nyomás a fovezetékben.A többit is megkérdem.

Más.
Szombaton egy kiesett teherkocsi lebontotta Sajószentpéter állomáson a felso vezetéket,igy egy ideig dízelvontatás van Kazincbarcikára.

emká48 Creative Commons License 2000.09.14 0 0 16369
Hát végre megjött valakinek a jobbik esze (gondolok itt a Gokart átfestésre). Kiváncsi vagyok, vajon a szentesiek tudnak-e róla? Kár, hogy nem nekik jutott eszükbe. Helyesbítek: kár, hogy nem ott csinálták meg eloször. Azért fog az még egyszer Fábiánba menni répavonattal...
Előzmény: Ifjuindy (16359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!