Hmmm. És mitől függ, hogy melyik fajta fékezést választják a menetrendkészítők ? A tehervonatok hossza elég véletlenszerű lehet - hacsak nem jó előre megrendelt irányvonatokról van szó.
"Mindkettő oldalán a G-P átkapcsoló P állásban volt. Vannak tehervonatok, amelyek személyvonati fékkel közlekednek?"
Általában a teherkocsik zömén rajta van a P állás. A szolgálati menetrendből kiderítheted, hogy melyik vonat milyen fékezéssel közlekedik.
Abból lehet megtudni, hogy a fékszázalék alul (gyorsműködésű-fék) ill. felül (lassúműködésű-fék) van beírva a fejrovatba.
Ha mindkettőben van írva, akkor aztz kell alkalmazni, amelyik állásba a kocsikat állítják.
Eloben en is megneznem ezt a palyat.
Carpyval probalkoztunk, hogz megnezzuk,de menetrendi problemaink voltak.
Ide csak sajat szgküval vagy ilyen csoportos uttal lehet eljutni.
nygma neveben azert merek valaszolni, mert evfolyamtarsam, szobatarsam, egyutt voltunk a kirandulason. Busszal vittek minket Szombathelyrol körbe, igy is fullos volt, annyian sem tudtak eljonni ahanyan akartak.
A buszok tenyleg szepek, a Zalalovorol indulo deli falujaro busz is E95-os volt. :)
A megnyitos gondolataiddal egyetertek, a videk elonye meg a gyonyoru taj... csak hogy a felsorolasbol ki ne maradjon.
Carpy ötletét teljes mértékben támogatom. Elképzelhető, hogy én ott leszek.
Más: Tegnap a M. Kir. Áll. körzeti híradó Sopron jelentette: tegnap vágányzárat rendelt el a MÁV a Sm-Sopron vonalon, Lövő állomáson, mert a pálya az alatta felgyülemlett víz miatt egyszerűen elsüllyedt. Rostagépet küldtek, és a meglévő anyagokból tákolták össze a pályát. (a vonalon 15 éve nem járt rostagép). Az utasokat buszok vitték.
Tegnap délután a Liszt - bár Bécsbe pontosan érkezett, és a Bartók is jó időben odaért előtte (lett volna idő a Sissyt visszaindítani, ahogy már csinálták néhányszor), csak némi tökölés után indult el (+5 perc). Aztán Hegyeshalomnál jött a meglepetés: 20 perc ácsorgás után, amikor kinéztem, akkor akasztottak le egy V43-at egy személyvonat elől, és az hozta fel a 12 kocsit Pestre (a majdnem fél órás késését, ami a hegyeshalmi indulásnál megvolt, meg is tartotta a Keletiig, és érezhetően nyugisabban ment, mint a szokásos).
A kaller azt mondta: az osztrákok Sissy-t jelentettek le, de mást küldtek (1042), meglepetés érte a hegyeshalmiakat. És ilyenkor vajon csak morcos fejcsóválás van, vagy ennek van valami egyéb következménye is (pl. csengő Eurók ?)
Előtte megcsodáltam a zöld, már muzeális 1010.007-es villanygépet egy audis vonat előtt (főleg konténerek, de néhány dupla fedett "Transwaggon" kocsi is). Csak az első két kocsiig jutottam el (fura módon a peron végénél állt meg a szerelvény, a vezér leshette a túlvégen lévő jelzőt). Mindkettő oldalán a G-P átkapcsoló P állásban volt. Vannak tehervonatok, amelyek személyvonati fékkel közlekednek ?
Sziasztok!
GEORGIE, FOMA! En is kernek a felajanlott fotokbol!
Mindenkinek: A kesobbiekben kulon keres nelkul is kerek a felajanlott fotokbol maganban.
Koszonettel maczko.
Igazan nem magam miatt irom, de ha lehet, akkor legkozelebb akkor szolj az ilyen kirandulasokrol, amig meg lehet ra jelentkezni. Meg akkor is, ha esetleg zartkoru.
Masreszt nagyrabecsulesem fejezem ki, hogy ilyen hamar kozzetetted a kepeket, amik raadasul nagyon jok is lettek!
Amit viszont reszben magam miatt is irok: mi lenne ha a Vasutbuzulls topic lakoi kepviseltetnek magukat a vasutvonal decemberi (?)megnyitojan. Arrafele jo borok, szep buszok es kedves emberek vannak, raadasul szerintem nem is kap eleg hangsulyt itt a topicban a tema.
Ha számít a véleményem:
M62-es-nél un légfékrelé a fővezeték <3,6 bár nyomásánál bontja a gerjesztő relé áramkörét,
V43 -as a túláramvédelmi relé gondoskodik a vontatás megszüntetéséről..
V46, V63 fővezeték nyomását érzékelő relé avatkozik bele a vezérlésbe és szünteti meg a vontatást.
Az M41-esnél nem jut eszembe, tudomásom szerint az éberségi
Az M44-es-nél a túláram védelem
A BV-nél az 5. szám 9-es voltát nem egészen értem (helyes, de nem t'om miért más mint a BDV és BVh), a 76-os elvileg stimmelhet (bár nem tudom a hozzátartozó mellékkocsik ilyen számait)
Akkor talán leesett nekem, hogy mi a szisztéma a motorkocsik UIC-besorolásánál a MÁV esetén. (Persze ez csak találgatás, de logikusnak tűnik)
BDVmot: 90 55 68-05 xxx-x
9-vontatójármű
0-mivel az ellenőrző szám nem kettős szerepű
55-MÁV
6-vill. motorkocsi (UIC438-3 szerint helyes és megegyezik a horvát rendszerrel)
8-itt szvsz a MÁV a személykocsik rendszerét próbálja követni, amely a 8 fiktív fülkét jelenheti, négytengelyes kocsinál.
05-itt is a személykocsik rendszere; v<=120km/h, 1500 V 50Hz egyfázsiú villamos fűtés. A 05 egyébként jól rímel a pótkocsik és a vezérlőkocsik számozására.
Bzmot: 90 55 54-29 xxx-x
90 55 mint fent
5- dízel motorkocsi (ez a már említett okok miatt szvsz helytelen, helyes volna pl. a horvátokhoz hasonló 7-es számjegy)
4- minden kéttengelyes személykocsira stimmel.
29- v<=120 km/h, egyedi fűtés. (A besorolás helyes, de talán jobban rímelt vona a pótkocsikra a 28, amely ugyan gőz+1500V50Hz-et jelent, azonban UIC tagvasutaknál engedélyezett egyedi fűtés jelölésére is
Meg kellene nézni, hogy BV-re és BVh-ra is stimmel-e ez a rendszer, de ezek számait nem tudom...
Engem tegnap pont a D3.szivatott meg egy kicsit.1050es kisdácsia adagolo csere.Kész a meló,be kéne indulni.Be indítottam végigzongoráztam a poziciókat,kicsit helyesbítettem az alapjáratot.Eddig jó.Meg kéne terhelni kézifék,zbr be,hajtómu be,asztal kiválaszt,látom ég a D3 pilácsa az asztalon töröm a fejem hogy mi van akkor esett le hogy fel kéne tölteni a fo vezetéket.:-))))))))
Elnézést kívánok, ha túl bunkóra eresztettem a dolgot, de a pontos dátumot én sem tudtam, csak azt, hogy szept. 20 körül. A lényege akkor is csak az, hogy sürgosen fotózza mindenki, aki akarja. Pontos dátumut már csak azért is nehéz jósolni, mivel az adott határido elott már biztos egy pár nappal leállítják a gépeket: átadás-átvétel, VÁM-eljárás, stb..
viszont a dácsián olyan is van(azt nem tom'hogy mukodik e)ami érzékeli a fo vezeték nyomás csökkenését(fékezés)és megy szünteti a vontatást,hajtómu leürít,motortól töltés el vesz.Igy nem lehetséges mint a szökevény vonatban hogy agyig befékezve megy ezerrel a gép na meg az abroncsok nem is igazán szeretik.
NoHABnál ha 1 bar fölé emelkedik a mozdony fékhengereiben a nyomás, akkor 5. pozíció felett a dm leáll, ill. 5. pozíció alatt alapjáratra esik a fordulat és elveszi a gerjesztést. Indulásnál szintén, amíg a fékrelé behúzott állapotban van (1 bar felett), addig a kontroller mozgatására a füle botját sem mozgatja a szerkezet, ill. 5. pozíció felett le is áll a motor. A vezérek közül igen sokan ezt használják standard motorleállításként, ami nem túl szép dolog.
Jó hírek Norvégiából (kinek mi a jó persze... az NSB biztosan a felmenőimet emlegetné, ha olvasná):
Az Agenda (Talbot Talent) "műanyag" motorvonatok nem tudták a tervezett időben átvenni a NoHABoktól a stafétabotot, a tervek szerint augusztus 20-tól fokozatosan szeptember 30-ig minden Di3 fordába ezek kerültek volna (BM 93 néven). A hivatalos verzió most október 1-ről szól, de egyes források szerint úgy tűnik, hogy január 7. előtt egyetlen menetrendszerinti útjuk sem lesz, mert felmerülő biztonsági kérdések miatt még nem kaptak futásengedélyt menetrendi üzemre - a vezérek már most utálják, mert nem érzik magukat biztonságban benne a NoHAB hatalmas gyűrődőzónája és masszívsága után - pedig sokszor 30-50 cm-es hófalakon kell átszáguldaniuk.
Mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy jövő szombaton felruccanok másodmagammal egy bő tíznapos túrára - nincs kedve valakinek jönni? Ketten vagyunk egyelőre egy ötszemélyes lakóautóra.
Ez mind pontosan így igaz, de ugyebár amit így esetleg megspórol a MÁV, azt legalább azoknak a lassújeleknek a megszüntetésére fordítaná, amit az átépítések óta itt-ott kituztek. Természetesen tudom, ez nem ilyen egyszeru, de a józan ész valami ilyesmit diktálná. Persze, a józan ész és a MÁV... Tény és való, hogy a 160-as pályát jelenleg így nem igazán lehet kihasználni. Hogy mikor lesz ez másképp? Ha jönnek a Taurusok? Reméljük, de mikor? Bár az ÖBB-n nem fog múlni. A vonatnak mindegy, hogy piros, vagy kék Taurus húzza. És azt is reméljük, hogy akkorra nem lesz még kétszer ennyi lassújel. Bár az neki nem fog gondot jelenteni, hogy egy pl. 60-as lassújelrol hegynek fölfelé seperc alatt felrántsa azt a SZÉP hosszú DB-s szerelvényt 140-re. Egyébként kiszámolta már valaki, hogy egy ilyen lassújel okozta energiafelhasználás többlet mennyibe kerül?
Lehet, hogy ezek éves szintre számított költségébol el lehetett volna fogadni a Ganz-Vagon ajánlatát a 100-as Gigantok hajtásának átépítésérol. (Gyerekek, ezt nem tolem tudjátok) Valamit talán az is segített volna a helyzeten. Vagy majd az olasz mozdonyok? Talán. Gépcserével, visszatáplálás nélkül, "kiváló" koszfivel. Nagy elorelépés lesz a Gigantokhoz képest.(?)
No jól elkalandoztam, mindegy.
viszont a dácsián olyan is van(azt nem tom'hogy mukodik e)ami érzékeli a fo vezeték nyomás csökkenését(fékezés)és megy szünteti a vontatást,hajtómu leürít,motortól töltés el vesz.Igy nem lehetséges mint a szökevény vonatban hogy agyig befékezve megy ezerrel a gép na meg az abroncsok nem is igazán szeretik.
nohab!
Helyesen okoskodtunk.
A fékzseni szinte ugyan úgy mondta ahogy leírtam.Ha lassan erszt a tartály a fékezo szelep menet állásban után táplál.Ha tegyük fel letörik a csonk a tartályról hirtelen nagy nyomás veszteség keletkezik a fovezetékben,vészfékezés fog bekövetkezni természetesen a hibás kocsi nem fékez és ha van áramlás jelzo jelezni fog.
czzf50!
Most olvastam hogy nem is kell sok hogy a fovezeték után táplálás nélkül maradjon elég ha a vezér véletlenül nulla állásban hagyja a fékezo szelepet.
A dácsiákon a D3.védorelé az amelyik nem engedi feltölteni a hajtómuvet amíg nincs nyomás a fovezetékben.A többit is megkérdem.
Más.
Szombaton egy kiesett teherkocsi lebontotta Sajószentpéter állomáson a felso vezetéket,igy egy ideig dízelvontatás van Kazincbarcikára.
Hát végre megjött valakinek a jobbik esze (gondolok itt a Gokart átfestésre). Kiváncsi vagyok, vajon a szentesiek tudnak-e róla? Kár, hogy nem nekik jutott eszükbe. Helyesbítek: kár, hogy nem ott csinálták meg eloször. Azért fog az még egyszer Fábiánba menni répavonattal...